Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Narsistin keskustelutyyli

Vierailija
28.12.2021 |

Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:

-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.

-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.

-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.

Kommentit (10671)

Vierailija
8321/10671 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette tekemisissä hankalan ihmisen kanssa? Se askarruttaa minua. 

Niinpä. Ihmiset eivät osaa etsiä ammattilaisten neuvoja netistä. Esim liisa keltinkangas -järvinen, tommy hellsten tietävät ja kertovat selvästi ja ymmärrettävästi mitä on narsismi. Porukka ei vain jaksa/ malta syventyä ottamaan selvää narsismista. Itse olen kumpaakin em. lukenut.

Liisa keltinkangas kertookin terveestä minästä jana- mallilla. Kannattaa tutustua. Helppo käsittää, normaalin ihmisen siis.

No on se hyvä, että sinä olet lukenut. Suosittelen kuitenkin tulemaan alas sieltä korokkeelta, jonne olet itsesi kammennut muita ihmisiä ja heidän elämäntilanteitaan nokan vartta pitkin katselemaan.

Juu pakko oli alkaa kiinnostamaan, koska eräs mies oli niiin outo. Enkä mä ketään nenänvartta pitkin oo koskaan katsellu

.törkeää väittää tuollaista ethän edes tunne minua. Lue itsekin nuo em. asiantuntijoiden oppaat niin opit sinäkin jotain.

Vierailija
8322/10671 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ihmiset eivät osaa etsiä ammattilaisten neuvoja netistä. Esim liisa keltinkangas -järvinen, tommy hellsten tietävät ja kertovat selvästi ja ymmärrettävästi mitä on narsismi. Porukka ei vain jaksa/ malta syventyä ottamaan selvää narsismista. Itse olen kumpaakin em. lukenut.

Liisa keltinkangas kertookin terveestä minästä jana- mallilla. Kannattaa tutustua. Helppo käsittää, normaalin ihmisen siis.

No on se hyvä, että sinä olet lukenut. Suosittelen kuitenkin tulemaan alas sieltä korokkeelta, jonne olet itsesi kammennut muita ihmisiä ja heidän elämäntilanteitaan nokan vartta pitkin katselemaan.

Elämässä on tiettyjä perusarvoja joita muilta ihmisiltä tässä yhteiskunnassa voi odottaa. Se joka nimittelee muita korokkeella olemisesta tai kukkulalta huutelusta on varsin usein itse rikkonut tietoisesti noita perusarvoja vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8323/10671 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu pakko oli alkaa kiinnostamaan, koska eräs mies oli niiin outo. Enkä mä ketään nenänvartta pitkin oo koskaan katsellu

.törkeää väittää tuollaista ethän edes tunne minua. Lue itsekin nuo em. asiantuntijoiden oppaat niin opit sinäkin jotain.

Tässä hyvä esimerkki narsistin keskustelutyylistä. Ethän edes tunne minua Niinpä, ethän sinäkään tunne niitä porukoita, joihin viittaat kommentissasi. Mutta joo, vähän kun pintaa rapsuttaa niin naamari alkaa repeämään.

Vierailija
8324/10671 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä hyvä esimerkki narsistin keskustelutyylistä. Ethän edes tunne minua Niinpä, ethän sinäkään tunne niitä porukoita, joihin viittaat kommentissasi. Mutta joo, vähän kun pintaa rapsuttaa niin naamari alkaa repeämään.

Näppärä kääntöyritys. Kunnon pitkän linjan narsisti tekee juuri noin kuin teit. 😉

Vierailija
8325/10671 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisöllinen narsisti on kiero manipuloija keskustelutyyliltään.

Vierailija
8326/10671 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valheita, manipulointia, epärehellisyyttä sekä uhriutumista. Sitä on näiden koko elämä ja keskustelutyyli. No contact paras. Eivät muutu.

Vierailija
8327/10671 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valheita, manipulointia, epärehellisyyttä sekä uhriutumista. Sitä on näiden koko elämä ja keskustelutyyli. No contact paras. Eivät muutu.

Pahimmillaan sadistista käyttäytymistä taitavasti verhottuna ja sumutettuna hyvän käytöksen kaapuun.

Vierailija
8328/10671 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Vähättely ja lyttääminen

- Yhäkkiä kesken tavallisen keskustelun jokin asiaan kuulumaton, loukkaava kommentti

- Liian suuret luulot itsestään

Vierailija
8329/10671 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vääristely ja asioiden kääntäminen ylösalaisin. Pelkää totuuden paljastumista ja taistelee kaikin keinoin sitä vastaan.

Vierailija
8330/10671 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vääristely ja asioiden kääntäminen ylösalaisin. Pelkää totuuden paljastumista ja taistelee kaikin keinoin sitä vastaan.

Tätä olen ihmetellyt miksi nähdä kaikki se vaiva ihan turhan takia. Esim. Entinen kaverini paljastui ihan itsestään. Meillä ei ollut mitään ritaa vaan hyvät välit.

Teki todella törkeän tempun yhteiselle tutullellemme. Jäi kiinni aikaisemmista valheistaan ilman että kukaan niitä erikseen paljasti valheiksi. Hän teki sen itse joko tarkoituksella tai oli unohtanut mitä oli valehdellut.

Höykyttää tätä tuttavaa edelleen, mutta myös minua. Tätäkin oli tehnyt selkäni takana kaiken aikaa samalla kun esitti minulle hyvää ystävää.

Itsellä meni sukset ristiin muutaman ihmisen kanssa ja hän liittyi niihin aika oleellisesti vaikkei itse ollutkaan välttämättä läsnä.

Ihmettelin taannoin mistä eräs ihminen tiesi tulla ovelleni, vaikken ollut kertonut tälle edes nimeäni. Jälkeen päin tajusin että hän tiesi sen jo ja ettei tullut sattumalta juttelemaan kun näin tämän ensimmäisen kerran.

Tuli aika typerä ja vainoharhainen olo kun tein "salapoliisityötä" hyödyntäen mitä kaikkea exkaverini oli aikaisemmin kertonut. Osasin yhdistää tämän tyypin ex- kaverini lähipiiriin ja kas kummaa kun oli just se ihminen kyseessä.

Hän on tekemisissä kaikkien "sietämättömien" tyyppien kanssa. En tätä huomannut kun olimme läheisimmissä väleissä. Nämä eivät ole kuitenkaan mitään ns pakollisia kontakteja.

On myös katkaissut välit moniin "hyviin" tyyppeihin. Tai toisin päin.

Kyllä mä ymmärrän että kyseessä on sairaus, mutta silti on vaikeaa ymmärtää.

On niin "onnensa kukkuloilla" ja siitä huolimatta koko ajan puuttumassa toisten asioihin tms. aiheuttaen toisille riitoja, muita ikävyyksiä jne.

Tuolla kaikella tarmolla ja innolla olisi saanut vaikka kuinka paljon hyvää aikaan. Niin itselleen kuin muillekin. Nyt se kaikki hyvä valuu hukkaan niin kuin tuo "pahakin".

Ahdistava elämä näillä vaikka jotkut luulee että siinä se vaan porskuttaa.

Vierailija
8331/10671 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Paras suoja narsistia vastaan on siis hyvä ihmistuntemus, kyky ja mahdollisuus laittaa heti turvavälit kuntoon sekä omat hyvät ihmissuhteet.

Valitettavasti narsistit vaan ovat varsin hyviä tunnistamaan sen millloin kohteesta voi saada uhrin ja milloin ei. Jälkimmäisiin he eivät uhraa yleensä liikaa aikaansa ja energiaansa."

Erityisen taitavia narsistit ovat tunnistamaan kenestä saa itselleen liittolaisen, apurin omaan hoviinsa, kiusaaja-apurin. Uhrin valitsevat testaamalla. Eivät narsistit taitavia ole missään. "Keskustelu" narsistille on testailua, laivanupotuspeliä.

Tuo on kyllä totta. Tasavertaista keskustelua ei synny.

Vierailija
8332/10671 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea tätä tekevät Kokoomuslaiset aina ja myös MAINOKSESSA.antaa vuoksen viedä kohti VENÄJÄÄ JNE JNE.

Vierailija
8333/10671 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistovideo!

Vierailija
8334/10671 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen ihmetellyt miksi nähdä kaikki se vaiva ihan turhan takia. Esim. Entinen kaverini paljastui ihan itsestään. Meillä ei ollut mitään ritaa vaan hyvät välit.

Teki todella törkeän tempun yhteiselle tutullellemme. Jäi kiinni aikaisemmista valheistaan ilman että kukaan niitä erikseen paljasti valheiksi. Hän teki sen itse joko tarkoituksella tai oli unohtanut mitä oli valehdellut.

Höykyttää tätä tuttavaa edelleen, mutta myös minua. Tätäkin oli tehnyt selkäni takana kaiken aikaa samalla kun esitti minulle hyvää ystävää.

Itsellä meni sukset ristiin muutaman ihmisen kanssa ja hän liittyi niihin aika oleellisesti vaikkei itse ollutkaan välttämättä läsnä.

Ihmettelin taannoin mistä eräs ihminen tiesi tulla ovelleni, vaikken ollut kertonut tälle edes nimeäni. Jälkeen päin tajusin että hän tiesi sen jo ja ettei tullut sattumalta juttelemaan kun näin tämän ensimmäisen kerran.

Tuli aika typerä ja vainoharhainen olo kun tein "salapoliisityötä" hyödyntäen mitä kaikkea exkaverini oli aikaisemmin kertonut. Osasin yhdistää tämän tyypin ex- kaverini lähipiiriin ja kas kummaa kun oli just se ihminen kyseessä.

Hän on tekemisissä kaikkien "sietämättömien" tyyppien kanssa. En tätä huomannut kun olimme läheisimmissä väleissä. Nämä eivät ole kuitenkaan mitään ns pakollisia kontakteja.

On niin "onnensa kukkuloilla" ja siitä huolimatta koko ajan puuttumassa toisten asioihin tms. aiheuttaen toisille riitoja, muita ikävyyksiä jne.

Tuolla kaikella tarmolla ja innolla olisi saanut vaikka kuinka paljon hyvää aikaan. Niin itselleen kuin muillekin. Nyt se kaikki hyvä valuu hukkaan niin kuin tuo "pahakin".

Kyseessä on luonnehäiriö, ei sairaus.

Vierailija
8335/10671 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso olkasi yli missä näet kokoomuslaisten teltan niin kierrä se niin et tule sairaaksi..

Vierailija
8336/10671 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin liputa tuon psykoedukaation puolesta: näe vaivaa ja lue kaikki mitä saat aiheesta käsiisi. Se on ensimmäinen askel.

8337/10671 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteisöllinen narsisti on kiero manipuloija keskustelutyyliltään.

Sanna Marin on tästä hyvä esimerkki. Hän on valaistunut, oikeudenmukainen heikomman puolella oleva taistelija joka lupaa kaikille kaikkea. Muut maksaa.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
8338/10671 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on luonnehäiriö, ei sairaus.

Narsismi on vakava luonnehäiriö ja pään vika, johon liittyy aina väkivaltaista käytöstä ja valehtelua, ja koska kyseessä ei ole sairaus, narsismista ei voi parantua koskaan.

Vierailija
8339/10671 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikanaan töissä yhden julkisuudessakin jonkin verran olleen yrittäjän firmassa. Kun hän keksi värjätä hiuksensa vaaleiksi, hän osti vaalennusaineet jokaiselle työntekijällekin, joka halusi värjätä hiuksensa samanvärisiksi. Jos joku halusi harrastaa samaa kuin hän, firma tuki siinä yllättävän avokätisesti. Luonnollisesti mitään muita työntekijöiden harrastuksia ei tuettu. 

Työpaikalla piti olla aina kiireisen näköinen eikä koskaan sen oloinen, että on tauolla tai saattoi saada potkut tai vähimmillään haukut. Yrityksen tiloihin ei saanut tuoda Hesaria. [/quote]

Kaisa Lisko, useasti tuomittu rikollinen🦎

Vierailija
8340/10671 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelijan silmät liikkuu.

Kun ei ole omaatuntoa, ei tule fyysisiä reaktioita.