Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystäväni uhkasi kertoa miehelleni, että petän häntä. :(

Vierailija
13.04.2015 |

Tähän on sitten tultu, olen ollut koko ajan tietoinen, että mies saa jossain vaiheessa tietää tavalla tai toisella, mutta en ollut varautunut, että se tapahtuu näin pian. Mietin nyt vain, että kerronko itse vai odotanko, että ystäväni tekee sen, kumpikohan olisi miehelle helpompaa? 

Meillä on miehen kanssa ihan toimiva perhe, kolme pientä lasta, minä kotona ja mies kovapalkkaisessa työssä, tekee paljon töitä. Tiedän, että mies rakastaa minua, osoittaa sen monin tavoin arjessa, on loistava aviomies ja mahtava isä, tosin kotona voisi olla enemmän, mutta työt vie osansa. Ainoa ongelma on vain se, että minä en rakasta häntä, en varmaan koskaan ole rakastanutkaan. 

Mietin muutama vuosi sitten eroa, mutta totesin, että jos eroamme, elitasoni ja lapsieni elintaso tulee laskemaan rajusti, niinpä päädyin pettämään miestäni. Tiedän, että teen väärin miestä kohtaan, hän voisi vielä löytää itselleen naisen, joka häntä rakastaa, mutta... Olen kuitenkin hyvä vaimo hänelle, huomioin hänen tarpeensa, hoidan lapset, kodin ja kuuntelen ja tuen häntä. Tiedän, että mies antaa pettämisen anteeksi, hän ei halua menettää minua. Tekee vain pahaa katsoa miten se vaikuttaa hänen itsetuntoonsa ja miehisyyteensä...

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni tiesi alusta asti aikeistani pettää, kun laitoin seuran haku ilmoituksen nettiin n. puolitoista vuotta sitten. Hän on ollut tietoinen, että minulla on seksisuhde, eikä se ole häntä haitannut, hän ei ole tuominnut minua, päinvastoin hän on kuunnellut minua ja ymmärtänyt tai ainakin olen luullut, että hän on ymmärtänyt. Paitsi nyt, ystäväni sai kuulla n. kolme viikkoa sitten, että hänen miehellään on ollut suhde, ei mikään seksisuhde vaan jotain vakavempaa. Olen ollut viimeiset kolme viikkoa ystäväni tukena, olen kuunnellut hänen itkunsa ja koettanut tukea. Ystäväni sanoi eilen minulle, että hän ei ymmärrä pettäjiä ja jokainen pettäjä ansaitsee tulla kiinni jääneeksi, siksi hän aikoo kertoa minusta miehelleni. Mieheni ansaitsee kuulemma totuuden. Ystäväni sanoi, että hän tekee sen vaikka ystävyytemme menisi sen vuoksi katkolle. 

Niin hyvä ystävä minulla on, olisi pitänyt pitää tämäkin asia omana tietona. Ja oikeassahan hän on mieheni ansaitsee totuuden, mutta tässä tapauksessa totuus vain satuttaa miestäni, vaikka hän saa tietää pettämisestä hän ei luultavasti jätä minua. 

Ja puolustuksekseni haluan sanoa, en ole mieheni takia pelkästään rahan vuoksi, meillä on yhteinen perhe, lapsia ja yhteinen elämä. Mieheni rakastaa minua ja tiedän, että häneltä menisi pitkään toipua, jos me eroaisimme. Vaikka en rakastakaan miestäni, niin kuin vaimon pitäisi miestään rakastaa, niin minä siitä huolimatta kunnioitan ja arvostan häntä ja hän on minulle tärkeä. Ja ei, en rakastanut miestäni kun menimme naimisiin, mutta ajattelin, että rakkaus syttyisi yhteisen elämän myötä, mutta ikävä kyllä se ei syttynyt. Menin naimisiin hänen kanssaan, koska hän on hyvä mies ja pidin hänestä ja uskoin rakkauden syttyvän myöhemmin ja ehkä myös perheidemme painostus teki osansa. 

ap

Vierailija
22/26 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 14:38"]

Vähän epäilen provoksi. Millainen ystävä käräyttää pettämisestä ystävän miehelle? Ap ei noin tyynesti suhtautuisi mahdolliseen eroon, jos oikeasti olisi vaan kotona eikä työelämässä.

[/quote] MINÄ! Teki niin pahaa katsoa tilannetta että pakko oli kertoa. Mies tosi kiva, kunnollinen, luitettava ja mun ystävä petti sitä vanhan käävän kanssa. Mutta ystäväni oli vain helpottunut asian tultua ilmin. Erosivat ja ystävä muutti sen paparaisen luo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi "kavereille" ei koskaan kerrota. Ne paljastaa kateuksissaan. Viimeistään jos heille tulee ero

Vierailija
24/26 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 16:41"]Ystäväni tiesi alusta asti aikeistani pettää, kun laitoin seuran haku ilmoituksen nettiin n. puolitoista vuotta sitten. Hän on ollut tietoinen, että minulla on seksisuhde, eikä se ole häntä haitannut, hän ei ole tuominnut minua, päinvastoin hän on kuunnellut minua ja ymmärtänyt tai ainakin olen luullut, että hän on ymmärtänyt. Paitsi nyt, ystäväni sai kuulla n. kolme viikkoa sitten, että hänen miehellään on ollut suhde, ei mikään seksisuhde vaan jotain vakavempaa. Olen ollut viimeiset kolme viikkoa ystäväni tukena, olen kuunnellut hänen itkunsa ja koettanut tukea. Ystäväni sanoi eilen minulle, että hän ei ymmärrä pettäjiä ja jokainen pettäjä ansaitsee tulla kiinni jääneeksi, siksi hän aikoo kertoa minusta miehelleni. Mieheni ansaitsee kuulemma totuuden. Ystäväni sanoi, että hän tekee sen vaikka ystävyytemme menisi sen vuoksi katkolle. 

Niin hyvä ystävä minulla on, olisi pitänyt pitää tämäkin asia omana tietona. Ja oikeassahan hän on mieheni ansaitsee totuuden, mutta tässä tapauksessa totuus vain satuttaa miestäni, vaikka hän saa tietää pettämisestä hän ei luultavasti jätä minua. 

Ja puolustuksekseni haluan sanoa, en ole mieheni takia pelkästään rahan vuoksi, meillä on yhteinen perhe, lapsia ja yhteinen elämä. Mieheni rakastaa minua ja tiedän, että häneltä menisi pitkään toipua, jos me eroaisimme. Vaikka en rakastakaan miestäni, niin kuin vaimon pitäisi miestään rakastaa, niin minä siitä huolimatta kunnioitan ja arvostan häntä ja hän on minulle tärkeä. Ja ei, en rakastanut miestäni kun menimme naimisiin, mutta ajattelin, että rakkaus syttyisi yhteisen elämän myötä, mutta ikävä kyllä se ei syttynyt. Menin naimisiin hänen kanssaan, koska hän on hyvä mies ja pidin hänestä ja uskoin rakkauden syttyvän myöhemmin ja ehkä myös perheidemme painostus teki osansa. 

ap
[/quote]
miehelläsi on oikeus itse päättää jatkaako sinun kanssa vai ei. Hänellä on myös oikeus tietää että sinä et häntä rakasta, etkä tule koskaan rakastamaankaan.
Itse kokisi miehesi saappaissa, että olen naimisissa robotin kanssa ja ehdottomasti haluaisin tietää, että oma vaimoni ei oikeasti välitä minusta kärpäsen paskan vertaa...jos välittäisit et olisi pettänyt tai mennyt naimisiin hänen kanssaan.

Vierailija
25/26 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas kerroin kaverille pettäväni, mutten KOSKAAN antanut sen tavata varsinaista miesystävääni enkä kertonut sille edes miehen oikeaa sukunimeä. Parisuhteen ja kavereiden yhdistämisestä ei useinkaan seuraa hyvää.

Vierailija
26/26 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 14:38"]Vähän epäilen provoksi. Millainen ystävä käräyttää pettämisestä ystävän miehelle? Ap ei noin tyynesti suhtautuisi mahdolliseen eroon, jos oikeasti olisi vaan kotona eikä työelämässä.
[/quote]

No itse meinasin kertoa parhaan ystäväni silloiselle miehelle, koska mieskin oli ja on edelleen ystäväni.
Kaverini käyttäytyi ihan sairaan törkeästi. No, en kertonut. Erosivat joka tapauksessa