Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi haet lääkkeet satunnaisiin paniikkikohtauksiin?

Vierailija
12.04.2015 |

Tajuatko sinä, että heikennät meidän oikeasti kärsivien mahdollisuutta saada asianmukaista hoitoa. Olen jo 2 vuotta maannut sängyssä, en vain uskalla nousta paniikkikohtauksen pelossa. Elän niin kauan nälässä kuin pystyn, vasta sitten juoksen ärrälle ja ostan sieltä helvetin kallista ja epäterveellistä ruokaa. On ihan hirveä kynnys käydä edes siellä helvetin ärrällä. Olen tehnyt kaikkeni, että saan apua mutta minä muka liiottelen. Kaikki vain teidän huomionhakuisten paskojen takia. Teillä ei ole tietoakaan siitä, miltä tuntuu helvetillinen ahdistus ja pelko. Koska mt diagnoosin saamisesta tuli muotia, se pilasi meidän oikeasti apua tarvitsevien mahdollisuuden parantua. Meitä ei enää oteta vakavasti. Jos sulla on vähän paha olla ja saat silloin tällöin paniikkikohtauksen, pliis yritä hoitaa ongelmasi itse ilman apua. Et sitä tarvitse.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? :D Okei no mulla oli enemmän kyse ahdistuksesta kuin paniikista, mutta kun hakeuduin hoitoon sain masennuslääkkeiden lisäksi bentsoja satunnaisiin kohtauksiin. En nyt yhtään käsitä miten muiden avun hakeminen haittaa sinua.

Vierailija
2/12 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä pärjäisit ihan helposti ilman lääkkeitä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 02:35"]Sä pärjäisit ihan helposti ilman lääkkeitä. Ap
[/quote]

Ehkä, ehkä en. Kertoisitko silti miten se että minä hain apua ongelmiini heikentää sinun avunsaantiasi? Huomiona vielä se etten tosiaan enää käytä lääkkeitä, ja verovaroja kului mun kohdalla vain pariin lääkärikäyntiin.

Vierailija
4/12 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain kuule ihan sen takia että ei tarvitse jännittää joka hetki, milloin paniikkikohtaus iskee. 

Mikä sinä olet sitä paitsi määrittelemään muiden avun tarvetta? Se jätetään lääkärin vastuulle.

Vierailija
5/12 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä itket tilannettas, kuule Afrikassa lapsilla ei oo MITÄÄN, jos sä et valittais niin salee niilläki ois paremmin!

Vierailija
6/12 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoito on (kustannus)tehokkain silloin, kun oireet eivät ole pitkittyneet. Kun ihminen saa tarvitsemansa hoidon, sairaus ei kroonistu ja muodostu liian normaaliksi tilaksi.

Ap:lle suosittelisin varovaisesti jonkinlaisten päivärutiinien muodostamista. Terveellinen ruoka, säännöllinen liikunta ja riittävä uni tekevät hyvää.

Vierailija
7/12 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole tullut haettua.

Vierailija
8/12 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän sua täysin. aikasemmin en voinu ymmärtää miten joku voi pelätä vaikka bussissa istumista kunnes toissapäivänä sain hyperventilointi-kohtauksen autossa....olin sitä ennen tosi jännittyny ja rintakehä yhtäkkiä kylmeni ja sit se vaan tapahtu...luulin et kuolen.sen jälkeen oli tosi pitkään ahdistava olo....ja just äsken tulis sairaalan päivystyksestä toista kertaa tässä kuussa koska olin ihan varma et saan sydänkohtauksen.taaskaan ei löydetty mitään vikaa musta ja on taas rauhallisempi olo. Nää mun paniikkihäiriöjutut liittyy nimenomaan kuolemanpelkoon...sen lisäks kaikki lihakset ihan jumissa ku jännitän itteäni koko ajan

Vierailija
9/12 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 02:54"]Hoito on (kustannus)tehokkain silloin, kun oireet eivät ole pitkittyneet. Kun ihminen saa tarvitsemansa hoidon, sairaus ei kroonistu ja muodostu liian normaaliksi tilaksi.

Ap:lle suosittelisin varovaisesti jonkinlaisten päivärutiinien muodostamista. Terveellinen ruoka, säännöllinen liikunta ja riittävä uni tekevät hyvää.
[/quote]

Hyviä neuvoja, kannattaa uskoa.
Itse elin kämppääni lukittautuneena, missään ei uskaltanut käydä ja unirytmi sekaisin. Parantuminen alkoi siitä kun otin tehtäväkseni käydä tunnin mittaisella kävelyllä säännölliseen aikaan joka ilta -kun siinä onnistui niin olo koheni jo huomattavasti, ja hiljalleen elämä palasi raiteilleen kun löysi taas tahdon tehdä asioita.

Vierailija
10/12 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä todella omituista jos sä et saa aloittaja apua etkä diagnoosia noilla oireilla. Itselle kun tuputettiin väkisin paniikkihäiriö-diagnoosia astmaan ennen kuin suostuttiin tutkimaan, ja olen vielä rohkea ja sosiaalinen ihminen. Ei ole kyllä millään tavalla loogista että aivan väärälle ihmisille yritetään saada diagnoosi väkisin ja oikeasti sairasta ei uskota...

Vierailija
11/12 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksikö olen hakenut ja haen jatkossakin?Koska tarvitsen kohtauskääkettä. Miksi en siis hakisi. Akuuttina kohtauslääkkeenä otan joko Diapamia tai Xanoria. Pohjalääkityksenäni tällä hetkellä Voxra.

Mistä olet ap.hakenut apua ? Outoa jos et ole sitä saanut. Kuka sinulle sairauslomaa on kirjoittanut? Oletan sinun olevan sellaisella kun kerrot päivärutiineistasi. Etkö ole saanut mitään lääkehoitoa? Psykoterapiaa?

Vierailija
12/12 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, ehkä sulla on jotain muutakin mentaalipuolen ongelmaa kuin vain paniikkihäiriö? Tuo ajattelusi ei kuulosta ihan normaalilta. Tottakai ihminen hakee apua sairauteensa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme