Kauniiden ja tavisten saamat kommentit Facebookissa
Olen tehnyt selvän havainnon: todella tavallisen näköiset naiset saavat runsaasti ulkonäkökehuja "Voi kun olet kaunotar!" tyylisiä kommentteja -- mutta vain naisilta. Miehet eivät näytä epäviehättävinä pidettyjä naisia kehuvan. Mistäköhän tämä johtuu, että naiset niin kovasti kehuvat ja ylistävät rumiluksia?
Sitten taas oikeasti kauniiden naisten (en tarkoita nyt pelkästään seksipommeja tai maalipurkkeja, vaan sellaisia yleisesti viehättäviksi koetun näköisiä yleensä, kauniit kasvonpiirteet jne) kuvia kehuu lähes yksinomaan miehet!
Mistä tämä ilmiö johtuu? Osaako kukaan selittää?
Kommentit (14)
no niinhän se on. kun nainen kehuu toista naista, se tarkoittaa suurin piirtein "oot hyvä tyyppi". jos nainen on oikeasti sitä mieltä että joku on kaunis, siitä ollaan hiljaa.
Minä olen nähnyt vain naisten kehuja kauniille naisille ja miesten kehuja en ikinä kellekään. Mulla on ruma kaveripiiri?
Onko kenelläkään teoriaa tämän ilmiön taustalla?
Joudun ottamaan tämän kateuskortin esiin tässä asiassa
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:01"]
no niinhän se on. kun nainen kehuu toista naista, se tarkoittaa suurin piirtein "oot hyvä tyyppi". jos nainen on oikeasti sitä mieltä että joku on kaunis, siitä ollaan hiljaa.
[/quote]
No just tätä mä en tajua! Olen siis ap ja itse nainen ja olen poikkeus sääntöön, eli kehun vain oikeasti kauniita naisia kauniiksi niin kuin miehetkin. Vaatimattoman näköisille en mene kohteliaisuudestakaan valehtelemaan, että ovat suuria kaunottaria, sen sijaan saatan kommentoida "Ihana kuva" tai "näytät niin onnelliselta tässä <3 ". Mutta vain kaunottarille laitan, että kaunotar!
Ja olen siis tavallinen heteronainen, en mies.
-ap
Ei ne mielipiteetkään mene yksiin. Minusta noista mallikoulun tyypeistä vain osa on kasvoiltaan kauniita, miss suomi ehdokkailla on kauniit vartalot, mutta kaikki ovat kasvoiltaan aika taviksia. Paljon saa osaa noista meikata, että näyttää kauniilta, noissa on jopa vähemmän viehättäviä kasvoja osalla.
Kyllä minun tutuissani tunnutaan kehuttavan kaikkia, niin kauniita kuin taviksia. Itse kehun vain, kun joku kuva on erittäin kaunis, vaikka varmaan pitäisi kehua ihmisiä enemmän. Nuoretkin tuntuvat kivasti kehuvan kaikkia.
Niin ja pitää varmaan tähän väliin huomauttaa, että aikuisempien naisten kohdalla olen tämän havainnon tehnyt. Teinitytöt ja parikymppiset, heillä on erilainen kulttuuri. Olen huomannut että kauniit teinitytöt saavat kyllä toisilta näteiltä teinitytöiltä kehuja. Heillä on sellainen jokin kehumiskulttuuri, jota ei ole yli 30 tai yli 40 vuotiaiden keskuudessa. "Kaunis!" "Eiku sä oot muru" "Eiku sä oot <3"
Aattelin vaan selventää, kun tuli tuota mallikoulukommenttia. Itse olen nelikymppinen.
-ap
Mä en vois kenenkään tutun kuvaa kommentoida kauniiksi, jotenkin alentavaa. FB-kavereissani ei ole yhtään kaunista naista, enkä itsekään ole.
Minun Fb-kaverini eivät juurikaan kommentoi kenellekään voi kun olet kaunotar -tyylillä. Ja varsinkaan miehet eivät tällaista kommentoi. Olisi aika outoa parisuhteessa tai jopa naimisissa olevilta miehiltä kommentoidakin noin. Tavallisimmin kuvista vain tykätään. Saatetaan sanoa kaunis tai ihana tai suloinen tai upea tai hyvä/hauska kuva joskus.
Kai se on alemuudentunt/kateus sitten mikä sen selittää.
Olin hyvin hämmentynyt kun omasta ystäväpiiristäkin löytyi näitä kehujia kun vihdoin sen naamakuvan sinne pläjäytin. Ihan kivaltahan se tuntuu, mutta taitaa useimmiten olla nuorten juttu tuo kehuminen.
AV-mammathan luokittelivat tuoreen miss Suomenkin samantien rumilukseksi.
Myös lesboilta tulee ihailua oikeasti kauniille naisille.