Saako täysi-ikäinen opiskelija verkkopankkitunnukset?
Onko jotain ongelmia, jos ei ole muita tuloja kuin opintotuki?
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:13"]
Nordeasta saa ilmaiset tunnukset, jos liittyy check in -asiakkaaksi. En tiedä onko muilla pankeilla samantyyppistä nuorille asiakkaille. Muutenhan ne tunnukset maksaa kuukausittain, kannattaa ottaa sekin huomioon :)
Pankeilla on joitain syitä kieltää tunnukset, mutta opiskelu ja epäsäännölliset tulot eivät siihen vaikuta, joten rohkeasti vain hakemaan.
[/quote]
en ollut riemuissani, kun Nordea pyytämättä lähetti opiskelijapojalleni uuden MasterCard luottokortin aiemman Visa Elektonin tilalle. Onneksi poika ei ole tuhlailija, että eläisi yli olemattomien varojensa. Opintotukien lisäksi ei ole kuin satunnaisia (kesä)työtuloja.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:21"]
Mulle ei annettu nordeasta tunnuksia ennenkuin oli säännöllisiä tuloja
[/quote]
Minultakin kysyttiin, onko tuloja, missä on töissä, palkkaus... (olin kesätöissä) ja 18 v.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:23"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:13"]
Nordeasta saa ilmaiset tunnukset, jos liittyy check in -asiakkaaksi. En tiedä onko muilla pankeilla samantyyppistä nuorille asiakkaille. Muutenhan ne tunnukset maksaa kuukausittain, kannattaa ottaa sekin huomioon :)
Pankeilla on joitain syitä kieltää tunnukset, mutta opiskelu ja epäsäännölliset tulot eivät siihen vaikuta, joten rohkeasti vain hakemaan.
[/quote]
en ollut riemuissani, kun Nordea pyytämättä lähetti opiskelijapojalleni uuden MasterCard luottokortin aiemman Visa Elektonin tilalle. Onneksi poika ei ole tuhlailija, että eläisi yli olemattomien varojensa. Opintotukien lisäksi ei ole kuin satunnaisia (kesä)työtuloja.
[/quote]
Oho, ei minulle ole koskaan mitään luottokortteja luvatta lähetetty. Eikös niissä ole jotain tilinhoitokulujakin, niin ei niitä pitäisi tuosta vain jakaa. En ihan purematta niele tätä. Vaiko lähetettiinkö pojallesi sitten debit-kortti ilman luotto-ominaisuutta, silloinkin kortissa lukee luottoyhtiön nimi. En tosin ymmärrä sitäkään, miksi visa electron muutettaisiin kysymättä debit-kortiksi.
ööh kenellä täysiikäisellä ei vittu ole tunnuksia...?
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:21"]Mulle ei annettu nordeasta tunnuksia ennenkuin oli säännöllisiä tuloja
[/quote]
Outoa. Mun pojalle annettiin 2 viikkoa ennen 18-vuotis syntymäpäivää erikoisluvalla viime vuonna, kun sanottiin, että niitä tarvitsee nykyään vähän kaikkialle kirjautumista varten ja muutenkin on hyvä olla, kun poistui mun tilitiedoista. Ja tulihan sille check in mainospostikin kotiin jossa neuvottiin hankkimaan verkkopankki ja tunnukset ja liittymään check in asiakkaaksi. Olisi siis 18-vuotiaana joka tapauksessa saanut tuloittakin, mutta tarvitsi aikaisemmin. Alle 18v. tarvitsee kuulemma säännölliset tulot verkkopankkia varten, muuten ei saa, näin sanottiin silloin.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:32"]
[/quote]
Ei niillä mitään tee, jos asuu vanhemmilla.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:32"]
[/quote]
Esim. minun yli 40-vuotiaalla miehelläni oli todella pitkään, ettei omistanut tunnuksia. Johtui luottotietojen puutteesta, joten hänen pankkinsa ei suostunut tunnuksia antamaan. Onneksi sai S-pankkiin tilin ja sitä kautta tunnukset. Helpottaa elämää kummasti.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:32"]
[/quote]
[/quote]
Jaa, kyllä mun poika tarvitsee, vaikka asuu vielä kotona nyt 19-vuotiaana. Miksi ei tarvitsisi? Perustele. (27)
Näiden sairaiden alapeukutusten vastapainoksi kerrotaan nyt esim., että Nordea vuonna 2014 kieltäytyi antamasta minulle verkkopankkitunnuksia sillä perusteella, että palkkani ohjattiin toiseen pankkiin. Nordean asiakas vuodesta -96. Lopetin tilin ja asiakkuuden siltä istumalta. Aiemmin tilin asioita siis oli hallinnoitu talletuksin, nostaa tililtä ei tarvinnut. (Jos olisi tarvinnut, olisin käynyt hakemassa tiskiltä.)
Jotenkin vieläkin tuntuu siltä, että se voi olla kumminpäin vaan, kun näitä vastauksia lukee. Joku on saanut hyvinkin ja joku ei ollenkaan. Kun niillä pankkitunnuksilla ei kovin pahaa saa aikaiseksi mutta niillä voi asioida esim Kela, työkkäri jne sivuilla. ap
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:32"]
[/quote]
[/quote]
Siis häh?? Miten olisin pystynyt maksamaan laskuni, tekemään muut tilisiirtoni ja hoitamaan muut raha-asiani ilman omia tunnuksia, vaikka asuinkin vielä vanhemmilla? Vierailemalla pankissa lähes viikottain?
Ihan sen takia ihmettelen, miten täysikäsellä ei voi olla tunnuksia; menettekö joka kerta ihan paikan päälle pankkiin maksamaan laskut yms? Ja itsellä ainakin ollut henk. Koht menoja jo varmaan 15 vuotiaasta, jotka on pitänyt itse verkkopankista maksaa ja hoitaa.
Toki kaikkea ei voi tietää, mutta nää asiat mun mielestä olis aiheellista ohjeistaa ja opettaa lapselle jo yläasteikäisenä..:)
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:48"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:32"] ööh kenellä täysiikäisellä ei vittu ole tunnuksia...? [/quote] Ei niillä mitään tee, jos asuu vanhemmilla. [/quote] Siis häh?? Miten olisin pystynyt maksamaan laskuni, tekemään muut tilisiirtoni ja hoitamaan muut raha-asiani ilman omia tunnuksia, vaikka asuinkin vielä vanhemmilla? Vierailemalla pankissa lähes viikottain? Ihan sen takia ihmettelen, miten täysikäsellä ei voi olla tunnuksia; menettekö joka kerta ihan paikan päälle pankkiin maksamaan laskut yms? Ja itsellä ainakin ollut henk. Koht menoja jo varmaan 15 vuotiaasta, jotka on pitänyt itse verkkopankista maksaa ja hoitaa. Toki kaikkea ei voi tietää, mutta nää asiat mun mielestä olis aiheellista ohjeistaa ja opettaa lapselle jo yläasteikäisenä..:)
[/quote]
Joillakin vanhemmat maksaa puhelinlaskut.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:53"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:48"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:32"] ööh kenellä täysiikäisellä ei vittu ole tunnuksia...? [/quote] Ei niillä mitään tee, jos asuu vanhemmilla. [/quote] Siis häh?? Miten olisin pystynyt maksamaan laskuni, tekemään muut tilisiirtoni ja hoitamaan muut raha-asiani ilman omia tunnuksia, vaikka asuinkin vielä vanhemmilla? Vierailemalla pankissa lähes viikottain? Ihan sen takia ihmettelen, miten täysikäsellä ei voi olla tunnuksia; menettekö joka kerta ihan paikan päälle pankkiin maksamaan laskut yms? Ja itsellä ainakin ollut henk. Koht menoja jo varmaan 15 vuotiaasta, jotka on pitänyt itse verkkopankista maksaa ja hoitaa. Toki kaikkea ei voi tietää, mutta nää asiat mun mielestä olis aiheellista ohjeistaa ja opettaa lapselle jo yläasteikäisenä..:)
[/quote]
Joillakin vanhemmat maksaa puhelinlaskut.
[/quote]
Outoa silti olettaa, että vanhemmat yleensä maksaisivat kaikki täysi-ikäisten kotona asuvien laskut.
Tieysti saa, miten muuten sitä maksais vuokran ja muut laskut? Ei kai kukaan (nuori) minnekään pankkiin/automaattiin mee maksamaan tai postita kirjeitse maksujaan :D Ja netissäkin tosi monessa paikassa pitää tunnistautua verkkopankkitunnuksilla. Tai no okei, onhan sitä mobiilitunnistautuminenkin mutt u know
Nordea ei luovuta jossei säännöllisiä tuloja.
Siis sotkeeko ihmiset täällä nyt luottokortin ja verkkopankkitunnukset keskenään vai mistä tää säännölliset tulot lässytys nyt kumpuaa?
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:15"]
Nordea ei luovuta jossei säännöllisiä tuloja.
[/quote]
Saa lopettaa koko Nordean, ei tunnu kelpaavan asiakkaaksi kuin harvat ja valitut.
Häääh?:DD miten luottotiedottomat maksaa laskut yms jos ei oo pankkitunnuksia? Juoksee pankissa joka viikko? Oikeasti?;D
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:22"]
Häääh?:DD miten luottotiedottomat maksaa laskut yms jos ei oo pankkitunnuksia? Juoksee pankissa joka viikko? Oikeasti?;D
[/quote]
Näin pitää tehdä. Muistatteko ennen vanhaan kun ei ollut mitään verkkopankkia? Silloin käytiin pankissa.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:21"]
Mulle ei annettu nordeasta tunnuksia ennenkuin oli säännöllisiä tuloja
[/quote]
Minkä ikäisenä?