paljonko maksaa rintojen pienennysleikkaus?
Onko jollain tietoa, paljonko maksaa rintojen pienennysleikkaus yksityisellä suomessa? Tarkoitan siis kokonaiskuluja, kaikki tarvittavat käynnit, sairaalassa yöpyminen jne.
Kommentit (14)
On hankala hahmottaa etukäteen kaikkia lisäkiluja, vaikka itse leikkauksen hinta ilmotettaisiin.
Leikkaushintaan sisältyy yleensä kaikki.
Kävin itse ed syksynä Tallinnassa. Mieti myös sitä vaihtoehtoa. Palvelu loistavaa, kaikki siis suomeksi. Alkutapaamiset ja jälkihoito suomessa, omassa tapauksessa Turussa. Mun kohdalla iso leikkaus, rinnat tosi isot. Terveystalolla olisi maksanut vajaa 9 tonnia, tuolla 3600. Sis laivamatkat, kyydit tallinnassa itselle ja miehelle. Mies yöpyi mun kanssa samassa huoneessa ja senkin ruoat yms kuului hintaan. Voinen suositella. Aina sai hoitajan kiinni kun oli ongelmia.
Kannattaa myös kokeilla pääsisikö julkiselle leikkaukseen, tissien ei tarvitse olla aivan hervottomat lapaset jonoon päästäkseen.
Olen todennäköisesti siinä rajalla, etten ihan pääse julkisenpuolen kautta.
Juu julkinen hyvä. Ylipainon kanssa vaan tosi tarkkoja. Laihdutin ite lääkärin määräyksestä sopivaan bmi rajaan vuodessa ja menin lähetettä hakemaan... Vuoden aikana bmi rajat oli tiukentunut, olis taas pitänyt laihduttaa. Tästä syystä menin yksityiselle, tuntui etten ikinä pääse sinne julkiselle. Sain ajan parin viikon päähän. Julkisella olis pitänyt vielä laihduttaa että pääsisin edes leikkausjonoon.
JUlkisella saa ajan noin 3 kk päähän, jos BMi riittää. Itse olen 170 cm ja 62 kg, ei miäätn puhetta laiduttamisesta.
Jos olet julkisella rajoilla ni käy tsekkauttaa että voisitko päästä. Jos jää kiinni pienestä määrästä painoa ni laihduta. Jos tuntuu liian suurelta työltä ja rahaa riittää ni toki yksit. Terveystalolla oli ainakin vuos sitten netissä hinnastokin. Siellä oli kaks hintaa tuolle, se halvempi pienempi leikkaus. Suosittelen kyllä jos on isot rinnat.. Elämänlaatu parani huimasti.
Julkinenkin paikka riippuu kaupungista eikä ole mikään tietty aika. Tyksissä jono oli vuosi.
En siis ole ylipainoinen. Minua vain häiritsee rintojen koko.
Senhän voi itsekin mitata pääseekö julkisen puolen leikkausjonoon. Kaulakuoppa-nännimitta 27 cm tai yli, kipuja/vaivaa rintojen vuoksi ja BMI alle 30 niin jonossa ollaan. Ja BMI raja ei tosiaankaan ole tiukka, mielestäni on melko lepsua että BMI:llä 30 saa ihan samat pisteet kuin normipainoinen/hoikkakin.
Hoitotakuulla leikkaukseen pitäisi päästä 6 kk sisällä lähetteen saamisesta. Minulla meni 9 kk, koska kesä oli välissä. Kieltäydyin ekasta leikkausajasta, koska en voinut silloin jäädä pois töistä. Olin leikkauksessa kaksi kuukautta sitten ja todella tyytyväinen. Minut leikkasi Töölön sairaalassa yksi alan johtavista kirurgeista, hoito oli erinomaisen hyvää. Maksoi kaiken kaikkiaan hieman alle 300 euroa (tähän sisältyy se, että kävin yksityislääkärillä hakemassa lähetteen leikkaukseen, mikä maksoi n. 100 euroa).
Eli monta tonnia säästää kun menee julkiselle puolelle.
Niin ja minulla vielä ylipainoa n. 6 kg ja BMI n. 27. 28 on käsittääkseni sellainen raja, että sen yli meneviä ei leikata vaan ensin pitää laihduttaa.
Googlaa. Sieltä löytyy.