Nainen on aina väärän ikäinen työelämään
Parikymppisenä vastavalmistuneena työkokemusta on liian vähän, ei palkata. Sitten olet lapsentekoiässä, ei palkata, koska kohta se jää kuitenkin äitiyslomalle. Pienten lasten äitiä ei palkata, koska olet aina poissa; lapset kipeinä tai olet pyöräyttämässä vielä iltatähteä. Sitten oletkin jo teinien äiti, eli liian vanha palkattavaksi. Nainen on aina väärän ikäinen työmarkkinoille. T. Vajaa viiskymppinen äiti, joka ei enää saa töitä.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisten hoitokodit maksavat 5 miljardia vuodessa, telkkarissa tuli, että tuo summa nousee 10 miljardiin 10 vuoden sisällä.
En hoida eläkkeellä olevia vanhempiani enkä puolison. Puoliso ainoa lapsi.
Naisia ei oteta töihin, joten en tee yhtään ilmaistyötä vapaa-ajalla, maksakoot työssäkäyvät eläkeläisten hoidon.
Tuo on 2 kertaa työttömyyskorvausten verran.
Miehillä nousevat verot. Minä lepään ja katson telkkaria, jos ei tes-palkka työtä saa.
Kyllä minä vaan olen aina saanut töitä. Ei ole mitään ongelmaa ollut, ei edes vakipaikkojen saamisessa.
N36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomeen on kehittynyt tällainen naisvastainen kulttuuri? Miehet taukoamatta ulisee että heitä syrjitään, mutta hehän ovat niitä, jotka syrjii naisia?
Ei ole mitään naisvastaista kulttuuria. Sinäkin omassa viestissäsi syytät miehiä. Niinhän se aina menee, että miehiä syyllistetään ja naiset uhriutuvat, vaikka naisilla on asiat paremmin kuin miehillä.
Minulle sanottiin työhaastattelussa, että minua ei oteta töihin, koska olen naimisissa ja on riski, että jään äitiyslomalle. Haastattelija oli mies.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä vaan olen aina saanut töitä. Ei ole mitään ongelmaa ollut, ei edes vakipaikkojen saamisessa.
N36
Hoitoalalla voi saada työtä, mutta muualla vaikeampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomeen on kehittynyt tällainen naisvastainen kulttuuri? Miehet taukoamatta ulisee että heitä syrjitään, mutta hehän ovat niitä, jotka syrjii naisia?
Ei ole mitään naisvastaista kulttuuria. Sinäkin omassa viestissäsi syytät miehiä. Niinhän se aina menee, että miehiä syyllistetään ja naiset uhriutuvat, vaikka naisilla on asiat paremmin kuin miehillä.
Minulle sanottiin työhaastattelussa, että minua ei oteta töihin, koska olen naimisissa ja on riski, että jään äitiyslomalle. Haastattelija oli mies.
Ei hätää. Suomessa on 1,6 miljoonaa eläkeläistä ja miehet maksavat nousevina veroina eläkeläisten hoidon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hätää. Suomessa on 1,6 miljoonaa eläkeläistä ja miehet maksavat nousevina veroina eläkeläisten hoidon.
Me omaiset ei hoideta mitään. Kodinhoitaja saa verorahoista palkan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me omaiset ei hoideta mitään. Kodinhoitaja saa verorahoista palkan.
Kohta miehet maksavat 5 miljardia veroja lisää, suuret ikäluokat alkavat tarvita apua.
Lain mukaan työkokeiluun riittää 4 tuntia yhtenä päivänä viikossa. Itse en tule suostumaan enempään, vetoan lakiin ja ehkä olen sairaana aina kerran kuukaudessa.
Myöskään vapaa-ajalla en tee enkä auta ketään ilmaiseksi.
Palkkatukityötä ja tes-palkka työtä voin tehdä, muuten lepään kotona ja katson telkkaria.
Perusta oma firma. Siihen olet aina oikean ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Lain mukaan työkokeiluun riittää 4 tuntia yhtenä päivänä viikossa. Itse en tule suostumaan enempään, vetoan lakiin ja ehkä olen sairaana aina kerran kuukaudessa.
Myöskään vapaa-ajalla en tee enkä auta ketään ilmaiseksi.
Palkkatukityötä ja tes-palkka työtä voin tehdä, muuten lepään kotona ja katson telkkaria.
Oma koti pidetään toki luxus puhtaana.
Vierailija kirjoitti:
Raskaus ja lapset eivät pitäisi millään tavalla kuulua työnantajille.
Naiset, syyttäkää Suomen lakia tästä. Nykytilanne on sairas, koska lapsen tekeminen mahdollistaa sossupummina olemisen työnantajan piikkiin.
Enemmänkin lapsen teosta koituvat kulut pitäisi jakaa kahtia isän ja äidin työnantajien kesken, miksi naisen pitäisi ottaa ainoana uralleen takapakkia vaikka lapsentekoon tarvitsee kaksi ihmistä? Tilastojen mukaan pienten lasten isät tekevät eniten ylitöitä eli tästä voi päätellä että pakoilevat lastenhoitoa työpaikallaan jättäen äidin yksin pitämään kodin seiniä pystyssä. Vanhempainvapaat puoliksi ja isät yhtä lailla hoitamaan lasta, lasku vastaavasti molempien työnantajille. Kyllä sitä rintamaitoa saa pumpattua talteen ja nykypäivänä toimistotöissä oleva nainen voi olla etänäkin jolloin ruokailu järjestyy tarpeen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni palkkasi joulukuun alussa 57 vuotiaan naisen töihin. Mieheni kertoi, että oli ihmetellyt miten nämä muut yritykset mihin tämä nainen oli hakemuksia laitellut parisen vuotta, niin eivät olleet mitenkään huomioineet häntä. Tietenkin ikäkysymys jne, mutta se kokemus alasta oli 30 vuotta. Kun mieheni oli ennen joulua marssittanut tämän naisen tekemään jonkun sopimuksen miesten sekaan ja sai sopimuksen aikaan jne, niin siellä oli ollut kaksi tyyppiä, joille tämä oli laittanut työhakemuksen ja hänelle nämä oli sanonut ettet ole etsimämme henkilö. Silti tämä nainen palasi iso sopimus kädessä ja oli saanut lisättyä asioita mitkä on mieheni firman eduksi.
Mieheni on ollut yhtä hymyä ja jessailu, että tiesi tämän, kun katsoi hänen paperit. Vaikka ikä 57v ja eläkkeelle jäämässä muutamien vuosien päästä, niin mieheni sanoi ihan suoraan, että tämä saa kouluttaa nuoret työntekijät siihen mitä hän itse osaa. Mieheni on aina katsonut tulevaisuuteen pitkälle ja siksi hän pärjääkin firmansa takia. Mieheni ei katso ikää negatiivisesti, koska jos joku on ollut alalla ja tehnyt 30v työtä siinä ja oppinut muita niksejä, niin se on etu itselle.
Ei nainen ole aina väärässä iässä.
Hyvä päätös. Tuossa on kuitenkin vähintään, jos terveenä pysyy, kahdeksan vuotta, ehkä kymmenenkin jos viihtyy, työuraa jäljellä. Moni nuorempi ehtii lähteä muualle jo viidenkin vuoden kuluttua, parinkin vuoden. Tuon ikäinen ei helposti enää hyvästä lähde. Itsekin nuorempana lähdin töihin muualle nopeasti ja jopa koulutukseen kun työ ei miellyttänyt. Nyt olen 57 ja sain kyllä nykyisen työni jo muutama vuosi sitten, mutta en haikaile muualle niin kauan kuin firma on pystyssä tai esimies ei jää eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N36Hoitoalalla voi saada työtä, mutta muualla vaikeampaa.
Kyllä sitä muualtakin saa töitä, en ole hoitoalalla. Katkerat kateelliset siellä vaan otaksuu omiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä muualtakin saa töitä, en ole hoitoalalla. Katkerat kateelliset siellä vaan otaksuu omiaan.
Ehkä suhteilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset antaa pimperoa niin saa töitä.
Työpaikoilla on puhuttu noista ketkä on saaneet työpaikan tuolla systeemillä.
Vierailija kirjoitti:
Moni ei tunnu oikeasti ymmärtävän että millainen riski synnytysiässä oleva nainen on pienelle yritykselle joka jo ennestään kipuilee kannattavuuden rajoilla? Ei millään pahalla mutta niin se vain on vaikka kuinka lapsita pitäisi.
Tähän auttaa se, että äitiysloman rinnalle tulee pakollinen isyysloma, joka on samanmittainen kuin äitiysloma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä suhteilla
Vielä vaan pitää yrittää nollata :D. Suhteilla sain lukioikäisenä kesätyöt. Mutta nekin ihan eri alalta kuin mitä varsinaisen työurani olen tehnyt. Eli ei selitä suhteetkaan työnsaantiani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä suhteilla
Millä alalla/aloille olette te, jotka saatte vain suhteilla töitä, jos niilläkään? Kiinnostaisi kuulla.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi aina voi toimia yrittäjänä, ja saada itselleen moninkertaisen palkan palkansaajaan (samalla alalla) verrattuna. Ainakin meidän alalla (tilitoimistot) naisia tekijöinä usein suositaan miesten edelle. Jostain syystä naiset nähdään parempina kirjanpitäjinä ja luontevampina hommaan.
Hinnoitella voi itsensä ihan itse. Itsestä tuntuu, että olisin lomalla entiseen verrattuna, vaikkei minulla olekaan juurikaan kalliit hinnat (halvat, melkeinpä). Työmäärä on varmaan 5-osa entisestä, kun olen saanut toimia omalla tavallani asiakkaiden kanssa. Alkuun teen enemmän työtä, joka maksaa itsensä takaisin sitten asiakassuhteen pyöriessä. Suosittelen!
Palkkatyössä voi käydä hakemassa kokemusta, mutta ei sinne kannata jäädä loppuelämäksi. Juuri tein 5 tunnin työpäivänä suunnilleen, ja laskutin siitä reilun tonnin. Istuin kotona oman koneen ääressä, kuluja ei syntynyt erikseen lisää tuosta työpäivästä. Palkansaajana vastaavasta hommasta/tuntimäärästä olisin saanut 125 euron palkan (brutto), ja sekin jo ihan hyvällä palkkatasolla. Toki asiakkuudet joutuu hankkimaan yrittäjänä itse, mutta käteen jää niin paljon enemmän, ettei paniikkia ole.
Tilitoimistoyrittäjyys on käynyt mielessä, mutta pitäisi saada kokemusta tilitoimistotyöskentelystä. Ja päästäkseen sinne, tuntuu olevan kiven takana. Ap
Hommaa koulutus, niin pääset. Ei se sen vaikeampaa ole. Vai kuvitteletko, että sinne tilitoimistoonkin noin vain kävellään töihin mitään osaamatta? Sillä alalla kyllä tekevälle ja osaavalle töitä riittää.
Mieheni palkkasi joulukuun alussa 57 vuotiaan naisen töihin. Mieheni kertoi, että oli ihmetellyt miten nämä muut yritykset mihin tämä nainen oli hakemuksia laitellut parisen vuotta, niin eivät olleet mitenkään huomioineet häntä. Tietenkin ikäkysymys jne, mutta se kokemus alasta oli 30 vuotta. Kun mieheni oli ennen joulua marssittanut tämän naisen tekemään jonkun sopimuksen miesten sekaan ja sai sopimuksen aikaan jne, niin siellä oli ollut kaksi tyyppiä, joille tämä oli laittanut työhakemuksen ja hänelle nämä oli sanonut ettet ole etsimämme henkilö. Silti tämä nainen palasi iso sopimus kädessä ja oli saanut lisättyä asioita mitkä on mieheni firman eduksi.
Mieheni on ollut yhtä hymyä ja jessailu, että tiesi tämän, kun katsoi hänen paperit. Vaikka ikä 57v ja eläkkeelle jäämässä muutamien vuosien päästä, niin mieheni sanoi ihan suoraan, että tämä saa kouluttaa nuoret työntekijät siihen mitä hän itse osaa. Mieheni on aina katsonut tulevaisuuteen pitkälle ja siksi hän pärjääkin firmansa takia. Mieheni ei katso ikää negatiivisesti, koska jos joku on ollut alalla ja tehnyt 30v työtä siinä ja oppinut muita niksejä, niin se on etu itselle.
Ei nainen ole aina väärässä iässä.