Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työkokeiluihin tungetaan ihan tavallisia, terveitä työttömiä?

Vierailija
26.12.2021 |

Yritetäänkö heistä tehdä väkisinkin mt-kuntoutujia?

Kommentit (121)

Vierailija
1/121 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
2/121 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyykytystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/121 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys on hienoa aikaa muuten mutta te-toimisto ja kela yrittää parhaansa mukaan pilata senkin ilon. Tämä on maa missä kellään ei saa olla kivaa.

Vierailija
4/121 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kunnilla ei ole tarjota parempaakaan.

Vierailija
5/121 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöä kunnille.

ps. osa on noissa hommissa ihan omasta halustaan mutta kyllä ne aika vajailla käy, syystä tai toisesta.

Vierailija
6/121 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pitää tehdä jotain että näyttää ettei olla toimettomana asian edessä joka ei ole poliitikkojen ratkaistavissa päätöksillä.

Vierailija
7/121 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä niissä hommissa alkaa väkisinkin vintti pimetä, kun joutuu olemaan tekemisissä kaiken maailman hörhöjen kanssa. Toivottavasti ei enää koskaan.

Vierailija
8/121 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylhäältä määrättt pakko tunkea työttömät johonkin jotta saa tilastot siivottua.

Vierailija
9/121 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästöä kunnille.

ps. osa on noissa hommissa ihan omasta halustaan mutta kyllä ne aika vajailla käy, syystä tai toisesta.

Osa on alanvaihtajia tutustumassa uuteen alaan. Se ei ole vajaalla käymistä.

Vierailija
10/121 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos menet valittamaan tästä, kuten sinulla on laillinen oikeus näin tehdä, he katsovat sinun niskoittelevan ja lopettavat tukesi valituksen käsittelyn ajaksi.

Vierailija
11/121 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilu on ihan tavallista työntekoa tavallisella työpaikalla. Ainoa ero tavalliseen työhön on se, että siitä ei makseta palkkaa.

Se on siis ihan eri juttu kuin mt-kuntoutujien kuntouttava työtoiminta.

Vierailija
12/121 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisterina "aulaemäntänä" kolmena päivänä viikossa (neljä tuntia päivässä), se kyllä söi naista.

13/121 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilu lienee syrjäytymisen ennaltaehkäisemiseen. Kuntouttava työtoiminta on kuntouttamiseen. 

Onhan tuossa järjestelmässä kritisoitavaa, mutta suurin epäoikeudenmukaisuus ei ole se, että terveitä ihmisiä laitetaan moisiin toimenpiteisiin, vaan se, että niihin laitetaan sairauden takia työkyvyttömiä ihmisiä, joiden kuuluisi päästä eläkkeelle.

Vierailija
14/121 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei oikeita työpaikkoja ole, pitää tempputyöllistää.

-"Ei saa jäädä tukeen makaamaan. Mennäänpäs tuon työllistymissuon yli että heilahtaa!"

***Ratatatatatatata***

- "Aaargh!"

- "Työtön te, kävikö pahasti?"

- "Sanokaa mitä sanotte, mutta se oli Kokoomus."

Vierailija
15/121 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maisterina "aulaemäntänä" kolmena päivänä viikossa (neljä tuntia päivässä), se kyllä söi naista.

Hotelli Kämpissä vai Työttömien toimintakeskuksessa?

Vierailija
16/121 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikkapa siksi että henkilö voisi saada työkokeilusta cv:seen tuoretta sisältöä ja siten olisi houkuttelevampi työnantajan silmissä.

Työntekijä voisi päästä takaisin kiinni päivärahoihin, kunhan on täyttänyt työssäoloehdon.

Vierailija
17/121 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä aika monella kuntoutukseen joutuneella on mielenterveydellisiä ongelmia. He eivät vain itse tajua sitä

Vierailija
18/121 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelen, että tilastot siistiytyvät aina pikkuisen, kun työtön saadaan näyttämään vähemmän työttömältä.

Olen kertonut tämän useammassakin keskustelussa, mutta kerronpa taas. Eräs minun tapaustani tuntematon virkailija kai luki jostain paperista toimenpiteitä, joihin "voitaisiin" ryhtyä. Hänen mukaansa voisin työkokeilussa totutella säännöllisiin aamuherätyksiin, ja siellä olisi seuraakin. Kerroin hänelle, että olin osannut herätä aamulla säännöllisesti, vetää kengät oikeisiin jalkoihin ja hankkiutua työpaikalle - toistakymmentä vuotta yrittäjänäkin - melko varmasti kauemmin kuin hän oli edes ollut olemassa.

Työttömyyteni alussa olin ihan selväjärkinen, ja vaikka nämä nöyryytyksen ja alamäkeen suistumisen vuodet ovatkin ottaneet koville, en ole edelleenkään siinä kunnossa, että joutuisin harjoittelemaan ihmisten seurassa olemista muiden mielenterveydeltään horjuviksi katsottujen työpajalaisten kanssa.

Vierailija
19/121 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys on hienoa aikaa muuten mutta te-toimisto ja kela yrittää parhaansa mukaan pilata senkin ilon. Tämä on maa missä kellään ei saa olla kivaa.

Paitsi rikkailla. Ja kutsutuilla.

Vierailija
20/121 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvelen, että tilastot siistiytyvät aina pikkuisen, kun työtön saadaan näyttämään vähemmän työttömältä.

Olen kertonut tämän useammassakin keskustelussa, mutta kerronpa taas. Eräs minun tapaustani tuntematon virkailija kai luki jostain paperista toimenpiteitä, joihin "voitaisiin" ryhtyä. Hänen mukaansa voisin työkokeilussa totutella säännöllisiin aamuherätyksiin, ja siellä olisi seuraakin. Kerroin hänelle, että olin osannut herätä aamulla säännöllisesti, vetää kengät oikeisiin jalkoihin ja hankkiutua työpaikalle - toistakymmentä vuotta yrittäjänäkin - melko varmasti kauemmin kuin hän oli edes ollut olemassa.

Työttömyyteni alussa olin ihan selväjärkinen, ja vaikka nämä nöyryytyksen ja alamäkeen suistumisen vuodet ovatkin ottaneet koville, en ole edelleenkään siinä kunnossa, että joutuisin harjoittelemaan ihmisten seurassa olemista muiden mielenterveydeltään horjuviksi katsottujen työpajalaisten kanssa.

Juuri näin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi