Miten kuivaat salaatinlehdet?
Kommentit (40)
Haha, hyvät naurut tästä ketjusta :D
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 03:24"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 03:17"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 02:48"]
[quote author=" Tero" time="10.04.2015 klo 22:47"]
Miksi salaatti pitää kuivata?
[/quote]Ei pakko ole... Mun mielestä se on muuten niin vetistä, mautonta. Ja vesi laimentaa sen salaattikastikkeenkin. Kokeile vaikka kuivata niin huomaat eron.
ClasOhlsonilta saa halpoja
[/quote]
Minkä ihmeen salaattikastikkeen? En ole ikinä käyttänyt mitään kastikkeita SALAATISSA!! Miksi ihmeessä pitää peittää salaatin luonnollinen ja hyvä maku sörsselillä? Voi itku taas teitä.
[/quote]
Salaatin maku? Sehän maistuu ruoholle. En minä nyt mikään lehmä ole ja haluan salaattiini öljypohjaista kastiketta. Makusyistä!
[/quote]LOL -ap
Tulipa hankittua viimein salaattilinko. En tajua miten olen pärjännyt ennen ilman sitä, tosi kätevä! Ihanaa salaattia tänään: jäävuorisalaattia, porkkanasuikaleita, kurkkua ja herneversoja.
Jos salaatinlehtiä on vain vähän, niin kuivatan paperin päällä ja vähän "läiskin" niitä ja painelen paperilla. Jos niitä on paljon, niin käytän linkoa, tai kääräisen pyyheliinan sisään ja pyöritän kättä vauhdikkaasti ympäri, ympäri. Saattaa vähän vettä roiskahdella pyyhkeen läpi :).
Ravistelen lavuaarissa. Isomman salaatin laitan lisäksi lävikköön valumaan. Tai kääntelen pari kertaa kulhossa ja valutan sieltä pohjalta vesiä. Jos tulisi isot juhlat, lainaisin vanhemmiltani salaattilingon. Meille ei mahdu turhia härpäkeitä keittiöön.
Mitä vittua? ?? Kuka sekopää kuivaa salaattia :D mitä täällä tapahtuu
Salaattilinko on kyllä loistava turhake. Salaattia voi tehdä isomman määrän kuin kerralla syödään, kun se pysyy kuivana eikä kepon pohjalla lillu inhaa nestettä.
Ravistelen niitä pesualtaan päällä. Joskus laitan talouspaperin päälle valumaan, jos pesen isomman määrän kerralla.
Saunan lauteilla isommat erät ja jos on vähemmän niin uunin jälkilämmöllä.
Pesettekö muuten kukaan muu kaalia jos teette raastetta? Coleslawissa ainakaan ei oikein kiva ole jos ylimääräisiä vesiä on.
Tai muissakaan ruokaisemmissa salaateissa, toki jos salaatti on useille vain se pari salaatinlehteä ja tomaatti ja kurkkua ja syödään kaikki heti, niin eihän se vesi paljon haittaa.