Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronatauti pilasi elämäni

Vierailija
27.12.2021 |

Sairastin koronan ensimmäisen aallon aikana huhtikuussa 2020, eli rokottamattomana. Olen hoikka, urheilullinen ja minulla ei ole perussairauksia. Sairastinkin koronan suht. lievänä, enkä joutunut missään vaiheessa sairaalaan.

Minulle jäi siitä kuitenkin merkittäviä neurologisia ongelmia. Saatan nukahtaa missä tahansa yhtäkkiä, ja unohdan monesti missä olen. Olen menettänyt mahdollisuuden tehdä töitä, ajaa autoa tai olla ulkona pidempään, yli puolta tuntia ilman apulaista.

Olen siunattu kun minulla on työkyvyttömyysvakuutus, ymmärtäväisiä ja tukevia läheisiä sekä hyvät lääkärit. Silti, tämän kanssa eläminen on erittäin vaikeaa. Yritän olla kiitollinen siitä mitä minulla on, mutta säälini menetetystä elämästä on todella suuri.

N34

Kommentit (129)

Vierailija
1/129 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/129 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja että korona on muka joku poikkeus tässä virusten kohdalla? :D

-

-Kyllä se on, onkos asia ja mm. Long Covid lukemattomine oireineen sinulle ihan uutta?

-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/129 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-

-Kyllä se on, onkos asia ja mm. Long Covid lukemattomine oireineen sinulle ihan uutta?

-

Asian kieltäjät ovat todennäköisesti palkkatrolleja tai sitten vain pelkäävät uutta normaalia. Eivät opi kuin kantapään kautta, eli kun itselle sattuu huono tuuri.

Vierailija
4/129 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-

-

Puhut varmaan CFS:stä? Itsekin sairastuin aikanaan long common coldiin tai long influenzaan. Ei sille voi minkään, osalla ihmisistä on alttius geeneissä tälle ”jälkitaudille”. Itse asiassa joissain tutkimuksissa on todettu, että yliliikkuvat nivelet ja urheilullisuus viittavat suurempaan riskiin, varsinkin lapsilla ja nuorilla ihmisillä. Ei se koronan tai muunkaan virustaudin syy silti ole, vaan geenien.

Vierailija
5/129 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-

-

Puhut varmaan CFS:stä? Itsekin sairastuin aikanaan long common coldiin tai long influenzaan. Ei sille voi minkään, osalla ihmisistä on alttius geeneissä tälle ”jälkitaudille”. Itse asiassa joissain tutkimuksissa on todettu, että yliliikkuvat nivelet ja urheilullisuus viittavat suurempaan riskiin, varsinkin lapsilla ja nuorilla ihmisillä. Ei se koronan tai muunkaan virustaudin syy silti ole, vaan geenien.

No ei. Normaaleissa virustaudeissa ei tule puolille ihmisistä pitkäaikaista oireyhtymää, jonka kestoa ei tunneta.

https://www.washingtonpost.com/health/long-covid-50-percent-lingering-s…

Vierailija
6/129 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-

-

Oletko lääkäri vai veditkö hatusta juttusi CFS, pitkään koronaan ja geeneihin liittyen?

Vierailija
7/129 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä siitä jotain neurologisia oireita voi jäädä. Korona vaikuttaa keskushermostossa eri tavalla kuin normiflunssa.

Vierailija
8/129 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-

-

Tuosta ei horise kuin muutama pelokas mummeli, jotka haluaisivat piikittää vauvatkin omaksi suojakilvekseen.

Tämänkin aloituksen horiseva kirjoittaja on lähemmäs 134 vuotta kuin 34 vuotta. Surullista paskoo ja eläkkeet voisi lakkauttaa.

Miten https://www.washingtonpost.com/health/long-covid-50-percent-lingering-s…

Vierailija
9/129 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta näkee miksi pakkorokotukset ovat hyvä idea.

Ja rokotepassi pakko kaikkialle sillävälin jotten tarvii olla kyseisen porukan kanssa tekemisissä.

Vierailija
10/129 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-

-

No ei. Normaaleissa virustaudeissa ei tule puolille ihmisistä pitkäaikaista oireyhtymää, jonka kestoa ei tunneta.

Ei tule koronassakaan puolelle, herran jumala mitä liioittelua! :D

Vierailija
11/129 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-

-

Ei tule koronassakaan puolelle, herran jumala mitä liioittelua! :D

Uskoisko JAMA:an vai sammakkofoorumin trolliin?

Vierailija
12/129 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/129 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämmöinen on mahdollista, niin on väärin estää ihmisiä menemästä viralliseen covid-testiin. Eihän siitä muuten ole mitään todistusta, että on sairastanut taudin. Jos jälkitauteja tulee, ei saa mitään tukea mistään.

Vierailija
14/129 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämmöinen on mahdollista, niin on väärin estää ihmisiä menemästä viralliseen covid-testiin. Eihän siitä muuten ole mitään todistusta, että on sairastanut taudin. Jos jälkitauteja tulee, ei saa mitään tukea mistään.

Ei saa muutenkaan cfs-potilas (tai ”long covid”) julkiselta tukea Suomessa. Kyllähän ne tiedot kirjataan ylös ja jutellaan hetki, mutta siinä se. Yksityiseltä voi saada kokeellisia hoitoja eli esim. naltreksonilääkityksen.

Vierailija
15/129 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ystäväni, alle 40- vuotias äiti, sai koronasta vakavat vauriot. Oli terve, hoikka ja harrasti juoksua. Ei pysty juoksemaan enää. Töissä kykenee käymään, mutta muisti sakkaa ja on joutunut kehittelemään erilaisia keinoja selvityäkseen töissä hommista, jotka sujui ennen helposti. Vointisuus ja työn tekemisen nykyinen vaikeus vie voimia niin paljon, ettå vaikuttaa jaksamiseen toimia vanhempana. Surullista.

Vierailija
16/129 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-

-

Kyllä tämä on ihan viruksen itsensä aikaansaamaa, ei geeniperimän

“They found that the infected astrocytes induced apoptosis in the neurons, indicating that the virus infection could trigger events that could kill neurons.”

Translation. COVID makes your body kill your brain cells. They don’t grow back. 

https://twitter.com/NjbBari3/status/1474987811606446081

SARS-CoV-2 can infect brain cells and damage neurons

https://www.news-medical.net/amp/news/20201015/SARS-CoV-2-can-infect-br…

Vierailija
17/129 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän keväällä 2020 lieväoireisena mentiin testiin?

Kertoisitko?

Vai onko täysin jo pyyhkiytynyt, että alkuun testattiin suurinpiirtein vain sairaalaan joutuneet, touko-kesäkuussa pääsi jo helpommin.

Varmistettu tartunta ei muuten ole öing covidin ehto.

Itselläni kirjattu sekä oletettu tartunta että long covid, vaikkei testitulosta, kun ei maaliskuussa 2020 ollut toivoakaan päästä lievillä oireilla testiin.

Ikää myös alle 40. Ei riskitekijöitä, ei ylipainoa, koskaan en ole tupakoinut ja minusta tuli keuhkolääkärin asiakas.

Vierailija
18/129 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ystäväni, alle 40- vuotias äiti, sai koronasta vakavat vauriot. Oli terve, hoikka ja harrasti juoksua. Ei pysty juoksemaan enää. Töissä kykenee käymään, mutta muisti sakkaa ja on joutunut kehittelemään erilaisia keinoja selvityäkseen töissä hommista, jotka sujui ennen helposti. Vointisuus ja työn tekemisen nykyinen vaikeus vie voimia niin paljon, ettå vaikuttaa jaksamiseen toimia vanhempana. Surullista.

Onhan se surullista, muttei geeneilleen mitään voi. :( Tyypillinen tausta sairastua krooniseen väsymysoireyhtymään.

Vierailija
19/129 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se surullista, muttei geeneilleen mitään voi. :( Tyypillinen tausta sairastua krooniseen väsymysoireyhtymään.

CFS ja long covid ei ole sama asia, vaikka oireet voivat muistuttaa toisiaan.

Vierailija
20/129 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli samoja oireita kuin monelle. Lihasnykäyksiä ja järkyttävää aivosumua. Onneksi aivosumu on sentään hävinnyt, mutta lihakset nykii edelleen. Hiuksia lähtenyt järkyttävä määrä ja ainakin puolella harventunut. Rintaa puristaa usein ja henkeä ahdistaa. Suussa joku tulehdus, joka tuli koronan jälkeen eikä millään lähde pois.

Ja kyllä tiedän, että joku urpo naureskelee, että kuvittelet vaan. Tämä on totisinta totta ja olen h*lvetin kyllästynyt näihin oireisiin. Ei näy loppua, vaikka kaksi vuotta sairastumisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän