Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Pariisi oikeasti niin romanttinen mitä siitä kerrotaan?

Vierailija
27.12.2021 |

Kaikki rakastuvat ja ovat romanttisia Pariisissa. Onko totta?

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jätetään luksushotellit laskuista, niin hotellit ovat rähjäisiä ja todella ylihinnoiteltuja luukkuja. Tavallisella rahvaalla, kun ei ole noihin luksushotelleihin varaa.

Kuten jo niin monessa ketjussa jo mainittu, likainen ja haiseva kaupunki, josta romantiikka kaukana. Aivan yliarvostettu paikka.

Rikkinäiset hissit on pelottavia. 

Vierailija
42/103 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Onhan se aivan ihana kaupunki. Mutta jos kysyjä tarkoittaa, tuntuuko siellä rakkaus romanttisemmalta tai muuttuiko rakkaus romanttisemmaksi, jos sen kokee Pariisissa, niin enpä oikein usko.

Ainakin, kun minä menin kihlattuni kanssa Pariisiin ihan muuten vaan käymään pariksi kuukaudeksi, niin otti se mies koko ajan vain päähän, kun olisin tahtonut vihdoinkin kierrellä Diorilla, parfyymikaupoissa Guerlainillä ja ihan vaan halpiskaupoissa shoppailemassa, leffoissa ja taidenäyttelyissä.

Hän äärimmäisen saitana vastusti kaikkea.

Jotain pizzaa vain söi eikä mistään ollut kiinnostunut.

Rakkaus ei syvene Pariisissa eikä se muutu syvemmäksi. Matkastressi voi johtaa eroon.

Mutta mene ihmeessä yksin tai kaveriporukassa siitä nauttimaan.

Et ikinä pety.

Mulla sama. Pariisi oli ihana kaupunki mutta silloinen kumppani sai imettyä kaiken ilon pois siitä matkasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onhan siellä huikean kauniita vaaleita rakennuksia jostain 1800-luvun lopulta ja somia kahviloita. Mutta nykyisin se on pazkottu ja mamvtettu gh3tto. Enkä tykkää yhtään niistä moderneista virityksistä, tai no Louvre vielä menee. Ruokakulttuuri on jees. Mutta muodin pääkaupunkikin on menetetty Lontoolle.

https://monovisions.com/paris-france-late-19th-century-historic-bw-phot…

Häh? Lontoo on ihan dead. 

Vierailija
44/103 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se ilmenee, että paikalliset eivät pidä turisteista? 

En ole koskaan käynyt Pariisissa.

Katsovat nenänvartta pitkin. Ilme kertoo kaiken.

Vierailija
45/103 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaisin/yöllä puistossa saa puukosta, siinä romantiikkaa kerrakseen.

46/103 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pariisissa syntyperäiset ranskalaiset ovat vähemmistössä. Nykyisin siellä on yhtä romanttista kuin rinkebyyssä.

Olisin halunnut käydä Pariisissa 1960 tai 1970-luvulla.

Mä olin siellä moneen kertaan alkaen vuodesta 1966. Sitä ennen kävin faijan kanssa.

Asuin nuorena aina latinalaiskorttelissa. On sopivan lähellä keskustaa ja kuitenkin oma vähän boheemi rauha. Siellä antiikkikauppoja ja yliopisto.

Vierailija
47/103 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole totta. Kuinka hyväuskoinen ap oikein onkaan?

Vierailija
48/103 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisi on mielentila. Se on juuri niin romanttinen tai epäromanttinen kuin mitä sieltä lähtee hakemaan. Ei ole olemassa vain yhtä Pariisia vaan se on jokaisella vierailukerrallakin erilainen.

Vierailija
49/103 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä puistot suljetaan auringon laskiessa eli ehkä sun ei pitäisi hengailla yöllä puistoissa muutenkaan.

Vierailija
50/103 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, toi onkin ihan vaan pariisilainen erikoisuus, Kaisaniemen puistossa on aina ihan tosi turvallista... eiku?

Vierailija
51/103 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pariisissa syntyperäiset ranskalaiset ovat vähemmistössä. Nykyisin siellä on yhtä romanttista kuin rinkebyyssä.

Olisin halunnut käydä Pariisissa 1960 tai 1970-luvulla.

Mä olin siellä moneen kertaan alkaen vuodesta 1966. Sitä ennen kävin faijan kanssa.

Asuin nuorena aina latinalaiskorttelissa. On sopivan lähellä keskustaa ja kuitenkin oma vähän boheemi rauha. Siellä antiikkikauppoja ja yliopisto.

Vau. Oletko käynyt lähivuosina? Miten vertaisit 60-luvun Pariisia ja 2000-luvun Pariisia keskenään?

Mäkin tykkään Vasurista.

Vierailija
52/103 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse matkustaisin Ranskaan - en ole koskaan käynyt - niin valitsisin eteläisen tai läntisen Ranskan.  Mulla on haaveissa matkustaa Montpellieriin.

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008433036.html

Vierailija
53/103 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se ilmenee, että paikalliset eivät pidä turisteista? 

En ole koskaan käynyt Pariisissa.

Katsovat nenänvartta pitkin. Ilme kertoo kaiken.

Eivät katso enää, mutta joo 80-90 -lukujen taitteessa tuota oli siellä kyllä havaittavissa.

Vierailija
54/103 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Turistinähtävyyksillä haisee virtsa, ranskaa puhumaton saa paikotellen tylyä palvelua, paikalliset eivät pidä turisteista ja joka paikkaan on kauheat jonot.

Sinällään kaunis kaupunki ja käymisen arvoinen paikka, mutta todella paljon romantisoitu.

En sattunut haistamaan Pariisissa virtsaa, mutta Tukholmassa haisi.

Vierailija
55/103 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pAPPAni kävi aikoinna Pariisissa ja sanoi että "olipas paskanen paikka"

Vierailija
56/103 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisi on romanttinen ylhäältä. Huikeat rakennukset kattoikkunoineen ja parvekkeineen. Vosin asua jossain kattohuoneistossa. Mutta mieluiten aikakoneella menneisyyteen.

Vierailija
57/103 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, toi onkin ihan vaan pariisilainen erikoisuus, Kaisaniemen puistossa on aina ihan tosi turvallista... eiku?

Helsinkiä ei markkinoidakaan romantiikan kehtona.

Vierailija
58/103 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa seurassa ja oikeiden aktiviteettien parissa oikein romanttinen, muutoin aika tavallinen suurkaupunki. Tämä tosin pätee hyvin suureen osaan kaupunkeja.

59/103 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten olin siellä, kun oli ns. "Hullu vuosi 1968". Kaikki nuoret riehuivat mellakoissa. Oli muutakin, kuin Vietnamin vastaiset miekkarit. Vieläkin on kamuja, joihin tutustuin silloin.

Ranskalaiset ovat ihan hyviä tyyppejä. Vilkkaita ja älykkäitä. Ei siitä pidä ottaa nokkiinsa, jos ovat vähän ylemmyydentuntoisia. Koska sehän on totuus, että tai siis ainakin musta ovat aivan ylivertaisia.

Sinne vaan. Pariisissa on tosi kivaa. Ei pidä etsiä aina kritisoitavaa.

Laittakaa ihana Johnny Hallyday soimaan ja nauttikaa.

Vierailija
60/103 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva ja mielenkiintoinen kaupunki. Romanttinen? No enemmän itse olen Helsingissä kokenut romantiikkaa, joten julistan Helsingin maailman romanttisimmaksi kaupungiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi