Miksi kannattaa syödä suositusten mukaan?
Tai miksi ei kannata?
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:45"]
Suositukset perustuvat tutkittuun tietoon ravinnon vaikutuksista terveyteen. Siksi.
[/quote]
Tuskin.
Suositukset perustuvat tutkittuun tietoon ravinnon vaikutuksista terveyteen. Siksi.
[/quote]
Kuinkahan moneen tutkimukseen olet perehtynyt?
Minä en todellakaan syö suositusten mukaan vaan syön itseäni terveeksi. Se ruoka, jota terveellisenä ihmisille markkinoidaan, sairastutti minut. Suosituksia oli käytännön tasolla ihan mahdotonta noudattaa, koska kroppani ja mieleni ei ollut siihen koskaan tyytyväinen. Virallisten suositusten mukaiset makroravinnemäärät olivat minulle ihan väärät, samoin niiden makrojen lähteet.
Lopputuloksena oli kutiseva, vittuuntunut, elinvoimaton, nälkäinen, verensokerin kanssa kamppaileva, nivelkipuinen kalmankalpea, pierutynnyri läski.
Kuopuksen imetyksen jälkeen vuonna 2011 heitin kaikki ohjeet romukoppaan ja löysin ystävän avustuksella vhh ruokavalion. Siitä lähti parantuminen alkuun. Pian tulee neljä vuotta täyteen tätä ruokaremonttia, kaikki ovat varoitelleet sydänkohtauksella ja kilpirauhasen rikkomisella jne, mutta minä tunnen nyt olevani elämäni kunnossa. Vanhaan en palaa enää ikinä koskaan.
[/quote]
Suositukset perustuvat halpaan laitosruokailuun.