Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saammeko toimeentulotukea?

Vierailija
10.04.2015 |

Mies vakitöissä, palkka nettona 1800€/kk. Minä tällä hetkellä en tee mitään, mutta etsin opiskelupaikkaa. Itse en saa mistään rahaa, koska mulla ei vielä ole ammattia. Elämme siis miehen palkalla nyt.

Menot ovat vuokra 600€ ja miehen ulosottovelat joita lyhentää 700€kk = 1300€/kk menee noihin. Jäljelle jää 500€ ja siitä sitten muut menot.

Voi helvetti kun löytäisi halvemman asunnon edes!

Ja juu, aijomme soittaa sosiaalitoimistoon, varata ajan ja käydä ihan paikan päällä. Se vaan jännittää ja ahdistaa kauheena :(

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:54"]

Ei tipu, toi ulosottovelka ei kuulu millään tavoin soskulle

Jos siellä joku on hyvin hellämielinen voi nakata parikymppiä tai sitten ei

[/quote]

Ei kuulu ei, mutta kokonaisuus kuuluu. Ei tässä maassa jonkun sossun tädin mielivallan takia ketään sillan alle ajeta. Miksi ihmiset tulevat aina hämmentämään soppaa ja kertomaan FUDia mitä tulee näihin sossun kuvioihin? Mitä saatte siitä?

Vierailija
22/59 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:00"]Ei toivoakaan. Ei sossu kenenkään velkoja maksa. : D
[/quote]
Mun tuttu työnsi kaikki rahansa afrikkalaiselle stripparille, jätti vuokrat ym. Maksamatta ja eli ilman sähköä. Yksi käynti sossussa ja maksoivat KAIKKI on rästivuokrat, sähköt ym.
Ulosottoa eivät kyllä jatkossa maksaneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistukea saatte noin 30€ noilla summilla laskettuna :D

Vierailija
24/59 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ulosottoja lasketa menoiksi sossussa. Mekin lyhennetään pankinlainaa 250e kuussa ja se ei ole hyväksyttävä meno. (Ei ole asuntolaina)

Vierailija
25/59 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miehen pitää vähentää ulosoton maksun määrää. Kyllä sielläkin on joku tietty suojaosuus. Taitaa 2hlö olla n.900e mikä pitäisi vuokran jälkeen jäädä.

Vierailija
26/59 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tottakai !  200€ / viikko pubi rahaa =D   Tulkaa hakemaan vain t: sossunTÄTI 

Vierailija
27/59 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole naimisissa, avoliitossa vain. Sossu ei siis ota ulosottovelkaa menoina huomioon edes silloin, jos palkasta suoraan pidätetään aina se määrä?

Arvasinhan tuon, että ei sieltä varmasti mitään saa. Mutta täytyy nyt kuitenkin yrittää, sittenhän sen näkee.

Olen itse jopa puhunut sitä, että muuttaisin pois tästä ja etsisin itselleni vuokra asunnon, kerta tämä on näin hankalaa ettei rahat riitä elämiseen, on sekin kyllä tympeää että rahan takia ei kaksi ihmistä voi asua yhdessä saman katon alla :D En tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa..

No, itehän toki mies on kussut omat asiansa, mutta turhaampa sitä enään menneitä murehtii, vaan koittaa katsoa ennemmin tulevaisuuteen päin.

Ap

Vierailija
28/59 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:43"]Emme ole naimisissa, avoliitossa vain. Sossu ei siis ota ulosottovelkaa menoina huomioon edes silloin, jos palkasta suoraan pidätetään aina se määrä?

Arvasinhan tuon, että ei sieltä varmasti mitään saa. Mutta täytyy nyt kuitenkin yrittää, sittenhän sen näkee.

Olen itse jopa puhunut sitä, että muuttaisin pois tästä ja etsisin itselleni vuokra asunnon, kerta tämä on näin hankalaa ettei rahat riitä elämiseen, on sekin kyllä tympeää että rahan takia ei kaksi ihmistä voi asua yhdessä saman katon alla :D En tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa..

No, itehän toki mies on kussut omat asiansa, mutta turhaampa sitä enään menneitä murehtii, vaan koittaa katsoa ennemmin tulevaisuuteen päin.

Ap

[/quote]

Edelleen vaikka olette avoliitossa. Ulosoton täytyy jättää suojaosuus. Soittakaapa sinne ja selvittäkää asia ja lopettakaa uusavuttomuutenne. Sossusta ette mitään saa. Ulosotossa voitte varata ajan ja mennä sinne sopimaan asian. Ottavat huomioon myös osan työmatkoista aiheituvia kuluja.. Vitsi kun alkaa kyllästyttää tyhmät ihmiset!!!

Vierailija
29/59 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalitoimistoon voi varata ajan myös neuvontaa varten, jossa sitten selvitetään teidän taloudellinen ja sosiaalinen tilanteenne.

Vierailija
30/59 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuleppa, sillon kun mies soitti ulosottotoimistoon, kertoi hän tilanteemme ja sieltä ulosottomies sanoi että minun täytyy kirjoittaa paperille nimeni, henk tunnukseni ja joku perkeleen litaania jossa vakuutan olevani työtön ja rahaton, mies sitten meni sinne käymään paperin kanssa, kun hänelle sillon laadittiin se maksusuunnitelma. Jostain helvetin syystä sitä ei otettu lopulta huomioon että mies joutuu elättämään minua !!

Tätä asiaa täytyy nyt kysyä mieheltä, että mikä tämä juttu nyt oli kun jäi nyt itseäkin vaivaamaan jos kerta on mahdollista saada tuota ulosottoon maksamaa summaa alemmaksi!

Ap

Vierailija
31/59 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossussa voidaan ottaa tai olla huomioon ottamatta ulosotto. Ainakin meidän toimistossa huomioidaan tuloksi vaan ne mitkä on todellisuudessa käytössä ja silloin ei huomioida kuin nettotulo. Kannattaa hakea. Tarvitaan vuokrasopimuksesta kopio, palkkatodistus ja asumis- ja terveydenhoitomenolaskut ja maksukuitit jos maksettu ko. kuukautena tai erääntyvät ko.kuukautena. Asumismenoja on vuokran lisäksi sähkö ja mahdollinen lämmitys jos erikseen laskutettava. Toimistossa voivat varmaan myös ottaa kopiot jos kotona ei ole mahdollisuutta kopioida. Ja ulosottovirkailijaan kannattaa olla yhteydessä, voisiko ulosoton määrää pienentää. 

Vierailija
32/59 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 14:01"]Kuuleppa, sillon kun mies soitti ulosottotoimistoon, kertoi hän tilanteemme ja sieltä ulosottomies sanoi että minun täytyy kirjoittaa paperille nimeni, henk tunnukseni ja joku perkeleen litaania jossa vakuutan olevani työtön ja rahaton, mies sitten meni sinne käymään paperin kanssa, kun hänelle sillon laadittiin se maksusuunnitelma. Jostain helvetin syystä sitä ei otettu lopulta huomioon että mies joutuu elättämään minua !!

Tätä asiaa täytyy nyt kysyä mieheltä, että mikä tämä juttu nyt oli kun jäi nyt itseäkin vaivaamaan jos kerta on mahdollista saada tuota ulosottoon maksamaa summaa alemmaksi!

Ap
[/quote]

Onkohan miehesi edes kunnolla hoitanut asiaa. Olemme joskus. N. 1v sitten ollut samassa tilanteessa ja olimme molemmat paikalla palaverissa ulosottomiehen kanssa, jossa kävimme läpi menoja ja tuloja. Saatko kuitenkin työttömyysturvaa? Sekin otetaan huomioon tuloina.

Vierailija
33/59 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa työttömyysturvaa. Kuten aikaisemmin mainitsin, mulla ei ole ammattia. Sitä on aika puilla paljailla jos ei ammattia ole käytynä. Jos olisi, niin sillonhan saisin jotain jostain (kelalta päivärahaa?) vai mitä näitä kaikkea nyt onkaan. Mutta tälleen työttömänä ja ammattikouluttamattomana sitä ei saa mistään mitään. Tietysti jos asuisin yksin, saisin asumistukea sekä toimeentulotukea, mutta nyt en saa mitään kun miehen kanssa saman katon alla asustellaan.

Ap

Vierailija
34/59 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 14:35"]

En saa työttömyysturvaa. Kuten aikaisemmin mainitsin, mulla ei ole ammattia. Sitä on aika puilla paljailla jos ei ammattia ole käytynä. Jos olisi, niin sillonhan saisin jotain jostain (kelalta päivärahaa?) vai mitä näitä kaikkea nyt onkaan. Mutta tälleen työttömänä ja ammattikouluttamattomana sitä ei saa mistään mitään. Tietysti jos asuisin yksin, saisin asumistukea sekä toimeentulotukea, mutta nyt en saa mitään kun miehen kanssa saman katon alla asustellaan.

Ap

[/quote]

Olet sinäkin asiasi myös kussut koulutuksen suhteen, ei ainoastaan miehesi raha-asioissa.

Vierailija
35/59 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko käyny pienessä mielessä, että ihmisillä voi olla erilaisia elämäntilanteita, jolloin opiskelut voi venyä? Olen sitäpaitsi hyvin nuori vielä, joten mitään en ole elämässäni vielä menettänyt.

Ei kaikki opiskele heti ammattia itselleen kun peruskoulusta pääsee. Käsittämätöntä kapeakatseisuutta.

Ap

Vierailija
36/59 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo summa pidätetään suoraan miehen palkasta, niin silloin myös sossu huomio sen menona.

Vierailija
37/59 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 17:35"]

Onko käyny pienessä mielessä, että ihmisillä voi olla erilaisia elämäntilanteita, jolloin opiskelut voi venyä? Olen sitäpaitsi hyvin nuori vielä, joten mitään en ole elämässäni vielä menettänyt.

Ei kaikki opiskele heti ammattia itselleen kun peruskoulusta pääsee. Käsittämätöntä kapeakatseisuutta.

Ap

No mitähän ne sitten tekee peruskoulun jälkeen, jotka ei mene opiskelmaan? Loisii kotona ja nillittää, ettei saa työmarkkinatukea, kun ei ole ammattia. 

Vierailija
38/59 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

[/quote]

Kerroppa sitten minulle, että mitä olet peruskoulun jälkeen tehnyt, elänyt miehen rahoilla? Ammattitutkinnon suorittamiseen ei mene kuin kolme vuotta.

Vierailija
39/59 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 17:51"]

Ap

[/quote]

Kerroppa sitten minulle, että mitä olet peruskoulun jälkeen tehnyt, elänyt miehen rahoilla? Ammattitutkinnon suorittamiseen ei mene kuin kolme vuotta.

[/quote]

Lisätäkseni tähän vielä, että sinä se täällä haukut miestäsi kuinka hän on kussut omat raha-asiansa... tilanne voisi olla toisenlainen jos sinulla olisi se ammattitutkinto ja duunarin töitä.

Valintoja, valintoja...

t. 35

Vierailija
40/59 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:15"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:22"]

Ulosotto on oma vika ja ei sitä huomioida menoksi.

[/quote]

Ja saman kaavan mukaan mitään vitun veronpalautuksia ei huomioida tuloksi. Tai näin ainakin pitäisi olla.

[/quote] Niin pitäisi...hullua on että palautukset huomioidaan tuloksi mutta mätkyjä ei menoksi. TÄYSIN ÄLYVAPAATAHAN SE ON.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi