HUS vaatii, 3s rokote vaatimuksena passille!
Kommentit (291)
Olen kokenut kahviloissa turvattomuutta tartuntojen suhteen. Kolme rokotetta vaatimuksena helpottaisi asiointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 otin ja kerran pääsin passia käyttämään jippivittujee, kolmatta en ota! Nuo piikit ei mitään auta.
Ja minä en hae edes sitä toista. Sairaaksi menee maailma. Pidän itseni ennemmin terveenä kuin otan enää edes mitään lieviä rokotehaittoja. Juuri kuulin kuinka edes tuttu oli kolmannen rokotteen saatuaan sairastunut koronaan. Miksi ihmeessä ihmiset suostuvat tähän??? Toinen tuttuni oksenteli ja voi pahoin kolmannen piikin jälkeen. Itsellä käsi kipeytyi pahoin ja on kutisevaa ihottumaa ja iski kova yskä. Muuten en sairasta juuri koskaan. Eli ei kiitos. Ottakoon piikit ne ketkä haluaa. Ei riitä kaksi eikä kolme ja tuskin neljäkään. No jotkut rikastuu.
Kutiseva ihottuma = anafylaktinen shokkitila.
Sairastettu korona korvaa yhden rokotuksen.
Vierailija kirjoitti:
Kolme sekuntia tehoava rokote?
Onko tämä jotain uutta? 😁
Vierailija kirjoitti:
Olen kokenut kahviloissa turvattomuutta tartuntojen suhteen. Kolme rokotetta vaatimuksena helpottaisi asiointia.
Tiedätkö mikä olisi sulle kaikkein turvallisinta? Juot sen sumppisi yksin himassa foliohattu päässä varmuuden vuoksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme sekuntia tehoava rokote?
Onko tämä jotain uutta? 😁
Ekasta taidettiin luvata vain 1s...
Vierailija kirjoitti:
Sairastettu korona korvaa yhden rokotuksen.
Just. Ja tanakka aamukakka puolikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Nojaa eikö se ole jo ihan eu tason määräys että koronapassi on toisen rokotteen jälkeen voimassa 9kk?
Hienoa, taas on joku hoksannut että tätä(kin) maata ohjataan tässä asiassa tuolta korkeammilta tahoilta. Ei passi ole suomalainen keksintö eikä sitä ajeta suomalaisten päätöksellä.
Onko se ok että Eu määrää meille että passia käytetään ja milloin se on voimassa? Ei se poista tämän passin ongelmallisuutta tai tee tästä jotenkin parempaa systeemiä jos päätös tulee jostain ylempää.
Vierailija kirjoitti:
Koet turvattomuutta kahviloissa 😂 Suomessa 😂
Vierailija kirjoitti:
Passi pitäisi sitten laittaa jäähylle aika pitkäksi aikaa, sillä suurimmalla osalla väestöstä ei ole vielä kolmatta rokotetta. Se ei oikein toimi, että yli 80 prosenttia väestöstä ei pääse kuin töihin ja kauppaan, jos kohta töihinkään.
Sehän pitäisi laittaa jäähylle pysyvästi, koska nyt jo nähtiin ettei se toimi.
Kyllä passi vaikuttaa myös lapsiin. Harrastuspaikkoihin esim. uimahalliin ja urheiluhalliin vaadittiin joulukuussa passi yli 16-vuotiailta. Ja juuri kun olin ostanut joululahjoiksi lahjakortit uimahalliin ja maksanut kalliin kausikortin palloilu/urheiluhalliin, ne määrättiin kokonaan suljettaviksi. En todellakaan haluaisi teineille kolmatta rokotetta kun ei siitä ole heille itselleen terveydellisesti yhtään mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Herättää kysymyksiä tämä. Jos ne kolme rokotetta ei suojaa sua rokottamattomilta niin miksi heidän pitäisi sitten ottaa ne samat rokotteet? Yleensä toimivan rokotteen merkki on, että voit sen jälkeen elää rauhassa ilmam taudin pelkoa eikä tarvi välittää onko ympärillä 0 vai 100 rokotettua tai rokottamatonta.
Jos tämä rokote johtaa siihen että joutuu kokemaan turvattomuutta kahviloissa muiden ihmisten takia niin ehkä jätän väliin!
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta tervetullut ajatus. Itselläni kaikki kolme rokotetta otettuna, hyvä vaan jos passimeiningit tiukentuu entisestään 💪
minä
minä minä
MINÄ
Olen kokenut turvattomuutta kadulla kulkiessani. Ulkonaliikkumiskielto auttaisi elämään turvallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parasta olisi, kun kukaan ei kävisi missään tapahtumissa, ravintoloissa, matkoilla jne, niin kauan kuin tämä passisekoilu jatkuu.
Vaikutus olisi: Tartunnat vähenisivät automaattisesti, suurin osa ei tarvitsisi lisärokotuksia, passille ei olisi edes perusteita, kun todella harvalta enää edes kysyttäisiin sitä missään.
Kiinnostaisi tietää, mitä HUS sitten sanoisi.
Yrittäjät, EK ja Kokoomus huutaisivat ainakin pirun lujaa.
Ketä kiinnostaa. Niinhän nuo on mölisseet joutavuuksia jo tähänkin asti. Ja kuten nähty, tuon sakin vaatimuksiin suostumalla tartuntatilanne saatiin vaan pahemmaksi kuin ikinä. Muutenkin tätä on ihan turhaan vetkutettu tukahduttamisen sijaan.
Ideoisivat samalla tarmolla erilaisia rajoituskeinoja tuonne rajalle jossa niillä vielä olisi jotain merkitystäkin.
Mitenköhän 16-17 vuotiaat joille ei vielä edes suositella / anneta kolmatta piikkiä
Kuka vielä uskoo että edes viides rokote auttaa yhtään mihinkään?
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta tervetullut ajatus. Itselläni kaikki kolme rokotetta otettuna, hyvä vaan jos passimeiningit tiukentuu entisestään 💪
No kaikkea hyvää sinne sun itsekeskeiseen kuplaasi. Maailmassa on muitakin kuin sinä, jos olet sattunut huomaamaan. Ja moni näistä muista koittaa ajaa myös niitä sinun itsekkään perseesi tulevaisuuden perusoikeuksia. Että jos olet esim piikki nro 7 kohdalla semmoisessa tilanteessa ettet pysty/ halua sitä ottaa niin et menetä sun työtä ja elämää ja et näe nälkää sitten hylkiönä. Tai vaikka pystyisit ja haluaisitkin, niin olisit silti siinä tilanteessa että teet valinnan ihan aidosti itse oman terveytesi ja tilanteesi valossa.
Biontech on perustettu vuonna 2008 Mainzissa. Tähän mennessä se on toimittanut yli kaksi miljardia Biontech/Pfizer-koronavirusrokotetta, minkä ansiosta sen tilikauden tulos on tältä vuodelta paisumassa yli 10 miljardiin euroon....
Mä ainakin mietin pitkävihaisena luonteena jo mustaa listaa, mihin joutuu passiyritykset, joihin en tänä vuonna päässyt.