Seronil
Sain tänään lääkäriltä seronil reseptin. Olen ollut jo reilun vuoden jonkin verran masentunut eikä olo ole helpottunut itsestään, mutta nyt aloin miettiä että tarvitsenko lääkettä kuitenkaan enkä uskaltaisi aloittaa niiden syömistä...kannattaako?
Kommentit (8)
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:56"]
Kokeile. Jos ei parin kolmen viikon kuluttua tule mitään vaikutusta,ei varmaan kannata jatkaa,tai sitten kannattaa lääkärin ohjauksessa miettiä annostusta.
[/quote]
Eihän masennuslääkkeen vaikutus noin nopeasti näy, tai jos näkyy, on vaikutus lähinnä psykologinen.
Itse sain Seronilista avun muutama vuosi sitten, suosittelen kokeilemaan! Sivuvaikutuksina oli aluksi ihmeelliset tärinät ja ruokahalun katoaminen (bonuksena siis laihduin), mutta ne menivät muutamassa viikossa ohi.
En missään nimessä suosittele lievähköön masennukseen, mutta jos olet itsetuhoisena sängyn pohjalla 24/7, niin sitten ok. Varaudu kärsimään n. kk aloitusoireita; minulla olivat pahat.
Hyvä lääke. (Mut lopetus kannattaa tehdä lääkärin valvonnassa).
Hyvä lääke ollut mun kohdalla. Se lopetus onkin sitten varmasti asia erikseen.. Itse unohdin ottaa kahtena päivänä ja kolmantena olo oli ihan kamala. Tärisin vaan ja itkin, oli sellainen olo että jotain pahaa on tapahtumassa esim. Jollekkin läheiselle tai että talo romahtaa yms. Hyi helvetti se olo oli kauhea!
Mulla tuli raskausaikana ahdistuneisuushäiriö, paniikkikohtauksia ja masennus. Synnytyksen jälkeen aloitin terapian. Vuosi meni hyvin, mutta sitten tuli niin kova parisuhdekriisi, että mikään muu, kuin lääkitys ei auttanut. Aloitin tammikuussa sertralinin annostuksella 25 mg päivässä.
Kaksi ekaa viikkoa oli hieman zombiolo, mutta sitten alkoi helpottamaan. Annostusta ei ole tarvinnut edes nostaa. Nyt oloni on parempi, kuin vuosiin. Ahdistus on poissa, kuten myös pakkoajatukset, joista kärsin 1,5 vuotta päivittäin. Eli minua lääkkeet auttoivat todella hyvin.
Minut tuo lääke siis pelasti, mutta silti en suosittele sitä muuten, kun jos ei enää vain jaksa. T. 4/7
Kokeile. Jos ei parin kolmen viikon kuluttua tule mitään vaikutusta,ei varmaan kannata jatkaa,tai sitten kannattaa lääkärin ohjauksessa miettiä annostusta.