Nainen on aina väärän ikäinen työelämään
Parikymppisenä vastavalmistuneena työkokemusta on liian vähän, ei palkata. Sitten olet lapsentekoiässä, ei palkata, koska kohta se jää kuitenkin äitiyslomalle. Pienten lasten äitiä ei palkata, koska olet aina poissa; lapset kipeinä tai olet pyöräyttämässä vielä iltatähteä. Sitten oletkin jo teinien äiti, eli liian vanha palkattavaksi. Nainen on aina väärän ikäinen työmarkkinoille. T. Vajaa viiskymppinen äiti, joka ei enää saa töitä.
Kommentit (67)
Katosiko täältä se viesti, jossa kysyin, miksi ajattelette sen johtuneen naiseudestanne, ettei teitä ole valittu hakemaanne työhön? Mihin on perustunut tämä ajatus vai onko se vain arvailua? Voihan valittu olla ollut joku toinen nainen. Tai syy jokin aivan muu.
Ja miksi kukaan ei ole vastannut, mistä aloista näissä on ollut kysymys? Mikä on esimerkiksi ap:n tai teidän muiden koulutus, jotka sanotte tällaista syrjintää kokeneenne? Ehklä ala on muuten vain sellainen, ettei se juuri työllistä. Silloin kannattaa uudelleen kouluttautua.
En ole oikeasti kuullut kenenkään lähipiirissäni tai tuttujeni tällaisesta valittaneen. Enkä minäkään ole sellaiseen törmännyt. Paikkoja on kyllä jäänyt saamatta, mutta en sitä ole naiseuteni syyksi laittanut. Niihin on ollut ihan muut syyt ja perusteet. Toivoisin, että tästäkin aiheesta voitaisiin keskustella ilman uhriutumista ja vaikeiden kysymysten poistelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomeen on kehittynyt tällainen naisvastainen kulttuuri? Miehet taukoamatta ulisee että heitä syrjitään, mutta hehän ovat niitä, jotka syrjii naisia?
Ei ole mitään naisvastaista kulttuuria. Sinäkin omassa viestissäsi syytät miehiä. Niinhän se aina menee, että miehiä syyllistetään ja naiset uhriutuvat, vaikka naisilla on asiat paremmin kuin miehillä.
Minulle sanottiin työhaastattelussa, että minua ei oteta töihin, koska olen naimisissa ja on riski, että jään äitiyslomalle. Haastattelija oli mies.
Miksi valehtelet internetissä? Ei yksikään rekrytoija sanoisi noin, sillä tuo olisi laitonta.
Minulle on sanottu noin. On vielä tunnettu yritys Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä vaan olen aina saanut töitä. Ei ole mitään ongelmaa ollut, ei edes vakipaikkojen saamisessa.
N36Hoitoalalla voi saada työtä, mutta muualla vaikeampaa.
Kyllä sitä muualtakin saa töitä, en ole hoitoalalla. Katkerat kateelliset siellä vaan otaksuu omiaan.
Ehkä suhteilla
Vielä vaan pitää yrittää nollata :D. Suhteilla sain lukioikäisenä kesätyöt. Mutta nekin ihan eri alalta kuin mitä varsinaisen työurani olen tehnyt. Eli ei selitä suhteetkaan työnsaantiani.
Selittää, monella on työpaikalla sukulaisia töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä vaan olen aina saanut töitä. Ei ole mitään ongelmaa ollut, ei edes vakipaikkojen saamisessa.
N36Hoitoalalla voi saada työtä, mutta muualla vaikeampaa.
Kyllä sitä muualtakin saa töitä, en ole hoitoalalla. Katkerat kateelliset siellä vaan otaksuu omiaan.
Ehkä suhteilla
Vielä vaan pitää yrittää nollata :D. Suhteilla sain lukioikäisenä kesätyöt. Mutta nekin ihan eri alalta kuin mitä varsinaisen työurani olen tehnyt. Eli ei selitä suhteetkaan työnsaantiani.
Selittää, monella on työpaikalla sukulaisia töissä.
Tuossahan juuir sanottiin, että hänellä ei ole ollut. Miksi te ette lue niitä viestejä, joihin vastaatte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomeen on kehittynyt tällainen naisvastainen kulttuuri? Miehet taukoamatta ulisee että heitä syrjitään, mutta hehän ovat niitä, jotka syrjii naisia?
Ei ole mitään naisvastaista kulttuuria. Sinäkin omassa viestissäsi syytät miehiä. Niinhän se aina menee, että miehiä syyllistetään ja naiset uhriutuvat, vaikka naisilla on asiat paremmin kuin miehillä.
Minulle sanottiin työhaastattelussa, että minua ei oteta töihin, koska olen naimisissa ja on riski, että jään äitiyslomalle. Haastattelija oli mies.
Miksi valehtelet internetissä? Ei yksikään rekrytoija sanoisi noin, sillä tuo olisi laitonta.
Luultavasti kyse on ollut vain nepotistisen ennakkopäätöksen perustelemisesta pienellä naisviha-twistillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullekin on sanottu 90-luvulla noin, kun etsin työpaikkaa ja olin äskettäin muuttanut yhteen tulevan puolisoni kanssa. Hain paikallislehden toimitussihteerin paikkaa ja en sitä tällä perusteella saanut, että mahdollisesti jään tulevaisuudessa äitiyslomalle.