Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kroatiassa käyneitä? Mitä tykkäsit?

Vierailija
11.04.2015 |

Varattiin just matka Kroatiaan, Bracin saarelle. Kovin vähän löytyy netistä kokemuksia, ois kiva kuulla siellä käyneitten kommentteja?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme viime kesänä viikon Splitissä josta teimme päiväreissut Hvarin saarelle ja vanhaan Trogirin kaupunkiin :) kannattaa ottaa kunnon lenkkarit mukaan jos tykkää liikkua paljon luonnossa, tuolla päin luonto on tosi monipuolista ja kaunista. Bracin saaresta ei minulla ole valitettavasti kokemusta.

Vierailija
2/8 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin siellä viime lokakuussa. Rakastuin välittömästi!! Maisemat oli huikeat, mantereelta näki merelle monien saarten yli, oli vuoriteitä, ihania "Pinetoja", hyvät rannat (ei tosin hiekkaa), upeita kaupunkeja (Split mun suosikki), mahtavia ravintoloita ja mahtavaa ruokaa! Lokakuussa vielä uintikelit mutta ei muita turisteja joten sai koko rannan itselleen:) Käytiin tippukiviluolissa, ratsastamassa, vuorilla vaeltamassa jne jne Fillarointia, raftingia ja kanoottireissuja järjestetään myös lähes joka hotellista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin. Kierreltiin naapurimaita myös.

Vierailija
4/8 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supetar on aikamoinen turstimesta ruuhkarantansa ja baariensa kanssa, mutta siitä kun jatkaa muualle, löytää kaunista luontoa ja rauhaa. Yllätyksenä tuli, että saaren tavaramerkki Zlatni Rat on kiviranta, ei hiekka.

Suosittelen pyöräilyä.

Vierailija
5/8 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Kroatiassa kaksi rakasta paikkaa. Slavoniassa, Vinkovćissa, asuu mun isän suku. Se on nätti paikka, ja sodan jälkeenkin siellä on vielä paljon hienoja rakennuksia pystyssä.

Toinen paikka on Omiš, joka on Splitistä 40 km itään päin. Sen lähellä oleva Stanići on herttainen rantakylä, ja meri on siellä paljon puhtaampi kuin kaupungissa.

Olen käynyt myös Kaštel Starissa, joka sekin on sellainen "uinuva" pikkukylä meren rannalla.

Bol Bracin hiekkaranta on ihan ehdoton jos Braciin lähdette. En ole itse käynyt, mutta kroatialaiset tutut ovat kehuneet ;)

Varaudu sitten siihen, että paikalliset tulevat juttelemaan :) Stanićissa sain apartmania pyörittävän perheen tyttärestä hyvän ystävän.

Sretan put kod tebe! :)
T. kroatialainen

Vierailija
6/8 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 12:32"]

Mulla on Kroatiassa kaksi rakasta paikkaa. Slavoniassa, Vinkovćissa, asuu mun isän suku. Se on nätti paikka, ja sodan jälkeenkin siellä on vielä paljon hienoja rakennuksia pystyssä. Toinen paikka on Omiš, joka on Splitistä 40 km itään päin. Sen lähellä oleva Stanići on herttainen rantakylä, ja meri on siellä paljon puhtaampi kuin kaupungissa. Olen käynyt myös Kaštel Starissa, joka sekin on sellainen "uinuva" pikkukylä meren rannalla. Bol Bracin hiekkaranta on ihan ehdoton jos Braciin lähdette. En ole itse käynyt, mutta kroatialaiset tutut ovat kehuneet ;) Varaudu sitten siihen, että paikalliset tulevat juttelemaan :) Stanićissa sain apartmania pyörittävän perheen tyttärestä hyvän ystävän. Sretan put kod tebe! :) T. kroatialainen

[/quote]

Totta, Omis on kiva kylä. Siellä oli muistaakseni sellainen hiekkakannas rannassa missä oli uimaranta.

3

Vierailija
7/8 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 23:50"]Varattiin just matka Kroatiaan, Bracin saarelle. Kovin vähän löytyy netistä kokemuksia, ois kiva kuulla siellä käyneitten kommentteja?
[/quote]

Siellä on todella kaunista ja suht edullista vuelä, ihana matka tiedossa

Vierailija
8/8 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis maa. Kannattaa vuokrata auto ja käydä saaria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi