Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa että jäisin töistä pois, outoa?

Vierailija
27.12.2021 |

Tienaa hyvin, minäkin reippaasti yli mediaanin.

Ollaan mietitty lasta, ja mies toi esiin, että haluaisi minun jäävän pois töistä jo hyvissä ajoin kun raskaus alkaa, ja olevan kotona mahdollisimman pitkään, jos vaikka halutaan toinen....

Jotenkin oudoksuin näitä. Pitääkö olla huolissaan?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siis sitä mieltä, että meidän arki on liian hektistä ja nähdään liian vähän, mutta ärsyttävä oletus, että minä olisin se joustava...

Ap

Vierailija
2/34 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se outoa, tee kuten itse haluat ja koet turvalliseksi taloutesi tai hyvinvoinnin kannalta. Jos mies "haluaa", eikä sano että on "mahdollisuus" jos sinulle tulee itselle mieleen, niin hankalaa. Ohjaileeko mies vai oliko vahingossa sanayhdistelmä väärä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko, että miehen mukaan sinun pitäisi irtisanoutua työstäsi heti kun raskaus tulisi ilmi? Vai että jäisit äitiysvapaalle heti kun se on mahdollista?

Mitä tuo kotona oleminen mahdollisimman pitkään tarkoittaa? äitiysvapaa, vanhempainvapaa, kotihoitoa lapselle kunnes hän on 3v? Nuo kaikki ovat ihan normaaleita vaihtoehtoja. Kysymys kuitenkin kuuluu, että aikooko mies jäädä hoitamaan niitä lapsia? Jos ei, niin miksi ei?

Vierailija
4/34 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Se haluaa taloudellisen vallan teidän perheessä. Kun oot siitä rahallisesti riippuvainen, se voi olla miten k-pää vaan, etkä pääse karkuun.

Vierailija
5/34 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse sanoit miehelle? Miksei hän voisi jäädä?

Vierailija
6/34 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä olla huolissaan. Meillä palkattiin kotiin hoitaja (eläkkeellä oleva lastenhoitaja) ja minä saatoin jatkaa töissä vauvan ollessa 3 kk ikäinen. Kenenkään ei tarvinnut joustaa.

Vierailija
7/34 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kotona ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista että saa lapioida kottikärryyn aina vaan. Jää kotiin vaan.

Vierailija
8/34 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa trollilta mutta vastaan yleisesti:

Naisella täytyy olla aina omaa rahaa. On todella tavallista, että miehet yrittävät kontrolloida naistaan rahan avulla. Kohta saat kuulla hänen suustaan, että hän ne rahat on tienannut, joten hän myös päättää miten ne käytetään. Raha on yksi miesten keino harjoittaa parisuhdeväkivaltaa. Kaikki ovat varmasti kuulleet tilanteista, joissa nainen haluaa lähteä suhteesta muttei voi koska hänellä on lapsia eikä yhtään rahaa, sillä mies on junaillut tilanteen niin, ettei nainen voi käydä töissä tai naisen palkka menee suoraan miehen hallinnoimalle tilille.

Vierailija
9/34 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa kaverilta, jonka mielestä naiset kuuluvat keittiöön ja vain lapsia hoitamaan, eikä töihin.

Vierailija
10/34 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustojanne sen kummemmin tuntematta niin ehdotus kyllä kuulostaa oudolle. Tulee mieleen miehen tarve kontrolloida elämääsi ja saada sinut pois muiden ulottuvilta, jäämään kotiin neljän seinän sisälle.

Toivottavasti olen väärässä.

Itselläni oli puoliso, joka oli kova kaipaamaan minua heti, jos lähdin ystäviäni tapaamaan. Kovasti ikävöi ja viestitteli, että tulisin äkkiä takaisin kotiin. Aluksi pidin romanttisena, mutta myöhemmin tajusin, että kyse oli kontrolloinnista. Sillä kun pääsin kotiin niin ei hänellä mikään ikävä ollut tai sen suuremmin kaivannut seuraani. Hän vain varmisti, että pysyn hänen vaikutuspiirissään. Myöhemmin selvisi, että mies itse petti minua. Tämä vain siis esimerkkinä kontrolloinnista.

Vierailija
11/34 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsi jos suomessa olisi asiat niin että miehen palkalla pärjäisi niin tekisin lapsia heti tähän maahan ja yrittäisin pariutua.

Nyt en tavoittele kumpaakaan asiaa täällä surkeassa yhteiskunnassa.

M29

Vierailija
12/34 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalla edes on tuollaista optiota. Valitse niistä, tuskin mies on sinua pakottamassa mihinkään.

Vierailija
13/34 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä  olen ollut kotona välillä.   silloin   kun joku lapsista on ollut  pieni. Ehtona oli että minulla  edelleen  oma  auto,  maasturi. Saan korvaukseksi yhden sijoitusasunnon  perhekokoa  Helsingistä. Vauvan ollessa käy myös päiväapulainen auttamassa taloudessa. Oli ihan mukavaa. Se  asnto on vuokralla ja siitä on tuloa.  Mölemmat  olemme aika  varakkaita, ainakin monet sanoo niin. Sitten olen  hoitanut työvirkaani normalisti  lasten  ollessa koululaisia. Voihan tehd myös  kirjallisen sopimusen  elatuksesta, esim. eron  varalle. Monissa maissa on tapana.

Vierailija
14/34 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä on pelkääjille  paljon vaaroja, jolle ei  voi mitään.  Avioliittokin   pelottaa  kovasti.

Vierailija
15/34 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin niitä lapsia oikeasti alatte tekemään, niin sopikaa, kuka ja miten kauan on lasten kanssa kotona. Onko myös mies valmis jäämään kotiin edes joksikin aikaa tai osittaiselle hoitovapaalle, kun lapsi on vaikkapa vuoden, parin ikäinen? Miten jaatte hoitovastuun lasten sairastaessa? Onko mies valmis jäämään kotiin hoitamaan kipeää lasta? Jutelkaa hyvänen aika asiat selviksi, ettei täällä tarvitse ihmetellä, mitähän mies tarkoitti sanomisillaan. Oma kokemus on, että koko perheen hyvinvoinnin kannalta oli kyllä meillä toimivaa,että me kummatkin olimme kotona, ensin minä reilun vuoden ja sitten isä puoli vuotta ja myöhemmin vielä osittaisella hoitovapaalla ja vuorollamme myös hoidimme sairasta lasta. Ei kaiken pidä jäädä äidin vastuulle.

Vierailija
16/34 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin on outoa ja voi johtaa siihen että ap joutuu taloudellisen väkivallan kohteeksi.

Oma työ ja rahat= itsenäisyys

Vierailija
17/34 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siis sitä mieltä, että meidän arki on liian hektistä ja nähdään liian vähän, mutta ärsyttävä oletus, että minä olisin se joustava...

Ap

Pitää olla hyvin huolissaan.

Sun tulot vaikuttaa sun eläkkeeseen.

Älä jää pois töistä. Please.

Vierailija
18/34 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota miehelle, että hän jäisi sitten hoitamaan lastanne hoitovapaalle, jotta sinä et menetä kaikkia etuja, mitä työssä ollessa saat.  Siinä sinulle valkenee totuus, eli ajatteleeko vilpittömästä lapsen parasta vai haluaako vain sinut kotiorjaksi. Paitsi että ei mies sitä vielä tässä vaiheessa halua paljastaa.

Miten olette tähän mennessä jakaneet raha-asiat? Tasan vai yhteinen taloustili, vai kummallakin omat rahat?

Vierailija
19/34 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen takia ei luovuta ikinä omasta rahasta eikä rauhasta, oli se sitten mielen tai kodin rauha. Millään ei saa alistettua toista niin hyvin kuin rahattomuudella ja pelolla lasten turvallisuudesta.

Vierailija
20/34 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoittaako mies, että sinun pitäisi irtisanoutua työstäsi ja jäädä kotiäidiksi, jos saatte lapsia? Meinaako mies ottaa ollenkaan vastuuta lastenhoidosta, vai onko tämä hänelle vain pakokeino sysätä kaikki vastuu kodista ja lapsista sinun harteillesi kun kerta "satut olemaan kotona"?

Näistä asioista kannattaa keskustella yhdessä ja varmistaa, että olette yhteisymmärryksessä siitä kuinka perheen talous ja lapset hoidetaan.

Jos et halua jäädä kotiin, kerro siitä miehelle. Päätös on ihan yksin sinun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi