Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Narsistin keskustelutyyli

Vierailija
28.12.2021 |

Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:

-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.

-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.

-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.

Kommentit (10671)

Vierailija
8801/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juristeille nää tappelevat narsistit ovat oikea rahasampo. Tunsin aikoinaan isän ja pojan, narsisteja molemmat. Ihan avoimesti kertoneet eikä siitä kahdessa sukupolvessa kulkeneesta hulluudesta ja kuspäisyydestä voinut erehtyä. Oikein oppikirjaesimerkkejä. Heillä oli vuosia ja vuosia kestävä ilmisota käynnissä. Molemmilla mitä kirjavimmat tarinat toisen tekemistä vääryyksistä.

Ulkopuoliset nauroivatkin, että totuutta ei tule kummankaan suusta. Sitä voi vain arvailla mitä se on näiden kahden tarinan välistä tai sitten se on jotain ihan muuta. Mitään ratkaisua ei ikinä tule. Eikä tietenkään sovintoa. Kumpikin haluaa hyötyä toisesta, nitistää toisen, vihaa ja katkeruutta pursuaa ikuisesti. Nauttivat sodasta, riidasta, veemäisyydestä. Narsistin perusluonne.

Juristit nettosivat komeat summat. Onneksi ei tarvitse noita hullujen touhuja enää seurailla. Säälittäviä tapauksia, joiden sisältä pursuaa vain pahaa ja negatiivisia asioita ympärilleen. Maailmassa on onneksi niin paljon mukavia ja normaaleja ihmisiä.

Vierailija
8802/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juristeille nää tappelevat narsistit ovat oikea rahasampo. Tunsin aikoinaan isän ja pojan, narsisteja molemmat. Ihan avoimesti kertoneet eikä siitä kahdessa sukupolvessa kulkeneesta hulluudesta ja kuspäisyydestä voinut erehtyä. Oikein oppikirjaesimerkkejä. Heillä oli vuosia ja vuosia kestävä ilmisota käynnissä. Molemmilla mitä kirjavimmat tarinat toisen tekemistä vääryyksistä.

Ulkopuoliset nauroivatkin, että totuutta ei tule kummankaan suusta. Sitä voi vain arvailla mitä se on näiden kahden tarinan välistä tai sitten se on jotain ihan muuta. Mitään ratkaisua ei ikinä tule. Eikä tietenkään sovintoa. Kumpikin haluaa hyötyä toisesta, nitistää toisen, vihaa ja katkeruutta pursuaa ikuisesti. Nauttivat sodasta, riidasta, veemäisyydestä. Narsistin perusluonne.

Juristit nettosivat komeat summat. Onneksi ei tarvitse noita hullujen touhuja enää seurailla. Säälittäviä tapauksia, joiden sisältä pursuaa vain pahaa ja negatiivisia asioita ympärilleen. Maailmassa on onneksi niin paljon mukavia ja normaaleja ihmisiä.

Onneksi meidän juristi ei veloittanut paljon, kun hoitaa muitakin asioitamme. Miksi muuten seurasit noita ja miksi sinulle aiheutti ongelmaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8803/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi meidän juristi ei veloittanut paljon, kun hoitaa muitakin asioitamme. Miksi muuten seurasit noita ja miksi sinulle aiheutti ongelmaa

Olivat kaukaisia tuttuja työasioiden kautta. Eikä aiheuttanut minulle ongelmaa, en niin väittänytkään. Huvittuneena lähinnä seurasin, että kaikenlaisia hulluja sitä maa päällään kantaakin. En ollut ennen törmännyt noin kamaliin ihmisiin, oli silmiäavaavaa. Ja olen yhä kiitollisempi hyvistä ihmisistä joita elämässäni on.

Ja pahoitteluni kaikille joiden elämässä noita sairaita on.

Vierailija
8804/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olivat kaukaisia tuttuja työasioiden kautta. Eikä aiheuttanut minulle ongelmaa, en niin väittänytkään. Huvittuneena lähinnä seurasin, että kaikenlaisia hulluja sitä maa päällään kantaakin. En ollut ennen törmännyt noin kamaliin ihmisiin, oli silmiäavaavaa. Ja olen yhä kiitollisempi hyvistä ihmisistä joita elämässäni on.

Ja pahoitteluni kaikille joiden elämässä noita sairaita on.

En tiedä onko huvittavaa tuommoisten seuraaminen. Ennemmin se on surullista.

Vierailija
8805/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos tällä palstalla on ihminen, jota sinä olet haukkunut narsistiksi lukuisissa viesteissä, niin eikös se ole ihan reilua sitten, jos sinunkin vihjataan olevan narsisti? Olette vähän niin kuin melkein tasoissa?

Kirjoittaa se sama narsisti, joka täällä esiintyy milloin missäkin persoonassa, välillä ex-miehenään ja vaikka minä. Pyrkien vaikuttamaan mieleeni. Solvaamaan lisää, iskemään heikkoihin kohtiin. Kännykkäni täynnä viestejä, joiden tarkoitus on sanoa, että olen hirviö. Koko persoonani. Hyppää kaivoon. Ja hän esiintyy kaikkialla ihana enkelinä ja hyväntekijänä. Samaan aikaan haukkuu, solvaa voimakkaasti kaikkia lähipiirissään. Ja kertoo, kuinka hyvä olo tuli, kun sai toisen ihmisen lyttyyn herjattua.[/quot

Minulla on sinulle ystävän neuvo, henkilö kännykältä estoon, et käy tällä palstalla enää, jos manipuloi ja tällä palstalla stalkkeroi. Hae apua narsistien tuesta. On myös narsismiin erikoistuneita asianajajia. Tuntevat valehtelun, uhrin mustamaalamisen, säilytä mieltä häiritsevät haukkumaviestit. Narsistille on tavallista voimakas koko persoonaan meneväherjaus, jossa uhri saatetaan epäedulliseen asemaan kaikkien silmissä. Älä lue säilyttämsi viestejä, mutta jos narsisti tekee vahinkoa ja jatkaa herjaa ym, ovat todisteena.

Narsisti oman vihansa ja katkeruutensa vuoksi pyrkii luomaan toisista syyllisiä. Minua narsisti syyllisti jopa kuolleella äidilläni, jonka on haukkunut kaikin tavoin ja ilmoittanut ettei yhtään kaipaan. Raivo syttyi siitä, kun sanoin, että minä kaipaan häntä, ei ole kuulemma kaipaukseni aitoa. Hän tietää mi ajattelen ja millainen olen. Ja hänelle kelpaa vain se, että olen täysin paha kaikkien silmissä. Minulle itselle kelpaa epätäydellisemmätkin ihmiset kuten äitini, kun en itsekään ole täydellinen. Mutta tuo raivon määrä. Hirveitä viestejä ja raivoa, olin tilanteessa täysin sanoton. Hän sanoi, että hänellä on minusta syytelista ja aukottomia todisteita vuosikymmenten varrelta. Syytös numero yksi oli se, etten ollut äidin kuolinhetkellä

paikalla, vaikka olin koko edellisen illan ja kuolinpäivänäkin olin menossa. Kuitenkin sanoi vihaavansa äitiämme ja vanhempiamme yli kaiken. Olimme vielä juuri lähdössä perheenä kauan odottamallemme matkalle ja hän itsekin oli lähdössä hienolle matkalle. Iloisena ostin viime hetken hankintoja reissuun.

Tämä on aika veikeää. Minä autoin vanhempiani ja sisarus oli sitä mieltä, että tein sen vain omia etujani ajatellen. Siis perinnön toivossa tai jotain muuta. Ei tosiaan käsittänyt, että halusin auttaa. No, nyt tietysti kun ajattelen, niin oliko hänen omat toimensa niin pyyteettömiä? Oliko hänen motiivinsa ihan epäitsekkäät? Hän on ollut aina hyvin kontrolloiva ja oma lapsemsakin totesi, että ei tällä ihmisellä ole koskaan mitään hyvää sanottavaa kenestäkään.

Tämä väliviesti on tarkoitettu hämäykseksi, että kyseessä olisi joku muu, vaikka tasan tarkkaan tunnistettavista tiedoista, millä minua haukut, tiedän, että se olet sinä, siskoni, joka tällä palstalla minua haukkuu. Herja ja halveksuntasi on niin tuttua minulle kymmenistä pitkistä haukkumaviesteistä, joilla vain yksi tarkoitus. Minun alaikäiset lapseni eivät tuommoista ole sinulle kyllä sanoneet, olet nähnytkin heitä vaan muutaman kerran ja itse ollut aina paikalla. Eikä lapsi kyllä hauku vanhempaansa tämän pahantekijälle.

Sinä kuulostat sellaiselta, jolla on epäluuloinen persoonallisuushäiriö. 

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00407

Palsta on täynnä nimettömiä viestejä sadoilta, tuhansilta ihmisiltä, ja sinä poimit jostain "merkin" että sattumoisin siskosi on kirjoittamassa juuri sinulle viestejä. Hmmm. 

- eri

Minusta ja äidistäni tehtiin kanssa aina diagnooseja netti- ja kirjallisuushteisiin vedoten ja niistä

todisteita hakien, kun emme taipuneet kaikessa siskon ajatteluun ja hänen yritykseensä meidänkin välejä sotkea. Nyt on äiti jo kuollut. Minulla on vaikka mitä diagnooseja, joita tehtailtu näin. Ja ihmisenä minä ja äitini täysin mätiä. No, tavallista elämää olemme eläneet. Paljon parempaa olisi ollut ilman tätä ihmistä. Halusin olla hänenkin ystävä, mutta se oli mahdotonta. Ymmärsin, että ainut vaihtoehto pysyä koko loppuelämä niin kaukana kuin pippuri kasvaa.

*kirjallisuuslähteisiin. Näitä lähteitä sitten esiteltiin minulle, että äiti on paha, minä olen paha. Sisko itse on loputtoman hyvä. Vierailee vanhainkodilla usein, järjestää hienoja suureellisia juhlia ja sitten haukkuu, kun en järjestä juhlia, vie kortteja muistisairaalle, joka ei niistä ymmärrä mitään. Vain iloista puhetta ja hetkeä ymmärtää. Ja minä olen niin paha, en voi rakastaa vanhempia. Tämä sanottu lukuisia kertoja minulle. Hänen rakkauden osoituksensa toista luokkaa ja samaan hengenvetoon haukkuu viesteissä vanhemmat täysin, lyttää heidän koko elämänsä, minut, puolisonsa perheen jne. Joku tuossa hyvyydessä ja muiden diagnosoinnissa netti ym lähteillä mättää..

Narsisti pyrkii sotkemaan uhrin välit kaikkiin, jotta uhri olisi yksin. Hän vie toisen henkiseen vankilaan, jossa kiduttaa ja nauttii siitä. Narsisti on pahin peto, joka nauttii toisen kidutuksesta. Ja tämmöisellä ihmisellä myös lapsi.[/quote

Puolisoni sanoi minulle, ettei meillä saa edes mainita koskaan siskoni nimeä enää, niin paljon hän vahingoitti minua ja koko nelihenkistä perhettämme pyrkien vahingoittamaan erityisesti minua.  .  kukaan ei vain usko valheisiinsa enää.  Eikä missään tekemisissä olla enää. Asiat, jotka pakollisia vielä,  hoituu muiden kautta. Juristimmekin ihmetteli, miten toinen juristi, joka on vielä menestynyt, toimii niin tyhmästi ja tietämättömästi ja pyrkien vahingoittamaan. Semmoisesta toiminnasta muita kohtaan voi itsellekin koitua isoa vahinkoa. Todistettavasti valehteli ja mustamaalasi viranomaiselle esimerkiksi tarkoituksena tuottaa minulle,  kotiäitinä olleelle, taloudellista vahinkoa. Lopetti kun juristimme puuttui asiaan. 

Hyi hitto nousi karvat pystyyn.."tämmösellä ihmisellä myös lapsi" mun exällä yksi huostaanotettu lapsi ja kuusi aborttia ja erosin kun leveili aborteilla "ainahan ne mulle tiineeks tullee, mutta helppo se on korjata" hyi hitto. Myöhemmin vielä pahempaa mutta toi oli merkki mistä tajusin että nyt oikeesti riittää.

Vierailija
8806/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt näinkään sanoisi. Kummallinen viesti. Huvittuu toisten tappelusta, ei juuri mitään tekemistä näiden kanssa ollut kuitenkaan, satunnaisia tuttuja. Puhuttu silti näistä monien kanssa Sitten kehuu juristien tuloja näillä ja vielä toteaa miten maailmassa paljon mukavia ihmisiä. Ja miksi tällä palstalla? Hmmmmm

Vierailija
8807/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuutta et narsistin suusta saa. Mitä uskomattoman kuuloinen tarina tai narsistin näkemys tapahtumista, sitä suuremmalla syyllä totuus pitää selvittää muuta kautta. Narsistiin ei voi ikinä luottaa. Mitä painokkaammin hän väittää jotain kummallista sitä todennäköisemmin asia on juuri päinvastoin. Ja päivästä riippuen tuuli kääntyy nopeasti.

Narsisti pyrkii siihen, ettei todistusaineistoa jää, ja että pöyristyttävimmät tilanteet tapahtuvat suljettujen ovien takana. Pyrkii sulkemaan läheiset kuplaan, missä sepittää ihan omat mielikuvitusjuttunsa ja missä kaikkien pitää myötäillä häntä. Isossa joukossa esittää sankaria, hyväntekijää ja sulavaa seuramiestä.

Ihana (satu)täti valehteli ja valehtelee kyllä niin uskomatonta skeidaa. Jäi muka sairaseläkkeelle pikku vaivasta, eikä tarvinnut kuin yhdellä legurilla poikkee niin eläkepaperit selvät (todellisuudessa vaatii useamman legurin). Totuus on se että sai lopputilin, paikasta jonka pöytäkirjat ovat luettavissa netissä, ja siellähän se oli, lopputili ko henkilölle. Ei voinut kertoa kelleen että niin fiksuna ja taitavana sai fudut.

Satuja tuli lisää: hän osti uuden luukun ja haukkui kaikki vuokralla-asujat persaukisiksi yms. Tämäkin asia selvisi pikku stalkkauksella, asuntonsa on vuokraluukku.

Suvun haukkuminen on sen päätyö, valheita kaikki. Lahjonta jossa ostelee uhrilleen kaikenlaista ja lupailee kuun taivaalta. Mutta tiimalasissa hiekka vähenee, vielä koittaa päivä kun 'rakas' täti 'skalbeerataan'. Miettiköön sitten valheitaan.

Sanotaan että valheilla on lyhyet jäljet, nykyään on moni asia tarkistettavissa  somesta. Ja kun jokapuolelle satuilee saattaa muisti tehdä tepposet ja kärähtää valheistaan..

Vierailija
8808/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olet vainoharhainen."

- narsisti

Vierailija
8809/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin lähelle eivät jää muut kuin aivopestyt, uhalla tai väkivallalla pelotellut ja lahjotut. Kukaan ei jää rinnalle narsistin itsensä takia tai että tykkäisi vapaaehtoisesti olla siinä.

Kaikki jotka jäävät rinnalle, narsisti pilaa.

Vierailija
8810/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistin lähelle eivät jää muut kuin aivopestyt, uhalla tai väkivallalla pelotellut ja lahjotut. Kukaan ei jää rinnalle narsistin itsensä takia tai että tykkäisi vapaaehtoisesti olla siinä.

Ei ole kuitenkaan noin yksinkertaista. Tavallinen ihminen ei välttämättä tunne häiriötä. Narsisti ei suinkaan ole yksin, uhri usein on. Myös mielenterveyttä on horjutettu pahasti. Narsisti iskee aina myös heikompien ja herkkien kimppuun. Niiden, joiden on vaikea puolustautua kuten alaistensa. Narsisti on usein vaikutusvaltainen, menestynyt ja hänellä on usein laaja reviiri ja hovi.

Vierailija
8811/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi narsisti voi olla hurmaava mutta todellinen luonne tulee sitten esiin kun toinen on koukutettu. Se siinä niin salakavalaa onkin. Jos heti huomaisi nää narsistin todelliset itsekkäät piirteet niin tuskin parisuhteeseen ja rakastumaan kukaan tällaiseen henkilöön lähtisi. Se on sitten jo myöhäistä jos ei varomerkkejä ole nähnyt tai halunnut nähdä, silloin irti pääseminen on vaikeaa mutta ei mahdotonta. Uhri on ihan hajalla ja joutuu rakentamaan elämänsä pala palalta uudestaan. Itsetunto ja omanarvontunto sekä minäkuva ovat vaurioituneet. Masennus, pohjaton yksinäisyyden tunne ja näköaölattomuus vie ihan pohjalle. Itse vaikea selvitä joten joutuu turvautumaan terapiaan Narsistin harjoittama henkinen väkivalta on hirveää. Parisuhde narsistin kanssa ei ole normaalia eikä sitä voi verrata terveeseen suhteeseen ollenkaan. Vain narsistin uhri tietää mitä se helvetti on. Narsistit ovat taitavia manipuloimaan. Tämän kokeneena voin sanoa että on jo vuosi erosta enkä ole vieläkään toipunut. Tämä sairas suhde tulee jäämään viimeiseksi parisuhteekseni elämässäni. Kuulostaa kyyniseltä mutta luottamusvaurio on valtava. En tiedä milloin olen toipunut. Matka on vielä pitkä. Luottakaa intuitioon. Jos jokin ei täsmää tai narsistin seurassa tulee jo alussa outo fiilis niin pakene.

Vierailija
8812/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kuitenkaan noin yksinkertaista. Tavallinen ihminen ei välttämättä tunne häiriötä. Narsisti ei suinkaan ole yksin, uhri usein on. Myös mielenterveyttä on horjutettu pahasti. Narsisti iskee aina myös heikompien ja herkkien kimppuun. Niiden, joiden on vaikea puolustautua kuten alaistensa. Narsisti on usein vaikutusvaltainen, menestynyt ja hänellä on usein laaja reviiri ja hovi.

Narsistille status, raha ja valta ovat tärkeitä julkisivua pönkittäviä tekijöitä. Eihän narsisti voi olla omasta mielestään tavis. Kaiken pitää olla täydellistä ja huomion saaminen tärkeää. Ihailu ja huominhakuisuus on narsistiile bensaa. Ilman tätäja hoviaan hän on tyhjä kuori. Narsisti ei kestä olla yksin.

Vierailija
8813/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aluksi narsisti voi olla hurmaava mutta todellinen luonne tulee sitten esiin kun toinen on koukutettu. Se siinä niin salakavalaa onkin. Jos heti huomaisi nää narsistin todelliset itsekkäät piirteet niin tuskin parisuhteeseen ja rakastumaan kukaan tällaiseen henkilöön lähtisi. Se on sitten jo myöhäistä jos ei varomerkkejä ole nähnyt tai halunnut nähdä, silloin irti pääseminen on vaikeaa mutta ei mahdotonta. Uhri on ihan hajalla ja joutuu rakentamaan elämänsä pala palalta uudestaan. Itsetunto ja omanarvontunto sekä minäkuva ovat vaurioituneet. Masennus, pohjaton yksinäisyyden tunne ja näköaölattomuus vie ihan pohjalle. Itse vaikea selvitä joten joutuu turvautumaan terapiaan Narsistin harjoittama henkinen väkivalta on hirveää. Parisuhde narsistin kanssa ei ole normaalia eikä sitä voi verrata terveeseen suhteeseen ollenkaan. Vain narsistin uhri tietää mitä se helvetti on. Narsistit ovat taitavia manipuloimaan. Tämän kokeneena voin sanoa että on jo vuosi erosta enkä ole vieläkään toipunut. Tämä sairas suhde tulee jäämään viimeiseksi parisuhteekseni elämässäni. Kuulostaa kyyniseltä mutta luottamusvaurio on valtava. En tiedä milloin olen toipunut. Matka on vielä pitkä. Luottakaa intuitioon. Jos jokin ei täsmää tai narsistin seurassa tulee jo alussa outo fiilis niin pakene.

Läheisissä suhteissa narsismi pahinta: parisuhde, lähisukulainen ym. Voimia sinulle. Ei lohduta nyt, mutta aika useimmat haavat parantaa. Niin uskon itsekin. Ollut vuosikymmeniä jo narsistisen sukulaisen ankarasti kiusaama. Pelasi ankarasti suhteilla vanhempiini, koitti tehdä minut arvottomaksi myös nykyiselle perheellenikin, työyhteisölle. Aivan kaikille. Keinoina solvaus, herjaaminen, mustamaalaus, tietojen urkkiminen, joita käyttää hyväkseen, vakoilu ym. Vieläkään en ole selvinnyt henkisesti , vaikka viimeisestä selkkauksesta puoli vuotta. Olin jo pääsemässä, koska en missään yhteydessä eikä pääse käsiksi, mutta sitten yksilöidyistä hyvin tunnistettaviata viesteistä tajusin, että on tässä ketjussa ja samaa rumaa paskaa jauhaa, olen kuulemma yhteiskunnan pohjasakkaa, narsistiäiti ja puoliso, kaikkea sitä mitä itse on.

Itse on narsisti ja muutkin sen huomanneet, itsekin niin sanoi joskus. Valehtelee, puhuu projisoinnista, jota itse tekee, kun lukenut narsismista, laittaa tuttuun tapaansa todisteeksi nettiartikkelia, minulle myös kirjojen artikkeleita.. Joka paikassa syyttää. Samoin syytti vanhempiani, puolisonsa perhettä, kaikkia herjaa, jotka vähänkään lähempänä. Vaikka toinen oli kuolemassa eli vanhempani, sääli vaan itseään. Ei kuolevaa tai muita joilla suuri suru. Kun muiden tunteet ei aitoja, näin sanoi. Vain hänen viha, katkeruus ja muiden syyllistäminen ja haukkuminen on aitoa. Hänellä on oikeus tehdä mitä vaan, vaan hänellä oikeus vihata ja sanoa hirveitä asioita muille päin näköä ja tekstiviesteillä. Näitä

aivan kauheita viestejä sain ja totesi sitten, muten tyytyväinen on, kun sai haukuttua ja miten hyvä mieli on.

Vierailija
8814/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteessa narsistilla seksuaalisuus on ylikorostunutta. Sekoittaa seksuaalisen himon rakkauteen, koska ei ymmärrä mitä rakkaus on. Harmi vaan nuo himot loppuu pian suhteen edetessä ja aletaan katsella muita "kohteita". Tämä tietysti on sen entisen "sielunkumppanin" vika.

Vierailija
8815/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisteilla on usein salainen puhelinnumero ja osoite. Syynä siihen saattaa  olla myös rikolliset toiminnat, entiset ja nykyiset jotka eivät kestä päivänvaloa.

Deittaileva narsu käy yleensä sulhasehdokkaan luona ensitreffeillä jotta näkee varallisuuden/omaisuuden. Raha yleensäkin näyttelee suurta osaa narsun elämässä.

Lisäksi pettäminen on helpompaa kun ensin on laitettu estot entiselle kumppanille niin kumppani ei voi pilata narsistin suhdetta uuteen viestein tai soittelin.

Vierailija
8816/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteessa narsistilla seksuaalisuus on ylikorostunutta. Sekoittaa seksuaalisen himon rakkauteen, koska ei ymmärrä mitä rakkaus on. Harmi vaan nuo himot loppuu pian suhteen edetessä ja aletaan katsella muita "kohteita". Tämä tietysti on sen entisen "sielunkumppanin" vika.

Kyllä. Ennenpitkää huomaa että tunneyhteys ja hellyys puuttuu. Narsisti haluaa tuottaa seksuaalista nautintoa ja olla euforian lähde kumppanilleen koska se nostaa hänen egoaan mahtavana rakastajana. Arsisti ajattelee että vain hän pystyy kumppanin tyydyttämään. Kumppani on todellisuudessa käyttöesine narsistin masturbaation jatke.

Vierailija
8817/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ennenpitkää huomaa että tunneyhteys ja hellyys puuttuu. Narsisti haluaa tuottaa seksuaalista nautintoa ja olla euforian lähde kumppanilleen koska se nostaa hänen egoaan mahtavana rakastajana. Arsisti ajattelee että vain hän pystyy kumppanin tyydyttämään. Kumppani on todellisuudessa käyttöesine narsistin masturbaation jatke.

Niin, tuokin riippuu siitä, oletko narsistin kaavassa valittuna huo*an vai madonnan rooliin. Siis sama esineellistämisongelma, mutta kun minua ei taidettu edes yrittää saada äitihahmoksi pysyvästi niin kohteli minua kuin ilmaista huo*aa eikä edes yrittänyt tyydyttää vaan pikemmin estää kaikin tavoin sen, että saisin mitään tyydytystä. Eipä kestänyt kauaa se suhde. 

Vierailija
8818/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistille status, raha ja valta ovat tärkeitä julkisivua pönkittäviä tekijöitä. Eihän narsisti voi olla omasta mielestään tavis. Kaiken pitää olla täydellistä ja huomion saaminen tärkeää. Ihailu ja huominhakuisuus on narsistiile bensaa. Ilman tätäja hoviaan hän on tyhjä kuori. Narsisti ei kestä olla yksin.

Kerskuu usein noilla, usein vielä pienituloisille ja käyttäytyy kuin maailman omistaja. Saattaa kertoa palkkansakin ilman kysymättä, jos se on huomattavan hyvä. Ei kuitenkaan kuulu suomalaiseen kulttuuriin leveillä palkalla tai rahoilla eikä muutenkaan kerskua.

Vierailija
8819/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos tällä palstalla on ihminen, jota sinä olet haukkunut narsistiksi lukuisissa viesteissä, niin eikös se ole ihan reilua sitten, jos sinunkin vihjataan olevan narsisti? Olette vähän niin kuin melkein tasoissa?

Kirjoittaa se sama narsisti, joka täällä esiintyy milloin missäkin persoonassa, välillä ex-miehenään ja vaikka minä. Pyrkien vaikuttamaan mieleeni. Solvaamaan lisää, iskemään heikkoihin kohtiin. Kännykkäni täynnä viestejä, joiden tarkoitus on sanoa, että olen hirviö. Koko persoonani. Hyppää kaivoon. Ja hän esiintyy kaikkialla ihana enkelinä ja hyväntekijänä. Samaan aikaan haukkuu, solvaa voimakkaasti kaikkia lähipiirissään. Ja kertoo, kuinka hyvä olo tuli, kun sai toisen ihmisen lyttyyn herjattua.[/quot

Minulla on sinulle ystävän neuvo, henkilö kännykältä estoon, et käy tällä palstalla enää, jos manipuloi ja tällä palstalla stalkkeroi. Hae apua narsistien tuesta. On myös narsismiin erikoistuneita asianajajia. Tuntevat valehtelun, uhrin mustamaalamisen, säilytä mieltä häiritsevät haukkumaviestit. Narsistille on tavallista voimakas koko persoonaan meneväherjaus, jossa uhri saatetaan epäedulliseen asemaan kaikkien silmissä. Älä lue säilyttämsi viestejä, mutta jos narsisti tekee vahinkoa ja jatkaa herjaa ym, ovat todisteena.

Narsisti oman vihansa ja katkeruutensa vuoksi pyrkii luomaan toisista syyllisiä. Minua narsisti syyllisti jopa kuolleella äidilläni, jonka on haukkunut kaikin tavoin ja ilmoittanut ettei yhtään kaipaan. Raivo syttyi siitä, kun sanoin, että minä kaipaan häntä, ei ole kuulemma kaipaukseni aitoa. Hän tietää mi ajattelen ja millainen olen. Ja hänelle kelpaa vain se, että olen täysin paha kaikkien silmissä. Minulle itselle kelpaa epätäydellisemmätkin ihmiset kuten äitini, kun en itsekään ole täydellinen. Mutta tuo raivon määrä. Hirveitä viestejä ja raivoa, olin tilanteessa täysin sanoton. Hän sanoi, että hänellä on minusta syytelista ja aukottomia todisteita vuosikymmenten varrelta. Syytös numero yksi oli se, etten ollut äidin kuolinhetkellä

paikalla, vaikka olin koko edellisen illan ja kuolinpäivänäkin olin menossa. Kuitenkin sanoi vihaavansa äitiämme ja vanhempiamme yli kaiken. Olimme vielä juuri lähdössä perheenä kauan odottamallemme matkalle ja hän itsekin oli lähdössä hienolle matkalle. Iloisena ostin viime hetken hankintoja reissuun.

Kaikkea ei kannata uskoa millä narsisti uhkailee. Ei ole ehkä mitään syytelistaa, todisteita mistään. Mutta kun narsisti mitä suuremmalla todennäköisyydellä on itse tehnyt rikoksia kääntää se niitä muiden tekemiksi, keksii uusia asioita mistä syyttää, jos ei muusta niin vaikkapa kunnianloukkauksesta, eli kannattaa varoa ettei ainakaan muiden kuullen solvaa sitä.

Se saattaa väittää että tietää kaiken mitä muut tekee/puhuu/ajattelee, paskat se mitään tiedä vaan pelottelee.

Se voi kiusata lähettämällä veemäisiä s-posteja/tekstareita, mutta senverran fiksusti ettei sitä voi syyttää mistään rikoksesta, mutta yrittää saada uhrin uhkailemaan jotta saisi nostaa syytteen sitä vastaan. ovelaa, sitä narsismi on.

Narsistin lahossa päässä raksuttaa kokoajan juonet. Jos joku uhri pääsee karkuun on uusi uhri ja uudet juonet jo valmiina. Ja yleensä se on lähisukua.

Kiitos tästä viestistä, kuin omasta tilanteestani. Haluan vaan päästä eroon kaikesta, tuosta ihmisestä myös henkisesti, olla vapaa ja unohtaa. Ja jatkaa elämääni.

Tämä varmasti on monen narsistin uhrin toive. Kyllä se toteutuu, kun aikaa kuluu ja saa rauhan. Jos sitä ei saa ja narsistia pitää pelätä, mitä tekee seuraavaksi ym, on haettava apua. Vaikka avun haleminenkin on raskasta, kun pahin kriisi on päällä ja narsisti painaa päälle. Hänellähän on vaan nautintoa, kun uhri kärsii. Siitä saa voimansa, mitä pahemmin satuttaa ja mitä syvemmälle pureutuu koko persooonaasi, minuuteesi.

Vierailija
8820/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemusta eräästä ihmisestä joka käyttäytyy narsistisesti... Olimme ennen etäisiä ystäviä joka johti jonkinlaiseen suhteeseen. Aluksi eli jossain pilvilinnoissa, sanoi että voi ostaa minulle lahjoja, vaikka jonkin korun jne. Ajan saatossa huomasin 'red flagit' hänessä kuinka halusi tehdä minut mustasukkaiseksi jne. ilmoitti että mitä touhunnut kenenkin kanssa ja aina perään heistä että 'meidän välillä ei ole mitään'. Sitten kun ilmoitin että meidän suhde on ohi, hänen käytöksensä muuttui täysin. Laittoi rumia, syyllistäviä ja manipuloivia viestejä. Antoi ohjetta sille minun pitäisi elää ja persoonanikin pitäisi olla erilainen. Jos en vastannut heti, oli sävy hyvinkin kiivas ja vihamielinen.

Hänellä 'rakkaus' minua kohtaan ei ole lakannut ja kun sai minut kerran haaviinsa, haluaa sitä varmaan loppuelämän. Jos tapasimme nyt, hän varmaan lähestyisi minua niin kuin rakastavainen vaikka olen pistänyt selväksi etten halua olla muuta kuin ehkä ystävä... Ei ymmärrä tätä.