Työ jossa voi löysäillä?
Mitkä ovat sellaisia töitä/ammatteja joissa voi oikeasti löysäillä ja palkka juoksee? Siis että kukaan ei huomaa ja saat olla löysin rantein. Itse olen markkinoinnissa töissä ja jos töitä ei tehdä niin sen huomaa heti. En usko että tässä on kyse edes työn hierarkisesta korkeudesta, vaan esimerkiksi myöskään siivooja ei voi löysäillä yhtään tai jälki näkyy heti.
Haluan mielenkiinnosta kuulla että onko tällaisia duuneja?
Kommentit (89)
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 10:40"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:13"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:09"]
Valtio ja kunnat.
[/quote]
Valtion ja kunnan työt on niin lavea määritelmä, että se käsittää ammatteja lähihoitajasta asiantuntijaan. Mutta mitäpä joku asioista ymmärtämätön tuon parempaan kommenttiin edes pysyisikään yltämään :)
[/quote]
No, kyllä tyhmepikin tajuaa, mitä sillä tarkoitetaan. Virkamiehiä, joka niemennokassa "uusi" kaupunki, jolla samat turhat herrat töissä ja suojatyöpaikoissa muut.
[/quote]
Jos olet ollut kartalla hiemankaan niin olisit perillä siitä, että valtionhallintoa on ja yksityistetty vuosikausia 1980-luvulta lähtien, samaten kunnat rahapulassaan alkaa olla konkurssissa. Jokaisella sektorilla on noita "suojatyöpaikkoja", oli yksityinen tai julkinen.
Vallitsevan mielipiteen mukaanhan me opettajat olemme varsinaisia lusmuja. Teemme vain muutaman tunnin päivässä töitä ja palkka juoksee täydestä työpäivästä. Vuodessakaan ei tehdä kuin muutama hassu kuukausi töitä. Ja välituntisinkin istumme vain opehuoneessa ryystämässä kahvia. Tunnilla oppilaat tekevät itsenäisesti tehtäviä ja ope tietenkin surfalee netissä. Ja voitteko kuvitella: joissakin jaksoissa minulla on ollut vappapäiväkin, ihan palkallinen. Ja palkkakin on niin kova, että on ihan hyvä, että se maksetaan nykyään pankin kautta. Palkkapussia ei mitenkään jaksaisikaan naisen heikoilla voimilla raahata kotiin! Ja mehän elämme itse asiassa veronmaksajien varoillakin. Eihän sitä tarvitse ottaa huomioon, että mekin maksamme veroja. Pienemmillä paikkakunnilla olemme jopa veronmaksajaeliittiä, mutta kuten sanottu, sitä ei tarvitse ottaa huomioon, kuten ei monta muutakaan ammattiin kuuluvaa seikkaa. Vallitseva mielipide on aina oikea, eikö?
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 11:46"]
Vallitsevan mielipiteen mukaanhan me opettajat olemme varsinaisia lusmuja. Teemme vain muutaman tunnin päivässä töitä ja palkka juoksee täydestä työpäivästä. Vuodessakaan ei tehdä kuin muutama hassu kuukausi töitä. Ja välituntisinkin istumme vain opehuoneessa ryystämässä kahvia. Tunnilla oppilaat tekevät itsenäisesti tehtäviä ja ope tietenkin surfalee netissä. Ja voitteko kuvitella: joissakin jaksoissa minulla on ollut vappapäiväkin, ihan palkallinen. Ja palkkakin on niin kova, että on ihan hyvä, että se maksetaan nykyään pankin kautta. Palkkapussia ei mitenkään jaksaisikaan naisen heikoilla voimilla raahata kotiin! Ja mehän elämme itse asiassa veronmaksajien varoillakin. Eihän sitä tarvitse ottaa huomioon, että mekin maksamme veroja. Pienemmillä paikkakunnilla olemme jopa veronmaksajaeliittiä, mutta kuten sanottu, sitä ei tarvitse ottaa huomioon, kuten ei monta muutakaan ammattiin kuuluvaa seikkaa. Vallitseva mielipide on aina oikea, eikö?
[/quote]
Puhumattakaan tarhantädeistä, jotka vain juoruilevat keskenään ja istuvat ainakin kaksi tuntia päivässä kahvilla.
Mulla on ollut kaksi sellaista duunia, joissa on joutunut lusmuilemaan. Toinen oli asiakaspalvelu, jossa töitä oikeasti ehkä kaksi tuntia päivässä. Tein kyllä muutakin esim. reskontraa ja laskutusta, mutta ei niissäkään ollut tarpeeksi tekemistä. Toinen oli myyjänä pienessä erikoisliikkeessä, jossa kävi asiakkaita muutama päivässä. Siivoamista ja hyllyjen järjestelyäkään ei ollut loputtomasti. Nuo on olleet kaksi inhokkiduuniani juuri siksi, että päivät tuntuu niin hillittömän pitkiltä kun vaan katselee kelloa vailla oikeaa tekemistä.
Nykyään olen työssä, jossa ns. omia hommia ei ole tarpeeksi, mutta onneksi saa tehdä projekteja työnkuvan ulkopuolella. Viime vuosina olen töitä hakiessa jo pyrkinyt varmistelemaan, että tekemistä on riittävästi. Ennemmin ainainen kiire, kuin aikaa lusmuiluun.
Maajussit
Kerran vuoteen täytät tukihakemuksen jota varten suurinpiirtein tiedät missä sun pellot on
Sitten vaan nostat 30 tonnia kolmesti vuodessa ja pinta-alaa piisaa
Luulisi olevan enemmän ihmisestä kuin alasta kiinni? Vaan mistäpä minä tiedän. Olen törmännyt samoissa työpaikoissa sekä laiskoihin että ahkeriin, samoin samoissa kouluissa sekä huijarilusmuihin että reippaisiin ja kunnianhimoisiin.
Olin kerran tetissä terveyskeskuksessa, ja siellä joillekin se oli kyllä pelkkää kahvittelua :D yksi tunnollinen hoitaja teki siellä töitä kolmen edestä.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 12:04"]
Maajussit Kerran vuoteen täytät tukihakemuksen jota varten suurinpiirtein tiedät missä sun pellot on Sitten vaan nostat 30 tonnia kolmesti vuodessa ja pinta-alaa piisaa
[/quote]
Hyvä ystäväni on maajussi. Hän tekee niin hirvittävät määrät töitä anivarhaisesta iltamyöhään, että kukaan tämän palstan mammoista ei pärjäisi siinä touhussa paria päivää pidempään.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 10:28"]
Omassa työssäni hallinnossa esim. juuri noin. Tulosta on tehty paljonkin ja ei siihen edes lähellekään täyttä työpäivää tarvita. Hommat pyörii jo erittäin tehokkaasti. Tehostamisen varaa olisi reilusti mutta hoidankin vain oman tonttini.
[/quote]
olet perseestä.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 10:22"]
Bloggaaminen. Jos onnistuu saavuttamaan tietyn aseman, niin voi pyrähdellä pari kertaa kuussa mini getawaylle, kerran kuussa kaukolomalle ja aina unohtaa bloggaamisen ihan vahingossa, kun oli niin siunatun ihana loma.
[/quote]
hahah totta xD
Olin ennen töissä myyjänä pienessä erikoisliikkeessä. Lauantaisin kauppa kävi kyllä, mutta arkipäivinä liikkeessä kävi koko päivän aikana yleensä 0-5 asiakasta, useimmat niistäkin vain vilkaisivat sisään. Työtehtäviini kuului asiakaspalvelun lisäksi myös liikkeen puhtaanapito ja järjestely, johon sain kulumaan ihan maksimissaan 30 min/päivä. Otin muutaman kuukauden jälkeen loparit heti löydettyäni meilekkäämmän työn, pää ei oikeesti kestä tollasta lorvimista.
Mä olin talven töissä iltavahtimestarina yhdellä koululla ja se oli ihan luvallisesti lusmuilua. Periaatteessa riitti, että avaan aluksi luokat ja suljen ne illalla. Siinä välissä sain kuluttaa aikani ihan miten huvittaa, koska erikoisvarauksia oli harvoin eikä multa montaa kertaa illassa kukaan tullut kyselemään mitään.
(Kaupungilla töissä olleena mä en millään jaksaisi sitä, että kaikki yleistetään lusmuiksi tai suojatyöpaikoiksi. Ammatteja on siellä niin monenlaisia ja samaa työtä tekevistäkin monet tekee kunnolla töitä, vaikka osa ei tekisikään.)
On ollut päiviä että olen shoppaillu netissä ja pitänyt pitkiä ruokatunteja (käyny ostoksilla ym). Sihteerin töitä ja pystyn aika paljon vaikuttaan itse mitä ja koska teen.
Oma työni oli todella itsenäistä ja olisi mahdollistanut lusmuilun, mutta koska työ oli niin ihanaa, en olisi ikinä malttanut. :) t. Lasten toimintaterapeutti
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 10:08"]PALOVAHTI, Luvian Saha. Palkka 11€/tunti+muut etuudet ja pelataan kavereiden kanssa korttia, jos alkaa savu liikaa haisemaan niin letku käteen ja roiskitaan parisataa litraa vettä sauhukohteeseen ja peli voi jatkua.
[/quote]
Nice, asutaan tässä sahan lähellä, nytkin sitä ikkunasta katselen. Onhan siellä muutaman kerran tulipalo tässä vuosien varrella ollutkin, nyt siis tiedän miksi ;)
Situra, Kuopio. Maiselmointia tmv. Seurasin töissä huvikseni (itse teen kyllä perse ruvella) työpisteeni ikkunasta miten nämä toverit "maiselmoi" työpaikkani pihaa. Muutaman päivän ne siinä ihan kirjaimellisesti lapioon nojailivat :D En ole koskaan elämässäni nähnyt ennen niin velttoa touhua. Tauot venyi venyi venyi ja niitä oli päivässä mooooonta. :D
Kanttori! Paikalla tarttee olla vaan jumalanpalveluksissa ja mummojen kahvihetkissä, hautajaisissa ja häissä jos niitä on. Palkka kuitenkin yli 2000€
Komppaan tuota erityisopettajien lusmuilua. Olen itse myös erityisope ja tiedän paaaljon ahkera ja kovan luokan ammattilaisia alalla. Tiedän myös muutaman kourallisen näitä lusmuilijoita, jotka ei edes tiedä, missä se kopiokone on.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:09"]Valtio ja kunnat.
[/quote] Tää on niiiin totta!!!
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 10:58"]
Tuo assistentin kommentti sai itseni nyt kirjoittamaan myös. Työpaikat ovat erilaisia ja jossain ei varmaan olekaan työtehtäviä riittävästi, mutta meillä on yksi patalaiska ja saamaton assari kolmen hengen assaritiimissä ja se tyyppi saa kyllä niskakarvat pystyyn meillä kahdella muulla.
Tämä kyseinen henkilö viettää päivästä puolet taukotilassa istuen ja puolet lopusta ajasta jonkun toisen työpisteellä juoruamassa ja varsinaisesti tekee töitä omalla työpisteellään ehkä tunnin päivässä jos sitäkään. Ei ehkä ärsyttäisi niin paljon, jos hän hoitaisi oikeasti omat työnsä ripeästi, mutta hän unohtelee asioita ja hoitaa superhitaasti sellaisia juttuja, joita ei itse pidä tärkeinä vaikka ne meille muille olisivat tärkeitä oman työmme kannalta. Pääsisipä siitä eroon... Mutta ylempi johto, joka ei näe jokapäiväistä laiskottelua pitää henkilöä hauskana ja rentona tyyppinä, ''työpaikan hengen kohottajana''.
[/quote]
Eikö tästä olisi syytä pitää jokin palaveri? Että te kaksi saisitten taottua johdolle päähän, että sen kolmannen työpanos on olematon ja töitä pitää jakaa uudelleen.