Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos ei tiedä haluaako lapsia vielä 31-vuotiaanakaan?

Vierailija
26.12.2021 |

Tosiaan en tiedä haluanko vai ei. Mitä suosittelisitte?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätettiin miehen kanssa vuosia sitten että epävakaasta rahatilanteesta johtuen pistetään lastentekoharkinnat jäihin. Eipä tämä kaduta vaikka ollaan jo 40+ ikäisiä. Pätkätyöt ja stressiä ihan tarpeeksi ilmankin, vaan onpahan sentään jäljellä vapaus.

Vierailija
62/68 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiennyt, enkä stressannut asiasta.

Jos on se asenne ja mentaliteetti, että tietää kuitenkin, ettei ilman omaa lasta/lapsia jääminen haittaa, ei ole pakko tietää.

Tunsin, että rakkaat kummilapset riittäisivät mulle kyllä, ellen omaa saisi.

Kolmevitosena kypsyttiin ”tulkoon jos on tullakseen” ajatukselle, ja synnytin ainokaiseni pian 37-vuotissyntymäpäiväni jälkeen.

Oikea parisuhdekin löytyi vasta 30-vuotiaana. Kun ei suunnittele liikaa, ja näkee hyvät puolet monenlaisissa mahdollisissa tulevaisuuksissa, on aina onnellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat elämän kulua ja tunnustelet miltä tuntuu. Lasta ei voi pakolla päättää haluta. Jos sitä halua ei tule niin silloin olet ilman. Elämä on hyvää ilman lastakin, ei siitä asiasta kannata ottaa stressiä. Elät oman näköistä elämääsi.

Vierailija
64/68 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa naisista pystyy vielä tulemaan raskaaksi 35 vuotiaana. Toki kaikki eivät.

Jos et ole varma haluatko lapsia, älä tee. Lasten hankinnan pitäisi olla varma päätös ja mietinnän tulos. Lapsen elämä on ihan liian helppoa pilata.

Voiko vaihdevuodet siis alkaa jo 35-vuotiaana?

Voi. Tällöin tosin puhutaan ennen aikaisista vaihdevuosista. Oikeasti hedelmällisyys droppaa, kun vaihdevuosiin on n. 10 vuotta aikaa ja siitä syystä monilla hedelmällisyys laskee jo 35-vuotiaana. Moni toki saa lapsia vielä 4-kymppisenä ja vaihdevuodet on 50-60-vuotiaana.

Vierailija
65/68 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 30 v, ja samassa tilanteessa! Olen päättänyt vain elää elämääni parhaan kykyni mukaan ja katsoa, mitä eteen tulee. Jos sitten tapaisinkik ihmisen, jonka kanssa tuntuisi luontevalta perustaa perhe, niin mikä jottei. Mutta väkisin en lapsia ryhdy vääntämään.

Vierailija
66/68 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätettiin miehen kanssa vuosia sitten että epävakaasta rahatilanteesta johtuen pistetään lastentekoharkinnat jäihin. Eipä tämä kaduta vaikka ollaan jo 40+ ikäisiä. Pätkätyöt ja stressiä ihan tarpeeksi ilmankin, vaan onpahan sentään jäljellä vapaus.

Sama juttu. Alussa jäi ehkä kaihertamaan että tuleeko tämä päätös kaduttamaan, mutta ollaan onnellisempia mieheni kanssa kuin koskaan. Ikää jo 50 vuotta.

Vierailija
67/68 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ei varmaan halua tai uskalla yrittää saada lasta. Kyllä sen tossa iässä jo tietää tai ois ainakin tiedettävä.

Vierailija
68/68 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyteen ja vanhemmuuteen kasvaa, jos lapsi ilmoittaa tulostaan. Näin käynyt kaikilla tutuillani. Kuvittelin aina etten halua lapsia, kunnes sitten olikin jo liian myöhäistä. Nyt kaduttaa, olen yli 45v En tiedä ketään joka lasta katuisi. Sisältöä tuovat elämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme