Mies haluaa että jäisin töistä pois, outoa?
Tienaa hyvin, minäkin reippaasti yli mediaanin.
Ollaan mietitty lasta, ja mies toi esiin, että haluaisi minun jäävän pois töistä jo hyvissä ajoin kun raskaus alkaa, ja olevan kotona mahdollisimman pitkään, jos vaikka halutaan toinen....
Jotenkin oudoksuin näitä. Pitääkö olla huolissaan?
Kommentit (34)
En yhtään ihmettelisi jos mies pistäisi sinut käyttämään varasi vielä lapsiin niin, että olisit täysin tyhjätasku ajan kuluessa. Et pääsisi mihinkään kotoa ja toinen nainenhan näillä elostelijoilla on aina minkä kanssa jatketaan elostelua ja hauskanpitoa kun vaimo on jumissa lasten kanssa kotona. Jos kerran olette varoissanne niin suosittelen korkeintaan sitä lastenhoitajaa/kotiapulaista. On erinomainen ratkaisu. Sitäpaitsi mihinkään töihin ei nykyään vain mennä pitkän kotona olon jälkeen. Koulutuksesi on täysin tyhjä paperi ja työkokemus kelpaamaton 20 vuoden jälkeen kun maailma on muuttunut moneen kertaan.
Naisten suojatyöpaikat tulevat romahtamaan, kun talous notkahtaa kunnolla. Julkisen puolen hömppäpaikat loppuvat ja yksityisellä puolella kiintiöpaikat. Ei sinulla siis pohjimmiltaan ole kovin hyvää taloudellista turvaa nytkään. Pelaa korttisi oikein ja tue miestäsi kaikin tavoin.
Ap:n tilanne on erikoinen, en ota siihen kantaa. Silti särähtää aina tasa-arvokeskustelu, jossa lapsista kyse. Miksi lasten kanssa kotona olo nähdään aika pakkona tai väännetään siitä kuka niiden kanssa joutuu olemaan. Minusta se on etuoikeus, johon kaikilla ei ole mahdollisuutta. Toki se rahallisesti näkyy, mutta elämä on elämistä varten... Ei sitä kukaan kuolinvuoteella itse, että tuli liikaa lasten kanssa oltua.
Tuo on kanssa ihme asenne, että kaikki naiset ketkä on kotona ovat alistuneita hölmöjä ja miehet hulluja vallankäyttäjiä🙈Itse olen ollut kohta 20-vuotta kotona ja hyvinkin tyytyväinen, omat pienet äippärahat/kotihoidontuet/lapsilisät oon saanu sijoitella itselle ja muksuille ja ajan kanssa niistä kertynyt kiva pesämuna itsellenikin. Mies siis maksaa kaiken muun ja meillä on yhteinen tili mistä saan itse ostella mitä täällä tarvitaan. Sanon kyllä heti etten ole mikään tuhlari eikä mieskään, matkusteluun on aina tuhlattu, mutta nyt sekin vähentynyt koska korona.
Taloyhtiö, jossa asumme, on lunastusoikeus ja saimme ostettua isohkon yksiön
Siihen muutti venäläinen maatuska.
Hän oli silloin reilu 50 vuotias, lapsenlapset eivät enää häntä tarvinneet aktiivisesti.
Meni takaisin töihin esikoisen ollessa 10 kk. Menin töihin klo 6 ja mies klo 10. Itse olin kotona viim klo 15.
Meille syntyi n 2 v välein 4 lasta ja lapset menivät n 1,5 - 2 vuotiaana päiväkotiin.
Maatuska oli meillä töissä yli 15 v. Tämä tarkoitti koskaan emme olleet lapsen sairauden vuoksi poissa töistä. Lapset eivät ikinä tulleet tyhjään kotiin . Kaikki puhuvan venäjää, kuin yhtenä äidinkielenään.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kanssa ihme asenne, että kaikki naiset ketkä on kotona ovat alistuneita hölmöjä ja miehet hulluja vallankäyttäjiä🙈Itse olen ollut kohta 20-vuotta kotona ja hyvinkin tyytyväinen, omat pienet äippärahat/kotihoidontuet/lapsilisät oon saanu sijoitella itselle ja muksuille ja ajan kanssa niistä kertynyt kiva pesämuna itsellenikin. Mies siis maksaa kaiken muun ja meillä on yhteinen tili mistä saan itse ostella mitä täällä tarvitaan. Sanon kyllä heti etten ole mikään tuhlari eikä mieskään, matkusteluun on aina tuhlattu, mutta nyt sekin vähentynyt koska korona.
Sinä olet lähtenyt tyhmyyksissäsi testaamaan osuisiko kohdalle asiallinen mies ja sinulla kävi tuuri. Se todellisuus on kuitenkin suurimmassa osassa tapauksia toinen. Ja mitäs sitten jos mies vaikkapa sairastuu pysyvästi, vammautuu? Kaikkien munien laittaminen yhteen koriin on vain nykyaikana tyhmänrohkeaa ja typerää.
Konservatiiviset miehet haluavat olla perheen päitä ja elättäjiä, ja määräävät naisen paikan, joka ei ole töissä. Kotona vain, tekemässä kaikki kotiasiat, että mies pääsee töistä suoraa ruuan ääreen, sitten keikuttaa lasta polvella hetken (=hoitaa isän velvollisuudet) ja antaa sen sinulle että hoidat iltatoimet ja lapsen unille. Illemmalla sitten pimpukkaa.
Vierailija kirjoitti:
On siis sitä mieltä, että meidän arki on liian hektistä ja nähdään liian vähän, mutta ärsyttävä oletus, että minä olisin se joustava...
Ap
Mies töissä ja harrastuksissa 24/7 ja sinä kotona, kuulostaa omituiselle kuviolle.
Vierailija kirjoitti:
On siis sitä mieltä, että meidän arki on liian hektistä ja nähdään liian vähän, mutta ärsyttävä oletus, että minä olisin se joustava...
Ap
Jos molemmat tienaatte hyvin, niin voitte pitää lapsivapaan vaikka puoliksi.
Olisin itse mielelläni jäänyt pois töistä täksi puoleksi vuodeksi (muistaakseni?), mutta ei vain ole mahdollista kun perhe on riippuvainen minun tuloista ja vaimo työtön. Oltaisiin oltu kodittomia ulosotossa parin kuukauden päästä, kun kelan rahat eivät maksa edes lainojen minimilyhennyksiä...
Et taida haluta vanhemmiten omaa eläkettä, paitsi takuueläkkeen? Tai sitten uskot siihen, että eläkehimmeli romahtaa ennen kuin pääset apajille.
Vierailija kirjoitti:
Et taida haluta vanhemmiten omaa eläkettä, paitsi takuueläkkeen? Tai sitten uskot siihen, että eläkehimmeli romahtaa ennen kuin pääset apajille.
Eiköhän jokainen aivot omaava duunari tajua säästää eläkepäiville ja muutenvain. On kertynyt ihan mediaanipalkkaa nostaen 200 000e rahastopotti 12 v aikana, kerran vuodessa voi nostella n. 30 tonnia tuottoja vuosittain, ei tosin joka vuonna että nousee enemmän.
Kyllä kannattaa pitää työ ja oma ura lapsista huolimatta. Suomalainen päivähoitojärjestelmä erinomainen ja lapsi hoitoon heti kun vain mahdollista ja paluu omaa uraa luomaan. Mieheen ei kannata luottaa yhtään sillä puolisonakin on vihollinen. Pettää tai vaihtaa uuteen kuitenkin. Vain itseesi voit luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä olla huolissaan. Meillä palkattiin kotiin hoitaja (eläkkeellä oleva lastenhoitaja) ja minä saatoin jatkaa töissä vauvan ollessa 3 kk ikäinen. Kenenkään ei tarvinnut joustaa.
Niin että kun teillä palkattiin lastenhoitaja, aloittajan ei tule olla huolissaan oman miehensä puheista? Jep. Jep.
No et tietenkään jää.
Naisella pitää olla aina kaksi asiaa ja ne ovat koulutus ja oma vakituinen kokopäiväinen työpaikka.
Kaikki muu tulee siihen lisäksi.
Ikinä koskaan ei voi heittäytyä miehen armoille.