Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksisuuntainen mielialahäiriö, kenenkään puolisolla/läheisellä?

Vierailija
13.04.2015 |

Olen tavannut miehen, joka vaikuttaa kiinnostavalta ihmiseltä. Hän sairastaa ko. sairautta, nyt haluaisinkin kuulla kokemuksia, voiko elämä hänen kanssaan onnistua?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokaisella tuota sairastavalla ole omanlaisensa sairaus, joka oireilee eri tavoin.  Oikeanlaisen lääkityksen löytäminen auttaa paljon ja tietenki se, että ne napit myös otetaan.  Olen kuullut, että monet ns. luovaa työtä tekevät, esim. engl. näyttelijä Stephen Fry jättää tarkoituksella lääkkeensä ottamatta, koska kokee maanisen vaiheen auttavan häntä työssään.

Vierailija
22/24 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tapasit miehen ja miten hän käyttäytyi? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurustellut ja asunut tällaisen miehen kanssa nyt kaksi vuotta.

Meillä ei ole yhtä vakavia häiriötekijöitä, kuin teillä muilla (esim. pettämistä, pelaamista), mutta jotain kuitenkin on. En kyllä ole varma johtuuko bibosta.

Mies on älyttömän herkkä. Jos riitelemme, mies saattaa alkaa itkemään ja vaipuu itsesääliin. Alkaa voivotella olevansa ihan paska mies. Toisinaan on tosi kiukkuinen ja tiuskii minulle ilkeästi.

Yksi asia, mikä tuo ongelmia on miehen huonomuistisuus/vaikeus ymmärtää puhetta. Esimerkiksi, jos sanon että "Minulla on torstaina menoa ystävien kanssa", mies vastaa "ok, minäkin voisin keksiä itselleni jotain sunnuntaiksi, kun sinä olet silloin kavereidesi kanssa". Tai kun mies on kertonut jotain asioita vaikka itsestään, hän saattaa jälkeenpäin väittää itsepäisesti että ei ole mitään sellaista koskaan sanonutkaan. Esimerkiksi mies saattaa sanoa "Pelasin nuorena jalkapalloa". Jos haluan myöhemmin kysellä lisää esim. "mitä paikkaa yleensä pelasit?". Mies saattaa olla aivan ihmeissään, ja sanoa että ei ole koskaan koskenutkaan jalkapalloon.

Kuulostaa, että mies vain alunperinkin valehteli minulle ja sen vuoksi näistä tilanteista tuleekin kauheasti riitoja. Mies kuitenkin väittää kivenkovaan että ei valehtele. mietinkin, voisiko johtua sairaudesta.

Vierailija
24/24 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 09:21"]Mulla on viisisuuntainen häiriö ja assburger
[/quote]
Ai kamala mun miehellä on sama! Matti-Jonne, et kai vaan oo täällä lusmuilemassa? Lupasit hoitaa lapset!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme