Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä olitte kun Tapaninpäivän tsunami iski 2004?

Vierailija
26.12.2021 |

Toivottavasti ette Thaimaassa!

Kommentit (150)

Vierailija
121/150 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin Ruotsissa viettämässä joulua. Ruotsissahan tsunami oli iso juttu, yli 500 ruotsalaista kuoli siellä.

Vierailija
122/150 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin Tapaninpäivää vanhempieni ja veljeni kanssa. Muistan, television ollessa auki, miten televisiosta alkoi tulla uutisvirtaa tuhoisasta tsunamista. En meinannut aluksi uskoa todeksi tilanteen laajuutta ja tuhoisuutta. Hirveä tragedia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/150 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaan Khao Lakissa hotellilla, oltiin vietetty aamupäivää uima-altaalla ja meren rannalla.

Vierailija
124/150 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun ihan tarkkoja ollaan, niin Thaimaassa oli ihan ok olot jos vertaa vaikka Indonesiaan tai Sri Lankaan.

Vierailija
125/150 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tietenkin, palstalla tuli parhaat päivitykset 

Vierailija
126/150 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä tietenkin, palstalla tuli parhaat päivitykset 

Mitkä päivitykset?

Vierailija
127/150 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallilla kai.

Vierailija
128/150 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fuerteventuran Corallejossa - ja ikimuistettavasti Saksan telkkarissa toimittaja sanoi Khao Lakia ei enää ole...

Vierailija
129/150 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fuerteventuran Corallejossa - ja ikimuistettavasti Saksan telkkarissa toimittaja sanoi Khao Lakia ei enää ole...

Kyllä se Khao Lak edelleen oli, vaikka tsunami rannoilla vaikuttikin.

Vierailija
130/150 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona tekemässä jotain jouluista

Vierailija
131/150 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuohon aikaan työharjoittelussa Lahden radio- ja tv-museolla. Siellä oli paljon telkkareita seinillä, joista tuli uutisia maailman eri kanavilta. Siinä pysyi hyvin ajan tasalla ja tuli tuoretta tietoa.

Vierailija
132/150 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se Khao Lak mihinkään lakankut olemasta vaikka turisteja siellä kuolikin tsunamissa.

Vierailija
133/150 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä pidettiin hiljainen hetki uhrien muistolle. Puhuttiin paljon onnettomuudesta.  Ihan friikki työpaikka ja friikkejä ihmisiä. Olin siellä 17 vuotta.  Iso yhtiö.Kuulemma  jonkun sukulainen kuoli siinä perheineen. Ilta-lehtiä ja Ilta-Sanomia luettiin aina kahvipöydässä innolla. 

Vierailija
134/150 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä pidettiin hiljainen hetki uhrien muistolle. Puhuttiin paljon onnettomuudesta.  Ihan friikki työpaikka ja friikkejä ihmisiä. Olin siellä 17 vuotta.  Iso yhtiö.Kuulemma  jonkun sukulainen kuoli siinä perheineen. Ilta-lehtiä ja Ilta-Sanomia luettiin aina kahvipöydässä innolla. 

Eikös Suomessa pidetty hiljainen hetki joka paikassa

Vierailija
135/150 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajan perheineen oli siellä, kiusaaja kuoli mutta sisaruksensa ei.

Vierailija
136/150 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja uu yks lapseni kaverin äiti uteli  innoissaan, koska on laskettu aika. Oli Tapaninpäivänä v. 2003 mutta koska suunniteltu sektio, niin muutama päivää aikaisemmin tietenkin. 

Tuo tyyppi oli ihan että ooh,  Tapaninpäivänä. Toivottavasti synnytys menee hyvin. Virnuilim vaan,  että joo tomppeli, mutta suunniteltu sektio se tulee olemaan mutkin niinkuin 1998. Friikki äxxxä. Ihan ihmeellinen.

Tapasin vuosia myöhemmin joskus 2013 kun 2012 syntynyt lapseni oli päiväkodissa. Oli siellä hoitajana. Tuo äxxxä oli toiminut teho-osaston hoitajana. Nyt kertoi sädekehä pään päällä, että oli siirtynyt ihmisläheiseeen hommaan  lähihoitajaksi. . Olin vaan, että Good for you, mutta älä luule että tuo jotenkin vaikuttaa mun mielipiteisiin mistään. Buhahaaaaa! 

Vierailija
137/150 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja uu yks lapseni kaverin äiti uteli  innoissaan, koska on laskettu aika. Oli Tapaninpäivänä v. 2003 mutta koska suunniteltu sektio, niin muutama päivää aikaisemmin tietenkin. 

Tuo tyyppi oli ihan että ooh,  Tapaninpäivänä. Toivottavasti synnytys menee hyvin. Virnuilim vaan,  että joo tomppeli, mutta suunniteltu sektio se tulee olemaan mutkin niinkuin 1998. Friikki äxxxä. Ihan ihmeellinen.

Tapasin vuosia myöhemmin joskus 2013 kun 2012 syntynyt lapseni oli päiväkodissa. Oli siellä hoitajana. Tuo äxxxä oli toiminut teho-osaston hoitajana. Nyt kertoi sädekehä pään päällä, että oli siirtynyt ihmisläheiseeen hommaan  lähihoitajaksi. . Olin vaan, että Good for you, mutta älä luule että tuo jotenkin vaikuttaa mun mielipiteisiin mistään. Buhahaaaaa! 

Tsunami oli kyllä 2004, ei 2003

Vierailija
138/150 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona tekemässä jotain jouluista

Ehkä nukkumassa, kohta heräämässä toisen joulupäivän aamuun.

Vierailija
139/150 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona viettämässä joulunpyhiä perheeni kanssa. Onneksi ei ät kärränneet meitä jonnekin Thaimaahan, saatiin olla koto-Suomessa turvassa.

Vierailija
140/150 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni mitkään synnytys toivotukset ei kuulu ventovieraille mitä tuokin tyyppi oli kun lähinnä  vain moikkasimme joskus päiväkodin portilla, eikä muuta. Itseasiassa tuossa sektiossa tapahtui tuolloin varsin pitoja. Jouduin uusintaleilkaukseen ja olin kuulemma hengenvaarassa?

Hmm ja joku toivottaa: Toivottavssti synnytys sujuu hyvin.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän