Piraattipuolue vai persut?
Jotenkin en usko, että piraatit saisi ehdokkaan läpi, jonka vuoksi oon alkanu kattelemaan ehdokkaita myös persuista. Mitä veikkaatte piraattien kannatukseksi?
Kommentit (58)
Äänestän persua, koska haitallinen maahanmuutto on ensisijaisen tärkeää saada kuriin mahdollisimman pian. Piraatit ajaa paljon tärkeitä asioita, mutta niillä ei ole niin kiire.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 08:00"]
Äänestän persua, koska haitallinen maahanmuutto on ensisijaisen tärkeää saada kuriin mahdollisimman pian. Piraatit ajaa paljon tärkeitä asioita, mutta niillä ei ole niin kiire.
[/quote]
Kerro sinä sitten, mitä ne maahanmuuton ehdot ovat nyt ja miten sen saisit "kuriin"? Eli millä konkreettisilla teoilla? Soini ei siihen eilen kyennyt.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 07:26"]millä perusteilla piraatit ovat näyttäneet jotain?[/quote]
Eivät millään. Mutta valtapuolueet ovat näyttäneet ja ne näytöt huutavat, että nyt on aika saada joku muu kokeilemaan. Ne ovat jämähtäneet 50-80-luvun "ikuisen" talouskasvun aikaan eivätkä edes yritä sopeutua muuttuneeseen tilanteeseen, vaan kahmivat maanpetoksen tunnusmerkit täyttävällä sikailulla itselleen ja eturyhmilleen sen minkä pystyvät ennen kuin kapina syttyy.
Piraatit ja Perussuomalaiset ovat näkemyksiltään täysin vastakkaiset puolueet. Piraatit on eirttäin arvoliberaali ja Perussuomalaiset erittäin arvokonservatiivinen. Ihmettelen miksi jollekulle voi olla vaikeaa valita noista. Varmaan siksi, että haluavat minkä tahansa uuden puolueen valtaan. Siinä mielessä Perussuomalaiset ovat nopeampi tie, mutta jos ei ole vanhoillinen koti, uskonto ja isänmaa -tyyppi, se tie voi olla väärään suuntaan.
Piraateille annettu ääni ei mene hukkaan. Vaikka puolue ei saisi edustajaa nyt, suosion kasvu innostaa sen jäseniä jatkamaan ja laajentamaan toimintaansa ja uskomaan, että yksilönvapaudella on kannattajansa tässä kontrollifriikkien vauhkossa maailmassa. Missään tapauksessa mikään puolue ei voi muuttaa yhteiskuntaamme nopealla aikataululla. Se vie 2-3 sukupolvea. Vihreät olivat 80-luvulla "hukkaan heitettyjen äänien" puolue, mutta nyt varteenotettava poliittinen voimatekijä.
Itse äänestän demareita, vaikka pidän persujakin ok-vaihtoehtona.
Siksi, koska en halua maahamme porvarihallitusta. Se kurittaisi liikaa vähäosaisia ja pienituloisia.
Olis tärkeää, että sd olisi suurempi kuin kokoomus.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 08:03"]
[/quote]
Kerro sinä sitten, mitä ne maahanmuuton ehdot ovat nyt ja miten sen saisit "kuriin"? Eli millä konkreettisilla teoilla? Soini ei siihen eilen kyennyt.
[/quote]
Tässä linkki yhden persuehdokkaan Vastuullisempi maahanmuuttopolitiikka -ohjelmaan: http://villetavio.fi/mamu_ohjelma2015.pdf
Omasta mielestäni tärkeintä olisi tehdä sosiaaliturvan perässä muuttaminen vaikeammaksi poistamalla automaattinen oikeus sosiaalietuuksiin. Haitallisen maahanmuuton määrä romahtaisi, jos tänne ei enää saisi tulla loisimaan.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 17:44"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 17:44"]piraatti [/quote] Hukkaan menee se ääni
[/quote]
Kaikki, mitkä ovat sekoomukselta pois, on hyviä ääniä. Ja äänestämättömyys on sama, kuin ääni kokoomukselle. Itse äänestin muutos2011, sillä en koe persuja ihan omikseni.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 18:22"]
Piraateille menee ainakin minun ääneni. Nämä ovat ensimmäiset vaalit, joissa Piraattipuolueella on aidosti mahdollista saada joku eduskuntaan.
[/quote]
Sama täällä!
PIRAATTI
Silloin äänesi menee oikeaan paikkaan! Todella moni! Myös minä ajattelen noin että pitäisikö äänestää jotain joka varmasti menee läpi... mitä hyötyä? Kyllä se menee varmasti läpi ilman sinunkin ääntä, mutta piraatti saattaa tarvita juuri sen yhden sinun äänesi!
Itse äänestän Piraattia koska jokaisessa vaalikoneessa yksi henkilö tulee minulle kolmen kärkeen ja on nimenomaan piraatti! Ehdokas jota olisin äänestänyt muuten on hyvä poliitikko saanut paljon aikaan ja varma läpi menijä...
[/quote]
[/quote]
Kyllä Suomi käsittääkseni on itsenäinen maa, joten rajat voidaan laittaa kiinni Eu:n ulkopuolelta tulevalta porukalta.
Persut on parhaita. Äänestän persua.
Piraatit! Annetaan heille mahdollisuus. Mitä hyvää kokoomus, sdp ja muut on saanu aikaan ? Ihmiset vaan äänestää samoja naamoja vuodesta toiseen ja sit valittaa kun mikään asia ei muutu
Mulle myös ehdottaa vaalikoneet piraatteja. Pitänee tutustua tarkemmin.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 08:18"]
[/quote]
[/quote]
Tässä linkki yhden persuehdokkaan Vastuullisempi maahanmuuttopolitiikka -ohjelmaan: http://villetavio.fi/mamu_ohjelma2015.pdf
Omasta mielestäni tärkeintä olisi tehdä sosiaaliturvan perässä muuttaminen vaikeammaksi poistamalla automaattinen oikeus sosiaalietuuksiin. Haitallisen maahanmuuton määrä romahtaisi, jos tänne ei enää saisi tulla loisimaan.
[/quote]
Täyttä asiaa! Linkki myös.
Piraattipuolue vai persut?
Hyvä kysymys, varkaiden puolue vai perusnatsit, hmmm....
Äänestin ekaa kertaa elämässäni Piraatteja. Aiemmin äänestin Vihreitä ja pari kertaa Vasemmistoakin, mutta toistuva hallitusvastuun pakoilu (vrt. Persut!) pisti kupin nurin. Oikeasti, politiikka on kompromisseja. Ei sieltä hallituksesta kannata lähteä kävelemään jos kaikki omat tavoitteet ei toteudu. Silloin pitäisi joustaa ja päinvastoin tehdä kahta kauheammin duunia, että saisi edes osan tavoitteistaan läpi. Samalla pitäisi pystyä selittämään sama asia/logiikka äänestäjille. Miettikää nyt jotain Arhinmäkeäkin. Oli itse viemässä läpi ties mitä kaikkia perustoimeentulon heikennyksiä ennen kuin lähti hallituksesta. Turha se on siinä vaiheessa sönköttää, että lähdettiin indeksikorotuksen perumisen vuoksi! Oppositiossa et saa läpi mitään!
Minullekin vaalikone antaa aina tuota Piraattipuoluetta. Koko puolueesta minulle ei tule mieleen mitään muuta kuin rikolliset, jotka lataavat laittomasti netistä musiikkia ja elokuvia. Joten joo, eipä kiinnosta moisia rikollisia äänestää.
Minä annan ääneni Vihreille. Henkilölle, joka puolustaa eläinten oikeuksia eikä ole mikään rikollinen.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 12:18"]
Minullekin vaalikone antaa aina tuota Piraattipuoluetta. Koko puolueesta minulle ei tule mieleen mitään muuta kuin rikolliset, jotka lataavat laittomasti netistä musiikkia ja elokuvia. Joten joo, eipä kiinnosta moisia rikollisia äänestää.
Minä annan ääneni Vihreille. Henkilölle, joka puolustaa eläinten oikeuksia eikä ole mikään rikollinen.
[/quote]
Mitäpä jos perustaisit äänestyspäätöksen tosiasioille etkä mielikuville. Piraatit eivät ole mitään rikollisia! Perhedypä vaaliohjelmaan.
Piraatit tietenkin.