Järjestämme lastemme avioliitot
Olemme vakavasti miettineet lastemme avioliittojen järjestämistä.
Emme halua poikiemme ajautuvan irtosuhteisiin.
"Hyvää vaimomateriaalia" ei ole paljonkaan saatavilla edes nyt, entäs sitten 15-20-vuoden päästä?
Olemme monikulttuurinen perhe, molemmat tulemme eri maista, mutta Suomi on ollut kotimme jo 20v ajan. Kotimaissamme järjestettyjä avioliittoja on ollut aina, nykyään ei kylläkään niin paljoa.
Avioliitto on onnen kauppaa aina, mutta myös sopimus. Haluamme pojillemme hyvät, hyvätapaiset, koulutetut vaimot.
Suomessa perheen merkitys on vähäinen. Erot ovat normaaleja.
Emme kestäisi tilannetta, jossa pojan perhe hajoaisi vaimon lähtiessä toisen perään tms.
Miettiikö kukaan muu tällaisia ajatuksia?
Kommentit (29)
Mielenkiintoista. Järjestetyt liitot varmasti kestää paremmin kuin muut liitot.
Mä opetan mun lapselle, että hän saa aikuisena tehdä sitä, mikä tekee HÄNET onnelliseksi, ei minua. Mennä naimisiin JOS haluaa (miehen tai naisen kanssa), hankkia lapsia JOS haluaa..Eli haluan, että mun lapsi on onnellinen, silloin mäkin olen.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 08:39"]
Mielenkiintoista. Järjestetyt liitot varmasti kestää paremmin kuin muut liitot.
[/quote]
Mikä tahansa liitto kestää jos ei kuuntele omia tarpeitaan ja antaa toisen vaikka hakata itseään joka sunnuntai. Onnellisuus onkin toinen asia.
Mä saattasin "suutahtaa" jos mun tytärtä kukaan edes ajattelisi minkäänlaisena vaimoMATERIAALINA!! Se on ihminen, ei esine eikä varsinkaan mikään kodinhoito- ja lapsentekokone. Vois tulla pahaa jälkä, jos joku tulis kyselemään meiltä materiaalia pojalleen vaimoksi...
Jokainen vanhempi haluaa lapsilleen parasta, että siinä mielessä avioliiton järjestelyssä on joku järki. Muuten ei kyllä ole mitään tolkkua. Poikani saa tulevaisuudessa tehdä itse omat valintansa ja virheensä ilman että äitinä siihen puuttuisin. Haluan lapseni olevan onnellinen itse valitsemansa naisen tai miehen kanssa. Olkoon sitten fyysikko tai putkimies. Te ette tule asumaan lapsenne kanssa loppuelämää ettekä tule päättämään yhtään mistään lapsenne asiasta jos hän niin sanoo aikuisena.
Tän on sitäpaitsi pakko olla provo, ei kukaan voi olla noin typerä.
Jos minun äitini olisi valitsemassa minulle puolisoa, niin hänhän valitsisi sellaisen josta Hän tykkää. Ei sellainen joka sopisi minulle. Tosin tässä tapauksessa voikin sanoa että hän ei tunne minua ihmisenä ja persoonamme eroavat toisistaan kuin yö ja päivä.
Alapeukuttaja täällä(ei ap). Huomasitteko, että tavoitteena oli nimenomaan poikien onnellinen perhe-elämä? Suomessa valitaan itse, mutta moni jää ilman ja on onneton. Jos ap:n pojat on kasvatettu ap:n arvoin, tuskin pitävät pahana, jos ap joskus tuo sopivan neidon kotiin silmää vinkaten.
Huvittavaa, että joku vanhempi kuvittelee voivansa etukäteen tietää, että juuri se hänen valitsemansa puoliso omalle kultamussukalle on parempi kuin lapsen itsensä valitsema ja liitto ei voi muka millään päättyä eroon. Olisiko kannattanut kasvattaa mussukka sen verran paremmin, että osaa itse valita puolisonsa ja pitää liittonsa kasassa.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 00:14"]
Järjestetty avioliitto ei ole pakkoavioliitto. Tutustuminen aloitetaan aikaisin ja lopulta nuoret päättävät itse, haluavatko mennä naimisiin. Ap
[/quote] Tuotahan ei lansimaissa oikein ymmarreta. Ei nuoria pakoteta avioliittoon vaan heille esitellaan sellaisia puolisoehdokkaita jotka tulevat samanlaisesta ymparistosta ja koulutustaustasta. Ja heita itseaan esitellaan samalla tavalla ehdokkaille. Pidetaan juhlia, paivallisia ja muita kissanristiaisia joissa nuoret tapaavat toisiaan. Useimmiten systeemi toimii mutta joskus ei ja jokainen on vapaa valitsemaan.