Miten tämä värianalyysi oikein toimii? En kuulu mihinkään vuodenaikaan...
Onko jollain kokemus tai osaamista värianalyysista? Yritän tässä selvittää, jotta välttyisin tulevaisuudessa kaikilta mahdollisilta värivirheitä (niin hiustenvärjäyksen kuin vasteostojen suhteen) mutta en saa tuosta tolkkua ja mihinkään maksullisiin analyyseihin en rahojani hassaa.
Minulla on omasta takaa tummanruskeat, viileän sävyiset hiukset, hyvin vaalea lievästi keltapohjainen iho ja vihreät silmät. Kokemuksesta sanon, että näytän parhaalta tummissa väreissä, erityisesti musta, tummanpunainen, tummahko vihreä ja sininen saavat kasvot hehkumaan. Esimerkiksi vaaleanpunainen, mintunvihreä yms. saavat minut näyttämään sairaalta. Valkoinen ei sovi yhtään, ei luonnon eikä kirkkaan sellainen.
Ongelmana on, että tykkään maanläheisistä väreistä, beiget, harmaat yms. mutta ne eivät näytä hyviltä. Yritän siis löytää nyt sopivaa sävyä, jotta vaatekaappiin ei päädy enää yhtään melkein-oikea-sävy-mutta-täysin-väärä-kuitenkin -väriä. Jos saisin jonkun oikean väripaletin, olisi helpompi löytää ne neutraalit sävyt jotka minulle sopisivat.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Me näytetään erilaiselta eri vuodenaikoina, vuorokaudenaikoina, sisävalossa, ulkovalossa, auringonpaisteessa, metsässä, merellä, hiekka-aavikolla.. eri ikäisinä. Onkohan koko analyysissä mitään järkeä?
Ei ole. Muistan kuunnelleeni analyysiä, jossa tekijä käytti sanoja "lämmin sininen".
Kun on hyvin vaalea jopa valkea/kalpea iho ja kullan väriset hiukset, niin mitkähän värit sopis vihreä/ruskea silmäiselle. Ikuinen ongelma ollut jo vuosia tuo värien valitseminen.
Kävin värianalyysissä yli 30 vuotta sitten. Siellä olkapäilleni laitettiin eri värisiä liinoja, joista verrattiin kumpi sopii paremmin. Sain sieltä mukaani tilkkukansion, jossa oli minulle sopivia värejä, niistä vielä erikseen merkitty parhaimmin sopivat. Värejä oli kaikenlaisia, olennaisinta niiden sävyt.
Aluksi pidin tilkkukansiota mukana vaateostoksilla, sitten opin tunnistamaan värini ilmankin.
En muista paljonko se analyysi maksoi, mutta olen varma että säästin sen avulla rahaa, kun ei enää tullut hutiostoksia. Sain lisää varmuutta vaateostoksille, aiemmin olin ollut hirveä jahkailija, ja tuntui että silti valitsin väärin.
Kesä