Sana ”riskiryhmä” on alkanut ärsyttämään
Voiko typerämpää ilmausta olla. Lisäksi on mitta täynnä sitä korostamista, miten kuulutaan riskiryhmään ja ollaan enemmän vaarassa kuin muut, joiden pitää vuodesta toiseen väistää tämän yhden ryhmän alta.
Kiitos ja anteeksi. Alkaa selvästi tämä koronan ympärillä häärääminen riittämään, kun jaksan tästä pillastua 🙄
Kommentit (44)
Iso osa riskiryhmäläisistä on itse aiheuttanut tilansa
Kuulun riskiryhmään pahan astman takia mutta mielummin en kuuluisi.
Kaikkein rasittavimpia on nämä läheistensä riskiryhmäläisyydellä pätijät. Meillä töissä eräs joka huusi meille kuinka yritämme saada hänen puolisonsa hengiltä ja tehdä hänestä lesken, kun emme kuulemma pitäneet riittäviä turvavälejä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein rasittavimpia on nämä läheistensä riskiryhmäläisyydellä pätijät. Meillä töissä eräs joka huusi meille kuinka yritämme saada hänen puolisonsa hengiltä ja tehdä hänestä lesken, kun emme kuulemma pitäneet riittäviä turvavälejä.
Ja siis riittäviä toisiimme, tähän henkilöön kaikki kyllä pitävät taatusti riittävän turvavälin oli pandemia tai ei.
Vierailija kirjoitti:
ai niinkuin astmaatikot, syöpäpotilaat jne.
Lukekaapa esim soki choin suolistovsllankumous. Voitte vaikuttaa terveyteenne eikä tarvitse marttyyrin mailla syyttää vain huonoa tuuria. Vastuun ottaminen on ensimmäinen askel kohti parempaa terveyttä
Minäkin olen riskiryhmää astman takia mutta en ole kertonut kumpaakaan kenellekään. Otan rokotteet miten ne työterveydestä saan, kun sairaalassa olen kuitenkin töissä. Mutta en halua astmaani selvittää kenellekään tuttavalle saati päivitellä kuinka nyt olen niin riskillä koko ajan.
Esim. yksi mun työkaveri jauhaa ihan jatkuvasti tätä riskiryhmäänsä kuulumista diabeteksensä takia. En jotenkin koe sitäkään nyt mitenkään niin ihmeellisenä.
Anteeksi olemassaoloni. Mutta en vain ole kyennyt pysäyttämään vanhenemistani.
t. Mummo 72 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ai niinkuin astmaatikot, syöpäpotilaat jne.
Kyllä. Kaikki on yhtälailla omaa vikaamme ja kun ei kenenkään vikaa
Ärsyttävintä on se, että valtaosa "riskiryhmäläisistä" ei ole riskiryhmäläisiä. Hoitotasapainossa oleva astma ei lisää riskiä vakavaan koronatautiin!
Riskityhmät, suositukset lensi romukoppaan, kun Marin käveli altistuneena baariin.
Se on pahin kun lihavat/alkoholin liikakäyttäjät valittaa rokottamattomista. Tekopyhyyttä parhaimmillaan.
Itsellä on riskiryhmäläisenä parikin lääkettä jotka paremminkin torjuvat koronaa kuin altistavat sille. Olen kokoajan elänyt niinkuin ennenkin ilman maskeja ja muuta hömpötystä.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi olemassaoloni. Mutta en vain ole kyennyt pysäyttämään vanhenemistani.
t. Mummo 72 v.
Olit kuitenkin Marinin kanssa baarissa?
Me ollaan riskiryhmää kaikki, kun THL:n silmin katsotaan
Koko koronasanasto alkaa tulla korvista ulos. Ja siis en mollaa riskiryhmiä enkä altistuneita enkä rokotettuja (rokottamattomia kylläkin), en vaan enää jaksa yhtään sitä että mistään muusta ei puhutakaan.
Moni tuo sillä esille sitä, että hänestä pitää välittää vähän enemmän kuin muista.
Vierailija kirjoitti:
Se on pahin kun lihavat/alkoholin liikakäyttäjät valittaa rokottamattomista. Tekopyhyyttä parhaimmillaan.
Lisääkö alkoholinkäyttö riskiä sairastua koronaan?
Itekin voit kuulua riskiryhmään milloin vain. Niin mullekin kävi. Yhden flunssan jälkeen vaan puhkesi astma ja en enää ollutkaan perusterve kuten aina aiemmin.