Vuokra-asunnostani tullaan huomenna ottamaan asunnon myyntikuvat. Mitä pitää ottaa huomioon?
Asun tosiaan vuokralla ja asunto pannaan myyntiin, eli asunto vaihtaa omistajaa ja maksaisin tulevaisuudessa vuokraa toiselle, mikäli asunto myydään tai sitten joudun itse muuttamaan pois. Huomenna tullaan ottamaan kuvat. Mitä mun pitää ottaa huomioon tai pitääkö tehdä jotain esivalmisteluja?
En ole todellakaan mitään suursiivousta ehtinyt tehdä, mutta imuroinut, pyyhkinyt pölyjä ja heittänyt irtotavarat kaappiin. Olettaako ne, että täällä olisi yhtä siistiä ja kiiltelevää kuin sisustuskuvissa?
Täytyykö mun heittää jo valmiiksi omat hlö-tavarat (valokuvat seiniltä tms) pois siksi aikaa? Ja tarvitseeko esim takkihylly siivota, ettei täällä ole kauheaa tavaran paljoutta kuvia varten? Neuvooko ne ja osaako ne siirrellä kaikki kuvaan sopimattomat kuvat pois?
Kommentit (51)
Ihanaa, kun otat asian noin vakavasti. Ehkä voit ottaa ne valokuvat vielä pois. Mutta kuulostaa ihan hyvältä, ja kysy heiltä vielä kun he tulevat, että mitä voisit vielä tehdä. Varmaan sanovat, että ihan hyvältä näyttää.
Pitääkö,saako,voiko 🐑🐑🐑🐑🐑
Itse en tekisi yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Aika hauska provo.
Miksi ajattelet, että se on provo? Minä en ajatellut.
Henk.koht. tavarat, joista et halua kuvia nettiin, kannattaa laittaa kaappiin.
Se on sinun kotisi, miksi ihmeessä siivoaisit sitä varten että joku on myymässä sitä toiselle? Todennäköisesti hommaat itseäsi samalla siitä pihalle.
Minä laittaisin kaikki hujan hajan, tyhjiä kaljatölkkejä ympäriinsä ja paskat pyttyyn. En tietenkään rikkoisi mitään, mutta tekisin asunnosta mahdollisimman epämiellyttävän näköisen.
Vuokrasopimus ei velvoita asunnon myynnin edistämistyöhön.
Parempaa päälle ja harjottele ilmeet ja asennot peilin kanssa.
Ripustele seinille satanistisia kuvia ja tauluja. Joka seinälle, joka huoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Henk.koht. tavarat, joista et halua kuvia nettiin, kannattaa laittaa kaappiin.
Voi ne peittääkin jollakin.
Ei sinun tarvitse päästää ketään kuvaamaan asuntoasi. Asunnon kunto pitää voida tarkastaa, mutta valokuvaukseen ei tarvitse suostua. Käske vuokranantajan juosta mutkia.
Osa palstalle kirjoittavista on häiriintyneitä selvästi.
Mä ottaisin ne kuvat pois seiniltä ja kaiken muunkin henkilökohtaisen. Itsellä oli samanlainen tilanne ja ahdisti jälkikäteen miten kuvissa komeili kuolleet isovanhempani ja kuvia oli muokattu niin, että heidät tunnisti kuvista erittäin hyvin (vain osaa kuvista oli blurrattu).
Heh, nojoo. Tiedän ottavani asian vähän vakavasti ja tiedän, että teen vähän palvelusta vuokranantajalle, että saa hyvät kuvat. Eli mun ei tarvi tehdä mitään kummempaa, ei siivota vaikkapa olohuoneessa tönöttävää rumaa jumppapalloa pois kuvista ja heittää johonkin varastoon. Tai alkaa mitään sekaista lautapelihyllyä järjestelemään. Riittää kun olen siivonnut?
Vierailija kirjoitti:
Osa palstalle kirjoittavista on häiriintyneitä selvästi.
Kiinnitin huomiota samaan.
Kas kun et tarjoudu itse esittelemään kotiasi uusille ostajille ja tarjoudu maksamaan korkeampaa vuokraa tai muuttamaan heti pois.
En ymmärrä miksi jotkut ihmiset kuvittelevat että vuokranantaja on joku auktoriteetti.
Käske vuokranantajaa heittää voltin.
se kingkong dildo mikä imukupilla kylppärin seinässä, piiloon.
Ihan asiallinen kysymys, vastaukset vaan luokattomia.
Riippuu kuvan ottajien ammattitaidosta, osaavatko neuvoa tarvittavat asiat. Yleisesti ottaen myyntikuvissa ei kannata näkyä mitään irtotavaroita, joten esim. keittiön tasot tyhjäksi. Samoin, kuten yllä jo neuvottiin, semmoiset henkilökohtaiset tavarat, joita et halua kuviin, kannattaa laittaa kaappiin.
Itse siistisin eteisen naulakon mahdollisimman tyhjäksi, jos esim. on eteisen kaappi, johon voi laittaa takit ja kengät kuvauksen ajaksi.
Sänky kannattaa tietysti myös pedata :-)
Välittäjä stailaa asunnon.