Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sana ”riskiryhmä” on alkanut ärsyttämään

Vierailija
28.12.2021 |

Voiko typerämpää ilmausta olla. Lisäksi on mitta täynnä sitä korostamista, miten kuulutaan riskiryhmään ja ollaan enemmän vaarassa kuin muut, joiden pitää vuodesta toiseen väistää tämän yhden ryhmän alta.

Kiitos ja anteeksi. Alkaa selvästi tämä koronan ympärillä häärääminen riittämään, kun jaksan tästä pillastua 🙄

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itekin voit kuulua riskiryhmään milloin vain. Niin mullekin kävi. Yhden flunssan jälkeen vaan puhkesi astma ja en enää ollutkaan perusterve kuten aina aiemmin.

Vierailija
2/44 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa riskiryhmäläisistä on itse aiheuttanut tilansa

Vierailija
4/44 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun riskiryhmään pahan astman takia mutta mielummin en kuuluisi.

Vierailija
5/44 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein rasittavimpia on nämä läheistensä riskiryhmäläisyydellä pätijät. Meillä töissä eräs joka huusi meille kuinka yritämme saada hänen puolisonsa hengiltä ja tehdä hänestä lesken, kun emme kuulemma pitäneet riittäviä turvavälejä.

Vierailija
6/44 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein rasittavimpia on nämä läheistensä riskiryhmäläisyydellä pätijät. Meillä töissä eräs joka huusi meille kuinka yritämme saada hänen puolisonsa hengiltä ja tehdä hänestä lesken, kun emme kuulemma pitäneet riittäviä turvavälejä.

Ja siis riittäviä toisiimme, tähän henkilöön kaikki kyllä pitävät taatusti riittävän turvavälin oli pandemia tai ei.

Vierailija
7/44 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ai niinkuin astmaatikot, syöpäpotilaat jne.

Vierailija
8/44 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaapa esim soki choin suolistovsllankumous. Voitte vaikuttaa terveyteenne eikä tarvitse marttyyrin mailla syyttää vain huonoa tuuria. Vastuun ottaminen on ensimmäinen askel kohti parempaa terveyttä

Vierailija
9/44 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen riskiryhmää astman takia mutta en ole kertonut kumpaakaan kenellekään. Otan rokotteet miten ne työterveydestä saan, kun sairaalassa olen kuitenkin töissä. Mutta en halua astmaani selvittää kenellekään tuttavalle saati päivitellä kuinka nyt olen niin riskillä koko ajan.

Esim. yksi mun työkaveri jauhaa ihan jatkuvasti tätä riskiryhmäänsä kuulumista diabeteksensä takia. En jotenkin koe sitäkään nyt mitenkään niin ihmeellisenä.

Vierailija
10/44 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi olemassaoloni. Mutta en vain ole kyennyt pysäyttämään vanhenemistani.

t. Mummo 72 v.

Vierailija
11/44 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ai niinkuin astmaatikot, syöpäpotilaat jne.

Kyllä. Kaikki on yhtälailla omaa vikaamme ja kun ei kenenkään vikaa

Vierailija
12/44 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävintä on se, että valtaosa "riskiryhmäläisistä" ei ole riskiryhmäläisiä. Hoitotasapainossa oleva astma ei lisää riskiä vakavaan koronatautiin!

Vierailija
13/44 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskityhmät, suositukset lensi romukoppaan, kun Marin käveli altistuneena baariin.

Vierailija
14/44 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pahin kun lihavat/alkoholin liikakäyttäjät valittaa rokottamattomista. Tekopyhyyttä parhaimmillaan.

Vierailija
15/44 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on riskiryhmäläisenä parikin lääkettä jotka paremminkin torjuvat koronaa kuin altistavat sille. Olen kokoajan elänyt niinkuin ennenkin ilman maskeja ja muuta hömpötystä.

Vierailija
16/44 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi olemassaoloni. Mutta en vain ole kyennyt pysäyttämään vanhenemistani.

t. Mummo 72 v.

Olit kuitenkin Marinin kanssa baarissa?

Vierailija
17/44 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan riskiryhmää kaikki, kun THL:n silmin katsotaan

Vierailija
18/44 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko koronasanasto alkaa tulla korvista ulos. Ja siis en mollaa riskiryhmiä enkä altistuneita enkä rokotettuja (rokottamattomia kylläkin), en vaan enää jaksa yhtään sitä että mistään muusta ei puhutakaan.

Vierailija
19/44 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tuo sillä esille sitä, että hänestä pitää välittää vähän enemmän kuin muista.

Vierailija
20/44 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on pahin kun lihavat/alkoholin liikakäyttäjät valittaa rokottamattomista. Tekopyhyyttä parhaimmillaan.

Lisääkö alkoholinkäyttö riskiä sairastua koronaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän