Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sana ”riskiryhmä” on alkanut ärsyttämään

Vierailija
28.12.2021 |

Voiko typerämpää ilmausta olla. Lisäksi on mitta täynnä sitä korostamista, miten kuulutaan riskiryhmään ja ollaan enemmän vaarassa kuin muut, joiden pitää vuodesta toiseen väistää tämän yhden ryhmän alta.

Kiitos ja anteeksi. Alkaa selvästi tämä koronan ympärillä häärääminen riittämään, kun jaksan tästä pillastua 🙄

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itekin voit kuulua riskiryhmään milloin vain. Niin mullekin kävi. Yhden flunssan jälkeen vaan puhkesi astma ja en enää ollutkaan perusterve kuten aina aiemmin.

Mullakin on astma mutta en ole hankkinut riskiryhmäidentiteettiä enkä ajattele että koko maailman pitäisi pysähtyä että MINÄ olen ✨turvassa✨.

Vierailija
42/44 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itekin voit kuulua riskiryhmään milloin vain. Niin mullekin kävi. Yhden flunssan jälkeen vaan puhkesi astma ja en enää ollutkaan perusterve kuten aina aiemmin.

Mullakin on astma mutta en ole hankkinut riskiryhmäidentiteettiä enkä ajattele että koko maailman pitäisi pysähtyä että MINÄ olen ✨turvassa✨.

Sä et siis hankkinut rokotetta oman riskiryhmäsi vuorolla, vaan odotit että terveet ikäisesi ovat rokotevuorossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää, ei se noin menekään. Itse kuulun siihen ykkösriskiryhmään ja tosiaan kuvittelin, että työpaikalla voitaisiin työtehtäviä valikoida vähän niin, että minua riskiryhmäläisenä ei heitettäisi aina eturintamaan korona-altistumaan (meillä kaikki työtehtävät ovat aikalailla samanlaisia kiiretasoltaan ja rankkuudeltaan, ei ole siitä kyse). Mutta työterveys tulkitsi niin, että kaikki ovat samalla viivalla, oli riskiryhmää tai ei, mitään järjestelyjä ei tehdä, vaikka se olisi helposti järjestynytkin.

Vierailija
44/44 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 3x riskiryhmäläinen. Esim syöpä vaikuttaa immuniteettiin jne.

Kyllä olen ottanut ja saanut rokotteet, ja pidän maskia ja väliä jne, mutta mitä ympärillä olijat tekevät sehän on heidän valintojaan, ei minun. Rokotuspakkoa vastustan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi