Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tämä värianalyysi oikein toimii? En kuulu mihinkään vuodenaikaan...

Vierailija
26.12.2021 |

Onko jollain kokemus tai osaamista värianalyysista? Yritän tässä selvittää, jotta välttyisin tulevaisuudessa kaikilta mahdollisilta värivirheitä (niin hiustenvärjäyksen kuin vasteostojen suhteen) mutta en saa tuosta tolkkua ja mihinkään maksullisiin analyyseihin en rahojani hassaa.

Minulla on omasta takaa tummanruskeat, viileän sävyiset hiukset, hyvin vaalea lievästi keltapohjainen iho ja vihreät silmät. Kokemuksesta sanon, että näytän parhaalta tummissa väreissä, erityisesti musta, tummanpunainen, tummahko vihreä ja sininen saavat kasvot hehkumaan. Esimerkiksi vaaleanpunainen, mintunvihreä yms. saavat minut näyttämään sairaalta. Valkoinen ei sovi yhtään, ei luonnon eikä kirkkaan sellainen.

Ongelmana on, että tykkään maanläheisistä väreistä, beiget, harmaat yms. mutta ne eivät näytä hyviltä. Yritän siis löytää nyt sopivaa sävyä, jotta vaatekaappiin ei päädy enää yhtään melkein-oikea-sävy-mutta-täysin-väärä-kuitenkin -väriä. Jos saisin jonkun oikean väripaletin, olisi helpompi löytää ne neutraalit sävyt jotka minulle sopisivat.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Ihonsävystä sen verran, että tein jonkin testiohjeen mukaan ja katsoin verisuonten sävyn (minulla selvä vihreä) ja sen perusteella annoin itseni ymmärtää, että olen keltapohjainen. Uskon, että se on lievä tai jopa neutraali todellisuudessa. Meikkivoiteet ovat yleensä olleet neutraaleja, joskin kellertävät ovat saaneet silmät ja kasvot hehkumaan (mutten muuten tykkää köyttää liian syvän sävyisiä meikkivoiteita). Nyt en käytä enää meikkivoiteita.

Hiusten sävyn tiedän sen perusteella, kun käytiin asiasta kampaajan kanssa keskustelu. Kysyin, onko hiusten sävy kylmä ja hän vastasi että on, siksi esim. vaaleiden raitojen kanssa pitää olla tarkkana jos alkavat kellertää - näyttävät silloin luonnottomilta omaa kylmää väriäni vasten. Mikä on ihan totta, siksi en enää raitoja jaksa laitattaa kun ovat niin työläät ylläpitää.

Ap

Vierailija
22/44 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvi? Vuodenajat siis jakautuvat lämpimiin/kylmiin ja tummiin/vaaleisiin sävyihin.

Kevät - Vaaleat ja lämpimät sävyt

Kesä - Vaaleat ja viileät sävyt

Syksy - Tummat ja lämpimät sävyt

Talvi - Tummat ja viileät sävyt

Talvi on siis minun arvaukseni sen perusteella, että tummat sävyt sopivat, mutta maanläheiset (jotka ehkä yleensä on lämpimiä) eivät. Sitten virallisesti on vielä alakategorioita, mutta niillä ei nyt niin ole väliä.

Mä taas veikkaan, että ap on syksy, kun hänelle ei sovi viileät mintunvihreä ja vaaleanpunainen. Itse olen väreiltäni samanlainen kuin ap, paitsi että silmät on tummansiniset, ja olen syksy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värianalyysi on kyllä konseptina kiehtova. En ole saanut varmuutta omasta tyypistäni, mutta olen vuosien varrella oppinut, että keltainen, oranssi ja varsinkin punainen saa mut näyttämään superkalpealta ja sairaalta, ne ikään kuin imee kaiken lämmön mun iholtani. Tää kumma kyllä tapahtuu myös ultramariinin kanssa, likaisempi sininen on sitten taas ok. Ja esim. turkoosi ja veden vihreä sopii tosi hyvin, ne saa mut näyttämään terveeltä ja päivettyneeltä, jotenkin korostaa mun ihon lämpöä.

T. Harmaanvihreät silmät, kellertävä iho & suklaanruskeat hiukset

Vierailija
24/44 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ongelmasi johtuu pitkälti siitä, ettei niitä sävyjä tuoteta juurikaan, jotka sopisivat sinulle. Yleensä näkee pitkälti päävärejä ja niiden eri tummuus ja kylläisyysasteita.

Miesten vaatteista löytyy selkeästi enemmän värejä päävärien väleistä. Mahtaakohan johtua siitä, että naiset kun miehiä katselevat ja yleisesti naisilla on laajempi värituntemus, niin silloin kiinnostuvat miehistä paremmin.

Ja sama toisinpäin : naisten vaatteissa näkee paljon näitä tunnetuimpia värejä: punainen, sininen, vihreä, keltainen, pinkki. Juuri ne mitkä miehet tietää.

Tiedä sitten mistä johtuu, mutta tuo voisi olla looginen selitys.

Vierailija
25/44 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap katso tältä sivustolta https://colorwise.me/ noita eri tyyppien väripaletteja. Tunnistatko sieltä kokemustesi pohjalta, mitkä värit ei sovi sulle tai mitkä sävyt sopii. Voisi antaa osviittaa omasta tyypistäsi ilman analyysiäkin.

Vierailija
26/44 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ongelmasi johtuu pitkälti siitä, ettei niitä sävyjä tuoteta juurikaan, jotka sopisivat sinulle. Yleensä näkee pitkälti päävärejä ja niiden eri tummuus ja kylläisyysasteita.

Miesten vaatteista löytyy selkeästi enemmän värejä päävärien väleistä. Mahtaakohan johtua siitä, että naiset kun miehiä katselevat ja yleisesti naisilla on laajempi värituntemus, niin silloin kiinnostuvat miehistä paremmin.

Ja sama toisinpäin : naisten vaatteissa näkee paljon näitä tunnetuimpia värejä: punainen, sininen, vihreä, keltainen, pinkki. Juuri ne mitkä miehet tietää.

Tiedä sitten mistä johtuu, mutta tuo voisi olla looginen selitys.

suosittelisin sinua kokeilemaan siis esim. lime, siniseenpäin taittuva laventeli, oranssin ja punaisen välissä oleva väri mm. kupari, tulenpunainen, persikka.  Navy blue, petroolin sininen, ruusukulta, punaiseen päin taittuva pinkki, magenta, harmaansävyiset pinkit ja purppurat: dusty rose, dusty pink,  

Miten tuollaiset asettuisivat sinulle?

Vierailija
27/44 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tulokseksi deep winter. Katsoin väripalettia, se näyttää monelta osin pitävän sisällään niitä sävyjä, jotka saavat kasvoni hehkumaan. Ongelma on, että oma makuni värien suhteen on ihan toisenlainen, voi tylsyys! Rakastan juuri sellaista dusty pinkia, olisiko vanha roosa suomeksi, kamelinruskea, puuronvalkoinen, kaikki beigen sävyt, valkoinen. Ihania värejä, jollaista vaatekaappi jo pursuaa mutta jäävät aina käyttämättä kun sitten saavat mut kuitenkin näyttämään jotenkin ei-kotoisalta, nukkavierulta. Esim. viininpunainen poolo tai navysininen paitapusero taas täydentävät omia värejäni ja istuvat ylle mutkattomasti. Mutta ne eivät sitten taas tue sitä estetiikantajuani, jota vaatteiden värillä haluaisin tuoda esille. No, isot eivät ole minulla murheet mutta kiva, kun asia on herättänyt näin mukavasti keskustelua!

Ap

Vierailija
28/44 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain tulokseksi deep winter. Katsoin väripalettia, se näyttää monelta osin pitävän sisällään niitä sävyjä, jotka saavat kasvoni hehkumaan. Ongelma on, että oma makuni värien suhteen on ihan toisenlainen, voi tylsyys! Rakastan juuri sellaista dusty pinkia, olisiko vanha roosa suomeksi, kamelinruskea, puuronvalkoinen, kaikki beigen sävyt, valkoinen. Ihania värejä, jollaista vaatekaappi jo pursuaa mutta jäävät aina käyttämättä kun sitten saavat mut kuitenkin näyttämään jotenkin ei-kotoisalta, nukkavierulta. Esim. viininpunainen poolo tai navysininen paitapusero taas täydentävät omia värejäni ja istuvat ylle mutkattomasti. Mutta ne eivät sitten taas tue sitä estetiikantajuani, jota vaatteiden värillä haluaisin tuoda esille. No, isot eivät ole minulla murheet mutta kiva, kun asia on herättänyt näin mukavasti keskustelua!

Ap

Mulla sama toisinpäin eli rakastaisin tumman tai kirkkaan syksyn dramaattisia sävyjä, mutta olen epäonnekseni pehmeä syksy joten mulle sopii inhoamani murretut hennot värit. Mutta huijaan tässä niin, että värjään hiuksia tummaksi ja meikkaan kuin olisin talvityyppi, ja silloin talven värit joista tykkään näyttää varsin ok:lta.

Sinullakin saattaisi toimia esim. raidoittaa hiukset vaaleammaksi, joko kylmällä tai lämpimällä sävyllä sen mukaan tähtäätkö pehmeään kesään vai syksyyn, ja sitten meikata värityypin mukaan. Mutta ilman meikkiä kyllä näytät huonommalta kuin ennen.

Vierailija
29/44 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap katso tältä sivustolta https://colorwise.me/ noita eri tyyppien väripaletteja. Tunnistatko sieltä kokemustesi pohjalta, mitkä värit ei sovi sulle tai mitkä sävyt sopii. Voisi antaa osviittaa omasta tyypistäsi ilman analyysiäkin.

Mä tein sen testin valokuvalla ja olen Cool Winter 😮 Olen aina ajatellut olevani kesätyyppi, mutta ei ne murretut värit kovin hyvin ole koskaan sopineet. Paitsi jotkut viileimmät. Ehdottomasti kokeiluun nämä viileän talven sävyt, alkuun kaupassa sovittamalla 👍🏻

Vierailija
30/44 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi keino on värjätä hiukset vaaleiksi. Itsellä ei ennen sopineet esim, vaaleansininen tai valkoinen, mutta vaaleilla hiuksilla sopii ihan hyvin.

Vierailija
31/44 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurelta osalta on jäänyt ymmärtämättä, että esimerkiksi beigeä väriä löytyy kymmeniä tuhansia erilaisia sävyjä. Yksi beigen versio saa sinut näyttämään sairaalta ja toinen hehkumaan. Eli suoraan beigeä ei voi hylätä, vaan hylätään ne sopimattomat sävyt.

Sama tilanne kaikkien värien kanssa.

Vierailija
32/44 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo colorwise ei ole kyllä mistään kotoisin. Kokeilin kolmella eri valokuvalla, jotka oli otettu luonnonvalossa, ja jokaisesta sain eri tuloksen.

Vierailija
33/44 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo colorwise ei ole kyllä mistään kotoisin. Kokeilin kolmella eri valokuvalla, jotka oli otettu luonnonvalossa, ja jokaisesta sain eri tuloksen.

Kuva ei toimi, koska kuvien värimaailma riippuu kuvaustilanteen valosta.

Vierailija
34/44 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin tuli tuo cool winter ja siinä ei tule kuin noita tummia värejä palettiin. Ainoat neutraalit sävyt ovat musta, hiilenharmaa ja laivastonsininen. Ei beigejä tai muita neutraaleja.

Vierailija
35/44 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tuo colorwise me mistään kotoisin? Voiko tulokseen luottaa? Antaa mulle tulokseksi classic winter tai cool winter. Mulla raidoitettu vaaleaksi hiukset, kasvatan omaa väriä joka asteikolla 8-7 ja tuhkan värinen. Silmät kylmät tummansiniharmaat. Iho kellertävä mutta pohjaväri viileä koska viileä punapohjainen meikkivoide paras. Niin oli hiukset kiinni, otin kuvan eri valossa, ilman meikkiä. Voinko siis tällä värityksellä olla winter?

Vierailija
36/44 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persikka on lämmin, vaaleanpunaisen pitäisi olla viileä. Sitten testaa esim kirkkaampaa punaista ja tummempaa punaista.

Vaaleanpunaistakin on monen monta eri sävyä, osa on lämpimiä, osa viileitä. Varmaan jokaiselle löytyy joku vaaleanpunaisen sävy, mikä sopii ja satoja, jotka eivät sovi.

Vierailija
37/44 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän minun väripalettini on. Iho on vaaleanpunaiseen taittava ja todella vaalea. Silmät ovat harmaanvihreät valosta riippuen, välillä aivan harmaat ja välillä enemmän vihreät hyvin pienellä kellanruskealla pupillia ympäröivällä osalla. Hiusten väri on todella kylmä vaaleahko maantienharmaa. Mustassa näytän vaan valjulta, samoin kuin harmaassa. Punainen saa minut näyttämään possulta. Sinisestä en pidä. Lempivärejäni ovat kuitenkin sitten musta, oliivinvihreä ja sinapinkeltainen ja en mielelläni haluaisi pitää vaatteita joiden väreistä en pidä :D

Vierailija
38/44 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko tuo colorwise me mistään kotoisin? Voiko tulokseen luottaa? Antaa mulle tulokseksi classic winter tai cool winter. Mulla raidoitettu vaaleaksi hiukset, kasvatan omaa väriä joka asteikolla 8-7 ja tuhkan värinen. Silmät kylmät tummansiniharmaat. Iho kellertävä mutta pohjaväri viileä koska viileä punapohjainen meikkivoide paras. Niin oli hiukset kiinni, otin kuvan eri valossa, ilman meikkiä. Voinko siis tällä värityksellä olla winter?

Up

Vierailija
39/44 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa värianalyysiin! Ei kannata arpoa mikä vuodenaika on! Olen tehnyt värianalyysejä ja vuodenaikamääritelmiä pitkään. Toimin Lahden ja pk:n alueella. Teen myös kotikäyntejä.

Valittavanasi on 3 eri palettimahdollisuutta. Laajin 45 sävyn vuodenaikapaletti sisältää myös alalajikkeesi, joka on villakoiran ydin. Saman alalajikkeen katson muissakin palettivalinnoissa. Saat tietää parhaat korostuksen ihoon, silmiin ja hiuksiin sekä tietoa pukeutumisesta ja asustamisesta parhaimmilla sävyilläsi. Soita p. 050 2918 Päivi/Taikapeili ja kysy kerro milloin haluat aloittaa.

Vierailija
40/44 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta voiko talvi olla vihreäsilmäinen ja keltaihoinen?

Vihreäsilmäinen voi olla, jos on suht tummat (eli kontrasti ihoon suuri). Keltapohjainen ihonsävy puolestaan viittaa enemmän syksyyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme