Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistin keskustelutyyli

Vierailija
28.12.2021 |

Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:

-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.

-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.

-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.

Kommentit (10671)

Vierailija
8721/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemus on, että mielenterveydenhäiriöihin napataan kiinni usein juuri työterveyden kautta, kun erilainen oireilu vaikeuttaa kanssakäymistä muiden kanssa. Sieltä ohjataan eteenpäin. Hankalasta esimiehestä pääsee eroon työpaikkaa vaihtamalla, mutta eniten persoonallisuushäiriöisistä kärsii heidän alaikäiset lapset, jos heitä on. Jos ei ole helposti tartuttavia ongelmia, kuten alkoholi, niin kyllähän nämä jää sinne seinien sisäpuolelle valitettavasti.

Narsismi ei ole mielenterveyden häiriö vaan se on persoonallisuushäiriö. Ne on kaksi täysin eri asiaa. Narsismi aiheuttaa usein vakavia mielenterveysongelmia alaisille. Narsisti kieroilee muut uhria vastaan, mustamaalaa, eristää ja mitätöi. Valta-asemassa tämä

On helppoa. Varsinkin, jos valta on rajatonta. Terveetkin sairastuvat. Puheesi, että työterveydessä löydettäisiin ja diagnosoitaisiin narsismi, ei vastaa totuutta lainkaan. Narsismin uhrit usein sen sijaan joutuvat työterveyteen. Narsistisen esimiehen aiheuttamat traumat seuraavat ihmistä pitkään työelämässä, jopa elinikäisesti. Tietenkin myös narsistin perhe kärsii. Pahinta on, jos on vaan yksi lapsi ja esimerkiksi yksinhuoltaja. Näin suojaavat tekijät puuttuvat.

Tuota se juuri usein on. Narsistin uhrit ovat niitä, jotka sairastuvat. Niin fyysisesti kuin henkisesti. Jatkuva stressi sairastuttaa.

Sydänkipuja, rintakipuja, rytmihäiriöitä, voimakkaat sydämenlyönnit. Nämä olivat minun oireet. Henkisesti minut lytättiin ja vahva itsetuntoni hävisi.

Vierailija
8722/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko narsistille tyypillistä valehtelu ja väärät käsitykset itsestään? En ole varma, ymmärtääkö valehtelevansa vai ajatteleeko oikeastikin niin. Saattaa sanoa esimerkiksi, että "Minähän olen aina ollut valtavan nopea ja hyvä juoksemaan", vaikka lähipiiri tietää, että oikeasti on hidas ja huonokuntoinen. Tai saattaa sanoa, että "Minä olen erittäin hyvä matematiikassa..." ja kertoo sitten jotain esimerkkejä matemaattisesta menestyksestään. Todellisuudessa matikan numero koulussa on ollut 7. 

Onko tällainen narsistille tavallista? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8723/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiallinen kysymys: Huomaatteko te vahvoja narsistisia piirteitä omaavalla ihmisellä tiettyjä samoja ilmeitä, eleitä ynnä muuta "tavallisuudesta" poikkeavaa olemuksessa, joka olisi jotenkin tyypillistä hyvin narsistisille ihmisille?

Mä olen elämäni aikana tavannut mahdollisesti kaksi ihmistä (toinen työn kautta, toinen muuten vain tuttava), joihin narsistisen persoonallisuushäiriön piirteet sopivat aika hyvin. Heidän molempien elekielessä ja olemuksessa, myös puhetavassa, on jotakin samanlaista ja sellaista poikkeavaa, joka kiinnittää kyllä huomion. Oletteko tehneet koskaan samaa huomiota?

Kyllähän ylimieliset eleet ja ilmeet ovat narsistilla ihan tunnustettuja piirteitä kuten myös muu, huomiota herättävä ulkonäkö ja elehtiminen. Narsistit haluavat huomiota, kiitosta ja valtaa, ja usein myös pukeutuvat ja käyttäytyvät siten, että sitä saisivat.

Olen huomannut tuon ylimielisen ilmeen, ehkä jotain vahingoniloa, kun huomaa että on saanut loukattua sanoillaan. Yksi mikä kiinnitti huomion oli myös sellainen tyhjä tuijotus. Kun puhui jotain, niin narsisti ei oikeasti kuunnellut, ei häntä kiinnostanut pätkääkään jos ei puhuttu hänestä itsestään.

Vierailija
8724/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla on ihminen, joka on minut täältä löytänyt. Hän on mustamaalannut minua kaikkialla ja myös kaikkia muita läheisiään, haukkunut, solvannut mitä karkeimmimmilla tavoilla. Olin huono tytär, hän hyvä, olen huono puoliso, äiti. Hän haukkuu minua kaikkialla. Työyhteisöissä, palsoilla, joka paikassa missä yleisöä on. Hän on vienyt itsetuntoni, mielenterveyteni. Tällä palstalla hän on kirjoittanut tunnistettavasti minusta, esiintyy välillä toisena henkilönäkin. Onneksi meillä on narsismiin erikoistunut asianajaja, jonka apua voimme käyttää ja joka on auttanut silloinkin, kun valehteli viranomaiselle ja pyrki valehdellen mustamaalaamaan. Nyt hän pyrkii vihjaamaan, että olen narsistiäiti, kun olen pitkään ollut kotona lasten kanssa. Tällä palstalla on tästä lukuisia kirjoituksia, joista tunnistan hänen kirjoitustyylinsä. Hän iskee siihen, mikä on itselleni ollut kaikkein tärkeintä. Itsellään on työssä täysi valta muihin ja hän pyrkii sitä myös käyttämään kaikkiin yhteisön ulkopuolella. Myös meidän perheeseen, joka ei missään tekemisissä ole henkilön kanssa eikä halua olla.

Vierailija
8725/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemus on, että mielenterveydenhäiriöihin napataan kiinni usein juuri työterveyden kautta, kun erilainen oireilu vaikeuttaa kanssakäymistä muiden kanssa. Sieltä ohjataan eteenpäin. Hankalasta esimiehestä pääsee eroon työpaikkaa vaihtamalla, mutta eniten persoonallisuushäiriöisistä kärsii heidän alaikäiset lapset, jos heitä on. Jos ei ole helposti tartuttavia ongelmia, kuten alkoholi, niin kyllähän nämä jää sinne seinien sisäpuolelle valitettavasti.

Narsismi ei ole mielenterveyden häiriö vaan se on persoonallisuushäiriö. Ne on kaksi täysin eri asiaa. Narsismi aiheuttaa usein vakavia mielenterveysongelmia alaisille. Narsisti kieroilee muut uhria vastaan, mustamaalaa, eristää ja mitätöi. Valta-asemassa tämä

On helppoa. Varsinkin, jos valta on rajatonta. Terveetkin sairastuvat. Puheesi, että työterveydessä löydettäisiin ja diagnosoitaisiin narsismi, ei vastaa totuutta lainkaan. Narsismin uhrit usein sen sijaan joutuvat työterveyteen. Narsistisen esimiehen aiheuttamat traumat seuraavat ihmistä pitkään työelämässä, jopa elinikäisesti. Tietenkin myös narsistin perhe kärsii. Pahinta on, jos on vaan yksi lapsi ja esimerkiksi yksinhuoltaja. Näin suojaavat tekijät puuttuvat.

Tuota se juuri usein on. Narsistin uhrit ovat niitä, jotka sairastuvat. Niin fyysisesti kuin henkisesti. Jatkuva stressi sairastuttaa.

Sydänkipuja, rintakipuja, rytmihäiriöitä, voimakkaat sydämenlyönnit. Nämä olivat minun oireet. Henkisesti minut lytättiin ja vahva itsetuntoni hävisi.

Minun on vaikea luottaa enää itseeni. Pelkään ihmisiä ja työtä ja on tunne, että minusta ei ole mihinkään. Ja työn pelkääminen ei tässä yhteydessä tarkoita laiskuutta vaan työtä kaipaan kipeimmin.

Vierailija
8726/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla on ihminen, joka on minut täältä löytänyt. Hän on mustamaalannut minua kaikkialla ja myös kaikkia muita läheisiään, haukkunut, solvannut mitä karkeimmimmilla tavoilla. Olin huono tytär, hän hyvä, olen huono puoliso, äiti. Hän haukkuu minua kaikkialla. Työyhteisöissä, palsoilla, joka paikassa missä yleisöä on. Hän on vienyt itsetuntoni, mielenterveyteni. Tällä palstalla hän on kirjoittanut tunnistettavasti minusta, esiintyy välillä toisena henkilönäkin. Onneksi meillä on narsismiin erikoistunut asianajaja, jonka apua voimme käyttää ja joka on auttanut silloinkin, kun valehteli viranomaiselle ja pyrki valehdellen mustamaalaamaan. Nyt hän pyrkii vihjaamaan, että olen narsistiäiti, kun olen pitkään ollut kotona lasten kanssa. Tällä palstalla on tästä lukuisia kirjoituksia, joista tunnistan hänen kirjoitustyylinsä. Hän iskee siihen, mikä on itselleni ollut kaikkein tärkeintä. Itsellään on työssä täysi valta muihin ja hän pyrkii sitä myös käyttämään kaikkiin yhteisön ulkopuolella. Myös meidän perheeseen, joka ei missään tekemisissä ole henkilön kanssa eikä halua olla.

Narsisti ei jätä koskaan rauhaan. Hänellä on yksi ainut tavoite. Tuhota uhrinsa, koska uhri on sen ansainnut.

8727/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan muutaman tyypin. kun tapaa yksityisesti niin ei häntä ei tahdo saada mukaan keskusteluun. Puuhaa omia asioita, näplää esim. kaukosäädintä mutta jos olet varomaton ja kerrot jotain sensitiivista ts. jotain josta ei tiedä onko se täysin oikein eettisesti  vai väärin. Silloin kaveri herää  ja alkaa voimakkaasti tuomitsemaan sanomasi ja ilmoittaa vielä mahdollisesti paikalla olevalle läheiselleen kolmannelle osapuolelle että kuulitko mitä tuo sanoi.nämä tyypit heräävät eloon kun ympärillä on useampi vieraampi henkilö. Silloin juttua ja hymyä riittää, tehdään itsensä oikein miellyttäväksi. Sitten on näitä tyyppejä jotka kääntävät jutut aina itseä koskevaksi, toistetaan samoja useaan kertaan jo kuultuja tarinoita. toisen alkaessa jutelemaan niin huomio kiintyy kännykän näppäilemiseen. Vastakommenttia ei kuulu vaan kaveri alkaa jutustaan jälleen omista asioistaan.

Vierailija
8728/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos tällä palstalla on ihminen, jota sinä olet haukkunut narsistiksi lukuisissa viesteissä, niin eikös se ole ihan reilua sitten, jos sinunkin vihjataan olevan narsisti? Olette vähän niin kuin melkein tasoissa?

Vierailija
8729/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos tällä palstalla on ihminen, jota sinä olet haukkunut narsistiksi lukuisissa viesteissä, niin eikös se ole ihan reilua sitten, jos sinunkin vihjataan olevan narsisti? Olette vähän niin kuin melkein tasoissa?

Kirjoittaa se sama narsisti, joka täällä esiintyy milloin missäkin persoonassa, välillä ex-miehenään ja vaikka minä. Pyrkien vaikuttamaan mieleeni. Solvaamaan lisää, iskemään heikkoihin kohtiin. Kännykkäni täynnä viestejä, joiden tarkoitus on sanoa, että olen hirviö. Koko persoonani. Hyppää kaivoon. Ja hän esiintyy kaikkialla ihana enkelinä ja hyväntekijänä. Samaan aikaan haukkuu, solvaa voimakkaasti kaikkia lähipiirissään. Ja kertoo, kuinka hyvä olo tuli, kun sai toisen ihmisen lyttyyn herjattua.

Vierailija
8730/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaa se sama narsisti, joka täällä esiintyy milloin missäkin persoonassa, välillä ex-miehenään ja vaikka minä. Pyrkien vaikuttamaan mieleeni. Solvaamaan lisää, iskemään heikkoihin kohtiin. Kännykkäni täynnä viestejä, joiden tarkoitus on sanoa, että olen hirviö. Koko persoonani. Hyppää kaivoon. Ja hän esiintyy kaikkialla ihana enkelinä ja hyväntekijänä. Samaan aikaan haukkuu, solvaa voimakkaasti kaikkia lähipiirissään. Ja kertoo, kuinka hyvä olo tuli, kun sai toisen ihmisen lyttyyn herjattua.

Nyt esiintyy palstan oikeudenmukaisena tuomarina. Että narsisti vastaan narsisti, fair play. Näinpä.

Vierailija
8731/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kirjoitus on outo. Siis ikäänkuin narsistit diagnosoitaisiin hankalan käytöksen perusteella työterveyden toimesta tai alkoholismin seurauksena. Narsismi ei ole mielenterveyden häiriö vaan persoonallisuushäiriö, jossa narsisti itse tuottaa muille mielenterveyshäiriöitä ja muita ongelmia. Jos perheessä on alkoholismia, hyvin harvoin siitä narsismidiagnoosia seuraa. Ei narsismia voi mitenkään pakkodiagnosoida jonkun henkilön toiminnan seurauksena. Useimmiten narsistin kohdalla ei voi kuin paeta ja toivoa, että aika korjaa jäljet.[/quote

Miten työterveys voisi huomata jonkun narsismin jos ei kaikki psykiatritkaan? narsistit jauhottaa ammattilaisetkin. Tosin taitava työterveys voi huomata... saattaahan sairaanhoitajakin tietää jonkin asian paremmin kuin lääkäri. Eli moni narsisti on niin helevetin taitava huijari! Asianajajatkin menee lankaan.

Ja jos ne diagnosoitaisiinkin hoitokeinoa ei vaan yksinkertaisesti ole.

Vierailija
8732/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kirjoitus on outo. Siis ikäänkuin narsistit diagnosoitaisiin hankalan käytöksen perusteella työterveyden toimesta tai alkoholismin seurauksena. Narsismi ei ole mielenterveyden häiriö vaan persoonallisuushäiriö, jossa narsisti itse tuottaa muille mielenterveyshäiriöitä ja muita ongelmia. Jos perheessä on alkoholismia, hyvin harvoin siitä narsismidiagnoosia seuraa. Ei narsismia voi mitenkään pakkodiagnosoida jonkun henkilön toiminnan seurauksena. Useimmiten narsistin kohdalla ei voi kuin paeta ja toivoa, että aika korjaa jäljet.[/quote

Miten työterveys voisi huomata jonkun narsismin jos ei kaikki psykiatritkaan? narsistit jauhottaa ammattilaisetkin. Tosin taitava työterveys voi huomata... saattaahan sairaanhoitajakin tietää jonkin asian paremmin kuin lääkäri. Eli moni narsisti on niin helevetin taitava huijari! Asianajajatkin menee lankaan.

Ja miten tämän työterveys toteaisi tai esittäisi narsistille. Eikä ketään voi mihinkään jatkohoitoon pakottaa eikä narsisti sinne menisi. Narsisti on ovela ja yleensä narsisti itse porskuttaa vain eteenpäin ja menestyy työelämässä parhaiten. Narsisteja on kaikkein eniten esimiehinä, toimitusjohtajina jne. Heillä on rajaton usko itseensä. Ei heitä soimaa omatunto koskaan.

Vierailija
8733/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äärimmäisen harvoin narsismia hoidetaan ja voidaan hoitaa, sillä se vaatisi reflektointia narsistilta, että hakeutuisi hoitoon. Yhden kerran tämmöisestä luin lehdestä. Oli työskennellyt esimiehenä, tiedostanut narsisminsa (voisiko olla lievempiasteista narsismia) ja ihan itse kertoi tästä nimellään lehdessä.

Vierailija
8734/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai raivoatko täällä vain ylisanoin, kun sinulle itsellesi on laitettu rajat etkä pääse enää haukkumaan tätä henkilöä? Minulla on tämmöinen tilanne, että laitoin rajat ja sen jälkeen on haukuttu minua samoista asioista, mitä teki itse minulle vuosikymmenet. Enkä kyllä kaivoon hyppää, vaan ajattelin ihanasti rentoutua jacuzzissa. Älkää antako kenenkään pilata elämäänne, elämä on lyhyt!

Vierailija
8735/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiallinen kysymys: Huomaatteko te vahvoja narsistisia piirteitä omaavalla ihmisellä tiettyjä samoja ilmeitä, eleitä ynnä muuta "tavallisuudesta" poikkeavaa olemuksessa, joka olisi jotenkin tyypillistä hyvin narsistisille ihmisille?

Mä olen elämäni aikana tavannut mahdollisesti kaksi ihmistä (toinen työn kautta, toinen muuten vain tuttava), joihin narsistisen persoonallisuushäiriön piirteet sopivat aika hyvin. Heidän molempien elekielessä ja olemuksessa, myös puhetavassa, on jotakin samanlaista ja sellaista poikkeavaa, joka kiinnittää kyllä huomion. Oletteko tehneet koskaan samaa huomiota?

Kyllähän ylimieliset eleet ja ilmeet ovat narsistilla ihan tunnustettuja piirteitä kuten myös muu, huomiota herättävä ulkonäkö ja elehtiminen. Narsistit haluavat huomiota, kiitosta ja valtaa, ja usein myös pukeutuvat ja käyttäytyvät siten, että sitä saisivat.

Niinkuin täällä on jo mainittu, nariseva ylimielinen puheääni. Puheenaiheet yleensä mitä hän omistaa, missä matkustelee, omakehua siis. Jos muut puhuu omia asioitaan narsisti on ihan muualla, evvk. PAITSI jos puhuu jotain mistä on narsistille myöhemmin hyötyä.

Katse pistävä, tyhjä. Kun onnistuu loukkaamaan uhriaan silmiin tulee sairas kiilto.

Jos narsistia loukkaa alahuuli menee mutruun kuin pikkulapsella, pää painuu alas. "Miten joku voi minua loukata! -ilme"

Vierailija
8736/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten tämän työterveys toteaisi tai esittäisi narsistille. Eikä ketään voi mihinkään jatkohoitoon pakottaa eikä narsisti sinne menisi. Narsisti on ovela ja yleensä narsisti itse porskuttaa vain eteenpäin ja menestyy työelämässä parhaiten. Narsisteja on kaikkein eniten esimiehinä, toimitusjohtajina jne. Heillä on rajaton usko itseensä. Ei heitä soimaa omatunto koskaan.

Narsisteja on kyllä toki johtajinakin, mutta todellisuudessa narsistit ovat swlvästi kestovertoa useammin syrjäytyneitä, läheisiään taloudellisesti ja kaikilla muillakin mahdollisilla tavoilla hyväksikäyttäviä loisia.

Narsismi haittaa sopeutumista yhteiskuntaan.

Vierailija
8737/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisteja on kyllä toki johtajinakin, mutta todellisuudessa narsistit ovat swlvästi kestovertoa useammin syrjäytyneitä, läheisiään taloudellisesti ja kaikilla muillakin mahdollisilla tavoilla hyväksikäyttäviä loisia.

Narsisteja on usein johtajina, mutta yksityiselämässään ovat harvoin mitään menestyjiä: parisuhteet eivät kestä, läheiset kärsivät. On taloudellista, seksuaalista sekä osaamisen hyväksikäyttöä.

Tavallaan nämä näennäisesti menestyneet ovat syrjäytyneitä myös, koska eivät läheisiin, vastavuoroisiin ihmissuhteisiin kykene.

Vierailija
8738/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä olen samaa mieltä, ei ole läheskään aina johtajina vaikka mielellään olisivat ja esiintyvät kuin olisivat. Todellisuudessa yksinäisiä hyljättyjä luusereita jotka jääneet yksin vit*umaisen luonteensa vuoksi.

Imevät kaikilta läheisiltään omaisuuden, itse kun ovat persaukisia loisia. Häikäilemättömiä yhteiskunnan pohjasakkaa.

Vierailija
8739/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai raivoatko täällä vain ylisanoin, kun sinulle itsellesi on laitettu rajat etkä pääse enää haukkumaan tätä henkilöä? Minulla on tämmöinen tilanne, että laitoin rajat ja sen jälkeen on haukuttu minua samoista asioista, mitä teki itse minulle vuosikymmenet. Enkä kyllä kaivoon hyppää, vaan ajattelin ihanasti rentoutua jacuzzissa. Älkää antako kenenkään pilata elämäänne, elämä on lyhyt![/quote

Minulle on hyvin selvää, kuka tämä kirjoittaja on. Se on se henkilö, joka kaikkialla kulkee perässäni stalkaten, haukkuen yleisöilleen, mustamaalaten ja esiintyen enkelinä ja pyrkien vaikuttamaan mieleeni. Kovin on tekokepeä kirjoituksesi kaiken jälkeen, etkä rentoutuneelta vaikututa, kun tällä palstalla haukut ja kuljet perässäni kaikkialla, jopa vanhainkodilla stalkaten käyntejäni, jotta saisit esiintyä hyvänä tyttärenä. Minä tietenkin huono, kun harvemmin käyn. Mutta omalle yleisölle näytelmä on esitettävä loppuun asti. Tosin yleisökään ei välttämättä kaikkea usko paitsi pakon edessä

Vierailija
8740/10671 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisteja on usein johtajina, mutta yksityiselämässään ovat harvoin mitään menestyjiä: parisuhteet eivät kestä, läheiset kärsivät. On taloudellista, seksuaalista sekä osaamisen hyväksikäyttöä.

Tavallaan nämä näennäisesti menestyneet ovat syrjäytyneitä myös, koska eivät läheisiin, vastavuoroisiin ihmissuhteisiin kykene.

Ei, tutkimusten mukaan useimmat narsistit eivät ole edes näennäisesti menestyneitä.

Eivät oikeutuksen tunteessaan esim. pysty hyväksymään, että heidänkin tulisi opiskella, että ovet hyvään opiskelupaikkaan aukeaisivat. Yksi tuntemani narsisti tosissaan jälleen kerran pääsykokeessa epäonnistuttuaan ihan tosissaan valitti, kuinka häntä huonompilahjaiset pääsivät kyseisestä pääsykokeesta läpi, vaikkei edes tuntenut ketään muuta hakenutta eli mitään faktaa ei ollut tueksi.

Oli ihan järkyttynyt, kun en myötäillyt häntä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi