Missä olitte kun Tapaninpäivän tsunami iski 2004?
Kommentit (150)
Vietin Tapaninpäivää vanhempieni ja veljeni kanssa. Muistan, television ollessa auki, miten televisiosta alkoi tulla uutisvirtaa tuhoisasta tsunamista. En meinannut aluksi uskoa todeksi tilanteen laajuutta ja tuhoisuutta. Hirveä tragedia.
Thaimaan Khao Lakissa hotellilla, oltiin vietetty aamupäivää uima-altaalla ja meren rannalla.
No kun ihan tarkkoja ollaan, niin Thaimaassa oli ihan ok olot jos vertaa vaikka Indonesiaan tai Sri Lankaan.
Täällä tietenkin, palstalla tuli parhaat päivitykset
Vierailija kirjoitti:
Täällä tietenkin, palstalla tuli parhaat päivitykset
Mitkä päivitykset?
Fuerteventuran Corallejossa - ja ikimuistettavasti Saksan telkkarissa toimittaja sanoi Khao Lakia ei enää ole...
Vierailija kirjoitti:
Fuerteventuran Corallejossa - ja ikimuistettavasti Saksan telkkarissa toimittaja sanoi Khao Lakia ei enää ole...
Kyllä se Khao Lak edelleen oli, vaikka tsunami rannoilla vaikuttikin.
Kotona tekemässä jotain jouluista
Olin tuohon aikaan työharjoittelussa Lahden radio- ja tv-museolla. Siellä oli paljon telkkareita seinillä, joista tuli uutisia maailman eri kanavilta. Siinä pysyi hyvin ajan tasalla ja tuli tuoretta tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se Khao Lak mihinkään lakankut olemasta vaikka turisteja siellä kuolikin tsunamissa.
Töissä pidettiin hiljainen hetki uhrien muistolle. Puhuttiin paljon onnettomuudesta. Ihan friikki työpaikka ja friikkejä ihmisiä. Olin siellä 17 vuotta. Iso yhtiö.Kuulemma jonkun sukulainen kuoli siinä perheineen. Ilta-lehtiä ja Ilta-Sanomia luettiin aina kahvipöydässä innolla.
Vierailija kirjoitti:
Töissä pidettiin hiljainen hetki uhrien muistolle. Puhuttiin paljon onnettomuudesta. Ihan friikki työpaikka ja friikkejä ihmisiä. Olin siellä 17 vuotta. Iso yhtiö.Kuulemma jonkun sukulainen kuoli siinä perheineen. Ilta-lehtiä ja Ilta-Sanomia luettiin aina kahvipöydässä innolla.
Eikös Suomessa pidetty hiljainen hetki joka paikassa
Kiusaajan perheineen oli siellä, kiusaaja kuoli mutta sisaruksensa ei.
Ja uu yks lapseni kaverin äiti uteli innoissaan, koska on laskettu aika. Oli Tapaninpäivänä v. 2003 mutta koska suunniteltu sektio, niin muutama päivää aikaisemmin tietenkin.
Tuo tyyppi oli ihan että ooh, Tapaninpäivänä. Toivottavasti synnytys menee hyvin. Virnuilim vaan, että joo tomppeli, mutta suunniteltu sektio se tulee olemaan mutkin niinkuin 1998. Friikki äxxxä. Ihan ihmeellinen.
Tapasin vuosia myöhemmin joskus 2013 kun 2012 syntynyt lapseni oli päiväkodissa. Oli siellä hoitajana. Tuo äxxxä oli toiminut teho-osaston hoitajana. Nyt kertoi sädekehä pään päällä, että oli siirtynyt ihmisläheiseeen hommaan lähihoitajaksi. . Olin vaan, että Good for you, mutta älä luule että tuo jotenkin vaikuttaa mun mielipiteisiin mistään. Buhahaaaaa!
Vierailija kirjoitti:
Ja uu yks lapseni kaverin äiti uteli innoissaan, koska on laskettu aika. Oli Tapaninpäivänä v. 2003 mutta koska suunniteltu sektio, niin muutama päivää aikaisemmin tietenkin.
Tuo tyyppi oli ihan että ooh, Tapaninpäivänä. Toivottavasti synnytys menee hyvin. Virnuilim vaan, että joo tomppeli, mutta suunniteltu sektio se tulee olemaan mutkin niinkuin 1998. Friikki äxxxä. Ihan ihmeellinen.
Tapasin vuosia myöhemmin joskus 2013 kun 2012 syntynyt lapseni oli päiväkodissa. Oli siellä hoitajana. Tuo äxxxä oli toiminut teho-osaston hoitajana. Nyt kertoi sädekehä pään päällä, että oli siirtynyt ihmisläheiseeen hommaan lähihoitajaksi. . Olin vaan, että Good for you, mutta älä luule että tuo jotenkin vaikuttaa mun mielipiteisiin mistään. Buhahaaaaa!
Tsunami oli kyllä 2004, ei 2003
Vierailija kirjoitti:
Kotona tekemässä jotain jouluista
Ehkä nukkumassa, kohta heräämässä toisen joulupäivän aamuun.
Kotona viettämässä joulunpyhiä perheeni kanssa. Onneksi ei ät kärränneet meitä jonnekin Thaimaahan, saatiin olla koto-Suomessa turvassa.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni mitkään synnytys toivotukset ei kuulu ventovieraille mitä tuokin tyyppi oli kun lähinnä vain moikkasimme joskus päiväkodin portilla, eikä muuta. Itseasiassa tuossa sektiossa tapahtui tuolloin varsin pitoja. Jouduin uusintaleilkaukseen ja olin kuulemma hengenvaarassa?
Hmm ja joku toivottaa: Toivottavssti synnytys sujuu hyvin.
Oltiin Ruotsissa viettämässä joulua. Ruotsissahan tsunami oli iso juttu, yli 500 ruotsalaista kuoli siellä.