Kuulin että isoisäni hautaoikeus on nyt päättynyt ja siihen on haudattu joku toinen päälle
Äitini ei välittänyt sitten jatkaa hautasopimusta ja nyt se on päättynyt ja uusi tyyppi haudattu päälle. Vähän oudolle tuntuu kyllä.
Kommentit (377)
Mitä hellvetin pentuja täällä on taas jänkkäämässä ja alapeukuttelemassa? Se että penikka itse uskoo olevansa kasa pascaa josta elämä poistuu pieruna ilmaan kun aika jättää ei ole syy piinata aikuisia jotka toivovat vainajan pysyvän haudassaan, kuoleman jälkeenkin.
Elossa olevia hoidetaan kirjoitti:
Menkää nyt juttelemaan teidän elossa olevien kanssa ette pyydä mitään vaan viette vähän ruokaa pulloveden ja viinirypäleitä.
Vanhukset voi helposti tukehtua viinirypäleeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis nykyään 25v jälkeen haudataan uusi vainaja entisen päälle?
Jes. Jos kuolet tänään ja sinut arkkuhaudataan, on mahdollista että päällesi haudataan koulukiusaajasi 25 vuoden päästä, jos sitä sinun hautaoikeutta ei uusita.
Tai sinun, jos itse kuolet tänään, om nahdollisya että sun päälle haudataan joku pedari.
No kiva sit maata jonkun pedarin alla ikuisuuden. Mutta ehkä siitä pedaristakin voi olla kamalaa maata tällaisen muumioituneen aikuisen päällä.
Kuvittelet aivan vakavissasi, että kuollut tiedostaa asian??????? Ei luoja mitä idareita täällä 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤦🏼♀️🤦🏼♀️
Mistä tiedät, oletko kuollut?
Voi j u m a l a u t a XDDDDDD EIHÄN SITÄ TIEDÄKÄÄN, SITÄ KUTSUTAAN TIEDOTTOMUUDEKSI🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️ Ethän sinä tiedä sitäkään, jos et unestasi herää🤣🤣🤦🏼♀️🤦🏼♀️ tiedät ainoastaan, jos heräät 🤦🏼♀️🤦🏼♀️
Et sinä normaalin unenkaan aikana tiedä olevasi unessa huoh. Tiedät vasta herätessä, että olit unessa 🤣🤣🤣🤣 kuollessa et tiedä olevasi kuollut etkä tule sitä koskaan tietämään, koska se tila ei muuksi muutu. Ei ole todellista millaista porukkaa tälläkin palstalla liikkuu. Uskomatonta XDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä haudanpalvontaa. Kun ihminen on kuollut, hän on kuollut. Ruumis maatuu pois ja tuhkatkin sulautuvat maaperään ja sielu on leijunut muualle jo ajat sitten. Ei siellä enää ketään ole. Ei ihminen tarvitse muisteluun mitään tukikohtaa, jossa jötköttää kivipaasi multakasan päällä. Vainajia ja edesmenneitä voi muistella missä vain ja milloin vain muutenkin. Mielestäni kynttilöiden ja muun krääsän kantaminen hautuumaille on jo mennyttä elämää.
Sielu leijunut muualle XDDDDDDDDD 🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️ Kyllä kuollessa ihminen ihan vain kuolee, samoin hänen mielensä.
Isäni menehtyi juuri ennen joulua syöpään ja olin paikalla saattohoito-osastolla kun kuolema tuli. Hoitaja avasi samantien ikkunan muutamaksi minuutiksi ja tokaisi että "päästetään isäsi sielu vapauteen". Tämän jälkeen tuotiin kynttilä huoneeseen palamaan.
Semmoinen uskomus hoitajalla. Tai sitten ruumiista oli vaan päässyt suolikaasut huoneeseen.
Voisiko mitenkään olla, että hoitaja halusi olla ystävällinen omaisensa juuri menettäneelle ja tällä tavalla luoda lämpimän tunnelman, sen sijaan että olisi kertonut miten vainajien suoli saattaa toimia kuoleman jälkeen? Olisiko tämä mitenkään mahdollista? Olisiko?
Täällä on taas autistien kokoontuminen, ei tunneäly toimi ja pitää päteä "faktoilla" Ei ymmärretä että normaalimaailmassa normaali ihmisten kesken vähän mietitään mitä sanotaan esim omaisille. Ei näille kannata selittää miksi ei ihmisille pamautella faktoja päin naamaa herkässä tilaisuudessa ja miksi ihmiset surevat omaisiaan.
Ärsyttää vaan että nämä kovakallot ovat mölyämässä ja häiriköimässä.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus onneksi pysyy ikuisesti kirjoitti:
Nuoret on useimmin ottanut tuhkauksen ja vain nimikyltin tuhkalehdossa.Meillä on sotien ajoilta paljon muistohautoja kun nuoret kuoli sodassa tietysti heitä muistetaan.
Jos hautausmonopolin aluksi purkaisi jotta noi pahimmat kirkon valehtelijat ja huijarit saisi pois sieltä suhaamasta. Hautaustoimessa pitäisi olla hinnasto näkyvillä kaikista asioista eikä mitään salamyhkäilyä ja tulotietojen tutkailua ennen tarjousten tekemistä.
On se nyt helvetti kun kysyt kirkon uskiksilta mitä asia X maksaa niin hinta on Y (viikon odottelun jälkeen) ja kun sitä kysyy ei-sukulainen pienituloinen kaveri parin viikon päästä samalta tyypiltä niin hinta on alle kymmenesosa. :D
Siis mitä?
Meidän hautausmaallahan ei enää uusia arkkuhautoja ees kaiveta enää, eli joko uurnahautaus tai sitten sukuhautaan.
Hautaaminen pyritään tekemään eri korkeuteen, eli uusi hauta tulee ylemmäs kuin vanha. Kuitenkin jäännöksen liikkuu maakerrosten välillä roudan ym. vaikutuksesta ja kun vanhan haudan avaa ja kaivaa uuden kuopan, niin mukana tulee vaikka mitä kappaleita. Olen itse hautausmaan työntekijänä piilotellut mm. leukaluun palasia ja vanhoja hiustuppoha sukuhaudan hautajaisten viereisestä hiekkakasasta.
Sellaista on elämä.
Vierailija kirjoitti:
Et sinä normaalin unenkaan aikana tiedä olevasi unessa huoh. Tiedät vasta herätessä, että olit unessa 🤣🤣🤣🤣 kuollessa et tiedä olevasi kuollut etkä tule sitä koskaan tietämään, koska se tila ei muuksi muutu. Ei ole todellista millaista porukkaa tälläkin palstalla liikkuu. Uskomatonta XDDDDD
Eiköhän penska olisi aika kerätä luusi ja painua helvettiin täältä vitsailemasta. Ja vie nuo typerät hymiösi mukanasi. Miksi lapset luuhaavat lomapäivinä vauva-palstalla trollailemassa??
Uskomatonta että jopa hautapaikka keskustelu on täynnä alaikäisiä häirikköjä. Nähtävästi mikään aihe ei ole turvassa näiltä.
Vierailija kirjoitti:
Hautaaminen pyritään tekemään eri korkeuteen, eli uusi hauta tulee ylemmäs kuin vanha. Kuitenkin jäännöksen liikkuu maakerrosten välillä roudan ym. vaikutuksesta ja kun vanhan haudan avaa ja kaivaa uuden kuopan, niin mukana tulee vaikka mitä kappaleita. Olen itse hautausmaan työntekijänä piilotellut mm. leukaluun palasia ja vanhoja hiustuppoha sukuhaudan hautajaisten viereisestä hiekkakasasta.
Sellaista on elämä.
Kysynpä tässä vähän aiheen vierestä, että miten vainajien mahdollinen haju estetään esim kesäaikaan? Toki siis ne tuodaan kylmiöstä, mutta jos on hajoamistila ehtinyt alkaa tms. Onko arkut jotenkin ilmatiiviisti pakattu? Ja voiko haju tulla maan alta missään olosuhteissa? Anteeksi makaaberit kysymykset.
Minä ja serkkuni hoidamme vielä isovanhempiemme hautaa, mutta olemme päättäneet jo sen, että meidän jälkeemme ei seuraavan polven tarvitse vaivautua.
Se näissä aina ihmetyttää, että miksei asioista puhuta ajoissa? Kaikki me täältä lähdemme, ja jälkeenjääville olisi paljon helpompaa jos asiat olisi kirjattu valmiiksi.
Ap:lle: kurja juttu. Mikä muuten mahtaa olla äitisi toive hänen hautauksestaan?
Uusin juuri isovanhempieni hautasospimuksen. 5v kesähoidolla maskoi 738 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se vaan menee. Ymmärrän että järkyttää, mutta eipä tuolle mitään voi. Jos ei ole tiennyt käytännöistä eikä ottanut selvää...
Mutta sinä suuressa viisaudessasi tiesit tämänkin!
Bravo, bravo!
Taputan käsiäni!
No, niin satuin tietämään. Sori siitä :)
Ja jos en tiedä jotain, pyrin ottamaan selvää.
Minä kävin jo kymmenen vuotta sitten kuvaamassa monen sukulaisen hautakivet, jotta minulle jää muisto heistä sitten, kun hautapaikat on annettu muille, ja on saatettu jo näin tehdäkin, koska en ole siellä sen jälkeen käynyt (pitkä välimatka). Omat vanhempani tuhkattiin ja molempien tuhkat ripoteltiin mereen. Appivanhempani ovat molemmat samassa uurnahaudassa, jonka hallinta-aikaa pidennettiin juuri viime keväänä, kun apen tuhkat kuoppaan laitettiin.
Vierailija kirjoitti:
Uusin juuri isovanhempieni hautasospimuksen. 5v kesähoidolla maskoi 738 euroa.
Hoitosopimus on ihan eri asia kuin mistä tässä on puhuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä haudanpalvontaa. Kun ihminen on kuollut, hän on kuollut. Ruumis maatuu pois ja tuhkatkin sulautuvat maaperään ja sielu on leijunut muualle jo ajat sitten. Ei siellä enää ketään ole. Ei ihminen tarvitse muisteluun mitään tukikohtaa, jossa jötköttää kivipaasi multakasan päällä. Vainajia ja edesmenneitä voi muistella missä vain ja milloin vain muutenkin. Mielestäni kynttilöiden ja muun krääsän kantaminen hautuumaille on jo mennyttä elämää.
Sielu leijunut muualle XDDDDDDDDD 🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️ Kyllä kuollessa ihminen ihan vain kuolee, samoin hänen mielensä.
Isäni menehtyi juuri ennen joulua syöpään ja olin paikalla saattohoito-osastolla kun kuolema tuli. Hoitaja avasi samantien ikkunan muutamaksi minuutiksi ja tokaisi että "päästetään isäsi sielu vapauteen". Tämän jälkeen tuotiin kynttilä huoneeseen palamaan.
Semmoinen uskomus hoitajalla. Tai sitten ruumiista oli vaan päässyt suolikaasut huoneeseen.
Voisiko mitenkään olla, että hoitaja halusi olla ystävällinen omaisensa juuri menettäneelle ja tällä tavalla luoda lämpimän tunnelman, sen sijaan että olisi kertonut miten vainajien suoli saattaa toimia kuoleman jälkeen? Olisiko tämä mitenkään mahdollista? Olisiko?
kun sun läheisesi esi, lapsesi kuolee haluaisitko että hoitaja olisi huomaavainen eikä että lapsesi päästi viimeiset paskat niin tuuletetaan
Vierailija kirjoitti:
Minä ja serkkuni hoidamme vielä isovanhempiemme hautaa, mutta olemme päättäneet jo sen, että meidän jälkeemme ei seuraavan polven tarvitse vaivautua.
Se näissä aina ihmetyttää, että miksei asioista puhuta ajoissa? Kaikki me täältä lähdemme, ja jälkeenjääville olisi paljon helpompaa jos asiat olisi kirjattu valmiiksi.
Ap:lle: kurja juttu. Mikä muuten mahtaa olla äitisi toive hänen hautauksestaan?
Tarkoitatko, ettei teitä haudata mihinkään tiettyyn hautapaikkaa seuraavan polven vaivaksi?
Kysehän on käsittääkseni varsin pienestä maksusta, jolla aikaa voi jatkaa.
Minun isovanhempani haudattiin 1970-luvulla pk-seudulla, eikä vieläkään ole tullut mitään maksumuistutusta. Hautasopimusta en ole löytänyt papereista.
Menkää nyt juttelemaan teidän elossa olevien kanssa ette pyydä mitään vaan viette vähän ruokaa pulloveden ja viinirypäleitä.