Mikä on teidän mielestä merkki huonosta mausta?
Paitsi tällaisen aloituksen tekeminen :)
Kertokaa mitä vaan asioita, materiaa tai tekoja, mistä hiljaa mielessänne ajattelette, että onpa mautonta.
Kommentit (1126)
Vierailija kirjoitti:
Ulkoiluvaatteet ja merkkilaukku.
Siis tarkoitan käsilaukkua esim. joku korsin tai lv laukku ja sitten päällä on muuten joku Haltin toppapuku.
LV:n laukku osoittaa huonoa makua, Haltin toppapuku taas ei.
Ylisuuret irtoripset ja huulitäytteet ja tietty silmäkulmiin piirrtyt ylipitkät kleopatrameikkiviivat. Yöks
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka eivät osaa yhdistellä vaatteita. Yläosa raitaa, alaosa kukkaa, laukku palloa, takissakin kuvioita. Ja nämä kaikki eri väreissä. Kertoo elämänhallinnan puutteesta, välinpitämättömyydestä, epäkohteliaisuudesta muita kohtaan ja tietenkin täydellisestä tyylitajun puuttumisesta.
"epäkohteliaisuudesta muita kohtaan". Enpä ole aikoihin nauranut näin paljoa! Ei voisi vähempää kiinnostaa mitä muut ajattelevat mun pukeutumisesta.
xxxhjk8 kirjoitti:
Pitää viinilasia kiinni "lasiosasta", ei jalasta.
Jalasta pitäminen on ihan turhaa esittämistä. Sen tarkoitus oikeasti on, että juoma ei lämpiä kädenlämmöstä. Mutta mitä merkitystä tuolla todella pienellä lämpiämisellä on? Minä pidän ainakin ihan rehellisesti kiinni lasiosasta ja jätän esittämisen muille.
Mustetta ja metallia säästelemätön oman kehon tärvely.
Rahasta puhuminen. Esineiden hintojen jatkuva kysely esim. Kyläillessä.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi joku mauttomasti pinkkiä ja kukkakuoseja viljelevä bloggaaja/tiktokkaaja,
ei väri💗vaan miten kaikki on halvannäköistä krääsää, kuosia, yhteensopimatonta.Ja vastaavasti esimerkiksi Maria Veitola rokkaa kaikki pinkit ja muut värit jotenkin hauskasti. Hänen koti on rennon tyylikäs. Marian vaatetus joskus vähän futuristinen, mutta fiilis tyylistä young&fresh, kun jollain toisella mummo.
Helppoa tuon Veitolan olla tyylikäs, kun on laiha. Mäkin olisin. Valitettavasti sain geeneissä omenavartalon ja läskin naaman sekä hiirenhäntätukan. Ole siinä sitten tyylikäs, vaikka tyylitajua miten riittäis muuten.
Tuttavallisten nimien käyttö kuuluisista, rikkaista ja vaikutusvaltaisista ihmisistä ja asioista, ikäänkuin olisi heidän ystävänsä. Louis Vuitton > Luikkari.
En omaa kaupallisia arvoja,kuten muu maailma ei myöskään mieheni .Olen porvarisperheen kasavtati,kulttuuri,itsensä sivistämien ja kehittäminen on ollut tärkeämpää.Omat vanhepani tulevat itse työväenluokkasista perheistä,rahaa ei liiemmälti ollut,mutta söimmeja joimme hyvin sekä matkustelimme.Kulttuuri:(kirjallisusuus,musiikki ja elokuvat) ovat minulle ja miehelleni tärkeämpiä. kuin kuluttaminen.
En tule palaamaan enää näille keskustelupalstoille,olen saanut esittää teille mauttoman tyylini,jossa vihdyn,enkä välitä kommenetesitanne.Jos haluatte tyhjntävär selitykset tyyli-ja ulkonäköasioista,käykääkatsomassa kommenttini vauva.fi keskusteluosiosta "epäviehättävät ruumiinpiirteet".Ei enempää kommentoitavaa.Olen ihanan vapaa,vapaa,vapaa!
Akin ja Ritan mukainen, amerikkalaistyylinen elämäntapa jota ovat itse mainostaneet.
Toisten ihmisten arvostelu ja toisiin kohdistuvat oketukset.
Horoskooppeihin uskominen. Mikään ei ole niin white trash.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi joku mauttomasti pinkkiä ja kukkakuoseja viljelevä bloggaaja/tiktokkaaja,
ei väri💗vaan miten kaikki on halvannäköistä krääsää, kuosia, yhteensopimatonta.Ja vastaavasti esimerkiksi Maria Veitola rokkaa kaikki pinkit ja muut värit jotenkin hauskasti. Hänen koti on rennon tyylikäs. Marian vaatetus joskus vähän futuristinen, mutta fiilis tyylistä young&fresh, kun jollain toisella mummo.
Helppoa tuon Veitolan olla tyylikäs, kun on laiha. Mäkin olisin. Valitettavasti sain geeneissä omenavartalon ja läskin naaman sekä hiirenhäntätukan. Ole siinä sitten tyylikäs, vaikka tyylitajua miten riittäis muuten.
Puretaanpa vähän tätä "helppoa" laihuutta. Veitola on kertonut treenavansa kunto-ohjaajan kanssa pari-kolme kertaa viikossa pitääkseen kuntoaan ja kroppaansa yllä. Kuten suurin osa hoikista ihmisistä, hän siis tekee töitä sen laihuutensa eteen eikä tyydy geenifatalismiin.
rankemman elämän koulun käynyt kirjoitti:
En omaa kaupallisia arvoja,kuten muu maailma ei myöskään mieheni .Olen porvarisperheen kasavtati,kulttuuri,itsensä sivistämien ja kehittäminen on ollut tärkeämpää.Omat vanhepani tulevat itse työväenluokkasista perheistä,rahaa ei liiemmälti ollut,mutta söimmeja joimme hyvin sekä matkustelimme.Kulttuuri:(kirjallisusuus,musiikki ja elokuvat) ovat minulle ja miehelleni tärkeämpiä. kuin kuluttaminen.
En tule palaamaan enää näille keskustelupalstoille,olen saanut esittää teille mauttoman tyylini,jossa vihdyn,enkä välitä kommenetesitanne.Jos haluatte tyhjntävär selitykset tyyli-ja ulkonäköasioista,käykääkatsomassa kommenttini vauva.fi keskusteluosiosta "epäviehättävät ruumiinpiirteet".Ei enempää kommentoitavaa.Olen ihanan vapaa,vapaa,vapaa!
Tämä on siis joku satiiri?
Makuja on monia, mutta aidosti huonoa makua mielestäni edustaa huonolaatuisen, muovisen pikamuodin jatkuva ostaminen ja vanhojen pois heittäminen. Pätee sekä vaatteissa (kaikki vaatteet jotain halpakaupan polyesterirääsyjä), sisustuksessa (sisustus koostuu halvoista pahvi/lastulevykalusteista ja runsaasta määrästä muovista sisustuskrääsää) että remontoinnissa (revitään muodista menneet vanhat materiaalit pois ja korvataan levyllä, huonolaatuisella laminaatilla ym). Jos ei ole varaa ostaa mitään laadukasta niin se on vielä eri asia, todellista mauttomuutta on se että rahaa on ja sitä hassataan ostamalla jatkuvasti jotain uutta "ihanaa" turhaa tavaraa.
Ne hirveät neonväritukat :) Kuka kampaaja enää tänä päivänä värjää ihmisten hiuksia tyyliin yläosa vaalea, alaosa lila tai pinkki? Tai koko tukka. Vähän väriä, niin piristää :D. Aivan päinvastoin. Vanhentaa, ovat tunkkaisia ja osoittaa huonoa makua, varsinkin ei niin hehkeän iän ohittaneita :D.
Joo joo, kaikkien pitää saada olla omaa itseänsä, on kuultu :).
Mautonta käytöksessä:
- Huono tilannetaju, möläyttely sopimattomissa kohdissa
- toisten painon kommentointi
- sivistymättömyys, yleissivistyksen puute, moukkamaisuus
- omien mielipiteiden pakonomainen esille tuominen
- itsensä kehuminen, omille jutuille nauraminen
- kiroilu
- junttimaiset pöytätavat, esimerkiksi kahmii lisää ennen kuin kaikki on edes saaneet, tai ottaa ekalla kerralla niin paljon että muille jää rippeet, maiskutus jne
- äänekkyys sopimattomissa tilanteissa
- kännin mainostaminen, tai rentoutumisen mainostaminen esim Suomessa tölkin tai kaljatuopin muodossa. Ikään kuin vapaa aika ei olisi rentouttavaa ilman alkoholia
- lehtiotsikoiden pitäminen faktana ( lukematta edes koko juttua jossa otsikko saattaa olla jo kumottu)
- se ettei kykene asettumaan toisen asemaan, empatian puute
-toisten arvostelu, yleistäminen, ihmisten niputtaminen kategorioihin esimerkiksi seuraavasti:
"Kaikki rokottamattomat ovat salaliittoteoreetikoita, foliohattua, tauti myönteisiä, tai kaikki vegaanit sitä ja tätä..."
Yllä oleva kertoo ihmisestä ihan riittävästi, en halua edes tutustua.
Ylipäätään kaikki mustavalkoinen ajattelu, jossa ei suostuta näkemään oman kuplan ulkopuolelle.
Pitää viinilasia kiinni "lasiosasta", ei jalasta.