Onko Pariisi oikeasti niin romanttinen mitä siitä kerrotaan?
Kaikki rakastuvat ja ovat romanttisia Pariisissa. Onko totta?
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se ilmenee, että paikalliset eivät pidä turisteista?
En ole koskaan käynyt Pariisissa.
Katsovat nenänvartta pitkin. Ilme kertoo kaiken.
Eivät katso enää, mutta joo 80-90 -lukujen taitteessa tuota oli siellä kyllä havaittavissa.
Ihan turhaan häpeilette ja nöyristelette. Mun ranskalainen ex-poikkis sanoi meistä aidoista blondeista naisista, että me ollaan ranskalaisille miehille kuin mersuja, luksusta, joita himoitaan ja joita muut miehet kadehtii.
Tykkäävätkö ranskalaiset miehet klassisista bruneteista, ei ranskalaisista naisista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla 20 vuotta sitten viimeinen tango Pariisissa, sen jälkeen en halua tietää paikasta mitään.
Koiranpaskojen loputonta putsaamista kengänpohjista, kartat, jotka eivät kerro todellisista etäisyyksistä mitään, ravintolat, joissa ei ole mitään ranskalaista, ryöstöhintaiset kahvilat, kaikki paikat väärällään siirtotyöläisiä, jotka eivät osaa mitään eurooppalaista kieltä jne.
En halua edes kuvitella, minkälaista siellä on nyt.
Tuolla asenteella kaikki paikat on peestä. Pariisin eri alueilla on erilaista väestöä. Pohjoisen kaupunginosissa on paljon afrikkalaisia jne. Eteläosissa tummaihoisia ei juuri näe missään. Ja on kyllä omaa avuttomuutta, jos ei Pariisista löydä ranskalaista hyvää ruokaa! Ryöstöhintaisia kahviloitakin on, mutta toisaalta, niissä on laatu korkealla. Ei siellä kahvia juoda kuin R-kioskilla pahvimukeista! Ranskassa ja Pariisissa osataan nauttia.
t. Ranskassa ja Pariisissa asunut
Pakko kyllä sanoa, että meidän reissulla saatiin vain huonoa ruokaa. En tiedä oliko vain huono tuuri, mutta kaiken kaikkiaan olin hyvin pettynyt Pariisin ravintoloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät katso enää, mutta joo 80-90 -lukujen taitteessa tuota oli siellä kyllä havaittavissa.
Ihan turhaan häpeilette ja nöyristelette. Mun ranskalainen ex-poikkis sanoi meistä aidoista blondeista naisista, että me ollaan ranskalaisille miehille kuin mersuja, luksusta, joita himoitaan ja joita muut miehet kadehtii.
Mähän nimenomaan haluan olla kalliiseen tavaraan verrattavissa oleva luksustuote miehelleni..
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Missä päin Pariisia tai tarkemmin, millä kadulla olette siellä käydessänne asuneet ? Silläkin on paljon merkitystä, ainakin niin uskoisin.
Asuin pitkään 18 kaupunginosassa (koskaan ei ollut ongelmia). Ja aika usein olen ollut Care du Nordin liepeillä. Siitä on helppo hypätä juniin ja metroon.
t. kolme vuotta Ranskassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole blondi, en ole koskaan ollut, enkä kyllä huomannut, että mun blondi likkakaveri olisi saanut sen parempaa palvelua (yleensä) naismyyjiltä kuin minäkään Pariisissa 1990.
Oli ehkä ennen mutta nykyään katukuvan täyttää afrikkalaiset. Kulttuuri ja romanttisuus aika kaukana.
Kaupustelijat jokaisen nähtävyyden liepeillä erittäin ahdistavia. Likaista, haisevaa ja yksin matkustavalle naiselle ajoittain pelottavaa. Metrossa paljon näpistelijöitä, puhelin saattaa lähteä jopa kädestä. Mutta jos tiedostaa ja hyväksyy kaiken tämän, niin löytyy myös paljon historiaa, taidetta ja kaunista nähtävää. Suosittelen käymään erityisesti Versaillesin linnassa (Pariisin ulkopuolella).
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Missä päin Pariisia tai tarkemmin, millä kadulla olette siellä käydessänne asuneet ? Silläkin on paljon merkitystä, ainakin niin uskoisin.
Asuin pitkään 18 kaupunginosassa (koskaan ei ollut ongelmia). Ja aika usein olen ollut Care du Nordin liepeillä. Siitä on helppo hypätä juniin ja metroon.
t. kolme vuotta Ranskassa
6:ssa arrondissementissa Rue Jacobilla. Mutta varsinaisesti asuin vuosia Normandiassa kanaalin rannalla.
Onpa negatiivisia
Mielipiteitä Pariisista.
Kyllä Pariisi on romanttinen ja upea kaupunki!
On vaan myös todella suuri ja sen vuoksi raskas.
Ihania katukahviloita, toreja, puistoja tai vaikkapa kävelyjä Seinen rannalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea ne miehet sanoo päästäkseen housuihin. Ton sanomisella ei varmasti suomalainen mies pääse. Valkoinen nainen on trophy afrikkalaisille ja lähi-täläisille miehille. On vienyt valkoisen miehen naisen. Statusta.
Rakastan Pariisia. Romantiikka on toki tunnelataus, jonka kokee oikeassa seurassa missä vain, mutta kaupunkina Pariisi on mahtava. Paljon nähtävää, pikkukahviloita ja viini-juusto-aterioita. Lämminhenkinen paikka ja liikkuminen on helppoa.
Ihan joka paikassa on lieveilmiönsä, rikollisuutta ja aina löytyy huonoa asiakaspalvelua, ihan Suomestakin (ja erityisesti Suomesta). Mihinkään ei voi mennä, jos ihmisiä ja kohtaamisia pelkää. Mitä tulee tuohon likaisuuteen, niin on Pariisi puhtaampi paikka kuin esim. Helsinki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastan Pariisia. Romantiikka on toki tunnelataus, jonka kokee oikeassa seurassa missä vain, mutta kaupunkina Pariisi on mahtava. Paljon nähtävää, pikkukahviloita ja viini-juusto-aterioita. Lämminhenkinen paikka ja liikkuminen on helppoa.
Ihan joka paikassa on lieveilmiönsä, rikollisuutta ja aina löytyy huonoa asiakaspalvelua, ihan Suomestakin (ja erityisesti Suomesta). Mihinkään ei voi mennä, jos ihmisiä ja kohtaamisia pelkää. Mitä tulee tuohon likaisuuteen, niin on Pariisi puhtaampi paikka kuin esim. Helsinki.
Nyt tuli aika paksua sitä itseään. Vai puhtaampi, smogeineen ja teltta-asujineen ja kyynelkaasuineen. Helsingissä ei tarvita (vielä) sotilaspartioita vahtimassa estämään että uusi aines hyökkäisi valkoisten kimppuun.
Vie rasistinen öyhötyksesi jonnekin muualle.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on likaista, sekavaa ja kaikkia vähän inhotaan jotka eivät puhu ranskaa. Romantisoitu paikka. Toisaalta kaunis ja ainutlaatuinen paikka jo maineensa vuoksi. Mutta ei todellakaan sellainen kuin populaarikulttuurissa kuvataan.
Oletko edes käynyt Pariisissa? Ei siellä inhota ihmisiä, jotka eivät puhu ranskaa.
Ehkä oli 20-luvulla. Niin siis 1920-luvulla.
Niin, jos on romanttista saada muslimin puukosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea ne miehet sanoo päästäkseen housuihin. Ton sanomisella ei varmasti suomalainen mies pääse. Valkoinen nainen on trophy afrikkalaisille ja lähi-täläisille miehille. On vienyt valkoisen
Onpas vanhentunutta kielikuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on likaista, sekavaa ja kaikkia vähän inhotaan jotka eivät puhu ranskaa. Romantisoitu paikka. Toisaalta kaunis ja ainutlaatuinen paikka jo maineensa vuoksi. Mutta ei todellakaan sellainen kuin populaarikulttuurissa kuvataan.
Oletko edes käynyt Pariisissa? Ei siellä inhota ihmisiä, jotka eivät puhu ranskaa.
Ei niin inhota. Olen käynyt Pariisissa yli 10 kertaa, mutta hyvin pärjää englannilla ja hyvää palvelua olen aina saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt, miten joku kaupunki voisi olla erityisen romanttinen tai hyvä vibe tai hyvää ruokaa
Kaupunki on kaupunki, puhumattakaan miljoonakaupungeista, joihin mahtuu vaikka ja mitä kun asukkaita voi olla monta kertaa Suomen asukasluku
Käy Saltzburgissa ja muutat mielipiteesi. Euroopan kaunein kaupunki, turistimassoista huolimatta.
Keskustelun aiheena on Pariisi, ei Salzburg (huomaa oikeinkirjoitus).
Amerikkalainen viihdeteollisuus on luonut Pariisista romanttisen, samoin kuin Venetsiasta.