Miksi aikuiset ihmiset (naiset) ovat työelämässä niin kaksinaamaisia?
Olen useassa työpaikassa jo huomannut tämän. Suurin osa varsinkin naisista on sellaisia että selän takana jauhetaan paskaa ja kasvotusten ollaan niiin hyvää kaveria.. Tuntuisi että aikuiset ihmiset olisivat jo oppineet sanomaan asiansa suoraan tai olemaan vaan kokonaan hiljaa. Tällaistako koko työurani tulee olemaan että joudun seuraamaan sivusta tätä?
Kommentit (24)
Joo ällöttää tollaset. Ja ällöttää kuunnella mitään positiivista itsestä, kun tietää et selän takana jutut on jotain ihan muuta :(
minuakin ahdistaisi kaikista juoruilu ja pahansuopaisuus. Joitain oikeasti mulkkuja voisin haukkuakin mielihyvin. Ota sinäkin sellaisia puheeksi joskus, pääset sisäpiiriin.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 11:52"]minuakin ahdistaisi kaikista juoruilu ja pahansuopaisuus. Joitain oikeasti mulkkuja voisin haukkuakin mielihyvin. Ota sinäkin sellaisia puheeksi joskus, pääset sisäpiiriin.
[/quote]
En usko, koska ne pahimmat paskanpuhujat on siinä sisäpiirissä ja ne on niitä mulkkuja;)
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 11:41"]
Olen useassa työpaikassa jo huomannut tämän. Suurin osa varsinkin naisista on sellaisia että selän takana jauhetaan paskaa ja kasvotusten ollaan niiin hyvää kaveria.. Tuntuisi että aikuiset ihmiset olisivat jo oppineet sanomaan asiansa suoraan tai olemaan vaan kokonaan hiljaa. Tällaistako koko työurani tulee olemaan että joudun seuraamaan sivusta tätä?
[/quote]Se on naisilla geeneissä.
Kuulemma tätä tapahtuu. Olen yllättynyt miten vähän kiinnostusta joillakin on henkisesti kasvaa aikuisiksi.
Ja toiset on oikeasti täysin sokeita vielä omalle käytökselleen. Kävinpä tässä taannoin jotakuinkin tällaisen keskustelun työkaverini kanssa.
Työkaveri: "Ärsyttää kun Pirkko ei oo voinu tätä asiaa tehdä, aina me tehdään ja valivalivali kyllä on Pirkko niin itsekäs.
Minä: "Sano suoraan Pirkolle että tekee jatkossa, niin ei tarvi selän takana jauhaa kun mikään ei sitten kuitenkaan muutu. Lopeta valittaminen"
T:"No mutta tällanen mä oon että puhumalla selvitän asiat mutta ei tää kuitenkaan niin tärkee juttu oo et sanoisin Pirkolle suoraan."
....öö okei?!
Täysin sokea siis omalle toiminnalleen.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 11:41"]Olen useassa työpaikassa jo huomannut tämän. Suurin osa varsinkin naisista on sellaisia että selän takana jauhetaan paskaa ja kasvotusten ollaan niiin hyvää kaveria.. Tuntuisi että aikuiset ihmiset olisivat jo oppineet sanomaan asiansa suoraan tai olemaan vaan kokonaan hiljaa. Tällaistako koko työurani tulee olemaan että joudun seuraamaan sivusta tätä?
[/quote]
Sama homma tuntuu olevan monessa paikassa. Jos saa vähänkin vinkkiä "paskan puhumisesta", niin siitä pitää sanoa suoraan kyseiselle henkilölle ja kovasti.
Miksi kysymyksessä sekoitetaan ihmiset ja naiset? Nojoo, suluissa se toki oli korjattu, mutta kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 11:50"]
Joo ällöttää tollaset. Ja ällöttää kuunnella mitään positiivista itsestä, kun tietää et selän takana jutut on jotain ihan muuta :(
[/quote]
Ihmiset (miehet) vittuilee toisilleen koko ajan, mutta ne ei tarkoita sillä mitään.
Naiset kehuu toisiaan koko ajan, mutta ne ei tarkoita sillä mitään.
Tällainen on se pieni ero ihmisissä ja naisissa työelämässä.
Oma työnantaja on sellainen että arvostelee aina esim. muiden ulkonäköä minulle. Itse on korea kuin riikinkukko mutta ei varsinaisesti kaunis kovasta laittautumisesta huolimatta. Luulisin että hänellä on heikko itsetunto koska kuitenkin on jo 45-vuotias eikä nyt varmaan siinä iässä luulisi jaksavan muuten jauhaa toisten asioista. Ahdistaa joskus aika paljon sillä itse ajattelen että kaikki ovat omalla laillaan kauniita ja on jokaisen asia miten paljon laittautuu. Olen varma että puhuu myös minusta muille vaikka ollaankin "kavereita". Toisaalta häntä on hauska provosoida esim. laittamalla huppari töihin (hänen mielestään kamalaa) :) tai kehumalla jotain ihmistä josta tietää ettei hän arvoista (jonkun ulkonaisen seikan takia). Rasittaa se negatiivisuus ja silmien pyörittely minulle kun joku kolmas on samassa huoneessa ja olenkin onnellinen kun tällä hetkellä olen hoitovapaalla.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 12:15"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 11:41"]
[/quote]Se on naisilla geeneissä.
[/quote]
Olen itsekin nainen ja en ymmärrä tuota.. Älä yleistä:)
Ap
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 12:46"]Oma työnantaja on sellainen että arvostelee aina esim. muiden ulkonäköä minulle. Itse on korea kuin riikinkukko mutta ei varsinaisesti kaunis kovasta laittautumisesta huolimatta. Luulisin että hänellä on heikko itsetunto koska kuitenkin on jo 45-vuotias eikä nyt varmaan siinä iässä luulisi jaksavan muuten jauhaa toisten asioista. Ahdistaa joskus aika paljon sillä itse ajattelen että kaikki ovat omalla laillaan kauniita ja on jokaisen asia miten paljon laittautuu. Olen varma että puhuu myös minusta muille vaikka ollaankin "kavereita". Toisaalta häntä on hauska provosoida esim. laittamalla huppari töihin (hänen mielestään kamalaa) :) tai kehumalla jotain ihmistä josta tietää ettei hän arvoista (jonkun ulkonaisen seikan takia). Rasittaa se negatiivisuus ja silmien pyörittely minulle kun joku kolmas on samassa huoneessa ja olenkin onnellinen kun tällä hetkellä olen hoitovapaalla.
[/quote]
Kauhea pomo ja kauheaa joutua tuollaiseen välikäteen
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 11:50"]Joo ällöttää tollaset. Ja ällöttää kuunnella mitään positiivista itsestä, kun tietää et selän takana jutut on jotain ihan muuta :(
[/quote]
Joo niinpä! Ei tiedä mikä on tosissaan sanottua ja mikä vittuilua
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 16:48"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 12:46"]Oma työnantaja on sellainen että arvostelee aina esim. muiden ulkonäköä minulle. Itse on korea kuin riikinkukko mutta ei varsinaisesti kaunis kovasta laittautumisesta huolimatta. Luulisin että hänellä on heikko itsetunto koska kuitenkin on jo 45-vuotias eikä nyt varmaan siinä iässä luulisi jaksavan muuten jauhaa toisten asioista. Ahdistaa joskus aika paljon sillä itse ajattelen että kaikki ovat omalla laillaan kauniita ja on jokaisen asia miten paljon laittautuu. Olen varma että puhuu myös minusta muille vaikka ollaankin "kavereita". Toisaalta häntä on hauska provosoida esim. laittamalla huppari töihin (hänen mielestään kamalaa) :) tai kehumalla jotain ihmistä josta tietää ettei hän arvoista (jonkun ulkonaisen seikan takia). Rasittaa se negatiivisuus ja silmien pyörittely minulle kun joku kolmas on samassa huoneessa ja olenkin onnellinen kun tällä hetkellä olen hoitovapaalla. [/quote] Kauhea pomo ja kauheaa joutua tuollaiseen välikäteen
[/quote]
Niinpä. Itellä nuo jutut jäi onneksi jo yläasteen jälkeen pois. Ei kuitenkaan kovin suoraan viitti palkanmaksajalle sanoa ku ärsyttää. Ahdistaa olla sen "liittolainen". No pakko sietää kunnes löydän jonkun toisen työpaikan.
Miksi muka eivät töissä olisi? Ovathan ne sitä joka paikassa muuallakin.
Osa on myös äärimmäisen passiivisaggressiivisia, vaikka ei olisi mitään syytä hiiltyä.
Siskon ja muiden naisten juttuja kun on kuullut, niin aika sairas on meininki monilla työpaikoilla. Sisko oli henkisesti niin loppu yhden työpaikan takia, että hän sanoi suoraan jos ei olisi vaihtanut työpaikkaa olisi hän voinut tappaa itsensä. Voin vain kuvitella minkälaista on mennä tuollaiseen työpaikkaan joka päivä.
Pitäisikö sen sijaan sitten "pamauttaa suoraa päin naamaa" tai olla olla töykeä, jos ei tule jonkun kanssa toimeen?
Miehet on kanssa. Mun pomo, insinöörimies haukkuu jatkuvasti yhtä (oikeastaan useitakin) yhteistyökumppania ja sitten kun tarvittiin alan erikoisosaaja, toiselle yhteistyökumppanille ehdotti, että otetaan tämä, hän on hyvä. Tämä yksi on erityisesti hänen hampaissaan, mutta vain selän takana.
Sellaisia aika monet ovat. Olen itse introvertti ja "erakko" ja siksi aika ulkopuolinen seuraaja noissa. Mutta minusta näyttää että aika monien porukoiden ainoa tai melkein ainoa yhteinen asia on se että panettelevat selän takana yhdessä muuta. Tuntuu olevan pääpuheenaihe tietyille kahvilla yhdessä töissä käyville porukoille esimerkiksi. Ilmeisesti niillä ei ole mitään puhuttavaa jos ei puhuisi muista, ja joillekin se ettei puhuttaisi mitään olisi vaikeaa ja vaivaannuttavaa.
Itse en jaksa tuosta mitään painetta ottaa. En ota sellaisia juttuja niin vakavasti. Monet nyt juoruavat, mutta mitäpä siitä sitten väliä? Antaa juoruta, tuskinpa ne itsekään kaikkia omia ja toistensa juttuja uskovat, kunhan lämpimikseen puhuvat.