Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen on aina väärän ikäinen työelämään

Vierailija
26.12.2021 |

Parikymppisenä vastavalmistuneena työkokemusta on liian vähän, ei palkata. Sitten olet lapsentekoiässä, ei palkata, koska kohta se jää kuitenkin äitiyslomalle. Pienten lasten äitiä ei palkata, koska olet aina poissa; lapset kipeinä tai olet pyöräyttämässä vielä iltatähteä. Sitten oletkin jo teinien äiti, eli liian vanha palkattavaksi. Nainen on aina väärän ikäinen työmarkkinoille. T. Vajaa viiskymppinen äiti, joka ei enää saa töitä.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni ei tunnu oikeasti ymmärtävän että millainen riski synnytysiässä oleva nainen on pienelle yritykselle joka jo ennestään kipuilee kannattavuuden rajoilla? Ei millään pahalla mutta niin se vain on vaikka kuinka lapsita pitäisi.

Ymmärrän tämän varsin hyvin, en itsekään palkkaisi lapsentekoiässä olevaa. Suomen systeemi on syvältä, vanhempainkustannukset pitäisi jakaa, eikä maksattaa vain naisvaltaisilla aloilla.

Sitten ulistaan, kun naiset eivät synnytä. Kuka viitsii oman työuransa pilata lapsia vääntämällä? Miehet sen kun porskuttavat, oli lapsia tai ei. 

Vierailija
22/67 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen. Olen aina ollut parhaassa iässä työllistyä. Nuorena vastavalmistuneena oli hyvä hakea töihin, kun oli tuoreet tiedot taskussa eikä perhettä, joka olisi rajoittanut työntekoa, löytyi joustavuutta. Lasten ollessa pieniä jouduin kerran ottamaan heidät työhaastatteluun mukaan, kun pyyntö tuli nopeasti enkä ehtinyt saada hoitajaa. Minut palkattiin, koska pystyin hoitamaan haastattelun hyvin ja samalla hoitamaan lapsiani. Olen yli 50-vuotias ja yhä on kyselty jos haluaisin vaihtaa työpaikkaa, ottajia olisi.

Varmaan on kyse siitäkin, miten itseään markkinoi. Itsevarmuus ja oppimishalukkuus ovat eduksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen. Olen aina ollut parhaassa iässä työllistyä. Nuorena vastavalmistuneena oli hyvä hakea töihin, kun oli tuoreet tiedot taskussa eikä perhettä, joka olisi rajoittanut työntekoa, löytyi joustavuutta. Lasten ollessa pieniä jouduin kerran ottamaan heidät työhaastatteluun mukaan, kun pyyntö tuli nopeasti enkä ehtinyt saada hoitajaa. Minut palkattiin, koska pystyin hoitamaan haastattelun hyvin ja samalla hoitamaan lapsiani. Olen yli 50-vuotias ja yhä on kyselty jos haluaisin vaihtaa työpaikkaa, ottajia olisi.

Varmaan on kyse siitäkin, miten itseään markkinoi. Itsevarmuus ja oppimishalukkuus ovat eduksi.

Millä alalla olet? Ap

Vierailija
24/67 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni ei tunnu oikeasti ymmärtävän että millainen riski synnytysiässä oleva nainen on pienelle yritykselle joka jo ennestään kipuilee kannattavuuden rajoilla? Ei millään pahalla mutta niin se vain on vaikka kuinka lapsita pitäisi.

Ymmärrän tämän varsin hyvin, en itsekään palkkaisi lapsentekoiässä olevaa. Suomen systeemi on syvältä, vanhempainkustannukset pitäisi jakaa, eikä maksattaa vain naisvaltaisilla aloilla.

Millä taholla se sitten pitäisi maksuttaa? Taas yksi julkinen kuluerä kaikille. Vaikka raskauden kustannukset korvattaisi yritykselle niin ei se nainen siltikään töissä ole. Uusi työntekiä pitää silti etsiä firmaan ja perehdyttää.

Vierailija
25/67 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi kannattaakin ennemmin olla vaikka työttömänä kuin mennä pieneen yritykseen töihin. Jos sellaiseen joskus joutuu, niin koko ajan pitää etsiä parempaa työpaikkaa.

Vierailija
26/67 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä taholla se sitten pitäisi maksuttaa? Taas yksi julkinen kuluerä kaikille. Vaikka raskauden kustannukset korvattaisi yritykselle niin ei se nainen siltikään töissä ole. Uusi työntekiä pitää silti etsiä firmaan ja perehdyttää.

On se kyllä yksi s**tana, kun työura on yli 40 vuotta, niin se ei kestä yhtä tai kahta vuoden mittaista poissaoloa. Poislähteneen tilalle palkatun työntekijän perehdyttäminen ei ole vaiva eikä mikään muulloin kun se tehdään äitiysvapaalle jääneen kohdalla. Voi kun kaikki Suomen naiset lopettaisi synnyttämisen muutaman vuoden ajaksi ihan kokonaan,niin loppuisi tuo nillitys.

Vierailija
27/67 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä alalla olet? Ap

Olen töissä varhaiskasvatuksessa. Ennen lapsia olin vuorohoidossa ja lastensuojelussa ja äitiyslomien ja hoitovapaiden jälkeen päiväkodissa. Yli 20 vuoden työurassa yksi äitiysloma ei tunnu missään, tai edes kolme. Olen myös opiskellut työn ohessa vuosien varrella, jotta ammattitaito säilyy ja kehitystä tapahtuu enkä ole vain eläkettä odotteleva kustannuserä.

Vierailija
28/67 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka edes haluaa kipuilevaan pikkuyritykseen töihin? Harva sellaisiin pyrkii. Raskauden riski on aika liioteltua.

Vierailija
29/67 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka edes haluaa kipuilevaan pikkuyritykseen töihin? Harva sellaisiin pyrkii. Raskauden riski on aika liioteltua.

Kaikki yritykset varmaan syntyy suurina ja menestyvinä?

Vierailija
30/67 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettaa sen hedelmöittymisen, niin kyllä on töitä. Ihan turhia tekosyitä. Oletko lihava ja ruma ja siksi ei kukaan palkkaa?

Minä olen lopettanut jo aikaa sitten hedelmöittymisen. Viimeisin esimerkki avoimesta työpaikasta haettiin toimistotöihin joko uransa alussa olevaa tai jo konkaria, täytin kaikki pyydetyt kriteerit. En päässyt haastatteluun, paikka tuli uusintahakuunkin. Kai se sitten oli naamasta kiinni, jota he eivät ole nähneet. Ap

No jos et pääse edes haastatteluun, vaikka täytät kriteerit, niin kannattaa tsekata työhakemuksesi, josko siinä olisi parantamisen varaa.

Vierailija
31/67 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kyllä yksi s**tana, kun työura on yli 40 vuotta, niin se ei kestä yhtä tai kahta vuoden mittaista poissaoloa. Poislähteneen tilalle palkatun työntekijän perehdyttäminen ei ole vaiva eikä mikään muulloin kun se tehdään äitiysvapaalle jääneen kohdalla. Voi kun kaikki Suomen naiset lopettaisi synnyttämisen muutaman vuoden ajaksi ihan kokonaan,niin loppuisi tuo nillitys.

Entä jos se nainen haluaa vaikka neljä tai viisi lasta? Riski on suuri ja helpommalla pääsee kun valitsee jokun toisen esim miehen.

Vierailija
32/67 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä on verkostot. 

Vierailija
33/67 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen raskauteen vaaditaan aina mieskin, jonka on pitänyt saada uittaa melaansa.  Siispä kustannusten jako eri alojen kesken.  Kaikkihan hyötyvät uusista tulevista veronmaksajista.

Vierailija
34/67 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi aina voi toimia yrittäjänä, ja saada itselleen moninkertaisen palkan palkansaajaan (samalla alalla) verrattuna.  Ainakin meidän alalla (tilitoimistot) naisia tekijöinä usein suositaan miesten edelle. Jostain syystä naiset nähdään parempina kirjanpitäjinä ja luontevampina hommaan.

Hinnoitella voi itsensä ihan itse. Itsestä tuntuu, että olisin lomalla entiseen verrattuna, vaikkei minulla olekaan juurikaan kalliit hinnat (halvat, melkeinpä). Työmäärä on varmaan 5-osa entisestä, kun olen saanut toimia omalla tavallani asiakkaiden kanssa. Alkuun teen enemmän työtä, joka maksaa itsensä takaisin sitten asiakassuhteen pyöriessä. Suosittelen!

Palkkatyössä voi käydä hakemassa kokemusta, mutta ei sinne kannata jäädä loppuelämäksi. Juuri tein 5 tunnin työpäivänä suunnilleen, ja laskutin siitä reilun tonnin. Istuin kotona oman koneen ääressä, kuluja ei syntynyt erikseen lisää tuosta työpäivästä. Palkansaajana vastaavasta hommasta/tuntimäärästä olisin saanut 125 euron palkan (brutto), ja sekin jo ihan hyvällä palkkatasolla. Toki asiakkuudet joutuu hankkimaan yrittäjänä itse, mutta käteen jää niin paljon enemmän, ettei paniikkia ole.

Vierailija
35/67 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisessahan on aina vikaa.  Jos on nuori ja sinkku, ei ole kiinnostunut miehistä ja perheestä.  Jos on hyvinhoidettu, on pinnallinen ja tyhjäpäinen.  Jos on työorientoitunut, on tunteeton ja "narsistinen".  Vanhetessaan nainen on "rupsahtanut" ja läski.  Jos on urheililja, on miesmäinen tai lesbo.  

Vierailija
36/67 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Suomeen on kehittynyt tällainen naisvastainen kulttuuri? Miehet taukoamatta ulisee että heitä syrjitään, mutta hehän ovat niitä, jotka syrjii naisia?

Vierailija
37/67 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisillahan on miehiä parempi työllisyys. Voisi sanoa, että mies on aina väärää sukupuolta tullakseen valituksi nykyajan töihin.

Vierailija
38/67 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettaa sen hedelmöittymisen, niin kyllä on töitä. Ihan turhia tekosyitä. Oletko lihava ja ruma ja siksi ei kukaan palkkaa?

Minä olen lopettanut jo aikaa sitten hedelmöittymisen. Viimeisin esimerkki avoimesta työpaikasta haettiin toimistotöihin joko uransa alussa olevaa tai jo konkaria, täytin kaikki pyydetyt kriteerit. En päässyt haastatteluun, paikka tuli uusintahakuunkin. Kai se sitten oli naamasta kiinni, jota he eivät ole nähneet. Ap

No jos et pääse edes haastatteluun, vaikka täytät kriteerit, niin kannattaa tsekata työhakemuksesi, josko siinä olisi parantamisen varaa.

Kuukausi tuosta takaperin, olin haastattelussa paikassa, jossa en täyttänyt kaikkia kriteerejä. Toki hakemuksessani varmasti on parannettavaa, mutta tuntuu että ongelma oli jossain muualla. Itse veikkaan ikää, mutta voin olla väärässä. Ap

Vierailija
39/67 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi aina voi toimia yrittäjänä, ja saada itselleen moninkertaisen palkan palkansaajaan (samalla alalla) verrattuna.  Ainakin meidän alalla (tilitoimistot) naisia tekijöinä usein suositaan miesten edelle. Jostain syystä naiset nähdään parempina kirjanpitäjinä ja luontevampina hommaan.

Hinnoitella voi itsensä ihan itse. Itsestä tuntuu, että olisin lomalla entiseen verrattuna, vaikkei minulla olekaan juurikaan kalliit hinnat (halvat, melkeinpä). Työmäärä on varmaan 5-osa entisestä, kun olen saanut toimia omalla tavallani asiakkaiden kanssa. Alkuun teen enemmän työtä, joka maksaa itsensä takaisin sitten asiakassuhteen pyöriessä. Suosittelen!

Palkkatyössä voi käydä hakemassa kokemusta, mutta ei sinne kannata jäädä loppuelämäksi. Juuri tein 5 tunnin työpäivänä suunnilleen, ja laskutin siitä reilun tonnin. Istuin kotona oman koneen ääressä, kuluja ei syntynyt erikseen lisää tuosta työpäivästä. Palkansaajana vastaavasta hommasta/tuntimäärästä olisin saanut 125 euron palkan (brutto), ja sekin jo ihan hyvällä palkkatasolla. Toki asiakkuudet joutuu hankkimaan yrittäjänä itse, mutta käteen jää niin paljon enemmän, ettei paniikkia ole.

Tilitoimistoyrittäjyys on käynyt mielessä, mutta pitäisi saada kokemusta tilitoimistotyöskentelystä. Ja päästäkseen sinne, tuntuu olevan kiven takana. Ap

Vierailija
40/67 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisten hoitokodit maksavat 5 miljardia vuodessa, telkkarissa tuli, että tuo summa nousee 10 miljardiin 10 vuoden sisällä.

En hoida eläkkeellä olevia vanhempiani enkä puolison. Puoliso ainoa lapsi.

Naisia ei oteta töihin, joten en tee yhtään ilmaistyötä vapaa-ajalla, maksakoot työssäkäyvät eläkeläisten hoidon.