Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työ jossa voi löysäillä?

Vierailija
10.04.2015 |

Mitkä ovat sellaisia töitä/ammatteja joissa voi oikeasti löysäillä ja palkka juoksee? Siis että kukaan ei huomaa ja saat olla löysin rantein. Itse olen markkinoinnissa töissä ja jos töitä ei tehdä niin sen huomaa heti. En usko että tässä on kyse edes työn hierarkisesta korkeudesta, vaan esimerkiksi myöskään siivooja ei voi löysäillä yhtään tai jälki näkyy heti.

Haluan mielenkiinnosta kuulla että onko tällaisia duuneja?

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palovahti jatkaa, tulityön jälkeen saa lusmuilla vielä neljä tuntia tekemättä mitään, pääasia että on näköyhteys tai pystyy havainnoimaan mahdollisen kydennän, eli liikkumavaraa on puol kilsaa. Kyseisellä sahalla on paljon tietokoneita, itsellä älypuhelin, sieltä löytyy myös potkulautoja. Ja palovahtia tarvitaan kohteissa joissa joissa on korjaus meneillään, tai on jo korjattu, joten saan olla siellä ihan yksin. Yks kerta otin sieltä trukin talvella ja lähin ajeleen rallia siellä. Ihan jees työpaikka

Vierailija
62/89 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me hoitajat istuskellaan vaan kansliassa juoruamassa ja mussuttamassa pullaa. Kanslian ovi lukkoon ja leuat louskumaan!

T. vanhustyön "tee vaippaan" lähihoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä työssä, jota tehtiin öisin, oli ihan sallittua kuluttaa aikaa, miten parhaiten taisi. Yöllä ei tapahtunut koskaan mitään, mutta jonkun oli pakko olla paikalla varmistamassa, että homma pelittää.
Itse surffailin joka yö netissä, luin kirjoja, katsoin telkkaria jne. Raahasinpa kerran pleikkarinkin sinne.

Vierailija
64/89 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloggaaminen. Jos onnistuu saavuttamaan tietyn aseman, niin voi pyrähdellä pari kertaa kuussa mini getawaylle, kerran kuussa kaukolomalle ja aina unohtaa bloggaamisen ihan vahingossa, kun oli niin siunatun ihana loma.

Vierailija
65/89 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 10:19"]No me hoitajat istuskellaan vaan kansliassa juoruamassa ja mussuttamassa pullaa. Kanslian ovi lukkoon ja leuat louskumaan!

T. vanhustyön "tee vaippaan" lähihoitaja
[/quote] Huomaa, ettet sinä tiedä tuosta työstä oikeasti yhtään mitään.

Vierailija
66/89 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 10:23"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 10:19"]No me hoitajat istuskellaan vaan kansliassa juoruamassa ja mussuttamassa pullaa. Kanslian ovi lukkoon ja leuat louskumaan! T. vanhustyön "tee vaippaan" lähihoitaja [/quote] Huomaa, ettet sinä tiedä tuosta työstä oikeasti yhtään mitään.

[/quote]

Arvaa mitä: Olen oikeasti vanhustyön lähihoitaja ja kirjoitan toisinaan kieli poskella =) Kahvin juonnista ja juoruamisesta mun olkapää onkin paskana =D

Vierailija
67/89 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa työssäni hallinnossa esim. juuri noin. Tulosta on tehty paljonkin ja ei siihen edes lähellekään täyttä työpäivää tarvita. Hommat pyörii jo erittäin tehokkaasti. Tehostamisen varaa olisi reilusti mutta hoidankin vain oman tonttini.

Vierailija
68/89 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

R-kioski. Onhan siellä hommaa mut jos ei oo asiakkaita ja oot yksin kioskissa niin kyllä siinä ehtii puhelinta räplää ja kirjaa lukee monta tuntia työpäivästä. Välillä tulee 10sekunnin keskeytyksiä kun asiakas tulee hakee röökiaskin.

Vierailija
69/89 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 10:25"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 10:23"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 10:19"]No me hoitajat istuskellaan vaan kansliassa juoruamassa ja mussuttamassa pullaa. Kanslian ovi lukkoon ja leuat louskumaan! T. vanhustyön "tee vaippaan" lähihoitaja [/quote] Huomaa, ettet sinä tiedä tuosta työstä oikeasti yhtään mitään.

[/quote]

Arvaa mitä: Olen oikeasti vanhustyön lähihoitaja ja kirjoitan toisinaan kieli poskella =) Kahvin juonnista ja juoruamisesta mun olkapää onkin paskana =D
[/quote] Minä olen ollut. Sinuna alkaisin kunnioittaa omaa ammattikuntaani, enkä enää yhtään lisäisi sitä pajunköyttä, mitä viime ajat on syötetty, että hoidon laatu on hoitajien vika. Kysymys on siitä, että ylemmältä taholta on päätetty, ettei sijaista palkata, hoitajia on tarpeeksi, vaikkei ole jne.

Vierailija
70/89 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 10:33"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 10:25"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 10:23"] [quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 10:19"]No me hoitajat istuskellaan vaan kansliassa juoruamassa ja mussuttamassa pullaa. Kanslian ovi lukkoon ja leuat louskumaan! T. vanhustyön "tee vaippaan" lähihoitaja [/quote] Huomaa, ettet sinä tiedä tuosta työstä oikeasti yhtään mitään. [/quote] Arvaa mitä: Olen oikeasti vanhustyön lähihoitaja ja kirjoitan toisinaan kieli poskella =) Kahvin juonnista ja juoruamisesta mun olkapää onkin paskana =D [/quote] Minä olen ollut. Sinuna alkaisin kunnioittaa omaa ammattikuntaani, enkä enää yhtään lisäisi sitä pajunköyttä, mitä viime ajat on syötetty, että hoidon laatu on hoitajien vika. Kysymys on siitä, että ylemmältä taholta on päätetty, ettei sijaista palkata, hoitajia on tarpeeksi, vaikkei ole jne.

[/quote]

Lopetapa tuo toruminen ja ohjeistaminen.

Vierailija
71/89 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:13"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:09"]

Valtio ja kunnat.

[/quote]

Valtion ja kunnan työt on niin lavea määritelmä, että se käsittää ammatteja lähihoitajasta asiantuntijaan. Mutta mitäpä joku asioista ymmärtämätön tuon parempaan kommenttiin edes pysyisikään yltämään :)

[/quote]

No, kyllä tyhmepikin tajuaa, mitä sillä tarkoitetaan. Virkamiehiä, joka niemennokassa "uusi" kaupunki, jolla samat turhat herrat töissä ja suojatyöpaikoissa muut.

Vierailija
72/89 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo assistentin kommentti sai itseni nyt kirjoittamaan myös. Työpaikat ovat erilaisia ja jossain ei varmaan olekaan työtehtäviä riittävästi, mutta meillä on yksi patalaiska ja saamaton assari kolmen hengen assaritiimissä ja se tyyppi saa kyllä niskakarvat pystyyn meillä kahdella muulla.

Tämä kyseinen henkilö viettää päivästä puolet taukotilassa istuen ja puolet lopusta ajasta jonkun toisen työpisteellä juoruamassa ja varsinaisesti tekee töitä omalla työpisteellään ehkä tunnin päivässä jos sitäkään. Ei ehkä ärsyttäisi niin paljon, jos hän hoitaisi oikeasti omat työnsä ripeästi, mutta hän unohtelee asioita ja hoitaa superhitaasti sellaisia juttuja, joita ei itse pidä tärkeinä vaikka ne meille muille olisivat tärkeitä oman työmme kannalta. Pääsisipä siitä eroon... Mutta ylempi johto, joka ei näe jokapäiväistä laiskottelua pitää henkilöä hauskana ja rentona tyyppinä, ''työpaikan hengen kohottajana''.

Vierailija
73/89 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaverini oli valtionhallinnossa pikkupomona ja valitteli töiden vähyyttä. Saattoi soittaa mulle 1-2 tunnin juoruilupuheluita keskellä päivää, kun olin silloin äitiyslomalla. Sitten lähti kahville tunniksi tai kahdeksi. Monesti sanoi, että tekee "oikeasti" töitä ehkä tunnin viikossa, kun ei yksikertaisesti ole enempää tekemistä. Samaa sanoi muiden siinä yksikössä tekevän. Ei kenelläkään ollut mitään töitä koko päiväksi ja lusmuimmat häipyi kotiin yhden jälkeen, tää kaveri sentään istui työajan työpaikalla. Silti kaveriani pidettiin hyvänä työntekijänä ja sai pomojensa suositukset jne. Sittemmin eteni urallaan valtiolla ja nykyään työ on jo aika rankkaa, eikä tosiaan ehdi puhua puhelimessa. Jos soitan tai soittaa jostain asiasta, niin se pitää hoitaa minuutissa, kun hänellä on oikeasti siellä tekemistäkin.

Itsekin olen kerran ollut lusmuduunissa yksityisellä sektorilla. Kiitosta sateli ja plussia arvioinnista, ja oikeasti suurin osa päivästä meni kellon katseluun, surffailuun ja esittämiseen, että on kauheasti töitä. Bore out siitä tulee.

Kolmas, jonka tiedän hoitavan työn alta lipan, on jotkut erityisopet. Opettajan työ on rankkaa, olen sitä ennen nykyistä uraa tehnyt pari vuotta, mutta erityisopettajan työ on juuri sellaista, että suurin osa on ahkeria ja hyviä, mutta sitä voi tehdä tosi laiskastikin. Välitunnit kahvitellaan, tunnin alettua mennään kopiokoneelle ja lapset otetaan harjoittelemaan joskus 15-20 minuuttia tunnin alkamisen jälkeen ja lähetään takaisin jo paljon ennen kellonsoittoa. En todellakaan väitä, että suurin osa toimisi näin, mutta siinä työssä on mahdollista lusmuta urakalla, jos on sen luonteinen. Mutta yksi erityisope on sitten ihan omassa sfäärissään. Hän ei pärjännyt luokanopettajana laiskuuden takia vaan sai varotuksia työtehtävien laiminlyönnistä. Luki sitten erityisopeksi ja nykyään opettaa yläkoulussa jonkinlaista "tarkkista". Ja siellähän ei tunnetusti ole enää mitään muuta vaatimusta kuin pitää ne seonneet nuoret koulussa ja luokassa tappamatta toisiaan. Kukaan ei puutu, kun vaan luokan ovi pysyy kiinni. Tää on kehittynyt "tietokonepedagogiikan" eli surffaa itse netissä, välillä karjaisee "turpa kiinni homot" ja oppilaat on 90% päivästä koneilla "tekemässä oppimistehtäviä", joita ei tietenkään seuraa vaan antaa niiden notkua netissä.

Vierailija
74/89 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 10:30"]

R-kioski. Onhan siellä hommaa mut jos ei oo asiakkaita ja oot yksin kioskissa niin kyllä siinä ehtii puhelinta räplää ja kirjaa lukee monta tuntia työpäivästä. Välillä tulee 10sekunnin keskeytyksiä kun asiakas tulee hakee röökiaskin.

[/quote]

Et taida olla kauppiaalla töissä?

Vierailija
75/89 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion lakimiehenä oli iisiä. 4000 palkka ja tein ehkä tunnin päivässä. 

Vierailija
76/89 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:12"]

Ohjelmointi. Teen yhden työpäivän laajuiseksi arvioidun työn 2-3 tunnissa ja roikun netissä lopun päivää.

[/quote]

Miksi? koska haluat palkan tekemättä mitään vai mikä onsyy? rehellisesti kiinnostaa :)
[/quote]
Siis niinku mikä on sun kysymys? Hommst tulee tehtyä ja vaaditussa ajassa. Joku muu tuhraa tuplaten tuon ajan ja korjaa jälkeenpäin vielä virheitään. Tehokkailla on aikaa lusmutakin.

Vierailija
77/89 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanedustaja.

Vierailija
78/89 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sihteeri, välillä todella kiire joten kun löysäilyn hetki tulee niin nautin enkä todellakaan kysele lisätöitä. Vedän lonkkaa enkä peittele sitä, eikä kukaan katso pahalla

Vierailija
79/89 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiän duunissa siivooja vetää lonkkaa ainakin puolet päivästä

Vierailija
80/89 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:51"]

Meidänkin koulussa on lusmuileva erityisope. Ottaa omalle "klinikalle" vaan ne, jotka haluaa eli max kaksi oppilasta, kun tarvetta olisi minun luokallani ainakin viidellä. Ottaa sitten ne pari esim matikan tunnilla ja minun aikani menee 23 muun oppilaan kanssa, ja näistä lähinnä niiden kolmen, joiden pitäisi oikeasti olla erityisopen opetuksessa. Lässyttää palaverissa ja mielistelee vanhempia ja oppilaita, joiden on oikeasti vaikea pärjätä tavallisessa opetuksessa. Tulisipa joskus pariksi päiväksi minun saappaisiini ja näkisi, millaista se arki siellä luokassa oikein on. Nimim. Luokanopettaja pääkaupunkiseudulta

[/quote]

joo, laittaa oikeasti joskus naurattamaan, ellei itkettäisi... Erityisopettajalla on parempi palkka kuin minulla luokanopettajana ja vastuu käytännössä nolla. Minä vastaan, että homma pyörii. Hyvä erityisopettaja on aarre ja auttaa, mutta voi halutessaan olla täysi nolla, saada palkkansa ja minulla on kaikki vastuulla. Hakee tosiaan jonkun yhden tai kaksi sinne, kun minulla on koko sakki niskoilla. Annan itsekin joskus tukiopetusta ja sehän on helppoa verrattuna opetustuntiin. Ei tarvi sitä ryhmänhallintaa/kurinpitoa vaan voi rauhassa opastaa paria oppilasta kädestä. Helppoa rahaa vs. opetustunti luokassa.

Mutta erityisopettajissa on hyviä ja ammattitaitoisia.