Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vittumainen temppu olisi lyhentää ansiosidonnaisen kestoa

Vierailija
12.04.2015 |

Nykyään mikä tahansa firma voi lyödä lapun luukulla ja saat kenkää, on ihana talo rakennettu tai ostettu ja velkaa vitusti. Ansiosidonnainen turvaisi vielä lainanmaksua ja jättäisi aikaa etsiä uutta työpaikkaa. En ymmärrä mitä raakalaisia ja ilkiöitä ovat nämä jotka haluavat tätäkin turvaa ihmiselta heikentää? 

No onhan toki niin, että kunnon kokoomuslainen ei liittoon kuulu ja kepulainenkin vain pitkin hampain mutta voi se tulla joskus omallekin kohdalle.

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 23:23"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 23:16"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 20:43"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:51"] Jos haluaisin palavasti elää liiton rahoilla kaksi vuotta jouten, niin jäisin kai heti pois töistä. En kuitenkaan niin tee, joten en ymmärrä tuota väitettä, että joku tietentahtoen olisi työttömänä. [/quote] Niinpä. Vain Suomessa voidaan olla kateellisia työttömälle. Siitä vaan jättäytymään ansiosidonnaiselle työssäkäyvä, joka aiheesta valitat. Otan työpaikkasi mielellään. [/quote] Kyse ei ole kateudesta, vaan siitä että jostain on leikattava, ja ansiosidonnainen ei ole samalla tavalla välttämätön kuin muut etuudet.

[/quote]

Jos joku ei ole välttämätöntä niin nämä 10000 palkat. Vaikka tokihan kaikki sellaisia tienaavat ovat niin kovia asiantuntijoita, että.

[/quote]

Yksityinen yritys saa maksaa vaikka miljoonan päivässä. Asia ei sinulle kuulu mitenkään

Vierailija
22/119 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 05:13"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 23:21"]

Ansiosidonnaisella jos millä on passivoiva vaikutus. Ihan normaalia pitää välivuosi huvikseen muiden piikkiin, vaikka voisi mennä saman tien takaisin töihinkin. Näin ainakin it-alalla. Ansiosidonnainen pitäisi ehdottomasti saada tiputettua 4-6 kk mittaiseksi.

[/quote]

Puhut täyttä skeidaa. Suomessa IT-alalla työllisyystilanne on mennyt huonoksi. Tuo on ehkä ollut mahdollista joskus 90-luvun lopussa tai 2000-luvun alussa, jos silloinkaan. Tänä päivänä ei ole mitään takuuta että IT-alalla saa uuden jobin vaikka olisi ollut kuinka kova tekijä. Nokian entisiä työntekijöitä ja IT-talojen irtisanomisissa ulospotkittuja on työttöminä vaikka kuinka paljon.

[/quote]

Työn hakian pitää hakea mitä työtä tahansa eikä vaan oman alansa työtä. Vaikka olisit ennen ollut IT-asiantuntija 10 000 euron palkalla niin haet siivoajan paikkaa 1500 eurolla kuussa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 15:47"]

Miksi muiden ihmisten tulisi maksaa 6000 euroa kuukaudessa tienanneiden ansiosidonnainen kun ei hän tee yhtään sen enempää kuin peruspäivärahalla oleva työtön??

[/quote]

Tiedätkö muuten, että ansiosidonnainen ei nouse lineaarisesti vaan oikeasti se nousu taittaa? Pienistä tuloista se voi helposti 70%, mutta isommaksi mennessä, se ei juurikaan enää nouse. Hyvä niin, ettei sosiaalitukia mahdottomia määriä maksetakaan, mutta älä kuvittele, että ansiosidonnainen olisi joku 70% 6000 Euron palkasta...

Tässä esimerkkejä laskettuna laskurilla oletuksena, ettei korotusosia, ei lapsia jne.:

2000 Euroa palkka -> Ansiosidonnainen 58,11 €/pv

4000 Euroa palkka -> 89,89 €/pv (ei siis todellakaan tuplia tuohon edelliseen verrattuna vaan noin 50% enemmän

6000 Euroa palkka -> 107 €/pv

10 000 Euroa -> 143 €/pv eli nousee enää 36 Euroa viimeisestä 4000 Eurosta

En tarkoita, ettei tuollainen 143 perusosana olisi hyvä, mutta ei se suhteessa enää nouse paljoa.

Vierailija
24/119 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 06:51"]

Minä olen luullut että olen itse maksanut oman ansiosidonnaisen korvauksen ollessani töissä jo 20v ja maksaessani työttömyyskassan jäsenmaksun. jos ansiosidonnaisen kestoon puututaan ei kannata enää maksaa mitään liiton maksujakaan.

[/quote]

Etkai ole luullut että jotkut liittomaksut ovat riittäneet maksamaan ihmisille ansiopäivärahoja? Voi hyvää päivää....

Vierailija
25/119 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 06:59"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 05:13"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 23:21"]

Ansiosidonnaisella jos millä on passivoiva vaikutus. Ihan normaalia pitää välivuosi huvikseen muiden piikkiin, vaikka voisi mennä saman tien takaisin töihinkin. Näin ainakin it-alalla. Ansiosidonnainen pitäisi ehdottomasti saada tiputettua 4-6 kk mittaiseksi.

[/quote]

Puhut täyttä skeidaa. Suomessa IT-alalla työllisyystilanne on mennyt huonoksi. Tuo on ehkä ollut mahdollista joskus 90-luvun lopussa tai 2000-luvun alussa, jos silloinkaan. Tänä päivänä ei ole mitään takuuta että IT-alalla saa uuden jobin vaikka olisi ollut kuinka kova tekijä. Nokian entisiä työntekijöitä ja IT-talojen irtisanomisissa ulospotkittuja on työttöminä vaikka kuinka paljon.

[/quote]

Työn hakian pitää hakea mitä työtä tahansa eikä vaan oman alansa työtä. Vaikka olisit ennen ollut IT-asiantuntija 10 000 euron palkalla niin haet siivoajan paikkaa 1500 eurolla kuussa. 

[/quote]

Vaikka joku it-alan työntekijä hakisi niin siivousfirmat harvemmin haluavat palkata. Tietävät että työntekijä lähtee heti kun saa oman alan paikan. Taidat olla kateellinen kun muilla on paremmat palkat?

Vierailija
26/119 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 06:51"]Minä olen luullut että olen itse maksanut oman ansiosidonnaisen korvauksen ollessani töissä jo 20v ja maksaessani työttömyyskassan jäsenmaksun.
jos ansiosidonnaisen kestoon puututaan ei kannata enää maksaa mitään liiton maksujakaan.
[/quote]

Esim 250 € vuodessa 20 v on vain 5000 €. Ei sillä kauaa ansiosidonnaista makseta... Mutta luojan kiitos meillä tuo systeemi on, muuten jäisi aika tuuliajolle. Jää edes aikaa sopeuttaa, ja etsiä niitä töitä sieltä.kiven alta, missä ne nyt on.

Vierailija
27/119 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 07:24"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 06:51"]Minä olen luullut että olen itse maksanut oman ansiosidonnaisen korvauksen ollessani töissä jo 20v ja maksaessani työttömyyskassan jäsenmaksun. jos ansiosidonnaisen kestoon puututaan ei kannata enää maksaa mitään liiton maksujakaan. [/quote] Esim 250 € vuodessa 20 v on vain 5000 €. Ei sillä kauaa ansiosidonnaista makseta... Mutta luojan kiitos meillä tuo systeemi on, muuten jäisi aika tuuliajolle. Jää edes aikaa sopeuttaa, ja etsiä niitä töitä sieltä.kiven alta, missä ne nyt on.

[/quote]

Sen lisäksi otetaan huomioon, että sillä jäsenmaksulla katetaan myös kassan omia kuluja, lakineuvontaa yms. Onhan se ihan julkista tietoa, että 90-95 % kassoille tulee veroista. Tuo summa vähän vaihtelee, koska tarvekin vaihtelee. 

Vierailija
28/119 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 17:32"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 17:25"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 17:19"] [quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 17:16"] [quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 17:14"] Jos sitten sosiaalitukiakin leikataan on seurauksena väkivalta ja rikollisuus. Viimeksihän Suomessa tämä johti sisällissotaan. [/quote] Suomen sisällissota johtui ansiosidonnaisen leikkauksista? :D [/quote]   Haluat sitten välttämättä kuuluttaa tyhmyytesi kaikille? [/quote] Sori tuli väärä peukutus. Kyllähän ihmisten kiusaaminen kokoomuksen ja rkp:n toimesta johtaa kohta sisällissotaan, jos stubidoa ja haglundia ei saada maastakarkoitettua. Siksi myös suomenruotsalaisille maanpettureille maastakarkoitus! [/quote] Eli maastakarkoitus maan rikkaimmalle 5%lle, jotka yksin maksavan lähes puolet maan kaikista nykyisista verotuloista. Olet NERO.

[/quote]

Sori, olet väärässä. Ei ne rikkaat maksa veroja, niiden rahat on veroparatiiseissa. MOT.

Vierailija
29/119 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse saa työttömäksi jäädessään kultaisen kädenpuristuksen, niin kyllähän siinä on hyvä vaatia ansiosidonnaista päivärahaa lyhennettäväksi. Samoin kansanedustajien sopeutumiseläke on ihan järjenvastainen, se sopisi poistaa. Jostain syystä rikkaiden edut ovat aina muka niin mitätön summa, että niitä ei kannata vähentää.

Vierailija
30/119 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 17:31"]

Harva tulee ajatelleeksi, että jos on työttömäksi jäädessään ollut vuoden hyväpalkkaisessa työssä, sekä korkeakoulutettu saa isomman ansiosidonnaisen kuin se, joka on on ollut 25 vuotta pienipalkkaisessa työssä tauotta, käynyt ehkä parivuotisen ammattikoulun. Kumpiko näistä on kuitenkin maksanut enemmän veroja ja ollut yhteiskunnalle tuottavampi? Ei se ansiosidonnainen ihan sen mukaan mene, mitä on maksettu. 

[/quote]

Itse olen tehnyt vaativia hommia sen 10+ vuotta ennen kuin sain autuuden jättäytyä lusmuilemaan ansiosidonnaiselle. Harvempi millään vuoden kokemuksella jää pidemmälle ansiosidonnaiselle. Kyllä ne ovat ihan ansaittuja masseja ainakin omassa tapauksessani, veroja olen maksanut enemmän kuin tuplaten minua pidempään töitä tehneet.

Vierailija
31/119 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 17:25"]

Ei kukaan, joka saa korkeaa ansiosidonnaista (tarkoittaa, että on ollut kovapalkkaisessa työssä) halua sen varaan jäädä, vaikka sossupummeille se onkin käsittämätön ajatus. Sen ansiosidonnaisen eteen on joutunut tekemään töitä, koska sitä ennen on täytynyt kavuta urallaan.

[/quote]

Kyllä noita vaan on ja tosielämässä tullut vastaan, suurin osa miehiä tietyillä aloilla. Ajatuksella kun tässä on verojakin maksettu. Eikä sitä tartte sen kummempaa kuin että on vuoden kohtuupalkkaisessa työssä, niin ansiosidonnainen voi olla kohtuu hyvä. Isosta palkasta se ei enää niin plajon isompi ole. 

Vierailija
32/119 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 17:32"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 17:25"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 17:19"] [quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 17:16"] [quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 17:14"] Jos sitten sosiaalitukiakin leikataan on seurauksena väkivalta ja rikollisuus. Viimeksihän Suomessa tämä johti sisällissotaan. [/quote] Suomen sisällissota johtui ansiosidonnaisen leikkauksista? :D [/quote]   Haluat sitten välttämättä kuuluttaa tyhmyytesi kaikille? [/quote] Sori tuli väärä peukutus. Kyllähän ihmisten kiusaaminen kokoomuksen ja rkp:n toimesta johtaa kohta sisällissotaan, jos stubidoa ja haglundia ei saada maastakarkoitettua. Siksi myös suomenruotsalaisille maanpettureille maastakarkoitus! [/quote] Eli maastakarkoitus maan rikkaimmalle 5%lle, jotka yksin maksavan lähes puolet maan kaikista nykyisista verotuloista. Olet NERO.

[/quote]

Sori, olet väärässä. Ei ne rikkaat maksa veroja, niiden rahat on veroparatiiseissa. MOT.
[/quote] Höps, tarkista faktat. Akavan tuoreen tutkimuksen mukaan Suomen suuripalkkaisin 8% maksavat 68% Suomen nykyisistä ansioverotuloista.

Vierailija
33/119 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 17:32"]

[/quote]

Heidän bisneksensä toki voimme korvata omilla suomalaisilla yrityksillämme, jolloin verotulot jäävät kokonaan Suomeen. Ja se mikä menetetäään hetkellisesti verotuloissa, voitetaan pakkoruotsin poistolla. Ja joskus isänmaan asia vaan on rahaakin tärkeämpää.

Vierailija
34/119 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akavan tilastosta on esitetty myös, että se ei pidä täysin paikkaansa. 

Tilastot ovat siitä mielenkiintoisia, että oienelläkikkailulla ne saadaan näyttämään, mitä niiden halutaan näyttävän.

Vierailija
35/119 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 17:38"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 17:25"]

Ei kukaan, joka saa korkeaa ansiosidonnaista (tarkoittaa, että on ollut kovapalkkaisessa työssä) halua sen varaan jäädä, vaikka sossupummeille se onkin käsittämätön ajatus. Sen ansiosidonnaisen eteen on joutunut tekemään töitä, koska sitä ennen on täytynyt kavuta urallaan.

[/quote]

Kyllä noita vaan on ja tosielämässä tullut vastaan, suurin osa miehiä tietyillä aloilla. Ajatuksella kun tässä on verojakin maksettu. Eikä sitä tartte sen kummempaa kuin että on vuoden kohtuupalkkaisessa työssä, niin ansiosidonnainen voi olla kohtuu hyvä. Isosta palkasta se ei enää niin plajon isompi ole. 

[/quote]

Mä tiedän muutaman toimarin, jotka lähti 1-2 vuodeks Lappiin. Pienipalkkaset yrittää sitten hädissään löytää töitä, että sais velkansa maksettua. Eli Stubb taitaa puhua ihan vaan omista kavereistaan.

Vierailija
36/119 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 17:36"]Jos itse saa työttömäksi jäädessään kultaisen kädenpuristuksen, niin kyllähän siinä on hyvä vaatia ansiosidonnaista päivärahaa lyhennettäväksi. Samoin kansanedustajien sopeutumiseläke on ihan järjenvastainen, se sopisi poistaa. Jostain syystä rikkaiden edut ovat aina muka niin mitätön summa, että niitä ei kannata vähentää.
[/quote]puhut asiaa. Koskaan ei vain tunnu olevan sopivaa hallitusta joka näihin uskaltaisi puuttua. Lisäksi pitäisi karsia rajulla kädellä verovähennysoikeuksia joita jaellaan sadoilla miljoonilla euroilla joka vuosi. Kaikki porsaanreiät pitäisi tukkia.

Vierailija
37/119 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 17:36"]Jos itse saa työttömäksi jäädessään kultaisen kädenpuristuksen, niin kyllähän siinä on hyvä vaatia ansiosidonnaista päivärahaa lyhennettäväksi. Jostain syystä rikkaiden edut ovat aina muka niin mitätön summa, että niitä ei kannata vähentää.
[/quote] Eniten pitkästä ansiosidonnaisesta hyötyvät rahallisesti työttömäksi jääneet johtajat ja asiantuntijat("rikkaat") joilla on ollut korkea palkka. Heillä on yleensä asunnot maksettu, hyvätuloiset puolisot ja säästöjä tilillä, mutta silti yhteiskunta maksaa monelle 3000/kk ansiosidonnaista yli vuoden. Joku pienipalkkainen keittäjä ei hyödy ansiosidonnaisesta läheskään yhtä paljon.

Vierailija
38/119 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ansiosidonnaisen ja työmarkkinatuen välinen ero olisi kohtuullisen pieni, joten minun on helppo sanoa, että sen kestoa voisi ihan hyvin lyhentää. Kun itselleni on ihan sama. Minä myös uskon, että pystyisin työllistämään itseni itse. 

Vierailija
39/119 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksettuani työttömyyskassaan tuhansia euroja olettaisin jonkinlaista rahojen palautusta jos korvausaikaa lyhennettäisiin. Ja tietenkin myös maksun pienenemistä jatkossa.

Vierailija
40/119 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henk.koht. aiheuttaa todella suuren kannustinluokun.

Olin isopalkkaisissa töissä firmassa, joka lopetti toiminnan Suomessa. Palkka oli lähemmäs 10000 kuukaudessa jos kaikki bonukset lasketaan mukaan. Nyt olen normaalissa pienipalkkaisessa työssä, vähän yli 4000e brutto.

Teen työtä käytännössä harrastuksena. Saisin korotettua ansiosidonnaista melkein yhtä paljon tai joka tapauksessa tarpeeksi elämiseen. Kulut on kuitenkin ihan samat kun muillakin, perus-omakotitalo ja 5-vuotta vanha Ford. 

Olen töissä, koska pelottaa etten saisi helposti töitä enää työttömyyden jälkeen. Vituttaa välillä kun työttömät entiset työkaverit postailee kuvia lapista viikkoja putkeen ja sitten kanarialta. Samat tulot kun minullakin, ne vaan harrastaa. Minäkin olisin voinut olla ammattiurheilija tämän talven, sen sijaan istun palavereissa koska olen pelkuri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme