Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen huolissani tyttäreni lihavuudesta

Vierailija
26.12.2021 |

Sata kiloa taitaa olla jo rikki. Tytöllä pituutta 164cm. Hän on lihonut vuodessa varmaan 30 kiloa. En tiedä miten voisin innostaa häntä laihduttamaan. Asuu jo omillaan. 20 vuotias. Ei liiku, polttaa tupakkaa. Vähän väliä käyvät poikaystävän kanssa hakemassa pikaruokaa. Poikaystävä on langanlaiha läpipasko. Onko mitään tehtävissä vai katsonko vaan sivusta kun lapseni paisuu kuin ilmapallo. Olen hänelle yrittänyt sanoa miten sairaaksi tuo ylipaino tekee ja ehdottanut että kävisi vaikka meillä syömässä terveellisempää ruokaa, niin loukkaantuu.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisestä hyvinvoinnistahan aloittajan tilanteessa pitäisi kantaa huolta. Lihavuus on seuraus.

Miten ajautui noin nuorena huonoon parisuhteeseen? Se puoli pitäisi terapiassa selvittää.

Vierailija
62/67 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä syödään terveellisesti vain itse tehtyä ruokaa. Mies laihtuu entisestään ja minä lihon. Ärsyttää kun ulkopuoliset varmaan luulee et syön pelkkää p*skaa ja jätän mieheni syömättä.

Hienoa, kannibalismi ei kuulu suomalaiseen ruokakulttuuriin ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tyttäresi saanut viimeisen vuoden aikana mielialalääkkeet. Nuorille annetaan yleensä niitä halpoja pillereitä, joiden suurin haittavaikutus on hurja painonnousu. Tuo vuoden sisällä tapahtunut 30 kg:n painon lisäys viittaisi siihen. Sellaisiakin mielialalääkkeitä on, jotka eivät aiheuta painonnousua, mutta ne ovat selvästi kalliimpia, mistä syystä niitä ei nuorille varattomille määrätä.

Vierailija
64/67 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kjjljlk kirjoitti:

kyllä seurustelukumppani vaikuttaa paljon kumppanin painoon. Meillä vaihtui fiksusti syövä urheilijapoika pyöreään herkuttelijaan ja työtön paino nousee ja nousee....En tarkoita etteikö vastuuta painosta pitäisi jokaisen ottaa itse, itsehän sinne suuhun syötävät laitetaan, mutta jos on vähän vässykkä ja se toinen määrittää mitä syödään, näin käy. Kotikasvatus oli kunnossa ja perhe muuten hoikkaa ja liikunnallista, fiksusti syövää.

Meillä taas kävi niin päin, että epäterveellisesti syövä mieheni oppi syömään terveellisesti, kun aloimme yhdessä miettimään ja valmistamaan ruokia. Ennen eineksia puputtava lähes ylipainoa hipova mies laihtui, eikä sairastelekaan enää niin usein. Minä puolestani olen aina syönyt pääosin terveellisesti, enkä ole koskaan ollut lihava. Kumppanilla on kieltämättä suuri vaikutusvalta syömisiin. Meillä vain minä olin vahvempi mielipiteineni terveellisen ruuan suhteen.

Vierailija
65/67 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tehdä enää mitään. Aikuinen on ja päättää itse elämästään.

Vierailija
66/67 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Tytär alkoi lihomaan kun lopetti jalkapallon pelaamisen .Pelas oikein joukkueessa mies oli valmennuksessa apuna. Nykyään enää vaan seuraavat jalkapalloa tv:stä ja käyvät katsomassa pelejä kesäisin. Molemmat lihoneet todella paljon kun eivät kumpikaan liiku. Tytär ollut aina isänsä tyttö mun vaikeaa sanoa mitään. Suututtaa todella mieskin kun niin tyhmä ettei välitä eikä tajua yhtään mitään. Ei tajua miten työlästä tyttären on myöhemmin saada painoa pois kun nyt nuorena ei välitä .

Vierailija
67/67 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kehopositiivinen ja hei...pirun ylpeä siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan