Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen läski ja käytän vaatteita XS-S

Vierailija
13.04.2015 |

Kävin ostamassa kevätvaatteita. Housuista kokoa S, paidat SX. "Vanity sizing", eli kokomerkintöjen pienentäminen asiakkaiden itsetunnon kohottamiseksi näyttää vaan pahenevan vuosi vuodelta.

Olen toki nuori parikymppinen, mutta herää kysymys jos minä, mitoiltani 98-65-99 (62/163) mahdun kepeästi otsikon kokoihin, joukossa satunnaisesti kokoa M, mistä minua hoikemmat edes saavat vaatteita? 

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan paljon käyttämiesi vaatteiden merkistä ja mallista, mutta mä olen rinnasta ja lantiolta 10 senttiä pienempi, enkä silti mahdu kovin usein kokoon xs, tai ainakaan se ei näytä hyvältä päällä. Paidat jäävät kireiksi juuri rinnanympäryksestä ja xs-koon housuja en välttämättä saa edes vedettyä lantion yli.

Vierailija
42/53 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy vaatteita meille pienille. Jopa tuumakokoja on isonnettu, insinöörinä on vaikea ymmärtää, miten ilmoitettu vyötärön ympärys voi olla pari tuumaa isompi kuin oikeasti on. Aina niitä on ollut vaikea löytää, mutta nyt ei löydä sitäkään. En tajua valitusta, miten vaatekoot ovat pienentyneet. Eivät ole, isontuneet ne ovat. Itse olette lihoneet. Jostain nuorisoliikkeeestä voi löytyä, mutta kun minä haluan aikuisten vaatteita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 16:15"]

Kävin ostamassa kevätvaatteita. Housuista kokoa S, paidat SX. "Vanity sizing", eli kokomerkintöjen pienentäminen asiakkaiden itsetunnon kohottamiseksi näyttää vaan pahenevan vuosi vuodelta.

Olen toki nuori parikymppinen, mutta herää kysymys jos minä, mitoiltani 98-65-99 (62/163) mahdun kepeästi otsikon kokoihin, joukossa satunnaisesti kokoa M, mistä minua hoikemmat edes saavat vaatteita? 

Kokeile Henkkamaukan koon 36 slimmattuja kauluspaitoja, niin johanalkaa kiristää.

[/quote]

Vierailija
44/53 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Tuksu! :)

Vierailija
45/53 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon silti että xs-s koon vaattet näyttävöt paremmilta hoikempien päällä vaikka ne myös lihavemmille mahtuisikin.

Vierailija
46/53 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö, että vaatteissa kuuluu olla liikkumavaraa? Esim paidassa 8cm rinnanympäryksessä, takeissa väh. 12cm. Trikoovaatteidenkin kuuluisi olla päällä venymättömänä. Se, että vaatteen saa ängettyä päälle, ei tarkoita että se olisi sopiva.

Terv. Vestonomi

Vierailija
47/53 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

*lähes venymättömänä

Vierailija
48/53 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on melkein samat mitat, mutta rinnanympärys on 10cm pienempi. Paidat on aina S, housut S-M. Kyllä metrin ahteriinkin ihan totta täytyy monesti ottaa se S, ainakin hm:llä. Sovitan usein ensin sitä M-kokoa, mutta monesti ne lököttää rumasti reisistä ja lahkeista muutenkin. Ei minun muotoiselle ihmiselle ole tehty housuja ja pakko sulloa ahteri siihen S-kokoon, eikä sekään koko yleensä mikään kovin tiukka ole pepunkaan kohdalta.

Vierailija
49/53 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 16:31"]Riippuu kuule ihan miten haluat vaatteiden istuvan. Minä taas olen laiha (98-75-106, 177/56) ja käytän pääasiassa kokoja M-XL.
[/quote]
Painoltasi olet kyllä hoikankuuloinen, mutta miten sulla on silti noin runsaat muodot? Varsinkin lantio kuulostaa melko leveältä tuohon painoon? Leveät luut ja päärynävartalotyyppi?

Vierailija
50/53 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kirjoitin v. 92 ylioppilaaksi kun painoin 57 kg ja pituutta oli ( on ) 170cm. Yo-pukuni on kokoa 38.... toki se oli vyötäröstä hieman löysä ja ehkä olisi ollu parempi ostaa kokoa pienempi, mutta mietinpä vaan että mitä tänä kokoa päivänä vastaavankokoiset naiset käyttävät?? 34? Nyt painan 15 kg enemmän ;( ja käytän kokoa 40... että kyllä on koot muuttuneet tosiaankin.

Vierailija
51/53 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 16:15"]

[/quote]

Läski vai? No mitä kokoa sinun sitten pitäisi mielestäsi käyttää?

Vierailija
52/53 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa vaate, jossa en ole törmännyt vuoden aikana samaan, on Canada Goosen parka. Jouduin ostamaan jopa M-koon, vaikka normisti menee s-m (alaosissa 36-38), enkä edes ole mielestäni kovinkaan pienikokoinen, vaan 169/65.

Vierailija
53/53 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkarankuori on seksikästä! ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän