Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työ jossa voi löysäillä?

Vierailija
10.04.2015 |

Mitkä ovat sellaisia töitä/ammatteja joissa voi oikeasti löysäillä ja palkka juoksee? Siis että kukaan ei huomaa ja saat olla löysin rantein. Itse olen markkinoinnissa töissä ja jos töitä ei tehdä niin sen huomaa heti. En usko että tässä on kyse edes työn hierarkisesta korkeudesta, vaan esimerkiksi myöskään siivooja ei voi löysäillä yhtään tai jälki näkyy heti.

Haluan mielenkiinnosta kuulla että onko tällaisia duuneja?

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

uimavalvoja?

Vierailija
22/89 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:09"]

Valtio ja kunnat.

[/quote]

Onneksesi on meitä lusmuja valtion ja kuntien suojatyöpaikoissa, niin sinä pääset sinne oikeisiin töihin sillä aikaa, kun me hoidamme lapsesi ja isovanhempasi ja koulutamme lapsiasi, jotta he pääsisivät joku päivä myös sinne oikeisiin töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 12:04"]Maajussit
Kerran vuoteen täytät tukihakemuksen jota varten suurinpiirtein tiedät missä sun pellot on
Sitten vaan nostat 30 tonnia kolmesti vuodessa ja pinta-alaa piisaa
[/quote]
Puhutko omasta kokemuksesta vai miten? Minulla on vähän erilainen kuva asiasta. Ja omaa kokemusta on.

Vierailija
24/89 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahtimestari. Tositarina eräästä Itä-Suomen kunnasta.

Eräänä lauantaina päivystyksessä kävi avaamassa työpaikallaan ovet, hyppäsi saman tien autoonsa ja hurautti raja-asemalta Venäjälle ostamaan röökiä, bensaa tms. Sitten iltapäivällä ihan pokkana soitteli kaverilleen, että viitsisikö käydä sulkemassa paikan kun on itse juuttunut tulliin väärälle puolen rajaa. Työaikana.

Vierailija
25/89 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin lliputan aulavartijan aka respatytön duunin puolesta. Säännölliset työajat noin 8-16, ja jos pääset hiljaisen yrityksen aulaan, niin hyvä jos pari vierasta käy päivän aikana. Ehkä jonkun paketinkin vastaanotat, mutta pääasiassa sinulla maksetaan siitä dataamisesta ja paikalla olosta. 

Vierailija
26/89 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Museo-opas.

Vedin kaksi kertaa päivässä n. 45 minuutin mittaisen kierroksen yleisölle, ja muu aika päivästä meni vaan teosten lähellä seisoskellessa siltä varalta että jollain on jotain kysyttävää. 

Vierailija
27/89 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojana ainakin jää lusmuaikaa. Jos kohteesta saa palkan esim. kahdelta tunnilta, kohteen opittua ja työnsä järkeistämällä sen tekee max puolessatoissa tunnissa. Neljästä kohteesta päivässä jää paljon aikaa lusmuiluun.

Vierailija
28/89 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnan sähkömies. Kaikki isommat hommat tilataan firmoista ja itselle ei jätetä juurikaan töitä. Palkka 1600 kuussa käteen.

Vierailija
29/89 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin koulussa on lusmuileva erityisope. Ottaa omalle "klinikalle" vaan ne, jotka haluaa eli max kaksi oppilasta, kun tarvetta olisi minun luokallani ainakin viidellä. Ottaa sitten ne pari esim matikan tunnilla ja minun aikani menee 23 muun oppilaan kanssa, ja näistä lähinnä niiden kolmen, joiden pitäisi oikeasti olla erityisopen opetuksessa. Lässyttää palaverissa ja mielistelee vanhempia ja oppilaita, joiden on oikeasti vaikea pärjätä tavallisessa opetuksessa. Tulisipa joskus pariksi päiväksi minun saappaisiini ja näkisi, millaista se arki siellä luokassa oikein on.

Nimim. Luokanopettaja pääkaupunkiseudulta

Vierailija
30/89 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistönhoitaja.... Pienet kaupat (joissa on pieni asiakaskunta)....

Vierailija
31/89 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistopäällikön tittelillä, taloushallintoa myös, pari alaista. Muutamat hommat delegoinu alaisille jotka kilvan kiittelivät kun saivat kokeilla vastuullisempaakin hommaa. Joskus pidän etäpäiviä että "saan rauhassa keskittyä", eli oon kirjautunu työpaikan verkkoon ja kattelen sarjoja mitä en oo ehtiny telkusta kattoo.
Yleensä työpäivät opiskelen työpaikalla. Jotain 100 op tullu tehtyä. Pomot kiittelee ku kaikki hommat sujuu niin hyvin. Joskus kokeilin tehdä kaikki päivän työt nopeesti putkeen, sain menemään 45 min. Toki joskus tulee jotain yllättävää ja voi mennä vaikka 2 tuntii töitä. Silloin tällöin taktisesti pois kahvipausseilta "koska on niin paljon töitä". Mun työpisteelle näkee kahvihuoneesta missä kaikki viettää samaan aikaan kahvipaussia joten ajattelevat että hommaa riittää. Toisaalta oon tilanteen ihan ite luonu järkeistämällä niin paljon toimintoja että kai oon lusmuiluni ansainnu.

Vierailija
32/89 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 15:33"]Kanttori! Paikalla tarttee olla vaan jumalanpalveluksissa ja mummojen kahvihetkissä, hautajaisissa ja häissä jos niitä on. Palkka kuitenkin yli 2000€
[/quote]

Entä esimerkiksi kuoroharjoitukset ja suunnittelutyö? Tää on taas tätä kun kateelliset ja tietämättömät kitisee :)

Vierailija
33/89 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:12"]

En tiedä mikä assistentti olet ollut, mutta itselläni aivan päinvastaisia kokemuksia. Tein töitä kuin hullu, en edes lounaalla ehtinyt käymään, ylitöitä tein, eikä niistä maksettu, ja lopulta sain vielä potkun persuksille, kun en kai ollut tarpeeksi nopea työssäni, vaikka parhaani tein. Ei ollut korkeakoulututkinnoistani ja tunnollisesta puurtamisestani mitään apua siinä.   

[/quote]

nän käy monesti töissä missä työtehtävät oppii parissa viikossa, tulee halvemmaksi antaa potkut ja palkata uusi kun alkaa maksaa vanhalle tekijälle palkkaan vuosikorotuksia. Halvemmalla saa uuden tekijän tilalle taas TES:in minimillä. Säästö syitä.

Vierailija
34/89 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisessä firmassa talouspäälikkönä. Teen duunit noin parissa tunnissa per päivä, loput jää sitten kaikkeen kikkailuun. Joskus katselen jopa leffoja netflixistä. Kiirettä on vuoden vaihteessa, jolloin täytyy tehdä ylitöitäkin. Joskus saattaa tulla jotain yllättävää, jonka selvittely voi viedä koko päivän. Harvoin tosin. Käteen n.2500€.

Vierailija
35/89 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 18:27"]Yksityisessä firmassa talouspäälikkönä. Teen duunit noin parissa tunnissa per päivä, loput jää sitten kaikkeen kikkailuun. Joskus katselen jopa leffoja netflixistä. Kiirettä on vuoden vaihteessa, jolloin täytyy tehdä ylitöitäkin. Joskus saattaa tulla jotain yllättävää, jonka selvittely voi viedä koko päivän. Harvoin tosin. Käteen n.2500€.
[/quote]
Kuulostaa tutulle! Joskus kirjanpitäjänä oli älyttömästi hommaa eikä taukoja edes ehtiny pitää. Nyt talouspäällikkönä ja tahti paljon rennompi.

Vierailija
36/89 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lunkkia oli joskus pikkupaikkakunnan kesänähtävyyden "oppaana" (eli lähinnä vahtina) olo. Aurinkoisina päivinä ja etenkin perjantaisin oli vilkkaampaa, mutta usein alkuviikot ja sadepäivät olivat todella hiljaisia. 7-8 tunnin aikana saattoi käydä max 10 asiakasta (ja niistäkin osa 2-3 hengen porukoissa) joten välillä saattoi olla parikin tuntia ihan tyhjää aikaa. Ko paikassa ei siis ollut yleisiäkään hommia kuin maksimissaan tunniksi päivittäin (pieniä kirjauksia ja päivän lopuksi paikkojen siistiminen).

No, tuommoisesta ei kyllä ehkä olisi ympärivuotiseksi työksi. Ehkä joku aulavahti/kansalaisopiston iltavahti tms saattaisi olla vähän vastaavaa hommaa? Eli normipäivänä työ on lähinnä läsnäoloa ja valvontaa, ehkä satunnaista neuvontaa, joitain paperihommia ja ovien sulkeminen päivän lopuksi tms. Vähän sellaista siis, että pakko olla saatavilla jos jotain sattuukin/tarvetta tulee, mutta ne kiireet ovat kuitenkin satunnaisia. En kyllä tiedä miten sellaiseksi pääsee.

Vierailija
37/89 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisia juttuja. Vaimo vinkkasi tästä ketjusta. Pakko kirjoittaa oma stoori. Tämä palomiehen homma on ihan jees. Vuorokausi töissä ja kolme vapaata. Ei ole paljon pilli soinut tänäänkään. Täällä pelataan pleikkaa ja surffataan netissä. Olen aloittanut opiskelut toiseen ammattiin. Opiskelutehtäviä teen pelkästään töissä kun on niin rauhallistainen paikkakunta. Käyn vapaapäivinä tunneilla ja tenteissä. Valmistun sairaanhoitajaksi ambulanssiin. Se on vara-ammatti, jos ei jaksa enää löhötä. Lähtis välillä saunaan. :)

Vierailija
38/89 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmasti on. Jään mielenkiinnolla seuraamaan ketjua!

Vierailija
39/89 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu että vituttaa työelämässä lusmuilijat

Vierailija
40/89 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assistentti. Itselläni oli töitä vain tunniksi joka päivä ja lopun aikaa vain näytin kiireiseltä tehden omiani.