Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistin keskustelutyyli

Vierailija
28.12.2021 |

Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:

-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.

-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.

-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.

Kommentit (10671)

Vierailija
9681/10671 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

...itseasiassa asia on näin:.......

Vierailija
9682/10671 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...itseasiassa asia on näin:.......

Tuo aloitus kuulostaa eräältä ex persulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9683/10671 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit ajattelevat aina itseään. Sen kun ymmärtää ja tietää, säästyy paljolta surulta. Niiltä puuttuu empatian ja myötätunnon tunteet. Jos joku ihminen ei palvo heitä, se ihminen pudotetaan narsistin elämästä heti pois. Aina pitää olla samaa mieltä, muuten nousee riita. Ne ovat kuin pikkulapsia, että jos eivät saa mitä haluavat, ne ei ymmärrä sitä vaan nostavat hirveän metelin. Ainoa lohtu on, että he ovat erittäin onnettomia ihmisiä vaikka esittävätkin ihan toista. Lopulta kukaan ei kestä heitä ja he päätyvät olemaan ihan yksin.

Vierailija
9684/10671 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras keino päästä narsisteista eroon, on pitää kiinni omanarvontunnostaan ja siitä, että vaatii itselleen kunnioittavaa kohtelua.

Tuolla voit päästä eroon ikävästä tyypistä.

Mutta ero on narsisteille epäonnistuminen ja maineen menetys ja sitä he haluavat välttää kaikein keinoin. Eron uhatessa narsisteila on käytössä love bombing menetelmä ja/tai uhkailu sekä mustamaalaus. Love bombing eli rakkauspommitus, saat kuulla mita ihanimpia lauseita, kuinka paljon sua rakastetaan ja halutaan, seksiä on valtavasti ja se on hyvää, jopa parasta mitä avioliiton aikana saanut. Kuollut lahna voi muuttua kuukaudessa täydelliseksi rakastajaksi. Uhkailu lapsilla on toinen tapa. Puolison mustamaalaus pitkäaikaisille kavereille on kolmas. Tällä varmistetaan oma tausta kuntoon, jos ero koittaa. Olen kokenut nuo kaikki.

Narsisti menettää kiinnostuksensa aika nopeaan, kun ei anna hänelle lähdettä, pitää kiinni omanarvontunnostaan ja vielä lisäksi ihan ilman mitään tunneilmaisuja (se olisi lähteen antamista) listaa uutistenlukijana hänen tekemiään temppuja. 

Mutta joo, eivät kyllä irroita ihan tuosta vaan. Pitää olla itse erittän epäkiinnostava ja jopa rasite narsistille. 

Mistä syystä narsisti voi sitten roikkua vaikken antaisi hänelle mitään? Olen ollut mahdollisimman kuivakka enkä ladellut mitään hellyyksiä, mutta silti joku kauhea yritys saada minut koukuttumaan itsestään.

Onko sinulla jotain sellaista, mitä narsisti voisi himoita itselleen? Varakkuutta, talo tai mökki sellaisessa paikassa, jonne narsisti voisi haluta, tms.?

Toisaalta voi tietysti olla kyse myös siitä, että hän ei voi vastustaa haastetta ja on päättänyt voittaa sinut omakseen ihan vain todistaakseen itselleen että saa kenet tahansa, jopa ihmisen joka suhtautuu häneen hyvin nuivasti. Oma narsisti-exäni vakuutteli kovasti aina, kuinka saisi kenet tahansa, ja tuntui oikeasti uskovan siihen.

En keksi kyllä mitään, en todellakaan elä mitenkään leveästi. Kaipa kyse on sitten vain siitä haasteesta ja on aina ollut vaikeuksia uskoa niitä vakuutteluja että olisin jotenkin erikoisempi kuin muut. Tämä tuli oikeastaan siinä tilanteessa esille kun esittelin hänelle kaverini, joka sitten kertoi minulle että tämä narsistiksi epäilemäni oli ollut vähän samanlaisella tyylillä hänenkin kimpussaan. Minulle taas esitti kuin ei olisi kaveri kiinnostanut.

Voiko narsisti olla niin typerä, etteikö tajuaisi että lääppimänsä kaverin kaveri SAATTAA puhua tälle kaverille jos alkaa tätäkin lääppimään. Vai onko kyseessä joku kavala juoni aiheuttaa kavereiden välille kitkaa.

Vierailija
9685/10671 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin narsistin miehen kanssa vuosia. Muut ei tienneet hän oli narsisti, koska hän näytti ihan eri puolen kavereilleen ja muille ihmisille. Kun kerroin miten hän kohteli minua (ja se oli ihan kamalaa: hirveä haukkuminen, alistaminen, nimittely, välillä peräti lyöminen, vähättely, arvostelu miltä näytin yms), nämä muut ihmiset eivät uskoneet sitä, koska heidän sanojensa mukaan hän oli niin ihana ja sympaattinen, että mahdotonta hän käyttäytyisi niinkuin kerroin. Minua syytettiin valehtelusta, mustamaalaamisesta, miehen kunnian pois viemisestä ja ties mistä. Narsistit on niin fiksuja, että ne esittää hyvää muille ja sitten se uhri leimataan vaikeaksi ja uhria aletaan syyttää. Narsistit on pohjasakkaa, mutta ikävä kyllä aina löytyy ihmisiä, jotka jaksaa palvoa ja ylistää heitä ja niinpä he jatkavat tuhojaan.

Vierailija
9686/10671 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistit ajattelevat aina itseään. Sen kun ymmärtää ja tietää, säästyy paljolta surulta. Niiltä puuttuu empatian ja myötätunnon tunteet. Jos joku ihminen ei palvo heitä, se ihminen pudotetaan narsistin elämästä heti pois. Aina pitää olla samaa mieltä, muuten nousee riita. Ne ovat kuin pikkulapsia, että jos eivät saa mitä haluavat, ne ei ymmärrä sitä vaan nostavat hirveän metelin. Ainoa lohtu on, että he ovat erittäin onnettomia ihmisiä vaikka esittävätkin ihan toista. Lopulta kukaan ei kestä heitä ja he päätyvät olemaan ihan yksin.

Kerroit juuri tuntemastani narsistista. Minäkään en kestänyt ja laitoin välit poikki. Imurointia kesti kauan, mutta nyt olen jo voiton puolella. Onnettomia he pohjimmiltaan ovat, se tuli selväksi monta kertaa.

Vierailija
9687/10671 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroit juuri tuntemastani narsistista. Minäkään en kestänyt ja laitoin välit poikki. Imurointia kesti kauan, mutta nyt olen jo voiton puolella. Onnettomia he pohjimmiltaan ovat, se tuli selväksi monta kertaa.

Hienoa, että pääsit tilanteesta ja narsistista eroon. Ne ottaa ihmisestä kaiken ja ei anna mitään takaisin. Ne osaa esittää alussa, että ovat mukavia ja herttaisia ihmisiä, mutta kun se oikea persoona vihdoin työntyy esille, se on täysi hirviö. Välillä vie vähän kauemmin ennen kuin se oikea persoona tulee näytille, mutta se tulee lopulta aina. Ei narsistitkaan jaksa esittää ja näytellä koko elämäänsä. Ja sitten sillä ihmisellä, joka on narsistin kanssa, tuleekin olemaan kova työ ymmärtää mitä tapahtui ja vielä kovempi työ päästä narsistista eroon. Että onneksi olkoon sinulle, että pääsit pois. Upeaa.

Vierailija
9688/10671 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuntemani narsisti ylistää minulle aina miten mukavaa oli puhua fiksusti aikuisten kesken, jos hän on jutellut jonkun muun kanssa. Yrittää saada minulle olon niin kuin minä olisin tyhmä ja minun kanssani juttelu olisi jotenkin lapsellista. Naurattaa tämä aina nykyään, kun olen tajunnut että tyyppi on narsisti.

Vierailija
9689/10671 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veemäinen piirre narsistissa on se, että he oikein yrittävät ärsyttää ja triggeröidä jutuillaan ja kun toinen sitten kilahtaa niin narsisti syyttääkin tätä toista sekopääksi.

Just tämä. Ja sitten se virne joka ennakoi että kohta tulee hylkääminen tavalla tai toisella.

Vierailija
9690/10671 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit etsii tai löytää itselleen aina jonkun empaattisen hyvän ihmisen. Niillä on joku outo vaisto löytää nämä ihmiset ja sitten ne murskaa heidät. Lohduttelen itseäni sillä, että tiedän olen hyväsydäminen ihminen ja juurikin sen takia narsisti löysi tiensä elämääni. Hän kertoi surullisia tarinoita miten hänen tyttöystävänsä ei ymmärtänyt häntä (en siis seurustellut itse tämän miehen kanssa) ja kuinka kauhea se tyttöystävä oli. Minä tiätty uskoin, että nainen on täysi sonta ja olin myötätuntoinen miestä kohtaan ja kuuntelin vuodatuksia koko ajan ja neuvoin ja taas kuuntelin jne. Hän ei tietenkään ikinä kuunnellut minua, jos minulla oli jotain suruja. Ei, kaikki oli vaan hän hän hän. Näin jälkikäteen olen tajunnut, että siinä tyttöystävässä ei varmaan ollut mitään vikaa (eivät ole enää yhdessä; miehellä on jo uusi), se ei vaan jaksanut kuunnella narsistia ja sen takia narsisti julisti minulle, että se nainen oli vaikka mitä.

Vierailija
9691/10671 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun palkaton työharjottelu muuttui helvetiksi kun sielä oli narsisti töissä joka tunnetaan ohjelmasta Muodin huipulle. Sen piti mun mielestä suunnitella sielä työpaikalla jotain vaatteita mutta sen sijaan se kahvitteli kavereiden kanssa. En kehdannut kysyä että mitä mä nyt teen? Kun räkättivät ja viettivät elämänsä parasta aikaa lukien seiskaa tai mitä ikinä. En tosiaan välillä tienny mitä tekisin. Ei tervehtinyt kertaakaan kun tulin töihin. Lopulta etosi mennä "töihin". Mulle ei puhunut mitään sen ekan päivän jälkeen, paitsi jos tein jotain väärin. Jostain syystä muutin työntekijät lakkas sitten puhumasta mulle. Joa voisin mennä ajassa takisin, en vaan olis käynyt sitä palkatonta harjottelua loppuun.

Vierailija
9692/10671 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistit etsii tai löytää itselleen aina jonkun empaattisen hyvän ihmisen. Niillä on joku outo vaisto löytää nämä ihmiset ja sitten ne murskaa heidät.

Tämä. Meni tosi kauan uskoa, hyväksyä, ymmärtää ja käsittää, että puolisoni jota niin kauan olin katsellut, oikeasti on narsisti.

Yhteisesti rakennettu elämä ja suuri osa elämästä hukkaan covert narsisti naisen takia. Syytän kuitenkin itseäni koska merkit oli näkyvillä ja ympärillä olevat ihmiset varoittivat. En kuitenkaan kuunnellut, koska oikeista naruista oli vedetty. Se on narsistin lahja: olla juuri sitä, mitä sinä kaipaat. Paitsi ettei se ole totta...

Jälkeenpäin sanottuna olisin lähtenyt melko piankin kun tämän käsitin, mutta lasten vuoksi oli jaksettava pitkään esittää, sillä se kävi erittäin selväksi että jos tuon naamion paljastaa, sieltä tulee (tuli) ihan mitä vaan. Pahimpia törkeyksiä ikinä, arimmat asiat mitä olit rakkaallesi kertonut, olivat nyt sinua vastaan.

Ymmärsin toki että olen henkisesti erittäin vahva, kun pystyin rationaalisesti toimimaan ja lopulta välttämään katastrofin. Järkeni pelasi koko ajan lopulta yhtä terävästi kuin veitsi ja kykenin hoitamaan asiat huolellisesti ja hyvin niin, että henkisestä väkivallasta huolimatta olen edelleen avoin uutta rakkautta ja elämää kohtaan - mikä on mennyttä, on mennyttä.

Vierailija
9693/10671 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin narsistin miehen kanssa vuosia. Muut ei tienneet hän oli narsisti, koska hän näytti ihan eri puolen kavereilleen ja muille ihmisille. Kun kerroin miten hän kohteli minua (ja se oli ihan kamalaa: hirveä haukkuminen, alistaminen, nimittely, välillä peräti lyöminen, vähättely, arvostelu miltä näytin yms), nämä muut ihmiset eivät uskoneet sitä, koska heidän sanojensa mukaan hän oli niin ihana ja sympaattinen, että mahdotonta hän käyttäytyisi niinkuin kerroin. Minua syytettiin valehtelusta, mustamaalaamisesta, miehen kunnian pois viemisestä ja ties mistä. Narsistit on niin fiksuja, että ne esittää hyvää muille ja sitten se uhri leimataan vaikeaksi ja uhria aletaan syyttää. Narsistit on pohjasakkaa, mutta ikävä kyllä aina löytyy ihmisiä, jotka jaksaa palvoa ja ylistää heitä ja niinpä he jatkavat tuhojaan.

Samoin kävi itselleni. Oikeastaan jäi vain yksi kaveri. Ja ehkä osin siksi, että oli kuullut toisesta aikaisemmasta suhteesta, jossa sama mies oli ollut kamala.

Se loukkaa ehkä eniten mun oikeustajua. Olen reilu ja mahdollisimman tasapuolinen ja nyt en saa samaa oikeutta itselleni. Kun tällainen olo tai tunne tulee, niin ajattelen ensimmäisenä, että kiitos, ettei tarvitse olla enää tämän ihmisen kanssa ja pääsin kuitenkin aika ehjänä pois. Sitten ajattelen, että jos joku asiaa miettii, niin minuun katsomalla näkee myös totuuden: olen ystävällinen, kilttikin, pärjään hyvin ja olen ahkera.

Kaikkea hyvää sinulle. Minä uskon mitä kirjoitit. Tiedän ehkä vähän surustasi ja tuskastasi.

Vierailija
9694/10671 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannu Lauerma kertoo narsisteista seuraavaa:

Narsistin itsetunto rakentuu suureellisten fantasioiden varaan.

Kumppanina vaikea. Joskus pinnallista viehätysvoimaa.

Ylimielisyys ja röyhkeys suojelevat ihmisen huonosti rakentuneen itsetunnon erittäin haavoittuvaa ydintä.

Tämä ihmistyyppi ei parane sillä, että heille annetaan jyrkkää palautetta, sanoo Lauerma.

Suuret käsitykset itsestä, saavutusten liioittelu.

Keskittyminen mielikuviin omasta rajattomasta menestyksestä, voimasta, rakkaudesta jne.

Usko omaan ainutlaatuisuuteen. Vain erittäin huomattavat henkilöt ja instituutiot ymmärtävät henkilön itsensä mukaan häntä. “Tällaisen ihmisen on vaikea ottaa apua vastaan hyvältä terveyskeskuslääkäriltä. Hänhän näkee ympärillään vain kyvyttömiä, tyhmiä ihmisiä”, valaisee Lauerma.

Korostuneen ihailun vaatiminen. Kokee ansaitsevansa erityiskohtelua.

Muiden hyväksikäyttö. Empatian puute.

Kateus tai uskomus siitä, että muut ovat kateellisia.

Vierailija
9695/10671 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veemäinen piirre narsistissa on se, että he oikein yrittävät ärsyttää ja triggeröidä jutuillaan ja kun toinen sitten kilahtaa niin narsisti syyttääkin tätä toista sekopääksi.

Just tämä. Ja sitten se virne joka ennakoi että kohta tulee hylkääminen tavalla tai toisella.

Kyllä. Minäpä hylkäsin narsistin välittömästi tuon virheen nähtyäni ja käräytin hänet hänelle merkitykselliselle taholle, niin että narsisti joutui puhutteluun (asiat liittyivät hänen työhönsä, tuli paljastaneeksi minulle vähän liikaa).

Ainakaan narsisti ei voi tätä henkilöä luotettavasti käyttää suosittelijanaan hakiessaan seuraavaa johtajan paikkaa.

Vierailija
9696/10671 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä teksti Lauermalta. Varmasti pitää noi kuvailut paikkansa.

Varsinkin tämä tuosta tekstistä:" Kumppanina vaikea. Joskus pinnallista viehätysvoimaa."

Vierailija
9697/10671 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin kävi itselleni. Oikeastaan jäi vain yksi kaveri. Ja ehkä osin siksi, että oli kuullut toisesta aikaisemmasta suhteesta, jossa sama mies oli ollut kamala.

Se loukkaa ehkä eniten mun oikeustajua. Olen reilu ja mahdollisimman tasapuolinen ja nyt en saa samaa oikeutta itselleni. Kun tällainen olo tai tunne tulee, niin ajattelen ensimmäisenä, että kiitos, ettei tarvitse olla enää tämän ihmisen kanssa ja pääsin kuitenkin aika ehjänä pois. Sitten ajattelen, että jos joku asiaa miettii, niin minuun katsomalla näkee myös totuuden: olen ystävällinen, kilttikin, pärjään hyvin ja olen ahkera.

Kaikkea hyvää sinulle. Minä uskon mitä kirjoitit. Tiedän ehkä vähän surustasi ja tuskastasi.

Kiitos paljon, sanasi merkitsevät paljon minulle. On ollut yksinäinen olo, kun huomasin, että ihmiset joiden luulin olleen kavereitani aiemmin, ottivatkin tämän miehen puolen. Vaikka kuinka näytin todistusaineistoakin viestien muodossa (ja niitä on tuhansia vuosien varrella), eivät silloinkaan uskoneet minua. Yritin löytää terapiaa, mutten löytänyt niin sitten kamppailin yksin ja se oli vaikeaa. Vieläkin kamppailen. Minua vihastuttaa se, että hän pääsi kuin koira veräjästä eikä mitään tapahtunut hänelle. Minä taas menetin palan itsestäni. Minäkin olen oikeuden mukainen ihminen ja ajattelin, että tässä ei todellakaan käynyt mitään oikeutta. Hän jatkaa samalla tavalla, eikä kukaan voi tehdä sille mitään.

Olen iloinen, että sinäkin pääsit tilanteesta pois. Sen yli pääseminen onkin sitten toinen juttu, ainakin minulle. Kiitos vielä kerran, että vastasit minulle. Se antoi minulle voimia, että on joku joka uskoo ja ymmärtää. Kaikkea hyvää sinulle myös.

Vierailija
9698/10671 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lista narsistin käytösmalleista:

Mahtailevuus

Huomiohakuisuus

Ei pysty ottamaan vastaan kritiikkiä

Väkivaltainen

Empatian puute

Lapsellisuus

Suuruuskuvitelmat

Manipuloivuus

Epärehellisyys

Pinnallisuus, varakkuuden merkit tärkeitä

Impulsiivisuus

Nöyryyttämishakuisuus (tykkää iskeä heikkoihin kohtiin ja nauttii toisen polvillaan olosta)

Hovin kokoaminen

Mustamaalaaminen

Mahtailu / kerskailu / suuruuskuvitelmat

Mitätöinti

Stalkkeroiminen

Empatiakyvyttömyys tai alhainen sellainen

Valehteleminen

Mustasukkaisuus

Harha-ajatukset

.

Listan avulla on helppo tunnistaa narsistinen käytös. Mitä useampi seikka osuu yhteen käytöksen kanssa, sitä suuremmalla todennäköisyydellä kyseessä on narsisti.

Vierailija
9699/10671 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas. Taas tämä minun kommentti näköjään poistettiin. Ja TAAS laitan sen uudestaan. Mikä vimma sinulla on poistaa juuri tämä kommentti? Ei hätää, on minulla aikaa aina laittaa se uudestaankin.

Näköjään täällä on tämän narsistin kavereita koska poistivat viestini joten laitan sen tänne uudestaan. Tää on just mitä tarkoitan: ihmiset puolustaa narsisteja.

Narsistit tuhoavat ihmisen ja sitten itse kävelevät tilanteesta ja ihmisen elämästä pois kuin mitään ei olisi tapahtunut, jättäen ihmisen selviytymään tilanteesta, asiasta ja tuhosta yksin. Narsistit ovat hirviöitä. Muuta sanaa heille ei ole. Surullista on myös ihmiset jotka puolustaa narsistia ihan vain siksi etteivät ole onneksi joutuneet tuhon keskelle koska eihän narsisti kaikkia pahoinpitele. Nämä ihmiset puolustaa narsistia syteen ja saveen ja syyttää uhria valehtelusta. Olin narsistin kanssa vuosia ja se oli elämäni kamalinta aikaa. En usko että pääsen sen yli milloinkaan kokonaan. Se muutti minut ihan täysin enkä luota ihmisiin enää samalla tavalla.

Vierailija
9700/10671 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen varmaan se narsisti. Lapseni juuri haukkui taas ja löi puukkoa sydämeen oikein urakalla. Mihin tahansa käännyn niin saan vain ilkeilyä. Odotan että kohta sisaruksenikin tulevat haukkumaan kun avauduin facessa vähän. Kai se mussa täytyy vika olla että kaikki kohtelee niin paskasti. Mulle voi aina sanoa mitä vaan, yhtään empaattista sanaa en tunnu ansaitsevan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme