Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokra-asunnostani tullaan huomenna ottamaan asunnon myyntikuvat. Mitä pitää ottaa huomioon?

Vierailija
27.12.2021 |

Asun tosiaan vuokralla ja asunto pannaan myyntiin, eli asunto vaihtaa omistajaa ja maksaisin tulevaisuudessa vuokraa toiselle, mikäli asunto myydään tai sitten joudun itse muuttamaan pois. Huomenna tullaan ottamaan kuvat. Mitä mun pitää ottaa huomioon tai pitääkö tehdä jotain esivalmisteluja?

En ole todellakaan mitään suursiivousta ehtinyt tehdä, mutta imuroinut, pyyhkinyt pölyjä ja heittänyt irtotavarat kaappiin. Olettaako ne, että täällä olisi yhtä siistiä ja kiiltelevää kuin sisustuskuvissa?

Täytyykö mun heittää jo valmiiksi omat hlö-tavarat (valokuvat seiniltä tms) pois siksi aikaa? Ja tarvitseeko esim takkihylly siivota, ettei täällä ole kauheaa tavaran paljoutta kuvia varten? Neuvooko ne ja osaako ne siirrellä kaikki kuvaan sopimattomat kuvat pois?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli haluat että vuokra pysty samalla tasolla tai saat asua siinä vielä, tottakai yrität tehdä asunnosta mahdollisimman ruman. Ota esim verhot pois, tahri ikkunoita ja jätä vaikeita tahroja joka paikkaan.

Vierailija
22/51 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa palstalle kirjoittavista on häiriintyneitä selvästi.

Jos haluaa vapaaehtoisesti palvella vuokranantajansa kaupallisia intressejä muutenkin kuin vuokranmaksun muodossa, niin täytyy kyllä olla häiriintynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sinun kotisi, miksi ihmeessä siivoaisit sitä varten että joku on myymässä sitä toiselle? Todennäköisesti hommaat itseäsi samalla siitä pihalle.

Minä laittaisin kaikki hujan hajan, tyhjiä kaljatölkkejä ympäriinsä ja paskat pyttyyn. En tietenkään rikkoisi mitään, mutta tekisin asunnosta mahdollisimman epämiellyttävän näköisen.

Tämä on jotenkin niin nykypäivää…

Asunto on vuokranantajan omaisuutta. Jos tuollaisen tempun tekee, ei vuokrasopimus varmasti jatku uudella omistajalla. Toisekseen nykyinenkin voi irtisanoa, koska tarvitsee omaan käyttöön.

Mukavaa että on vielä myös ap:n kaltaisia ihmisiä, jotka kunnioittavat toisia ja toisten omaisuutta myös. 😊

Vierailija
24/51 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vuokra-asunto myyttiin kahdesti sinä aikana kun siinä asuin, tykkäsin asunnosta tosi paljon, ja toivoin voivani jäädä siihen, joten siivosin asunnon esittelykelpoiseen kuntoon ja poistin just henk. koht kuvat ja irtosälät näkyvistä kun kuvattiin. Kuvaaja sitten siirteli joitain tavaroita mieleisellään tavalla. Nopeasti meni kaupaksi sijoitusasuntona ja molemmilla kerroilla sain siis jäädä siihen asumaan.

Vierailija
25/51 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En alkaisi eriyisesti stailaamaan itse. Tavarat järjestyksessä, sängyllä päiväpeite, tiskipöytä tyhjäksi, pyykit pois pesuhuoneen narulta.

Vierailija
26/51 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja osa on velkavivulla sijoitusasuntonsa hankkineita ahneita ja kusipäisiä vuokranantajia.

Vierailija
27/51 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnitin huomiota samaan.

Olen samaa epäillyt ja tehnyt muistiinpanoja.

Vierailija
28/51 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo, tää on kyllä melko pieni koti, ja mulla on esim valtavat määrät takkeja ja kenkiä, eikä niitä oikein saa mihinkään piiloon, ellei vaa heittele johonkin nurkkaan siksi aikaa.

On täällä sotkuistakin, esim kalkkeutuneet suihkuseinät tms, niitä ei saa edes räjäyttämällä puhtaaksi ja ikkunavälit kuolleilla kärpäsillä koristettu.

Vierailija
29/51 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö,saako,voiko 🐑🐑🐑🐑🐑

Itse en tekisi yhtään mitään.

Ylpeilet sillä, että et vaivaudu paskaakaan muiden puolesta. Noloa.

Vierailija
30/51 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sinun kotisi, miksi ihmeessä siivoaisit sitä varten että joku on myymässä sitä toiselle? Todennäköisesti hommaat itseäsi samalla siitä pihalle.

Minä laittaisin kaikki hujan hajan, tyhjiä kaljatölkkejä ympäriinsä ja paskat pyttyyn. En tietenkään rikkoisi mitään, mutta tekisin asunnosta mahdollisimman epämiellyttävän näköisen.

Tämä on jotenkin niin nykypäivää…

Asunto on vuokranantajan omaisuutta. Jos tuollaisen tempun tekee, ei vuokrasopimus varmasti jatku uudella omistajalla. Toisekseen nykyinenkin voi irtisanoa, koska tarvitsee omaan käyttöön.

Mukavaa että on vielä myös ap:n kaltaisia ihmisiä, jotka kunnioittavat toisia ja toisten omaisuutta myös. 😊

Monissa kaupungeissa on jo vuokralaisen markkinat, kun vuokra-asunnoista on ylitarjontaa kun tavan duunaritkin ovat hankkineet helposti saatavalla velkarahalla ”sijoitusasuntoja” pilvin pimein ja rakennuttaja ovat ahneuksissaan rakentaneet kerrostaloja täynnä pieniä koppiasuntoja. Jos olemassa oleva vuokralainen elää moitteetta ja maksaa vuokransa ajallaan, niin siinä on velkavipu”sijoittajalle” melkoinen riski irtisanoa nykyinen sopimus ja jäädä itse makselemaan vastikkeita ja lainan lyhennyksiään potentiaalisesti pitkäksikin aikaa.

Vierailija
31/51 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsesi vuoksi laittaisin ihan henkilökohtaisimmat tavarat, joiden et halua näkyvän kuvissa, piiloon.

Mitään ei varsinaisesti Tarvitse tehdä. Jos omistaja haluaa puunata tai stailata asuntoa, hän tekee sitten niin tai välittäjä tekee.

Ja sitä paitsi, kun asunto myydään vuokrattuna, kohdeostajakunta on useimmiten sijoittajat. Heitä ei hirveästi stailaukset kiinnosta, vaan yhtiön kunto, sijainti, vuokrataso ym. sijoituksen kannalta olennaiset asiat.

t: vuokranantaja

Vierailija
32/51 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teitkö oikein muistilehtiöön? Minkäväriset kannet?

Vierailija
33/51 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuokranantajasi on myymässä autoaan, niin tarjoudutko myös pesemään ja imuroimaan sen?

Jotkut ihmiset ovat aivan uskomattomia.

Vierailija
34/51 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkilökohtaiset jutut ja valokuvat laittaisin piiloon, ettei koko maailma näe

kaupaksi saaminen on omistajan ongelma, ei sinun tarvitse puunata ja raataa hänen hyväkseen

Vierailija
35/51 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesettäänö vuokranantajasi selkänsä sinulla lauantaisin? Entä pakaraväli, hoiteletko senkin?

Vierailija
36/51 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teitkö oikein muistilehtiöön? Minkäväriset kannet?

Merkitsin: "Oudot tyypit ovat häiriintyneen kiinnostuneita muistiinpanoistani. Mielenkiintoista. Täytyy jatkaa."

Vierailija
37/51 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö,saako,voiko 🐑🐑🐑🐑🐑

Itse en tekisi yhtään mitään.

Sun sossun päihdekuntoutuskämppä ei varmasti olekaan myynnissä hetkeen : D

Että mää, mää narkki.

Vierailija
38/51 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vuokranantajallasi myös töissä? Minkälaista palkkaa saat asuntojen myyntikuntoon laittamisesta?

Vierailija
39/51 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tarjouduit jo olemaan kynnysmattona eteisessä, jotta uudet potentiaaliset vuokraloordisi voivat pyyhkiä jalkansa sisään astellessaan?

Vierailija
40/51 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lammas sanoo mää mää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi