Mikä on teidän mielestä merkki huonosta mausta?
Paitsi tällaisen aloituksen tekeminen :)
Kertokaa mitä vaan asioita, materiaa tai tekoja, mistä hiljaa mielessänne ajattelette, että onpa mautonta.
Kommentit (1126)
Vierailija kirjoitti:
Televisio olohuoneessa. En mahda sille mitään, mutta mun mielestä se vaan on sivistymättömyyden ja moukkamaisuuden multihuipentuma. Katselen aika paljon asuntojen myynti-ilmoituksia ja menee heti maku, jos näkee että olohuoneessa on televisio. Tulee heti mielikuva ihmisistä, jotka istuu siellä sohvalla ja tuijottaa televisiota. Asuntojahan myydään mielikuvilla ja kun siitä asunnosta tulee sellainen olo, että täällä asuu fiksuja ihmisiä, niin heti se asunto on haluttavampi. Kun tietenkin ajattelen, että minäkin olen fiksu, minäkin voisin asua tässä kodissa. Mutta jos siellä olohuoneessa on televisio = täällä asuu juntteja = en halua olla juntti, en voisi asua täällä.
Ja mitä isompi televisio, sen pahempi! Kyllä siellä kodissa jossain saa televisio olla. Mutta ei olohuoneessa.
Missäs sitten? Ja mitä siellä olohuoneessa kuuluu sitten tehdä? Olla vaan?
Kykenemättömyys sopeuttaa omaa makua olemassa oleviin tai tarjottuihin ratkaisuihin, liian pitkälle viety ehdottomuus. Tätä näkee sisustuksen osalta nykyään runsaasti. Haetaan jotain aivan utopistisen kalliita sisustusratkaisuja joissa on mitätön ero järkevämpään versioon nähden, tai paketoidaan jopa muilta saadut joululahjat uudelleen että ne sointuvat sisustukseen. Samalla annetaan snobistisesti ymmärtää että halveksitaan kaikkia jotka antavat muidenkin maulle ja elämiselle tilaa. Tällaiset eivät kykene antamaan tyylilleen mitään omaa panosta edes sen vertaa että saisivat yhdisteltyä erilaisia elementtejä toimivaksi kokonaisuudeksi. Ovat oppineet sen yhden yhden tiukan suoralinjaisen "tyylikkyyden" eivätkä uskalla poiketa siitä yhtään.
Sellainen laiska mäyyhh, joidenkin mielestä myös miau, koska se kuulostaa erilaiselta kuin mau.
Vierailija kirjoitti:
Televisio olohuoneessa. En mahda sille mitään, mutta mun mielestä se vaan on sivistymättömyyden ja moukkamaisuuden multihuipentuma. Katselen aika paljon asuntojen myynti-ilmoituksia ja menee heti maku, jos näkee että olohuoneessa on televisio. Tulee heti mielikuva ihmisistä, jotka istuu siellä sohvalla ja tuijottaa televisiota. Asuntojahan myydään mielikuvilla ja kun siitä asunnosta tulee sellainen olo, että täällä asuu fiksuja ihmisiä, niin heti se asunto on haluttavampi. Kun tietenkin ajattelen, että minäkin olen fiksu, minäkin voisin asua tässä kodissa. Mutta jos siellä olohuoneessa on televisio = täällä asuu juntteja = en halua olla juntti, en voisi asua täällä.
Ja mitä isompi televisio, sen pahempi! Kyllä siellä kodissa jossain saa televisio olla. Mutta ei olohuoneessa.
Juu, pikkuruinen telkkari jossain piilossa kuin lestoilla, ja sinne koko perhe kokoontuu sitten yhdessä katsomaan jotain kivaa elokuvaa? Ja olohuone on vieraille näyttämiseen, että MEILLÄ ei ole telkkaria olohuoneessa, eiksolekinhienoa?
Minusta toisen vaatteiden arvostelu on typerää ja se ei ole minulle mikään huonon maun osoitus. En katso ihmisiä sillä tavalla. Ainoastaan se jos on likaiset vaatteet tai jotain esim hyvin paljastavaa yms voi aiheuttaa itsellekin sen että paheksun. Muuten en. Itse katson ihmisten tapoja ja käytöstä. Miten hän puhuu, kiroileeko, huutaako, väistääkö muita yms. Syljeksiikö tai roskaako, rynniikö sisälle ekana, tuppiiko muita. Tai miten puhuu lapselleen esim kaupassa, tiuskiiko vai onko ns asiallinen. Tälläisiä juttuja katson. Peilaan ihmisten toimintaa siihen miten itse toimin ja mietin asioita.
haa!-nyt päästiin asiaan1Minulla ei ole ollut enää vuosiin varaa ostaa vaateita-kun en ole enää työelämässä.Kun olin rahoissani,ostin paljon kivijalkaputiikeista(joita ei enää nykymailmassa ole)ulkomaailta tai nettikirppikseltä.tyylini on aina ollut originelli,rakstan erikoisanäköisiä vaatteita,voin yhdistellälaadukkasiiin nahkahousuihin herkkää vaaleanpunaista,koska hiukseni ovat tummat,päälläni saatttaa nähdä myös eläinkuosia.Rakastan tekoturkiksia.Viihdyn mauttomassa tyylissäni,minulla on niissä hyvä olla.En koskaa pukeudu muita varten vaan itseäni varten.Olen varma maustani olen aina ollut,jos olisin varoissani ja mitoissani ostaisin lempi-muotisuunnittelijan Anna Suin vaatteita.Olen horoskooppi-merkilleni leijona uskollinen individualsiti:kenties pokkeuksellista Suomen oloissa,en välitä!Nuorempana kun rupesin työtä tekemällä saamaan omaa rahaa ostelin paljon kirpputoreilta.)90-luvun suomessa saatoin hyvin hoikkana silloin dallata katuja punasissa mikroshorteissa,hopinen glitteripaita päällä,jalosissani paksut läskipohjakengät.Klubipuketumisessa nuoruudessani suosin päähineitä ja puuhkia,sormieni välissä saattoi silloin pallaa holkin päässsä savuke,ihanan dekadenttia,en voi sietää tasapäistämistä-Muoti voi olla leikkisääkin,ei tää niin vakavaa ole.Kovin monelle s uomalselle ei sovi musta väri,se syö kaikki värit kasvoista.Ei meistä mitään pariisttaria saa,värejä enemmän olen sitä mieltä.Jos menen johonkin halpisketjunliikkeeseen petyn koska vaatteet ovat yksinkertaisesti niin tylsiä:Ei meillä lapsuudenperheessä sellaisia rahoja koskaaan ole ollut,ettäolsisi ollut varaa pukeutua merkkivaatteisiin:kovin monella suomalseilla ei olekaan Kun kohtalähden liikenteeseen tupasutan vielä suhkauksen Theirry mugelrin Angeilia,rakastan sitä
Huonosti menee,mutta menköön kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kukaan voi päättää kenellä on huono maku. Se on jokaisen oma asia. Makuasioista ei voi kiistellä. Jokaisella on oma makunsa.
Sivistymätöntä arvostella toisten vaatteita tai ruokia edes omassa mielessään. Antaa kaikkien kukkien kukkia. Onneksi Suomessa sentään on vapaus valita ihan itse makunsa.Ikävä kyllä, olet todennäköisesti ihminen, jolla on todella huono maku ja olet huonosti puettu ja kammattu. Ne ovat aina toitottamassa tuota kuollutta fraasia kaikista kukista. Totuus on, että hyvä maku on hyvää makua ja huono maku sitä huonoa, turha selitellä. Totuus on myös, että Suomessa on yhä vain maailman huonoiten pukeutuva kansa. Pukeutumisneuvojat,joilla on huono maku ja kampaajat, jotka eivät osaa leikata hiuksia eivät juurikaan auta asiaa.
yhdyn edelliseen-olen samaa mieltä:D
sinulla on huonoi tsetunto.kyllä täällä jokaine saa pukeutua tavallaa,ihana ärsytää!!!!
ähhä-ähhä-hää!Kyllä naurattaa Haesooko:D
Omasta mielestäni huonointa makua osoittaa se, että asettaa oman makunsa toisten yläpuolelle paremmaksi ja oikeammaksi. Tietystikään toisten mausta ei tarvitse edes yrittää pitää, mutta siitä voi ajatella itsekseen että "jaahas, onpa erikoista, mutta olen hiljaa koska asia ei minua koske".
Syöminen ilman veistä siis pelkällä haarukalla! Ruman näköistä.
Lisäksi vielä sekoittelee kaikki ainekskset keskenään!
Tehdä itsestään suuri numero ja häly.
Oli se sitten että kattokaa mun merkkilaukkua, merkkikenkiä tai mitä tahansa.
Tai kehuskella koulutuksellaan, kuuluisilla tuttavillaan, omistamillaan asioilla.
Tai vaatia itselleen erityiskohtelua koska hajuallergia, huimaa, ei voi syödä tuota eikä tätä.
Ja niin edelleen.
Olin ostamassa farkkuja eräässä liikkeessä joka alkaa D kirjaimella. Sovitinkin siinä paria kokoa ja kyselin ohimennen eikö tarjouksessa pitänyt olla farkkuhousuja 20€ tai jopa alle? Ei ollut. Myyjä lähti kesken pois palvelemaan toista ostajaa... :(
Vierailija kirjoitti:
Eihän kukaan voi päättää kenellä on huono maku. Se on jokaisen oma asia. Makuasioista ei voi kiistellä. Jokaisella on oma makunsa.
Sivistymätöntä arvostella toisten vaatteita tai ruokia edes omassa mielessään. Antaa kaikkien kukkien kukkia. Onneksi Suomessa sentään on vapaus valita ihan itse makunsa.
Tähän näkeymyksee piti yhtyä ja yhdynkin ei edelliseen,ihanaa olla jumalten suosikki leijona luonnon lapsen tilassa aurigonkukkapellolla onnellisna käyskennellen:D
Vierailija kirjoitti:
Tarrojen jättäminen kiinni Iittalan astioihin.
Ketä kiinnostaa, meinaatko että joku brassailee tällä. Ei ole edes tullut mieleen, joten tarrat varmaan paikallaan. Vai onko nää sulle sellaista luxusta, että ajattelet muiden ajattelevan samoin ja näyttävän et katos meil on IIttalaa.
- Kirppari on ainoa asia mistä osataan puhua. On se niin ihanaa.....
- Astiat kippoa ja kappoa
- Kodissa ei ole mitään tyyliä. Kaikki on ostettu etunenässä se että on käytettyä ja halpaa
- Koko elämä on eletty pullossa ja sitten väännellään naamaa kun ei ymmärretä yksinkertaistakaan nykymaailman asiaa. Ennen on tehty näin ja muuta en opi. Ihminen on mitä on eikä muuksi muutu
- Nauraa omille jutuillee kun muut istuvat hiljaa, toisten jutut kuitataan "ei myö ymmärretä tuollasta"
Näin alkuun tällaista kirjoitti:
- Kirppari on ainoa asia mistä osataan puhua. On se niin ihanaa.....
- Astiat kippoa ja kappoa
- Kodissa ei ole mitään tyyliä. Kaikki on ostettu etunenässä se että on käytettyä ja halpaa
- Koko elämä on eletty pullossa ja sitten väännellään naamaa kun ei ymmärretä yksinkertaistakaan nykymaailman asiaa. Ennen on tehty näin ja muuta en opi. Ihminen on mitä on eikä muuksi muutu
- Nauraa omille jutuillee kun muut istuvat hiljaa, toisten jutut kuitataan "ei myö ymmärretä tuollasta"
Tyylitietoiset löytää helmiä kirppareilta, kannattaa harjoitella. On se niin ihanaa. Kallis ei ole muuten synonyymi tyylikkäälle.
Miksi se on elvistelyä, entä jos tykkää. Miksi jokainen ei vaan saa käyttää rahojaan siihen mistä nauttii. Aivan varmasti sinäkin käytät varojasi johonkin mitä joku toinen ei voi käsittää!