Narsistin keskustelutyyli
Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:
-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.
-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.
-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.
Kommentit (10671)
Vierailija kirjoitti:
Sinä kahden narsistin loukussa oleva. Sun pitäisi nyt saada se salarakas olemaan haluamatta sinua. Eli tarjoile hänelle sellaista käytöstä, jota hän ei halua niin hän lähtee itse. Sitten suunnittelet, miten irrottaudut narsistista, jonka kanssa olet virallisessa suhteessa. Ja sitten keskityt omaan itseesi ja toipumiseesi ja jossain sanottiin, ettei mitään laastarisuhteita ainakaan kuuteen kuukauteen, jotta et ajaudu seuraavan narsistin käsiin ja saat itsesi toipumisen tielle.
Tsemppiä!
Nimenomaan! Jos olet varakas, kerro narsistille täydellisestä vararikosta. Tee kaikkesi että olet narsullesi kaikkea sitä mistä hän ei pidä. Yksi hyvä keino on tekeytyä vaikkapa sairaaksi. Sinulla on rintasyöpä ja tarvitset hoitoa ja tukea narsultasi 247. Ilmaise selkeästi kuinka sairautesi tulee nyt olemaan prioriteetti 1.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä kahden narsistin loukussa oleva. Sun pitäisi nyt saada se salarakas olemaan haluamatta sinua. Eli tarjoile hänelle sellaista käytöstä, jota hän ei halua niin hän lähtee itse. Sitten suunnittelet, miten irrottaudut narsistista, jonka kanssa olet virallisessa suhteessa. Ja sitten keskityt omaan itseesi ja toipumiseesi ja jossain sanottiin, ettei mitään laastarisuhteita ainakaan kuuteen kuukauteen, jotta et ajaudu seuraavan narsistin käsiin ja saat itsesi toipumisen tielle.
Tsemppiä!
Nimenomaan! Jos olet varakas, kerro narsistille täydellisestä vararikosta. Tee kaikkesi että olet narsullesi kaikkea sitä mistä hän ei pidä. Yksi hyvä keino on tekeytyä vaikkapa sairaaksi. Sinulla on rintasyöpä ja tarvitset hoitoa ja tukea narsultasi 247. Ilmaise selkeästi kuinka sairautesi tulee nyt olemaan prioriteetti 1.
Syöpä emättimessä ja lääkärin ehdoton seksikielto voisi toimia myös. Mutta ole varovainen sillä tämä saattaa innostaa narsun innostumaan seksistä vielä enemmän, väkisin.
Myös joku mielenterveysongelma voisi toimia. Masennus ja lamaannus.
Mulla toimi se, etten provosoitunut mistään ja halusin keskustella asiallisesti. Hän ratsasti horisonttiin.
Vierailija kirjoitti:
Myös joku mielenterveysongelma voisi toimia. Masennus ja lamaannus.
Mulla toimi se, etten provosoitunut mistään ja halusin keskustella asiallisesti. Hän ratsasti horisonttiin.
Minun uljas prinssini laukkasi auringonlaskuun kun sain työn joka vei kaiken aikani(oli vieläpä hoitotyötä jossa hoidin miespuolista vanhusta) ja paras ystäväni sai vauvan joka sai liikaa huomiotani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä lyhyt wikipedia copy/paste jos joku ihmettelee tätä "anaalivaihetta":
Anaalivaihe on Sigmund Freudin mukaan lapsen kehityksessä noin yhden ja kahden vuoden iässä tapahtuva vaihe, jolloin lapsi rupeaa tiedostamaan peräaukon erogeeniset alueet, ja painiskelee peräaukon toiminnan hallitsemiseen liittyvien kysymysten kanssa.
Oraalivaiheessa lapsen viettityydytys tulee aluksi suun kautta. Olen tavannut parikin tällaista aikuista jonka on jatkuvasti päästävä imemään ja nuolemaan vaikka toisen kasvoja, tunkemaan kielareita, väkivaltaista rinnan lussutusta, toisen ihon imemistä ym.
Suun vääntelyä ja äänienpäästelyä, prutputtelua ja maiskutusta ym suulla tehtävää irvistelyä ja ilveilyä äänineen. Rivosti liikkuva kieli ulkona suusta. Kuulostaa kevyeltä mutta ei ole jos kohdalle osuu. Myös kiinnostunut esim lasten suista.
Hyi. Huulten lipomista, hampaiden imemistä, ihme ääniä. Irvihymy tai naaman koirailmeisiin vääntely.
Monella alkoholi, ruoka tai tupakka tarve. Nyt koko kuva alkaa hahmottua, kiitos ketjun.
Narsut jääneet anaalivaiheeseen, takareiän rassaus kiinnostaa.
Älykkäät narsut ovat vaarallisia ja koukuttavia, mutta tyhmä narsu se vasta piikki perslihassa onkin!
Eroon pyrkiville: AA:n teksteissä on ajatus:
Kivenhakkaaja iskee kiveä 99 kertaa. Mitään ei näytä tapahtuvan. Mutta sadas lyönti halkaisee kiven, jolloin tajuaa että ne aiemmatkin lyönnit on vaikuttaneet lopputulokseen.
Samoin jos mielikuvissa vahvistaa itseään eroon, ne monet onnistumista edeltävät ajatukset voi johtaa siihen että kerran onnistuu. Kun tahto ja varmuus löytyy, löytyy keinotkin. Päätä ja lukitse päätös. Älkää antako mielenne syöttää niitä negatiivista itseä mollaavia ajatuksia. Se on sama mitä narsisti tekee, siitä ei tarvi välittää. Ainoa mikä merkitsee, on keskity itseesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ollut muidenkin kirjoituksia narsistin sairaalloisesta ja rajattomasta kiinnostuksesta omaa peräaukkoaan kohtaan.
Ikään kuin ikuisesta juuttumisesta anaalivaiheeseen, siis kehitysvaiheeseen yleensä 1-2-vuotiaalla lapsella.
Narsisti exänk piti suuresti anaaliseksistä ja ei siinä mitään, nautin strapon-leikeistä minäkin.
Raja tuli vastaan kun mies alkoi kuumottelemaan että uroskoirani pitäisi astua hänet🤮Nyt mulla tuli mieleen tuosta jotain sellaista epäilyä lapsuudesta, mitä en halua edes kirjoittaa. Liittyy meidän koiraan ja narisistivanhempaan.
Mitä ihmettä?! Onko narsistit jotain pervoja?
Sinänsä ovat, että aikuisen hormonit lapsen tasolle jääneessä tunne-elämässä ja vajavainen empatiakapasiteetti ja esineellistämistaipumus. Lisäksi ovat autoeroottisia eli oma nautinto on ainoa nautinto, muut läsnäolevat ovat seksileluja narsistin masturbaatiohetkessä.
Hyi, nyt kyllä meni niin kylmät väreet että…
Muistin, kuinka narsku exäni oli ostanut itselleen jonkun an***lisek*i vempaimen ja ehdotti, että minä laittaisin sen hänen per*eeseen.. hyi saa*ana. Ja niitä ehdotuksia ei tullut yksi eikä kaksi kertaa vaan vaikka kuinka usein. Onneksi muistan todenneeni hänelle, että tunge sitä itte per*eeseesi, minä en aio edes nykiä siihen saati nähdä sitä.
Ja tuo että aina tuntui siltä että olen vain mast*rbaation väline hänelle.. yäk.. oikeesti.. oksennan kun vaan mietinkin sitä surkeeta muka sek* iä.
Kerroin exälleni päässeeni oikikseen. Hän oli järkyttynyt ja epäuskoinen. Itse olin hämmentynyt, että eikö hän uskonut kykyihini vaikka plevinaan kannusti, kun luin pääsykokeisiin. Kun opinnot sitten alkoivat, tuo armas avopuolisoni totesi jossain aamupalalla tms ihan normaalina keskustelunaiheena, että tekee kaikkensa, että epäonnistun opinnoissani enkä ikinä valmistu.
Samana päivänä kävin tekemässä vuokrasopimuksen ja muutin nopeasti pois. Olin kuulemma itsekäs, kun tein niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ollut muidenkin kirjoituksia narsistin sairaalloisesta ja rajattomasta kiinnostuksesta omaa peräaukkoaan kohtaan.
Ikään kuin ikuisesta juuttumisesta anaalivaiheeseen, siis kehitysvaiheeseen yleensä 1-2-vuotiaalla lapsella.
Narsisti exänk piti suuresti anaaliseksistä ja ei siinä mitään, nautin strapon-leikeistä minäkin.
Raja tuli vastaan kun mies alkoi kuumottelemaan että uroskoirani pitäisi astua hänet🤮Nyt mulla tuli mieleen tuosta jotain sellaista epäilyä lapsuudesta, mitä en halua edes kirjoittaa. Liittyy meidän koiraan ja narisistivanhempaan.
Mitä ihmettä?! Onko narsistit jotain pervoja?
Sinänsä ovat, että aikuisen hormonit lapsen tasolle jääneessä tunne-elämässä ja vajavainen empatiakapasiteetti ja esineellistämistaipumus. Lisäksi ovat autoeroottisia eli oma nautinto on ainoa nautinto, muut läsnäolevat ovat seksileluja narsistin masturbaatiohetkessä.
Hyi, nyt kyllä meni niin kylmät väreet että…
Muistin, kuinka narsku exäni oli ostanut itselleen jonkun an***lisek*i vempaimen ja ehdotti, että minä laittaisin sen hänen per*eeseen.. hyi saa*ana. Ja niitä ehdotuksia ei tullut yksi eikä kaksi kertaa vaan vaikka kuinka usein. Onneksi muistan todenneeni hänelle, että tunge sitä itte per*eeseesi, minä en aio edes nykiä siihen saati nähdä sitä.
Ja tuo että aina tuntui siltä että olen vain mast*rbaation väline hänelle.. yäk.. oikeesti.. oksennan kun vaan mietinkin sitä surkeeta muka sek* iä.
Peräreikä niitä kiinnostaa
Voisi kuvitella, että mies tykkää halukkaasta ja aktiivisesta naisesta sängyssä. Narsisti kuitenkin muokkasi minusta estoisen, joka hädin tuskin uskalsi liikahtaa tai koskea. Ja se tapahtui todella nopeasti.
Tyhjä tuijotus. Kuuntelee (jotta pääsee iskemään tai hyötymään) mutta ei juuri puhu. Egonsa kaikki kaikessa. Materialistinen, ei tunne henkisiä arvoja. Pinnallinen. Estynyt. Kateellinen kaikesta. Lannistavia. Elää kilpailusta. Kerää ympärilleen "hovin" joiden kanssa voisi tuntea itsensä paremmaksi,jos joku muu on "uhka" tekee hän mitä vain pilatakseen hänen maineen ja poistaakseen hänet lähipiiristä. Ansaitsee mielestään kaikista eniten. Vaatii kunnioitusta ja pitää muita huonompana kuin itseään.
Narsistin rukous
Mitään ei tapahtunut
Ja jos tapahtuikin, se ei ollut niin pahaa
Ja jos olikin, ei se ollut niin merkittävää
Ja jos olikin, se ei ollut minun syytäni
Ja jos olikin, en tarkoittanut sitä
Ja jos tarkoitinkin, ansaitsit sen kaiken
Vierailija kirjoitti:
Voisi kuvitella, että mies tykkää halukkaasta ja aktiivisesta naisesta sängyssä. Narsisti kuitenkin muokkasi minusta estoisen, joka hädin tuskin uskalsi liikahtaa tai koskea. Ja se tapahtui todella nopeasti.
Ja tämän kehityskulun jälkeen emme ole tarpeeksi haluttavia.
Narsisti kasvattaa. Narsisti ei kasvata vain lapsia. Koska hän tietää ja osaa kaiken, hänellä on varaa sanoa. Jos joku protestoi, narsisti valittaa kun "täällä ei saa sanoa mitään". Narsisti vahtii ja kommentoi mitä kaikkia virheitä toinen tekee. Loukkaantuu lapselle jos lapsi sanoo vastaan. Jos lapsia on monta, laittaa narsisti lapset paremmuusjärjestykseen. Ykkönen on se hiljaisina ja alistetuin. Narskun mielestä olet huono äiti jos puolustat lapsiasi tai jos haluaisit että ylimääräinen komentelu loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Jälkeenpäin tajusin, että jos minä olisin ollut todella halukas niin mies löi täysin hanat kiinni, vetäsi peiton päällensä ja huusi että hänen pitää nyt nukkua. Vähitellen en uskaltanut enää tuntea mitään enkä myöskään liikahtaa tai koskea. Ne tilanteet meni oudoiksi. Sitten jos minä en todellakaan halunnut, oli kuukautiset tai todella väsynyt niin mies muuttui todella innokkaaksi ja yritti entistä enemmän vaatia seksiä ja melkein kävi päälle vaikka miten kielsin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Kun valitin asiasta tuli future faking:
”Sitten kun en ole enää väsynyt pidän sua niin hyvänä. Laitan kaikki taitoni peiliin.”
Tai asian kääntäminen tai dissaus.
”Joo sulla on kymmenen miestä jonossa odottamassa, sieltä vaan valitset parhaan!” tai
”Jos jätät mut niin ketään et löydä, kukaan muu ei halua sua!”
Tsemppiä!