Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"ihan kuin työtä tehtäisiin vain rahasta" kok.

Vierailija
11.04.2015 |

Näin sanotaan kokoomuksen vaali mainoksessa tv:ssä. Kertokaas mulle miksi sitä työtä tehdään, jos ei rahasta?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennainen osa elämän sisältöä.

Vierailija
2/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan tekisi töitä, jos ei rahallisesti tarvitsisi. Matkustelisin ja ryhtyisin taiteilijaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koska se työ on kivaa? :D

Vierailija
4/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, monia töitä tehdään kyllä ihan pelkästään rahasta. Töitä joissa harvaa jaksaa kauan tai harva jaksaa pitkän päälle innostua.

Vierailija
5/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen nähden, että av:lla yleensä ihmetellään miten kukaan "tyytyy" vain rahasta tehtäviin paskaduuneihin, aloitus on aika erikoinen. Olikohan avainsana sittenkin Kokoomus?

Vierailija
6/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 14:28"]Näin sanotaan kokoomuksen vaali mainoksessa tv:ssä. Kertokaas mulle miksi sitä työtä tehdään, jos ei rahasta?
[/quote]

Mä en ikimaailmassa vois tehdä työtä josta en tykkäis. :-o Työ on todella merkittävä osa ihmisen elämää ja palkalla on loppupeleissä aika pieni merkitys.

Vierailija
7/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia että työhön pakotetaan? Esim köyhät ajetaan niin kovaan ahdinkoon, että muuten kuolee nälkään. Silloin työtä ei varsinaisesti tehdä rahasta, kun ei jää yhtään rahaa käteen, vaan ihan vain hengen pitimiksi.

Tätähän kokoomus haluaa, että ökyrikkaat saavat riistohintaan orjatyövoimaa ja muut taistelevat henkensä pitimiksi alipalkatuista töistä.

Vierailija
8/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä oppii koko ajan uutta, tapaa uusia ihmisiä ja asiakkaita, eri alojen yrityksiä, erilaisia tapoja toimia, pääsee matkustamaan, aivot saavat työskennellä haastavien ongelmien parissa. Ja saa palkankin. Kyllä se on mulle tärkeä osa elämää ja jos se puuttuisi, olisi ikävää, pelkät harrastukset  tai perheeseen keskittyminen eivät sitä aukkoa täyttäisi.

Vierailija
9/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäynti voi olla myös kivaa ja se rytmittää ihmisen päivää hyvin. Samoin työssäkäynti antaa tunteen täysivaltaisesta yhteiskunnan jäsenyydestä. 

Aika monelle se on pakkopullaa. Osalla johtunee työn epäkiitolisesta sisällöstä, liiallisesta kuormituksesta ja työpaikan mahdollisesta huonosta hengestä. Silti suurin osa työttömistäkin tekisi mieluummin töitä, lähes mitä tahansa.

Yhteiskunnan ulkopuolelle joutuminen sulkee liian monta ovea.

Vierailija
10/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim rikkaiden miesten vaimot tekevät töitä harrastuksena ja mies kuittaa butiikin tappiot.

Miksi kokoomus valittaa veroista jos kerran rahan takia ei tehdä töitä?

Vierailija
11/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 14:42"]

Sen takia että työhön pakotetaan? Esim köyhät ajetaan niin kovaan ahdinkoon, että muuten kuolee nälkään. Silloin työtä ei varsinaisesti tehdä rahasta, kun ei jää yhtään rahaa käteen, vaan ihan vain hengen pitimiksi.

Tätähän kokoomus haluaa, että ökyrikkaat saavat riistohintaan orjatyövoimaa ja muut taistelevat henkensä pitimiksi alipalkatuista töistä.

Se vain puetaan kauniisti sanoihn: työperäinen maahanmuutto. Tarvitset tulevaisuudessa kaksi duunia jotta saat leipää.

Vierailija
12/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 14:28"]Näin sanotaan kokoomuksen vaali mainoksessa tv:ssä. Kertokaas mulle miksi sitä työtä tehdään, jos ei rahasta?
[/quote]
Työ antaa minusta yhden sosiaalisen ympäristön ja statuksen. Olen ollut elämässäni paljon työmarkkinoiden ulkopuolella ja kyllä se on tuonut tietyn huonommuuden tunteen, en kuulu minnekään, noloa kertoa mitä on tehnyt. Ei luontevasti tapaa ketään ihmisiä (paitsi omat lapset ja mies). Ei ole omaa porukkaa.

Vierailija
13/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minä ainakin paljon paremmin viihdyn töissä kuin työttömänä kotona, vaikka palkka ei kovin kummoinen olekaan. Saattanee johtua siitä, että pidän alastani ja työstäni. Toki tympeitäkin päiviä on ja välillä v'ttaa ja raha on suurin motivoija, mutta kyllähän sitä työstä saa muutakin. Siellä tapaa ihmisiä, pidetään yllä sosiaalisia suhteita, saa onnistumisen tunnetta, tuntee itsensä tarpeelliseksi, elämässä on eri tavalla rytmiä, päässään tulee pyöriteltyä muutakin kuin omia ongelmia ja ihmiskunnan tilan analysointia eli pää nollautuu ihan kivasti kun työasioita pyörittelee. Siinä on aika pirun monta syytä jo olla mieluummin töissä kuin kotona. Toki jos olisin rikas, niin vaihtaisin tämän työpaikan johonkin vastaavaan harrastukseen, voisin vaikka perustaa näennäisen pikku yrityksen tai tehdä hyväntekeväisyystempauksia.

Vierailija
14/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 14:30"]Olennainen osa elämän sisältöä.
[/quote]
Kyllä mulla riittäis sisältöä ilmankin. Mutta se raha...

Vierailija
15/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. En mäkään kävis töissä jos ei olis pakko.

Vierailija
16/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perin kummallista kun se on yleensä kokkarit jotka väittävät, että jos tulee perustulo, niin kukaan ei enää kävisi töissä. Eiku ai niin. Sehän menee niin, että rikkaat kävisivät joka tapauksessa töissä ja köyhät heittäytyisivät sossupummeiksi heti kun on rahaa.

Vierailija
17/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn merkitys varmasti riippuu omasta työurasta. Jos ihminen joutuu tietyssä vaiheessa elämäänsä työttömäksi, hän tajuaa melko kirkkaasti, ettei elämänsä sisältöä, sosiaalisia suhteita tai itsetuntoa voi rakentaa sen työn varaan. Silloin niitä alkaa rakentaa sinne omaan elämään, eikä enää kuvittele, että esimerkiksi työpaikan ihmissuhteet olisivat kaverisuhteita vaikka töissä olisi kuinka mukava porukka tahansa. Sitä tietää, että kaveruus loppuu siihen kun työsuhde loppuu, ja jatkuu vaivautuneena rupatteluna jos törmätään Prismassa eikä kumpikaan pääse toista korrektisti pakoon. Sen sijaan alkaa tuntua hullulta, miksi laittoi niin paljon ylimääräistä henkistä energiaa työpaikan ihmissuhteisiin, niiden ihmissuhteiden kustannuksella jotka kestävät elämän vastoinkäymiset. Tämä näin yhtenä esimerkkinä.

Tuollaisen oivalluksen jälkeen työllä on enimmäkseen se sisältö, että siitä saa rahaa. Siksi ymmärrän oikein hyvin, että pitkiä perhevapaita, opintovapaita, virkavapaita jne. pidetää niin suurena uhkana yhteiskunnalle. Ihminen tajuaa, ollessaan poissa työelämästä, läheisten ihmissuhteiden oikean merkityksen, ja huomaa että sitä sisältöä elämään löytyykin muualta kuin työstä. Ihminen tulee omaehtoiseksi, tavallaan henkisesti riippumattomaksi työstään. Sellaista ihmistä on hankalampi ohjailla. 

Vierailija
18/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 14:42"]

[/quote]Jep, kokkarit ja muut oikeistolaiset ajavat eriarvoistuvaa maailmaa, jossa köyhät pysyvät köyhinä, jotta heitä voi riistää vapaasti ja hyvällä omallatunnolla. Palkintona saa vielä päivitellä tätä 'heikkoa ainesta', kun ei ne osaa rahankäyttöä, kun ne odottaa vain, et valtio hoitaa, ovat niin avuttomia jne jne.

Ihanne vissiin olisi joku Downton Abbey, jossa isäntäväellä on kuuliainen, riippuvainen palveluskunta, joiden elämänsisältö isäntäperhe on - ja eikä maksa paljoa. Perseenkin saisi palvelusväellä pyyhityttää. Kokopäiväistä perseennuolemistahan se muutenkin olisi.

Hyvinpalkattu keskiluokka voi pokkana rehvastella, ettei ikipäivänä tekisi mitään sellaista duunia, josta ei nauttisi DDD. Juu. Sitten alentuvaisesti kehaistaan, et kyl toi kaupankassan duuni on sitten niiiiiin raskasta, en mä kyllä ikinä voisi, mun aivot tartteen niinku silleen virikkeellisempää, mut siis hyvä et tonkin homman joku hoitaa...

Mut kokkarit kosiskelee tietysti sitä omaa äänestäjäkuntaansa, näistä pienistä yksityiskohdistahan se 'arvo'maailma pilkistelee tänä aikana, jolloin virallisista lausunnoista ja tavoitteista on vaikea erottaa puolueita toisistaan. 

Vierailija
19/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan niin pientä palkkaa ettei kukaan usko jos sanon että teen tätä hommaa rahasta.

Sanonkin aina että tää on harrastus josta maksetaan pientä palkkiota.

Vierailija
20/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 15:07"]

Työn merkitys varmasti riippuu omasta työurasta. Jos ihminen joutuu tietyssä vaiheessa elämäänsä työttömäksi, hän tajuaa melko kirkkaasti, ettei elämänsä sisältöä, sosiaalisia suhteita tai itsetuntoa voi rakentaa sen työn varaan. Silloin niitä alkaa rakentaa sinne omaan elämään, eikä enää kuvittele, että esimerkiksi työpaikan ihmissuhteet olisivat kaverisuhteita vaikka töissä olisi kuinka mukava porukka tahansa. Sitä tietää, että kaveruus loppuu siihen kun työsuhde loppuu, ja jatkuu vaivautuneena rupatteluna jos törmätään Prismassa eikä kumpikaan pääse toista korrektisti pakoon. Sen sijaan alkaa tuntua hullulta, miksi laittoi niin paljon ylimääräistä henkistä energiaa työpaikan ihmissuhteisiin, niiden ihmissuhteiden kustannuksella jotka kestävät elämän vastoinkäymiset. Tämä näin yhtenä esimerkkinä.

Tuollaisen oivalluksen jälkeen työllä on enimmäkseen se sisältö, että siitä saa rahaa. Siksi ymmärrän oikein hyvin, että pitkiä perhevapaita, opintovapaita, virkavapaita jne. pidetää niin suurena uhkana yhteiskunnalle. Ihminen tajuaa, ollessaan poissa työelämästä, läheisten ihmissuhteiden oikean merkityksen, ja huomaa että sitä sisältöä elämään löytyykin muualta kuin työstä. Ihminen tulee omaehtoiseksi, tavallaan henkisesti riippumattomaksi työstään. Sellaista ihmistä on hankalampi ohjailla. 

[/quote]

Juuri näin!!! Mä en ole koskaan ollut työtön, mutta vakavan sairauden vuoksi olin pitkällä sairaslomalla. Silloin oivalsin, miten vähän työllä on mulle merkitystä ja miten vähän merkitsin kenellekään työpaikallani. En jättänyt kuoppaa vesilasiin. Olen jälleen työelämässä, työni on mukavaa ja hyvin palkattua, mutta keksisin heti ainakin 100 mukavampaa asiaa, jotka tekisin, jos en tarvitsisi työstä saamaani palkkaa. Joten kyllä, käyn töissä vain rahan takia. Toki olen onnellinen, ettei työni ole vastenmielistä, mutta jos voittaisin pääpotin lotissa, niin se olis heippa vaan duunipaikalle ja duunikavereille.