Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valion Mustapekka-juuston valmistus lopetetaan

Vierailija
11.04.2015 |

Nyt on kriisi. En osaa tehdä pippurikastiketta ilman sitä. Enkä juuri muutakaan.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta herkuttelujuustoa mitä onkaan! Noita voisi syödä vaikka monta pakettia kerralla, täytyneekin vetästä vielä oikeen maailmanluokan mustapekka-ähkyt niin ettei pysty enää ikinä edes ajatella koko juustoa :D

Vierailija
2/24 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ole mustapekka-kermaakin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kääk!!!

Minä "löysin" tämän ihanuuden vasta muutama vuosi sitten. Juustosta voi tehdä aivan mielettömän hyvää pippurikastiketta!

Vierailija
4/24 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 11:34"]

[/quote]

Ei se ole lähellekään yhtä hyvää.

Vierailija
5/24 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain kaupoissa on vastaavaa, oisko saksalaista pippurituorejuustoa, myydään pötkylöissä. Se on ok. Kokeilkaa myös Cantadoun pippuri-tuorejuustoa. Näitä oon ite käyttänyt jos Mustapekkaa ei ole ollut saatavilla.

Vierailija
6/24 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Rainbow'n tuote on parempaa. Levittyy paremmin. Se on halvempaakin. Osta sitä. Minä siirryin alun perin hinann vuoksi halpamerkkiin, mutta osoittautui myös maultaan paremmaksi.

Vierailija
7/24 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainesosat: "Pastöroitu maito*, kerma*, mustapippuri, paprikajauhe, suola, säilöntäaine (E 202) ja hapate."

Eli jatkossa ostatte normaalia tuorejuustoa ja laitatte suolaa, mustapippuria ja paprikajauhetta pataan kun haluatte pippurikastiketta.

Vierailija
8/24 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kokeillut vaikka mitä pippurijuustoja mutta mikään ei ole yhtä hyvää kuin mustapekka. Se koostumus on juuri sopivan kuivan lohkeavaa jos tykkää ihan pelkälteen syödä.

T. 7

Vierailija
9/24 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mä "joudun" lähtemään kauppaan hakemaan sitä. Onneksi kauppa lähellä. On krapula. :D

Vierailija
10/24 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Onhan sitä

Vierailija
11/24 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 12:50"]

[/quote]

Onhan sitä

[/quote]

Kerran erehdyin ostamaan ja oli sellaista litkua, jossa pippuri etsi kaveriaan. Kaiken lisäksi se on ruokakermavalmiste, josta ei voi puhua samana päivänäkään verrattuna oikeaan kermaan tehdystä Mustapekka-kastikkeesta.

Vierailija
12/24 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Kaupan hyllyt on niin täynnä eineksiä ja puolivalmisteita, että aitoja saa etsiä joukosta. Niin ja Mustapekka on vain tuorejuustoa pippurilla kuorrutettuna.

Vierailija
13/24 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestiä Valiolle, vaaditaan säilyttämään Mustapekka!

Vierailija
14/24 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä vastaavaa ainakin Pirkkana, jos ei ilman pärjää

Vierailija
15/24 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkka ei ole yhtä hyvää.

Vierailija
16/24 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetys ei ole iso - en ole koskaan syönyt. Mahtaa olla kallistakin. Juuston pitää maksaa noin 3-4 €/kg, tai ei tule diiliä ainakaan minun suunnaltani. T. mies.

Vierailija
17/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattamaton valmistus?

Todella moni kuten mekin,olisimme olleet valmiita maksamaan tupla hinnan,jos sitä vain saisi.

Olisi varmaan noiden ammatti ihmisten työpaikat olleet tarpeen pienellä paikkakunnalla,ovat ammattilaisia. Ylpeitä voitte olla jotka mustapekkaa valmistitte!

On korvikkeita kokeiltu,mutta ikävä mustapekkaa!

Vierailija
18/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertainen ruoka oli,hunajamarinoitu broilerin fileesuikale 400g,paistetaan,lisätään kermaa 2dl ja mustapekka juusto, kun juusto on sulanut,ruoka on valmis ,ei muita mausteita kaipaa. Riisin tai makaronin kanssa kelpaa herkutella!

Vierailija
19/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeeeeih!

En kestä. Ensin vietiin ajankohtainen kakkonen ja nyt mustapekka.... En vaan jaksa näitä menetyksiä...

Vierailija
20/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon löytyy syy varmaan sieltä mistä tuli kielto lakritsipaperien kuvioillekin. Ennen vanhaan pelattiin lasten kanssa mustaa pekkaa, hämmästykseni olikin melkoinen kun pari vuotta sitten  kaupan hyllyssä bongasin samanlaiset pelikortit mutta nyt niiden nimi oli pelkkä Pekka.