Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äänestin vasemmistoa

Vierailija
10.04.2015 |

No niin tänään kerkesin käydä antamassa ääneni. Toivottavasti tulee jytky vasureille. Onnistuin vielä houkuttelemaan yhden tuttavanikin äänestämään samaa.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:09"]

Joo lisää velkaa vaan, silläkö Suomi saadaan nousuun? Ei todellakaan.

Todella itsekästä ja vastuutonta sysätä suuret velkataakat tuleville sukupuolille.

Ei niitä leikkauksia voi ikuisesti siirtää, tyhmäkin tämän jo tajuaa.

[/quote]

No leikataan sitten rikkailta, miltä kuulostaisi? Miksi juuri köyhiltä pitäisi tehdä leikkauksia, hehän ovat jo ennestään huono-osaisia.

Vierailija
22/60 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:14"]

Minä äänestin Kokoomusta. En yksinkertaisesti halua olla maksajana tulonsiirroissa. Vihaan korkeita veroja. Vihaan sitä, että olen itselleni kaksi tutkintoa yhtäaikaa suorittanut, tehnyt aina kovasti töitä ja olen hyvässä asemassa hyvässä duunissa, enkä menestyksestäni voi nauttia.

[/quote]

Kitisee muiden saamista rahoista vaikka on itse opiskellut KAKSI tutkintoa muiden piikkiin. Joku vois väittää, että sä hädin tuskin olet maksanut vielä edes noita omia koulutuskustannuksiasi. Saati että sulta olis muille rahaa liiennyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni talousasiantuntija liputtaa elvytyksen puolesta, ja tätä näkemystä on vasureiden vaaliohjelma lähinnä. Siksi äänestän Vasemmistoliittoa, ihka ekaa kertaa vieläpä. Se, että kilpaillaan siitä että kenellä on isoin leikkauslista ja luullaan että se tuo säästöjä ja pistää rahan liikkeelle, on yksinkertaisesti typerää.

On vasureillakin, ainakin joillakin niistä, vähän naiivia tuo elvytyspolitiikka, mutta kuten sanoin, kuulostaa omaan korvaan järkevimmältä vaihtoehdolta muihin idiootteihin verrattuna.

t korkeakoulutettu ja hyvätuloinen.

Vierailija
24/60 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:09"]Joo lisää velkaa vaan, silläkö Suomi saadaan nousuun? Ei todellakaan.

Todella itsekästä ja vastuutonta sysätä suuret velkataakat tuleville sukupuolille.

Ei niitä leikkauksia voi ikuisesti siirtää, tyhmäkin tämän jo tajuaa.
[/quote]

Islanti nousi todella jamasta nimenomaan vasemmiston ja sen ajamien investointien ansiosta. Useampikin taloustieteen asiantuntija on viime aikoina todennut, että leikkaukset vievät Kreikan tielle. Samaa todistaa myös viime kausi, jolloin velkataakka vaan nousi ja kansan olot kurjistuivat.

Vierailija
25/60 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä äänestin Kokoomusta. En yksinkertaisesti halua olla maksajana tulonsiirroissa. Vihaan korkeita veroja. Vihaan sitä, että olen itselleni kaksi tutkintoa yhtäaikaa suorittanut, tehnyt aina kovasti töitä ja olen hyvässä asemassa hyvässä duunissa, enkä menestyksestäni voi nauttia.[/quote]

Kuulut maailman rikkaimpaan prosenttiin, jos tulosi on vähänkään suomalaisten keskipalkkaa suuremmat, etkä voi nauttia siitä? Tutkituta pääsi.

Vierailija
26/60 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:15"]

Minäkin etsin sopivaa ehdokasta tällä kertaa vasemmistosta. Ennnen olen äänestänyt lähinnä vihreitä. Anna Kontulaa äänestäisin jos olisin oikeassa vaalipiirissä. Oma vaalipiiri Uusimaa, ja täältä en kerta kaikkiaan löydä sopivaa ehdokasta, tai ehkä en vain osaa päättää. Timo Harakka demareista näyttää olevan mulla aina korkealla vaalikoneissa, mutta haluaisin kyllä äänestää naista, vahvaa sosiaalipolitiikan osaajaa ja ymmärtäjää. Vinkkejä otetaan vastaan!

[/quote]

Pia Lohikoski?

[/quote]

Lohikoski on harkinnassa. Hän on vantaalainen, mielummin äänestäisin espoolaista, koska olen itse espoolainen. Lohikosken vaalikonevastaukset olivat lähimpänä omiani.

t. 22

Vierailija
27/60 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:14"]Minä äänestin Kokoomusta. En yksinkertaisesti halua olla maksajana tulonsiirroissa. Vihaan korkeita veroja. Vihaan sitä, että olen itselleni kaksi tutkintoa yhtäaikaa suorittanut, tehnyt aina kovasti töitä ja olen hyvässä asemassa hyvässä duunissa, enkä menestyksestäni voi nauttia.
[/quote]

Mikä sua estää nauttimasta? Olen hyvinkin samassa tilanteessa ja nautin paljon. Köyhän perheen lapsena ja tuplamaisterina olen erityisen kiitollinen vasemmiston ajamasta ilmaisesta koulutuksesta ja tasavertaisista mahdollisuuksista.

Vierailija
28/60 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä äänestin Kokoomusta. En yksinkertaisesti halua olla maksajana tulonsiirroissa. Vihaan korkeita veroja. Vihaan sitä, että olen itselleni kaksi tutkintoa yhtäaikaa suorittanut, tehnyt aina kovasti töitä ja olen hyvässä asemassa hyvässä duunissa, enkä menestyksestäni voi nauttia.

[/quote]

Minullakin on kaksi tutkintoa ja olen tosi ahkera. Ja silti olen työtön. Kävi huono tuuri monessa kohtaa työelämässä.

Hassua, kun minulla on mennyt tosi hyvin taloudellisesti, olen mieluusti maksanut veroja. Lapsenakin jaoin karkkini tasan kaikkien kesken enkä nauttinut siitä, että söisin kaikki itse muiden kuolatessa vieressä. Meitä on kovin moneksi. No, isäni oli kommunisti ;-)

Vierailija
29/60 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:15"]

Minäkin etsin sopivaa ehdokasta tällä kertaa vasemmistosta. Ennnen olen äänestänyt lähinnä vihreitä. Anna Kontulaa äänestäisin jos olisin oikeassa vaalipiirissä. Oma vaalipiiri Uusimaa, ja täältä en kerta kaikkiaan löydä sopivaa ehdokasta, tai ehkä en vain osaa päättää. Timo Harakka demareista näyttää olevan mulla aina korkealla vaalikoneissa, mutta haluaisin kyllä äänestää naista, vahvaa sosiaalipolitiikan osaajaa ja ymmärtäjää. Vinkkejä otetaan vastaan!

[/quote]

Pia Lohikoski?

[/quote]

Lohikoski on harkinnassa. Hän on vantaalainen, mielummin äänestäisin espoolaista, koska olen itse espoolainen. Lohikosken vaalikonevastaukset olivat lähimpänä omiani.

t. 22
[/quote]

Lohikoskea ajattelin myös tulla ehdottamaan. Hän taitaa myös olla melko todennäköinen läpimenijä. Mutta eikös hän asu Keravalla, vai sekoitanko johonkik toiseen.

Vierailija
30/60 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:26"]

[/quote]

Kitisee muiden saamista rahoista vaikka on itse opiskellut KAKSI tutkintoa muiden piikkiin. Joku vois väittää, että sä hädin tuskin olet maksanut vielä edes noita omia koulutuskustannuksiasi. Saati että sulta olis muille rahaa liiennyt.

[/quote]

Mistä sinä tiedät missä tutkintoni olen suorittanut? No, toinen on Suomessa, toinen ulkomailla. Sveitsissäkin on ilmainen koulutus mutta matalat verot. Puhuin tulonsiirroista.

Vierailija
31/60 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin äänestin vasemmistoliittoa, Veronika Honkasaloa. Ihan vain halla-ahon mieliksi :)

Vierailija
32/60 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:49"]

Minäkin äänestin vasemmistoliittoa, Veronika Honkasaloa. Ihan vain halla-ahon mieliksi :)

[/quote]

Mäkin äänestän Veronikaa, ja mä oon MIES! En edes ole samaa mieltä läheskään kaikesta kuin Honkasalo, mutta se ärsyttää just niitä tyyppejä joita pitääkin ärsyttää, joten eduskuntaan vaan ja seuraavat neljä vuotta kunnon tykitystä että persut ja kokkareet saa slaageja. :D

Vierailija
33/60 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin ps Lauri Heikkilää, sama numero kuin Sipilällä eli 75.

Vierailija
34/60 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:20"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 14:45"]Oletko köyhä ja tyhmä? [/quote] Täytyykö mielestäsi olla köyhä tai tyhmä jos haluaa kannattaa tasa-arvoa ja KAIKKIEN yhtenäistä hyvinvointia? Vai onko tuloerot ja sen mukana tuleva luokittelu sinulle tärkeää sen takia että voisit luokitella muita "alemmas" ja pönkittää omaa asemaasi? Haha, täytyy olla aika huono itsetunto.

[/quote]

Mitä tasa-arvoa se on, että toinen saa maksaa veroja 50% tuloistaan ja toinen 5%?

Vierailija
35/60 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:29"]

Aika moni talousasiantuntija liputtaa elvytyksen puolesta, ja tätä näkemystä on vasureiden vaaliohjelma lähinnä. Siksi äänestän Vasemmistoliittoa, ihka ekaa kertaa vieläpä. Se, että kilpaillaan siitä että kenellä on isoin leikkauslista ja luullaan että se tuo säästöjä ja pistää rahan liikkeelle, on yksinkertaisesti typerää.

On vasureillakin, ainakin joillakin niistä, vähän naiivia tuo elvytyspolitiikka, mutta kuten sanoin, kuulostaa omaan korvaan järkevimmältä vaihtoehdolta muihin idiootteihin verrattuna.

[/quote]

Joo, ei olisi ikinä uskonut että tulee äänestettyä vasureita niiden talouspolitiikan takia! Mutta oli tämäkin päivä nähtävä, kun leikkaushysteria on levinnyt muihin kuin tauti yleisenä totuutena. 

Vierailija
36/60 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 16:02"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:20"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 14:45"]Oletko köyhä ja tyhmä? [/quote] Täytyykö mielestäsi olla köyhä tai tyhmä jos haluaa kannattaa tasa-arvoa ja KAIKKIEN yhtenäistä hyvinvointia? Vai onko tuloerot ja sen mukana tuleva luokittelu sinulle tärkeää sen takia että voisit luokitella muita "alemmas" ja pönkittää omaa asemaasi? Haha, täytyy olla aika huono itsetunto.

[/quote]

Mitä tasa-arvoa se on, että toinen saa maksaa veroja 50% tuloistaan ja toinen 5%?

[/quote]

Miten sinä hoitaisit kaikki yhteiskunnan menot ilman veroja?

Vierailija
37/60 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 16:02"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:29"]

[/quote]

Joo, ei olisi ikinä uskonut että tulee äänestettyä vasureita niiden talouspolitiikan takia! Mutta oli tämäkin päivä nähtävä, kun leikkaushysteria on levinnyt muihin kuin tauti yleisenä totuutena. 

[/quote]

Elvyttävän talouspolitiikan kannalla ovat toki useimmat akateemiset taloustieteilijät, mutta Vasureiden puheet ovat pelkkää populismia. Esim progressiivinen osinkoverotusidea on ihan torso, siinä ei juurikaan määritellä mitään rajoja, mikä on suuri osinkotulo. Vasurien vero- ja talospolitiikka alkaa rankaista jo 4000 eur/kk tienaavia, joka ei esim pääkaupunkiseudulla kalliit asumiskustannukset huomioiden ole korkea tulo.

Vierailija
38/60 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin äänestin vasuria. Myös kaksi korkeakoulututkintoa, palkka nettona noin 3900e/kk. Olen vakinaisessa virassa. Kotimme yhteiset nettotulot noin 9000e/kk. Se on ihan riittävästi. Siitä jopa riittää omille lapsille ja itselle hemmottelua. Lisäksi siitä riittää rahaa sairaille lapsille ja nuorille, sotaveteraaneille, Itämerelle, luonnon suojelulle ja Keniaan.  Olen valmis maksamaan veroja enemmän, jotta voimme säilyttää julkisia palveluja - kaikille saataviksi, myös itselle. Vaikka joku antaa enemmän pois kuin toinen, silti hänelle jää yleensä enemmän rahaa edelleen. Kaikki eivät voi valita osaansa, sitä mihin rahansa laittavat tai mitä tänään syövät. Onneksi edes äänestämällä voi yrittää vaikuttaa.

Ihmisen itsekkyys on sitä, että minä. minä. minä.MINÄ! Sellaisille ihmisille esimerkiksi Kokoomus lienee hyvä.

Vierailija
39/60 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä äänestin kokoomusta, koska katson tulevaisuuteen, enkä tyhmänä pelkästään nykyisen tekohengittämiseen. Olen nuori ja minulla on tulevaisuus edessä, kun taas suurilla ikäluokilla on vain nykyisyy ja menneisyytensä takana, eikä mitään tulevaisuutta edessä. Siksi he äänestävät vasemmistoa.

T:Mies26v

Vierailija
40/60 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 16:40"]

Minä äänestin kokoomusta, koska katson tulevaisuuteen, enkä tyhmänä pelkästään nykyisen tekohengittämiseen. Olen nuori ja minulla on tulevaisuus edessä, kun taas suurilla ikäluokilla on vain nykyisyy ja menneisyytensä takana, eikä mitään tulevaisuutta edessä. Siksi he äänestävät vasemmistoa.

T:Mies26v

[/quote]

Sano yksikin asia minkä takia kokoomuksen äänestäminen toisi parempaa tulevaisuutta? Sielähän ne on istuneet hallituksessa tähänkin asti ja paskempaan suuntaan mennään kokoajan.